Forsterkere ANAVIEW forsterkere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Jan;
    Á propos skomakerens barn - du kjenner historia?
    BB
     

    Joppe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    er det noen som har ams0100 og gidder å ta et par mål til meg? ser etter chassis.

    i bruksannvisningen er denne postet.

    EEuSj7Y.jpg


    alt i rødt har jeg regnet ut ved å bruke forholdene på tegningen, for de har ikke oppgitt maksimal lengde med molex'ene.

    hvor mye vil den bygge ut på hver side pga disse pluggene med og uten kontaktene i? veldig dumt at connectorene ikke er montert opp, slik at den får en smalere formfaktor.

    det jeg lurer på er disse 4 målene med og uten connector. den kontakten med mål #4 skal kanskje ikke brukes, eller?

    PcK4aL1.jpg
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.695
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har hørt Anaview på OBBBs system før det var rattet skikkelig inn. Uansett så var ikke Altec 288 driverne i JMLC horna så hakkendes gale og det låt oppløst og fint. Med hånden på hjertet, dere som har hørt Anaview i gode hornsystemer. Låter det bra (nok)?
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Hørt hos Johoo... dønn tyst... og låt bedre enn rørampene han hadde.
    Har hørt dem kunn på minirakkers her hjemme. Og låter toraltsett bedre enn alt jeg har hatt.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.695
    Torget vurderinger
    10
    Er fristende å få laget en boks i Groundsound design med alle forsterkerne inni. Helt enkelt og ferdig med det.
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Hadde litt uflaks når jeg koblet til nettkabel på den ene av de to AMS1000 i dag, denne ene sikringen røk på ene forsterkeren:
    Littelfuse_3911125.jpg


    Så feilen er funnet, men hvorfor det skjedde er litt vanskeligere å si. Har bygget 2 stykker, og den andre spillte musikk. Sammenlignet hvordan de to var koblet, det er jo ikke så mange punkter, og de ser helt like ut. Ser heller ingen kortslutninger i den som feilet. Plugger virker til å være helt på stell, ingen "vakkel" noe sted. Kan det være tilfeldig tro?

    Tips til hva det kan være, og ikke minst hvor jeg kan bestille ny? Finner ikke igjen denne sikringen hos farnell eller elfa. Eller om det finnes ett godt nok alternativ fra andre produsenter?

    Ble mange spørsmål her nå, håper på litt hjelp så jeg kommer videre :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Er det den fysiske størrelsen som er vanskelig å finne? Kan sjekke hva vi har på jobb i morgen, hvis du har noen mål ;-)
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Er det den fysiske størrelsen som er vanskelig å finne? Kan sjekke hva vi har på jobb i morgen, hvis du har noen mål ;-)
    Jeg sjekket, og ifm størrelse så er det just presis samme som den ene jeg linket til:
    Littelfuse_elfa.jpg

    https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?item=33-067-84&toc=20419

    Det jeg var mest usikker på var litt rundt spec, bryteevne 35A istedenfor 15A, og om det kan få store konsekvenser. Ellers er det den eneste relevante forskjell jeg kunne se. Ikke sikkert det har noe å si? Ellers så stemmer det, 1,25A og 250V.

    Nysjerrigheten er større en vettet noen ganger også, så jeg flyttet over sikringen fra den forsterkeren som virket, og da så det ut til at allt var ok (på den andre). Testet ikke med å spille musikk, men sjekket på to andre måter. Visuellt... ingen flash når jeg satte i nettkabelen, og tok sikringen ut å sjekket at den fremdeles var hel. Misstenker at det kan ha vært litt tilfeldig dette her.
     

    Joppe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    si gjerne fra hva du finner ut, kunne vært greit å ha et knippe slike i bakhånd.
     

    ee

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Innlegg
    140
    Antall liker
    14
    Torget vurderinger
    1
    Hei folkens! Jeg har for tiden en arbeidsledig AMS0100 modul, den andre er koblet til mine to BMS4538. Hvordan brokoble dette sånn at det blir en AMS0100 til hver BMS? Må jeg ha spesial kabler til dette? signal kommer forresten fra en DLCP
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Niks, du trenger ingen spesialkabler.
    Du kobler bare sammen som illustrert her:

    Forklart i ord: Con2 er den lange kabeldingsen med et utall snorer. Posisjon 1 og 4 loddes på kald (negativt på xlr inn), posisjon 2 og 5 kobles sammen på varm (positiv på xlr inn). Jord som er posisjon 3 kobles til skjerm på xlr. Con 3 og con 4 er H og V ut til höyttalere. Her benytter du kun posisjon 1 på Con 3 (venstre kanal) og posisjon 2 på höyre kanal.

