Bibelen

G

Gjestemedlem

Gjest
Her er en samling av sitater fra Biblen. Denne gyldne rettesnor for menneskelig oppførsel. Jeg ser at mange er redde for koranen og dens lære men kast deres åsyn på dette kristne budskap som vi lærer våre barn å elske og akte:

Death for Adultery
If a man commits adultery with another man's wife, both the man and the woman must be put to death.   (Leviticus 20:10 NLT)

Death for Cursing Parents
All who curse their father or mother must be put to death. They are guilty of a capital offense.   (Leviticus 20:9 NLT)

Kill Fortunetellers
A man or a woman who acts as a medium or fortuneteller shall be put to death by stoning; they have no one but themselves to blame for their death.   (Leviticus 20:27 NAB)

Slaves Obey Your Masters
Slaves, obey your earthly masters with deep respect and fear.  Serve them sincerely as you would serve Christ.   (Ephesians 6:5 NLT)

Shut Up Women!
As in all the churches of the holy ones, women should keep silent in the churches, for they are not allowed to speak, but should be subordinate, as even the law says.  But if they want to learn anything, they should ask their husbands at home.  For it is improper for a woman to speak in the church.   (1 Corinthians 14:33-35 NAB)

Hate Your Family
(Jesus Speaking) If anyone comes to me without hating his father and mother, wife and children, brothers and sisters, and even his own life, he can not be my disciple.   (Luke 14:26 NAB)

God Kills all the First Born of Egypt
And at midnight the LORD killed all the firstborn sons in the land of Egypt, from the firstborn son of Pharaoh, who sat on the throne, to the firstborn son of the captive in the dungeon. Even the firstborn of their livestock were killed.  Pharaoh and his officials and all the people of Egypt woke up during the night, and loud wailing was heard throughout the land of Egypt. There was not a single house where someone had not died.    (Exodus 12:29-30 NLT)

Kill Women Who Are Not Virgins On Their Wedding Night

But if this charge is true (that she wasn't a virgin on her wedding night), and evidence of the girls virginity is not found, they shall bring the girl to the entrance of her fathers house and there her townsman shall stone her to death, because she committed a crime against Israel by her unchasteness in her father's house.  Thus shall you purge the evil from your midst.   (Deuteronomy  22:20-21 NAB)

More Rape and Baby Killing
Anyone who is captured will be run through with a sword.  Their little children will be dashed to death right before their eyes.  Their homes will be sacked and their wives raped by the attacking hordes.  For I will stir up the Medes against Babylon, and no amount of silver or gold will buy them off.  The attacking armies will shoot down the young people with arrows.  They will have no mercy on helpless babies and will show no compassion for the children.   (Isaiah 13:15-18 NLT)

Beat Children of Mixed Marriages
About the same time I realized that some of the men of Judah had married women from Ashdod, Ammon, and Moab.  Even worse, half their children spoke in the language of Ashdod or some other people and could not speak the language of Judah at all.  So I confronted them and called down curses on them.  I beat some of them and pulled out their hair.  I made them swear before God that they would not let their children intermarry with the pagan people of the land.  "Wasn't this exactly what led King Solomon of Israel into sin?"  I demanded.  "There was no king from any nation who could compare to him, and God loved him and made him king over all Israel.  But even he was led into sin by his foreign wives.  How could you even think of committing this sinful deed and acting unfaithfully toward God by marrying foreign women?   (Nehemiah 13:23-27 NLT)

God Approves of Incest
"So both of Lot's daughters became pregnant by their father.  When the older daughter gave birth to a son, she named him Moab.  He became the ancestor of the nation now known as the Moabites.  When the younger daughter gave birth to a son, she named him Ben-ammi.  He became the ancestor of the nation now known as the Ammonites."   (Genesis 19:30-38 NLT)

Laws of Rape   (Deuteronomy 22:28-29 NLT)
If a man is caught in the act of raping a young woman who is not engaged, he must pay fifty pieces of silver to her father.  Then he must marry the young woman because he violated her, and he will never be allowed to divorce her.

Sex Slaves (Exodus 21:7-11 NLT)
When a man sells his daughter as a slave, she will not be freed at the end of six years as the men are.  If she does not please the man who bought her, he may allow her to be bought back again.  But he is not allowed to sell her to foreigners, since he is the one who broke the contract with her.  And if the slave girl's owner arranges for her to marry his son, he may no longer treat her as a slave girl, but he must treat her as his daughter.  If he himself marries her and then takes another wife, he may not reduce her food or clothing or fail to sleep with her as his wife.  If he fails in any of these three ways, she may leave as a free woman without making any payment.   (Exodus 21:7-11 NLT)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.248
Torget vurderinger
2
Er ikke bibelen oversatt til norsk nå ?

G

Gjestemedlem

Gjest
Joda, og derfor er vesene listet slik at du selv kan slå dem opp hvis engelsk blir for vanskelig.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.248
Torget vurderinger
2
Tror ikke jeg har noen bibel.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.662
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Tilogmed til nynorsk, sjølv om det vekte stor harme, og at det vart hevda at dette var forferdeleg, då bibelen i utgangspunktet ikkje var skrive på det målføret.
Ei eller anna sekt (hugsar ikkje kva for ei) har endåtil hevda at det berre er 1937-utgåva som inneheld den eine og fulle sanning....

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.248
Torget vurderinger
2
Er det ikke et bud som er noe som: Du skal ikke drive hor med naboens kone og esel ?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.248
Torget vurderinger
2
Et raskt søk her :

7. Du skal ikke være redd for å blande kødd og alvor, raseri og sårhet.
Godt å høre.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Drink no longer water, but use a little wine for thy stomach's sake.

Bible, 1 Timothy v. 23.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.884
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Skrevet i en tid der kvaliteten på drikkevann nok var ganske tvilsom mange steder og årsak til mange sykdommer, mens vin (og i Europa også øl) var laget av naturlige råstoffer og også (bla pga alkoholinnholdet) hadde en viss lagringsevne dersom det ble nogenlunde oppbevart.

Illustrerer at svært mye av Bibelen er steds- og tidsbestemt, og viser hvorfor alle forsøk på å tolke absolutt alt i den som evige sannheter (gitt av Gud) er dømt til å bære galt avsted, enten det dreier seg om kvinnens plass i forsamlinger, slakteforskrifter for kveg, syn på homofili (som var en trussel for stammens oiverlevelse) eller øye for øye, tann for tann.

Ditto med Koranen og Torahen, det som en gang i tiden var vettuge råd på veien for å holde seg frisk og sunn og for å holde orden på familie, ætt og buskap, blir til galskap når det ordrett blir tolket inn i en tid med ganske andre forutsetninger og rammebetingelser.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.884
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Så vidt jeg vet har alle disse Midt-Østen religionene (jødedom. kristendom, Islam) det til felles at de er veldig bekskrivende på hvordan du skal leve i dagliglivet for å oppnå frelse, dette er en felles midtøstentradisjon som innebærer at religionene i stor grad prøver å tilhengernes liv i en viss detalj - de er lærebøker i utøvelse av dagliglivet - og dette er også årsaken til at disse religionene så lett blir grunnlag for krig og elendighet. Kristendommens gradvise underkastelse for den kapitalistiske fremskriftstro og teknologisk har i en viss grad nnebært at kristendommen, gjennom bla protestantismen og reformasjonen, over tid har beveget seg noe bort fra dette ståsted.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.826
Sted
Østfold
Dæven døtte, er'n oversatt til engelsk også nå da? Da begynner det å demre for meg hvorfor det er så poppis å bombe muslimer om man er amerikaner eller engelskmann :eek:

B

Back_Door

Gjest
Disse sitatene beskriver vel mer jødedom enn kristendom? Krtistendommen bygger jo på Det Nye Testamentet, og det står i krass kontrast til det som referes her fra GT. Det er vel budskapet om kjærligheten som rettesnor, som er det unike i NT??

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.270
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Jeg tillater meg følgende bemerkning:

"De siste 2000 år har menneskeheten vært ridd av en fordummende mare. En global landeplage som oppstod i Midt Østen. Den ble til i en tid og et miljø preget av magisk tenkemåte, etnisk nasjonalisme og sekterisk ønsketekning i et patriarkalsk samfunn bygget på overtro og religiøse regler. Disse ideene fikk innpass i det Romerrikets øverste statsforvaltning og fikk med dette politisk makt og ble raskt en verdensreligion. For ca 1400 år siden ble så en ny variant av det samme religiøse oppgulpet smurt sammen på den arabiske halvøy, og disse to landeplagene har siden formelig druknet store deler av verden i religiøs møkk. I dag, etter å ha utviklet vitenskaper, temmet elektrisiteten, atomkraften, bekjempet sykdommer som har plaget menneskeheten i årtusener, kartlagt vårt nære verdensrom og landet på månen og kartlagt selve livets byggesteiner (DNA), - står verden fortsatt opp til armhulene i religiøs møkk.
Hvorfor?"

K.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.826
Sted
Østfold
Fordi at selv om menneskeheten har tilegnet seg mer kunnskap har ikke enkeltmenneskene blitt klokere.

P

Parelius

Gjest
Jeg tillater meg følgende bemerkning:

"De siste 2000 år har menneskeheten vært ridd av en fordummende mare. En global landeplage som oppstod i Midt Østen. Den ble til i en tid og et miljø preget av magisk tenkemåte, etnisk nasjonalisme og sekterisk ønsketekning i et patriarkalsk samfunn bygget på overtro og religiøse regler. Disse ideene fikk innpass i det Romerrikets øverste statsforvaltning og fikk med dette politisk makt og ble raskt en verdensreligion. For ca 1400 år siden ble så en ny variant av det samme religiøse oppgulpet smurt sammen på den arabiske halvøy, og disse to landeplagene har siden formelig druknet store deler av verden i religiøs møkk. I dag, etter å ha utviklet vitenskaper, temmet elektrisiteten, atomkraften, bekjempet sykdommer som har plaget menneskeheten i årtusener, kartlagt vårt nære verdensrom og landet på månen og kartlagt selve livets byggesteiner (DNA), - står verden fortsatt opp til armhulene i religiøs møkk.
Hvorfor?"

K.
Fordi den litt talentløse forfatteren blander sammen årsak og formål.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.826
Sted
Østfold
Kjærlighetens budskap ble jo som kjennt innført i norden ved hjelp av metoder man kanskje ikke i samme grad forbinder med kjærlighet. Om man imidlertid ser på de geistliges makt rundt år 1100-1200 kan man jo lett se for seg hvorfor dette ble en del av maktkampen.

G

Gjestemedlem

Gjest
Disse sitatene beskriver vel mer jødedom enn kristendom? Krtistendommen bygger jo på Det Nye Testamentet, og det står i krass kontrast til det som referes her fra GT. Det er vel budskapet om kjærligheten som rettesnor, som er det unike i NT??
Var det ikke denne guden Jesus tilba da? Som står beskrevet i det gamle testamentet, og som han selv hevdet å være sønn av. Var det i despersajon over sin fars grusomhet at han valgte å henge seg på korset kanskje, for at menneskene ikke skulle oppdage at denen guden var spiltter pine gal. Som en sønn som går imellom sin mor og sin alkoholiserte voldelige var for å la han gå løs på ham istedet for henne.

Er det ikke slik at den kristne bibelen består av både det gamle og det nye testamente? Eller er de flaue og skamfulle av å vedkjenne seg sin gud i alle hans former?

Jeg kan jo forstå at det er hyggeligere å kun forholde seg til den koselige baby-jesus varienten og lukke øynene og ørene for det bakomliggende.

B

Back_Door

Gjest
Religionens grunnlag er menneskenes behov for å tro på noe som erstatning for alt det som man ikke forstår.
Religion har samtidig vært det mest effektive maktmiddel tilgjengelig for grådige maktmennesker.
Når det gjelder dette forum, setter jeg pris på at den religiøse tilnærming skjer her på OT, i stedet for på de mer faglige tråder.. ;D Eneste faren da, er kanskje at de faglige trådene kun blir dominert av "objektivistene".. ;D ;D

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
925
Synes du finner tilløp til religion andre steder på sentralen også. Det er noen tekniske forklaringer som ligner religion for meg, og noen som har et merke som religion.

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.874
Torget vurderinger
1
Å fornekte det som står i Det Gamle Testamente er nesten det samme som om hvis Hitler hadde vunnet andre verdenskrig og det hadde vært skrevet dagbok om hendelsene og den hadde blitt foreldet og ugyldig etter seieren pga at noen hadde begynt på en ny bok.

cannot

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
0
Det er bedre å fylle horens buk, en å la sæden falle til marken...

K

knutinh

Gjest
Synes du finner tilløp til religion andre steder på sentralen også. Det er noen tekniske forklaringer som ligner religion for meg, og noen som har et merke som religion.
Kan du vise til noen ekempler?=)

-k

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.826
Sted
Østfold
Søk på følgende:

Bybee
Shatki
C37

Jeg føler imidlertid at objektivismen begynner å få en del innpass i ulike hifi-relaterte temaer. Skulle vært spennende å sett hva en og annen objektivist i vatikanet kunne utrettet.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Kill Fortunetellers
A man or a woman who acts as a medium or fortuneteller shall be put to death by stoning; they have no one but themselves to blame for their death.   (Leviticus 20:27 NAB)
Ser dere dillemaet har? ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.603
Torget vurderinger
0
Det er bedre å fylle horens buk, en å la sæden falle til marken...

Der ser dere "jenter" i OTTAR !! Det er en mindre synd å kjøpe ei hore i Skippergata enn å drive "håndarbeid" alene !!! ;D ;D

Dog må det sies at ut fra det jeg så "på gata" sist jeg var i Oslo, at jeg heller tar Guds straffedom for "håndarbeid" enn å måtte "fylle buken" på en av de der: " Excuse me Sir....damene" ! :-/ Finnes ikke nok brennevin på utestedene i hovedstaden til å "drikke pen" noen av de der damene !! ::) :eek:

G

Gjestemedlem

Gjest
Ser dere dillemaet har?  ;)
Joda, men heldigvis vil det jo bare være de dårligste av spåmennene som ryker med. De som virker har vel vett til å komme seg i sikkerhet når de kristne horder begynner å sanke småstein.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Drink no longer water, but use a little wine for thy stomach's sake.

Bible, 1 Timothy v. 23.
Ja Timoteus var litt skinnhellig vøttø...
Det hendte seg at det datt rotter og slikt ned i brønnene på den tiden... De brukte alkoholen til å knerte litt bakterier med.
Kall det det samme som tran idag da.

Hentydningen er faktisk men som en litt ironisk kommentar på at Timoteus ikke må ta seg selv så høytidelig...
"Dont show off boy, God looks to the heart..." Siern tiln vøttø...

Timoteus ser ut til å være den første Bibelen nevner som er totalavholds.
Did him no good!
Surrete greier.
Men man behøver jo ikke drikke rett forran noen med alkoholproblemer da.
Det var dette med å lede andre ut i fristelse da, og møllehjul rundt nakken og det dype hav og slikt!!!!

G

Gjestemedlem

Gjest
Der ser dere "jenter" i OTTAR !! Det er en mindre synd å kjøpe ei hore i Skippergata enn å drive "håndarbeid" alene !!! ;D ;D

Dog må det sies at ut fra det jeg så "på gata" sist jeg var i Oslo, at jeg heller tar Guds straffedom for "håndarbeid" enn å måtte "fylle buken" på en av de der: " Excuse me Sir....damene" ! :-/ Finnes ikke nok brennevin på utestedene i hovedstaden til å "drikke pen" noen av de der damene !!  ::) :eek:
Det er rart hva noe sterk drikke og kunstig belysning kan føre med seg. Men hvis ikke dette medfører et autentisk mirakel kan vel en papirpose over hodet gjøre samme nytten. Alternativet er vel å bevege seg litt mer upmarket enn Skippergata. Kan vel ikke være mye givende å korpulere med det junkietrashet der uansett, men men hver sin smak ... de fleste ville vel ikke tatt i dem med en fjernstyrt straffange.

Trenger man hjelp kan man vel melde seg inn i Fremtiden i Våre Hender (aka. Norgens Onanistforbund). :)

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Tror ikke jeg har noen bibel.
A tweak for the soul.
a cookbook for the long run they say.
For mange år siden så leste jeg den fra perm til perm selv.
Var ganske interessant synes jeg da. Står mye rart og mye fornuftig i den.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.603
Torget vurderinger
0
Det er rart hva noe sterk drikke og kunstig belysning kan føre med seg. Men hvis ikke dette medfører et autentisk mirakel kan vel en papirpose over hodet gjøre samme nytten. Alternativet er vel å bevege seg litt mer upmarket enn Skippergata. Kan vel ikke være mye givende å korpulere med det junkietrashet der uansett, men men hver sin smak ... de fleste ville vel ikke tatt i dem med en fjernstyrt straffange.

Trenger man hjelp kan man vel melde seg inn i Fremtiden i Våre Hender (aka. Norgens Onanistforbund). :)
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.603
Torget vurderinger
0
Det står hvor?

Husker ikke helt, men jeg tror det er i historien om Onan. Han som noe misvisende gav navn til onani. Istedet for å gravere sin svigerinne, innførte han begrepet "avbrutt samleie" og lot de ede dråper falle til marken. Gud ble visst ikke glad for den handlingen !!

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Husker ikke helt, men jeg tror det er i historien om Onan. Han som noe misvisende gav navn til onani. Istedet for å gravere sin svigerinne, innførte han begrepet "avbrutt samleie" og lot de ede dråper falle til marken. Gud ble visst ikke glad for den handlingen !!
Akkurat den setningen står ikke i bibelen tror jeg.
Har hørt den nevnt i denne sammenhengen før.
Men det er ikke riktig da tror jeg.

Det om onan er slik:
Da sa Juda til Onan: «Ta din brors kone hjem til deg, gift deg med henne i din brors sted, så du kan skaffe din bror etterkommere.» 9 Men Onan visste at barna ikke skulle høre ham til. Når han hadde omgang med sin brors kone, lot han sæden gå til spille på jorden, for at broren ikke skulle få etterkommere. 10 Men det Onan gjorde, var ondt i Herrens øyne, og han lot også ham dø.

Det var altså ikke det at onan lot sæden gå på jorden som var ondt i guds øyne, men det at onan ikke ville at broren skulle få noen etterkommere.
Motivet var ond, og det misshaget Gud.

Så dette med spæjm...
's no problem! Men det er motivet og bakgrunnen for
diverse handlinger Gud ser på..

Sex har aldri vært noe problem vøttø!!!
Mangel på kjærlighet og omtanke har vært problemet!
Meg meg meg, ellers gidder jeg ikke, det er problemet...

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.270
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Bibelen, slik vi kjenner den i dag, er og blir verdens største løgn, og vi vil "snart" bli vitne til at verdens idioter tvinger verden inn i en bokstavlig tolkning av "åpenbaringen" hvor kunnskap, ærlighet og frihet blir kastet på dynga til fordel for krig og "en ny verdensorden".

Kampen mellom "det gode" (vestens verdier og bibelen) og "det onde" (islam og koranen) er under oppseiling av forvridde syke maktpersoner som feiltolker bibelen og tror at etter en slik krig vil "gud" vise seg og alt vil bli bra.

Dette er det faktisk flere av verdens herskere som tror på og prøver å oppnå. Vitenskapen står blendet og kneblet tilbake og kan intet gjøre. Husk det universelle startsignalet: "Enten så er dere med oss eller så er dere mot oss".

Gud hjelpe oss alle...

K.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Tror du det kommer en krig altså?
Mellom det gode og det onde?

Topp Bunn