Saken er vel ikke mer tåpelig enn at noen uttalte sin personlige oppfatning i sterke ordelag med hentydning til faglig kompetanse. Dette ble fulgt opp av et kontrollspørsmål om fagkompetansen var reell eller bare tomemballasje. Deretter kom det et rush av personlige meninger i kjølvannet av det. Hva man liker og ikke liker er selvfølgelig personlige preferanser og det er veldig tydelig at en manns søppel er en annens gull og vice versa. Personlig elsker jeg mangfoldet og setter samtidig stor pris på at det jeg finner tiltalende ikke er allemannseie. Jeg oppfatter ikke at alle verdsetter et slikt syn. Sjå kor æ bryr mæ
Back to topic:
Jeg forstår at noen oppfatter Giulietta og Astra som like. Noen likhetspunkter er det nok, men jeg synes ikke det er påtagende. Grunnformen er liknende, men linjeføring, detaljer og uttrykk ganske så forskjellige likevel. Magefølelsen sier selvfølgelig at det skulle vært ønskelig med større forskjeller, men siden Opel er på formspråkleit og bilene er utviklet i en GM/Fiat-samarbeidsperiode så kunne de vel hatt værre forbilder.
Er det forresten bare meg som har kjørt etter en BMW 1-serie og tenkt Hyundai i30? Eller en E39 og tenkt Avensis?
Eksemplene er uvesentlige ift poenget.
Moro at Alfa ser ut til å ha fått til en skikkelig kjøremaskin med historisk navn, høy byggekvalitet og bibeholdt gøyfaktor (i følge bilpressen så langt) i denne ellers ganske kjedelige bilklassen. Denne fortjener (i Alfa-målestokk) å bli en suksess, men jeg håper selvfølgelig den skal forbli et sjeldent syn på norske veier

. En sort 1750TB kunne jeg gjerne blitt sett i.