    Du kan så velge om du skal kjöre de på felles AC i samme kabinett eller i hvert sitt kabinett.

    Men hva i svingende skal du med så mye krutt til 4538??? Skulle være mer enn nok med en modul for deg som bor i bygård ???

    Con
     

    Vedlegg

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Jeg har også bestilt fullt Anaview oppsett til mine aktive ht. ALC1000 (mono) x 2 til å drive basstårn, AMS1000 (stereo) x 1 til midbasser og to AMS0100 (stereo) til hhv mellomtone og diskantseksjon. Kan jeg koble dette opp balansert uten å doble antall moduler? Er også på jakt etter pene kabinetter som kan huse modulene. De er jo ikke så store, men klarer jeg å tyne alle inn i ett kabinett?
     

    ee

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Innlegg
    140
    Antall liker
    14
    Torget vurderinger
    1
    Hei Johoo! Godt du er her for å hjelpe oss stakkarer som ikke klarer å koble opp et par "ferdi fra fabrikk" moduler engang. Skjønner nå at jeg må lodde om for å bytte fra SE til BTL.

    Er nok bare nysgjerrig på hva dobling av watt ville gjort med toppen, ikke det at jeg trenger det sånn sett. Men har da hus og burde nok kunne tålt skarve 50 watt, mener å huske du fyrte opp både en og to AMS1000 på toppene dine?

    Takk for finfin beskrivelse! men spørs om ikke den arbeidsledige AMS ´n min får ligge å vente på bedre tider, i og med at oppsettet bare er midlertidig, men det er det vel for alle...
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    ja jeg innrømmer at det låt tøffere med AMS1000 i forhold til 0100. Mer sprettent, men kan være noe med gainstrukturen.
    Fortell gjerne hva du brygger om dagen?
     

    ee

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Innlegg
    140
    Antall liker
    14
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har jo OOOOmsider fått mine 4XTD15h opp i ei fjøl sammen med EZ 208 og BMS4538 på toppen. Anaview oppe og Crown på resten. Må si det ble mye mer fylde når jeg fikk Crown inn i bunn og mellomtone. om det er 10- dobling av watt, konstruksjon eller gain som gjorde utslaget er jo vanskelig å si ja, vurderer jo en AMS1000 jeg og bare for å teste. kan vel ikke bli så galt det heller..
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Lurer på om ikke jeg skal gå for fire ALC1000 til mine subber Går det greit med med dette oppsettet? To forsterkere på hver side som hver driver to elementer.
    Uten navn.jpgBassforsterkere.jpg

     
    Sist redigert:

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Er det kanskje noen som har non AMS 1000 og eller AMS 100 til overs ?
    Kanskje dette kan være gruppekjøp varer ?
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Kan noen hjelpe meg med å linke til en rimelig og grei nettbrønn med av/på bryter som kan brukes til Anaview prosjektet mitt? Har forkastet tanken om av/på bryter på fronten og går for at ampen stort sett står på 24/7. Bruker dere varianter med nettfilter integrert i nettbrønn? Og så lurer jeg på om det kreves noen tiltak for å unngå popping i høyttalerne ved påslag? Eller er dette et ikke eksisterende problem med Anaview moduler?
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Er det nokk høyde med 8cm kabinett eller bør man opp på 12cm på AMS-1000 ? 2U eller 3U :)
     

    oen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.791
    Antall liker
    2.350
    Sted
    Portugal
    Kan noen hjelpe meg med å linke til en rimelig og grei nettbrønn med av/på bryter som kan brukes til Anaview prosjektet mitt? Har forkastet tanken om av/på bryter på fronten og går for at ampen stort sett står på 24/7. Bruker dere varianter med nettfilter integrert i nettbrønn? Og så lurer jeg på om det kreves noen tiltak for å unngå popping i høyttalerne ved påslag? Eller er dette et ikke eksisterende problem med Anaview moduler?
    Elfa

    Det blir ingen pop ved start og stop.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Takker for info Oen! Hvordan kobler dere som har bygget med flere moduler strøm til bryteren? Skal jeg ha med faston kontakter og bruke kabelsko som dette for å kunne koble flere psu'er til samme kontakt?
    Isolerade_kabelskor_Fordelar.jpg

    Er det i så fall bare å skjøte på uten begrensninger? Som dere skjønner er jeg på dypt vann her..
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    gut_man;
    I de neste kassene jeg får bygd/bygger - med fem moduler, kommer jeg til å bruke nødvendig antall av disse:
    Nexa | WMR-1000 — för strömbrytare
    - koblet til en fjernkontroll. Har brytere bak i dag og det er no' ordentlig herk.

