|
507-en som jeg viste et bilde at er en '59. Holder den ikke stand godt i forhold til de konkurrerende modellene fra GB og Italia fra samme periode selv i dag? Det mener absolutt jeg. Sublimt design i mine øyne. Og jeg regner meg som anglofil med sterkt angrepet av italofili.Trondmeg skrev:Selvfølgelig vet man at tyskerne også har laget en del berømte biler opp gjennom tidene. Noe annet ville vært oppsiktsvekkende. Men det er knappast vakkerheten som har gjort de berømte. Spesielt ikke sammenlignet med sine samtidige.
Det er vel M-Benz G-klasse du tenker på nåAnonym skrev:Konkurrenten fra Stuttgart er også fin og den er egnet til hverdagsbruk året rundt.
Han sa den var fin, torem ;Dtorem skrev:Det er vel M-Benz G-klasse du tenker på nåAnonym skrev:Konkurrenten fra Stuttgart er også fin og den er egnet til hverdagsbruk året rundt.?
Kan faktisk ikke komme på noe fint fra Stuttgart på denne siden av krigen hvertfall. Mener å huske at Pagoda'en ikke var så ille, men synes ikke den har holdt seg. Den første SLK så ganske spenstig ut til å være MB, men var en katastrofe å kjøre. Ellers så . . . . .nei..Marcus skrev:Han sa den var fin, torem ;Dtorem skrev:Det er vel M-Benz G-klasse du tenker på nåAnonym skrev:Konkurrenten fra Stuttgart er også fin og den er egnet til hverdagsbruk året rundt.?
Samuraien skal være med, men jeg føler at japselooken er noe vi har tilegnet den i ettertid. Kanskje fordi den definerte den looken, mens S800 tilhørte den anglofile trenden. Z var jo egentlig ment å være en moderne britisk bil, designet av en tysker i amerika. Carl Perkins gitarist på midten av åttitallet hadde to stykker som han mekket på selv. Da vi kjørte Cadillac på en svingete vei i Nord-Norge formelig siklet han. Å kjøre Z på en slik vei var den optimale forlystelse for han.Trondmeg skrev:Hey, hey, Baluba. Datsun Z er "innenfor". I originaltapning aller, aller helst. Den har et slankt, lett orientalsk pre70tallsjapsevulgært design. Honda S800 er også fin slik.
Var det ikke Yamaha en aktuelle modellen kom fra da? Og med gen mener jeg at Goertz var involvert i 250 GTO-teamet også.Pink_Panther skrev:Ferrari? Nei, det er en Toyota
Stemmer det, Yamaha sto for teknikken, men ville ikke lage bilen. Det med 250 vet jeg ikke noe om, men den har likheter med 2000 GT i designet, for å si det forsiktig.baluba skrev:Var det ikke Yamaha en aktuelle modellen kom fra da? Og med gen mener jeg at Goertz var involvert i 250 GTO-teamet også.Pink_Panther skrev:Ferrari? Nei, det er en Toyota
RZ er en personlig favoritt! (har kjørt SZ ogsåhifiguru skrev:Husker jeg var på bilutstilling i Ekeberghallen for mange år siden, sto et par virkelige favoritter der, Ferrari F40 og denne, Alfa Romeo SZ!
Et oppkjeftig design uten sidestykke, kort bred og brutal, et mesterverk signert det galeste designhuset av de alle: Zagato...
Hver sin smak heldigvis.Trondmeg skrev:I min verden er originalen også her finest, nær sagt selvfølgelig. Det finnes ikke grenser for 911's vulgaritet i nyere versjoner. Og det synes så godt på akkurat denne bilen siden de har fetet opp grunndesignet i over 40 år. Se på Alfa 8c så ser man at en klassisk og nydelig formgivning kan gjøres også i dag.
Brera? Jeg skriver da unektelig 8C og ellers er det stort sett GT og 156SW jeg har skrevet om. Ikke altfor mye om 159 og slett ikke Brera som hadde en fantastisk proto, men proporsjonene endte som et kompromiss for å passe på eksisterende plattformer.Anonym skrev:Hver sin smak heldigvis.Trondmeg skrev:I min verden er originalen også her finest, nær sagt selvfølgelig. Det finnes ikke grenser for 911's vulgaritet i nyere versjoner. Og det synes så godt på akkurat denne bilen siden de har fetet opp grunndesignet i over 40 år. Se på Alfa 8c så ser man at en klassisk og nydelig formgivning kan gjøres også i dag.
Noen av bilene du liker i dag (159 og Brera) gir meg assosiasjoner til en 28 fots båt med flybridge..... Begge deler hver for seg kan være bra men det passerer et punkt hvor det blir for mye. Akkurat som en kan si at 911 ble mindre fin rundt den tida hvor de gikk bort fra luftavkjøling av motorene.
Nei, det er kun Audi som kan fås med det italienske ordet for fire, Quattro.Marcus skrev:Fåes den forresten med quattro med den største bensinturboen?
Det får du, men da heter det Q4.Marcus skrev:Da må jeg ha drømt at Alfa også ble levert med firehjulstrekk![]()
Det var du det jaAnonym skrev:Men designperler som Porsche 928 og Ford Sierra som var forut for sin tid er fortsatt tyske ;D
928 var vel lenge ekstremt gode kjøp på bruktmarkedet. Den cred som den modellen nøt i Europa da jeg var ung sportsbilentusiast var ikke mye å skryte av, så den falt som en stein sammenlignet med 911. Faktisk nøt vel 944 større respekt blant europeere i de dager, men i dag ville jeg mye heller hatt en 928. Det er ikke spesielt vakkert, for å si det mildt, men fy for ei kjerre for pengene som ble forlangt for få år siden. Mulig den har steget de senere årene.Trondmeg skrev:Det var du det jaAnonym skrev:Men designperler som Porsche 928 og Ford Sierra som var forut for sin tid er fortsatt tyske ;D. Mangfold er bra.
Ser på prislisten at kun Q2 er nevnt, antar dette er vanlig feilhjulstrekk. Hva ligger pristillegget på for Q4?Trondmeg skrev:Det får du, men da heter det Q4.Marcus skrev:Da må jeg ha drømt at Alfa også ble levert med firehjulstrekk![]()
Nå er 928 en klassiker.baluba skrev:928 var vel lenge ekstremt gode kjøp på bruktmarkedet. Den cred som den modellen nøt i Europa da jeg var ung sportsbilentusiast var ikke mye å skryte av, så den falt som en stein sammenlignet med 911. Faktisk nøt vel 944 større respekt blant europeere i de dager, men i dag ville jeg mye heller hatt en 928. Det er ikke spesielt vakkert, for å si det mildt, men fy for ei kjerre for pengene som ble forlangt for få år siden. Mulig den har steget de senere årene.Trondmeg skrev:Det var du det jaAnonym skrev:Men designperler som Porsche 928 og Ford Sierra som var forut for sin tid er fortsatt tyske ;D. Mangfold er bra.