Bjørn ("Orso")
Bransjeaktør
Kjøp deg en Skoda Octavia.
Alfa er bare å styre unna dersom man ikke skrur og kan det ! selv , ett sant helvete å få tak i deler når man trenger det , og en masse snacks på bryne seg på , jeg har en far som har kjørt italiensk(når det virker) i tredve år , så dette vet jeg litt om.shaunv skrev:Hva med en Alfa Romeo GTV6? Disse får man ganske så billig, til litt dyrere litt avhengig av stand. Vurderer en slik selv:
Trudde du skulle foreta en blindtestorso skrev:Kjøp deg en Skoda Octavia.
Meget godt forslag, billig i innkjøp, billige deler og kjøreegenskaper som gjør at en kan lære seg å kjøre bil.AK27 skrev:Ford Sierra er da en selvskreven kandidat. 2-liter sevlfølgelig. Drømmebilen. Personlig liker jeg sedanvarianten best. Men de er en smakssak.
Ikke helt ulik denne.Slubbert skrev:Apropos krasjtest, Holden (Opel) Commodore er en klassiker:
Slubbert skrev:Apropos krasjtest, Holden (Opel) Commodore er en klassiker:
Ja den fyller nok kriteriet om å få fram smilet på svingete vestlandsveierorso skrev:Kjøp deg en Skoda Octavia.
Tubesnake skrev:Ikke helt ulik denne.Slubbert skrev:Apropos krasjtest, Holden (Opel) Commodore er en klassiker:
Gti mkII III og IV stinker, mkI eller V (dyr) funker.digiman skrev:Hadde kjøpt en velholdt eldre Golf GTI. Alltid vært moro med GTI også fungerer de glimrende som hverdags bil også. Legger du ned setene, så får du med deg IKEA dillet
Denne mener jeg det burde være rom til pruting på: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18289231
Helt original 2001 GTI og alle service fulgt.
Ja, vr6'n er jo en GL men Corrado er jo litt kul da, G60 helst, Golf/Corrado VR6 er litt tunge i nesa. Var noe plunder med G60'n men de aller fleste er forbedret evt konvertert til turbo, goes like stink! ;Ddigiman skrev:Tja! Kommer vel strengt an på bruks områder. Enig at Mk1 er god. Mk5 og 6 er fantastiske gode, men at de i mellom mistet noe av den originale sjarmen. Det kan jeg være enig i.
At de stinker blir noe drøyt synes jeg. Den verste synes jeg var MK3 GTI, den var trist (2.0liter 115hk). Den hadde jeg ikke kjøpt. Da var det mere moro med VR6 utgaven av MK3, men den er ekstremt tørst.
Du har fått med deg at denne leveres i flere utgaver?svingen68 skrev:Ja den fyller nok kriteriet om å få fram smilet på svingete vestlandsveierorso skrev:Kjøp deg en Skoda Octavia.
Litt utenfor mitt prisleie, men har sittet på med nyeste utgave av Octavia RS, stasjonvogn. Den fikk frem smilet ved første tapp på pedalen.donnerwetter skrev:Du har fått med deg at denne leveres i flere utgaver?svingen68 skrev:Ja den fyller nok kriteriet om å få fram smilet på svingete vestlandsveierorso skrev:Kjøp deg en Skoda Octavia.
Etpar av disse er kjøreglade nok for de fleste ;D
MK3 ggolfen med 115hk skulle aldri hatt noe Gti emblem.digiman skrev:Tja! Kommer vel strengt an på bruks områder. Enig at Mk1 er god. Mk5 og 6 er fantastiske gode, men at de i mellom mistet noe av den originale sjarmen. Det kan jeg være enig i.
At de stinker blir noe drøyt synes jeg. Den verste synes jeg var MK3 GTI, den var trist (2.0liter 115hk). Den hadde jeg ikke kjøpt. Da var det mere moro med VR6 utgaven av MK3, men den er ekstremt tørst.
Er det 23år eller 25 år man må være for å automatisk få en startbonus på rundt 30% montro? gitt at man ikke er jente og får det allerede som 18åring...Wright skrev:Legg til mangel på bonus og egen garasje, så blir det fort dyr moro. Men, et tips til Brasse: jeg sjekket forsikring på Smart Roadster som ble nevnt tidligere i tråden her kom ekstremt gunstig ut (halvparten av en trøtt Toyota eller Mazda og jeg er vel i ganske lik forsikringskategori ...).
Den 5-serien så jo ut som en real perle da. Jeg synes de er skikkelig lekre de der, og FOR noen motorer! Og så gøy å kjøre! Det der er kvalitetsbiler det, og vedlikehold av en slik burde ikke koste mye rart pr år (snakker av egen erfaring med E28 i maange år). Om bilen er hva den gir seg ut for å være, så er det jo en perle.Brasse skrev:
Wright skrev:Jeg er ganske sikker på at det er en lov som sier at man må være afrikansk diktator for å eie en slik. Eventuelt en lov som sier at alle som eier en slik innen kort tid vil bli afrikansk diktator.
Eller så er man sigøyner...Wright skrev:Jeg er ganske sikker på at det er en lov som sier at man må være afrikansk diktator for å eie en slik. Eventuelt en lov som sier at alle som eier en slik innen kort tid vil bli afrikansk diktator.
Javisst, særlig de som koster under 80.000. Menge av de som er skikkelig festlige på svingete vestlandsveier tipper jegdonnerwetter skrev:Du har fått med deg at denne leveres i flere utgaver?svingen68 skrev:Ja den fyller nok kriteriet om å få fram smilet på svingete vestlandsveierorso skrev:Kjøp deg en Skoda Octavia.
Etpar av disse er kjøreglade nok for de fleste ;D
Jepp, forsete er feil svar her. Har aldri kjørt gammel S-klasse, men har tilbragt mye tid i baksetet på de nye (på arbeidsgivers regning), ikke det verste stedet en kan være.JAND skrev:Sikkert fin å kjøre, men man blir hels kjørt i en slik bil.
Jon A
asbjbo skrev:Orntli' innsidetips for noe som er billig, har gode kjøreegenskaper, bruker lite drivstoff, er helgalvanisert sånn at det ikke ruster, og er driftssikkerheten selv (eller som i det minste er veldig mye bedre enn hva folk tror):
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20031754
Ja, det er det morsomme med min. Xantia med 2-liters turbo bensinmotor og "Activa"-understellet. >200 hk & 300 Nm i en bil som veier 1300 kg, og som kan dra >1 G sidelengs på alminnelige sommerdekk. Ser ut som verdens kjedeligste gubbebil, og er i praksis usynlig på veien. Det synes jeg er ganske praktisk. Men den bruker dobbelt så mye drivstoff som HDi-motoren...oyvind skrev:Gjeeeeeeeeespasbjbo skrev:Orntli' innsidetips for noe som er billig, har gode kjøreegenskaper, bruker lite drivstoff, er helgalvanisert sånn at det ikke ruster, og er driftssikkerheten selv (eller som i det minste er veldig mye bedre enn hva folk tror):
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20031754