    Var det ikke disse vi tittet på, oen, da vi mekka mine luringer?

    Dingsene kan også settes opp sekvensielt via mjukvara. Tror ikke at ampene drar mer startstrøm enn at det er uproblematisk å bruke klossene.

    BB
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.695
    Torget vurderinger
    10
    Jeg spurte Musical Innovation Roar om det var kurant å starte flere forsterkere med en fjernstyrt padde hvorpå han sa at det ikke var sunt. Husker ikke hvorfor men det var noe med at brytern inni hadde en beskyttelse av et eller annet slag. Vet at det er en liten klump? (Motstand?) på baksiden av nettbrytern i MI forsterkerne.

    Kanskje en med elektro(nikk) bakgrunn kan "opplyse" oss her :)
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Fjernkontroll høres digg ut! Har jo programmerbar Philips Prestigo til Groundsound, men er redd det blir for komplisert for meg:p Dersom det ikke foreligger detaljert oppskrift..
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Hans;
    Det tror jeg ingen ting på - tipper at dette er fullscale-bull. Kan ikke skjønne logikken i det i det hele tatt så lenge strømmen ikke blir større enn dingsens kapasitet. På klasse-D-forsterkere snakker vi ikke om store lyttebanker.

    I dag kjører jeg med Nexas fjernstyrte veggvorter og merker ingen forandringer av noe slag - bortsett fra at parketten ligger der ensom og at kneskålene ikke svir.

    Den klompen er så liten ar den sikkert kan integreres i nettkabelen om man ikke vil ha den inni forsterkeren - innhyllinga blir ikke stort større enn de boksene med Wunderbaum som de ekte audiofile har på alle kablene sine.

    Noe som har mer kunnskap om dette enn oss multisynserne - Odd, er du der?

    BB
     

    oen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.791
    Antall liker
    2.350
    Sted
    Portugal
    Skal du koble sammen mange ledninger bør du bruke noe slik og kabelsko.

    Elfa

    Takker for info Oen! Hvordan kobler dere som har bygget med flere moduler strøm til bryteren? Skal jeg ha med faston kontakter og bruke kabelsko som dette for å kunne koble flere psu'er til samme kontakt?
    Vis vedlegget 359817
    Er det i så fall bare å skjøte på uten begrensninger? Som dere skjønner er jeg på dypt vann her..
     

    oen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.791
    Antall liker
    2.350
    Sted
    Portugal
    Jo, husker vi så på de.

    gut_man;
    I de neste kassene jeg får bygd/bygger - med fem moduler, kommer jeg til å bruke nødvendig antall av disse:
    Nexa | WMR-1000 — för strömbrytare
    - koblet til en fjernkontroll. Har brytere bak i dag og det er no' ordentlig herk.

    Var det ikke disse vi tittet på, oen, da vi mekka mine luringer?

    Dingsene kan også settes opp sekvensielt via mjukvara. Tror ikke at ampene drar mer startstrøm enn at det er uproblematisk å bruke klossene.

    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Gutty;
    Naboen har vis meg på PC-en hvordan han programmerer hele kåken derfra. Lett som sot i hose - skal få en innføring i tilfelle rottefelle...
    Man trenger heller ikke PC for å bruke disse, men jeg tror man legger inn tidsforsinkelsen i mjukvaran.
    I alle fall så snakker vi om en liten hvit fjernkontroll med ni-ti knapper - halvparten for av og andre for på. Og en enslig når hele anlegget skal av.
    BB
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Når vi snakker om fjernkontroll, så kommer jeg plutselig på at Groundsound jo har innebygget mulighet for 12V trigger styring av 4 effekttrinn:
    12v triggere.png


    Er det vanskelig å få til i et DIY prosjekt tror dere?
     

    oen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.791
    Antall liker
    2.350
    Sted
    Portugal
    Alt er mulig, men....

    Skal du starte det derfra kan du bruke 12 volt releer i forsterkeren som kobler til strømen.

    EDIT
    Det er mulig plugg nr. 13 kan brukes.
     
    Sist redigert:

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Har lagt følgende i handlekurven i ELFA webshop:
    ELFA handlekurv.jpg

    Kunne veldig godt tenkt meg å hatt triggerstyring også. Selger ELFA 12v releer som kan brukes i prosjektet?
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Forstår jeg det rett hvis plugg nr. 13 skal kunne kobles rett til en chassis-kontakt der jeg kan plugge kabel som går til triggerstyringen i Groundsound uten noe mer hokus pokus og releer?

    Alt er mulig, men....

    Skal du starte det derfra kan du bruke 12 volt releer i forsterkeren som kobler til strømen.

    EDIT
    Det er mulig plugg nr. 13 kan brukes.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn