AMG TOPPERS - Tweaket som rydder opp.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • AMG TOPPERS

    Vi demonstrerte disse på Horten Messa - og alle som hørte på var forbløffet over hva disse faktisk gjorde. Dette er ikke bare en gizmo som øker presset i kassa på grunn av vekt - dette er en nøye tunet innretning som virkelig rydder opp over hele frekvensområdet.
    Vi har testet disse på Klipsch høyttalere fra 4000,- med kjemperesultat - Vi har testet de på Adyton høyttalere med samme virkning, vi har testet de på Rockport, Lenehan, Merlin og Living Voice og blitt sjokkerte! Vi gjorde et forsøk og testet de på REL, James og Burmester subber - og hele tiden har resultatene vært: Tightere bass, mer harmonisk mellomtone og mer fokusert diskant. Bedre 3D virkning, og bedre fokus!
    For godt til å være sant? - Prøv selv...

    "ETI have been working closely with Lenehan Audio the past few years and in doing so have made some groundbreaking discoveries in relation to resonance control. As with our current topper, the AMG Topper removes the resonance created by the speaker box to allow the audio to be produced more naturally to the recorded track, increasing specifically the dynamics across the low frequency range and sharpness of the image.

    Our new, patented pending AMG ("Anti-Mass Generator") Topper is positive proof that the best ideas are always the simplest. The ETI AMG Topper has proven to be extraordinarily effective with every loudspeaker on which it has been used ... and in some other surprising applications too!"




    Prisen er 8895,- for et par. (satt ned fra 9900,-)

    Vi har 1 demosett vi selger på denne siden av nyttår til kr. 7000,-

    mvh
    Tom Egil

    Endpoint Audio
    tom@endpointaudio.no
    47 83 29 22
    AMG Topper A5ad web.jpg
    AMG_topper_groupimage.jpg
    Lenehan1.jpg
    Lenehan6.jpg
    RIMG0023.jpg
     

    Kommentarer

    Auuu

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.10.2012
    Innlegg
    144
    Antall liker
    42
    Nei å følgelig kjøper jeg ikke kabler for titusenvis heller. Hadde heller ikke brukt ti tusen på ett par høyttalere hvis forhandleren hadde presentert det som "ei kasse med elementer å no greier" uten videre å kunne gjøre rede for noe mer annet enn "prøv det selv"
    Neida,ikke jeg heller,poenget er at å dokumentere god lyd eller en lydforbedring er svært vanskelig og veldig individuelt.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har ikke noe særlig mer info enn det man kan finne tilgjengelig på nett, men dette med fraktalt design har jeg ikke sett om dette produktet. ETI har noen andre resonnans-innretninger som kalles Fractal Toppers - hvor de har brukt beregningsmetoder tatt ut ifra ideen rundt et såkalt fraktalt design (en geometrisk skikkelse eller objekt) som er ujevn og varierende i overflaten, men som også vil være mindre kopier av seg selv hvis man bryter objektet opp i fragmenter.
    ETI har vært innovative innenfor Hifi bransjen i mange år - og AMG - Toppers er det siste de har kommet med.

    "To accurately reproduce the signal that is fed to it, a loudspeaker driver must be anchored rigidly in space, thereby providing a fixed reference for the diaphragm’s motion. In practice, no commercial loudspeaker – whether standmount or floorstander – can achieve this; even those with the 75KG mass. Audiophiles have long known of the benefits of mass-loading their speaker’s cabinets by placing unsightly objects such as paving slabs on the top ... yet this only makes the cabinet a little harder to move, and when the bass driver’s energy does set it in motion, it doesn’t want to stop. Mass loading, then, does nothing to attack the fundamental cause of the problem.


    The ETI AMG Topper is different. By sitting a smaller weight on a compliant mounting, carefully tuned to a specific resonant frequency, it is able to actively oppose cabinet motion and thus vastly increase the stability of the speaker cabinet or speaker/stand assembly. The weight is housed in a wooden box with an attractive, gloss piano black paint finish and soft feet to prevent marking, and sits unobtrusively on top of any speaker cabinet with a flat upper surface."

    Så - hva er dyrt og hva er ikke dyrt? Håndtverk er ofte dyrere enn deler og elektronikk man finner inne i forsterkere. Så det er Oppfatningen om hva som er viktig man bør ta med i kalkulasjonene her. Det som blir satt i produksjon innen HiFi markedet er for det meste laget, oppdaget, regnet og forsket på av entusiaster - og dette er alltid en tidkrevende prosess. Dette er en del av produktet enten man vil eller ikke.
    Fungerer et underlag til et komponent meget bra, og det hjelper på lyden man hører - ja da fungerer det jo. Hvor mye bør dette koste? 300,-kroner for en slakterblokk fra IKEA - Eller 450.000,- for Living Voice sitt rack? For de som har råd til det dyreste OG er villig til å legge så mye penger i det - vil IKEA racket være latterlig. For den som går for IKEA løsningen så er nok den andre latterlig. Hvem har rett?
    skal man beregne pris etter hva man kun ser - ja da går alle som produserer pick up'er konkurs.

    Mvh
    tom e.
    PS
    Jeg kommer tilbake til neste år med er produkt som potensielt kan ta livet av noen av de mest hissige her, men jeg skal opplyse om dette på forhånd slik at dere ikke trenger å lese det ved et uhell.
    Et varslet mord? Og hvordan har du tenkt å opplyse om det her på forumet hvis vi ikke skal trenge "å lese det ved et uhell"?
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Dokumentere god lyd er omtrent umulig, å dokumentere konstruksjon og virkemåte burde være en overkommelig oppgave
     

    Endpoint Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.04.2013
    Innlegg
    864
    Antall liker
    1.312
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    37
    Jeg har ikke noe særlig mer info enn det man kan finne tilgjengelig på nett, men dette med fraktalt design har jeg ikke sett om dette produktet. ETI har noen andre resonnans-innretninger som kalles Fractal Toppers - hvor de har brukt beregningsmetoder tatt ut ifra ideen rundt et såkalt fraktalt design (en geometrisk skikkelse eller objekt) som er ujevn og varierende i overflaten, men som også vil være mindre kopier av seg selv hvis man bryter objektet opp i fragmenter.
    ETI har vært innovative innenfor Hifi bransjen i mange år - og AMG - Toppers er det siste de har kommet med.

    "To accurately reproduce the signal that is fed to it, a loudspeaker driver must be anchored rigidly in space, thereby providing a fixed reference for the diaphragm’s motion. In practice, no commercial loudspeaker – whether standmount or floorstander – can achieve this; even those with the 75KG mass. Audiophiles have long known of the benefits of mass-loading their speaker’s cabinets by placing unsightly objects such as paving slabs on the top ... yet this only makes the cabinet a little harder to move, and when the bass driver’s energy does set it in motion, it doesn’t want to stop. Mass loading, then, does nothing to attack the fundamental cause of the problem.


    The ETI AMG Topper is different. By sitting a smaller weight on a compliant mounting, carefully tuned to a specific resonant frequency, it is able to actively oppose cabinet motion and thus vastly increase the stability of the speaker cabinet or speaker/stand assembly. The weight is housed in a wooden box with an attractive, gloss piano black paint finish and soft feet to prevent marking, and sits unobtrusively on top of any speaker cabinet with a flat upper surface."

    Så - hva er dyrt og hva er ikke dyrt? Håndtverk er ofte dyrere enn deler og elektronikk man finner inne i forsterkere. Så det er Oppfatningen om hva som er viktig man bør ta med i kalkulasjonene her. Det som blir satt i produksjon innen HiFi markedet er for det meste laget, oppdaget, regnet og forsket på av entusiaster - og dette er alltid en tidkrevende prosess. Dette er en del av produktet enten man vil eller ikke.
    Fungerer et underlag til et komponent meget bra, og det hjelper på lyden man hører - ja da fungerer det jo. Hvor mye bør dette koste? 300,-kroner for en slakterblokk fra IKEA - Eller 450.000,- for Living Voice sitt rack? For de som har råd til det dyreste OG er villig til å legge så mye penger i det - vil IKEA racket være latterlig. For den som går for IKEA løsningen så er nok den andre latterlig. Hvem har rett?
    skal man beregne pris etter hva man kun ser - ja da går alle som produserer pick up'er konkurs.

    Mvh
    tom e.
    PS
    Jeg kommer tilbake til neste år med er produkt som potensielt kan ta livet av noen av de mest hissige her, men jeg skal opplyse om dette på forhånd slik at dere ikke trenger å lese det ved et uhell.
    Et varslet mord? Og hvordan har du tenkt å opplyse om det her på forumet hvis vi ikke skal trenge "å lese det ved et uhell"?

    Referert til blodpumpa til noen her - dårlig spøk kanskje, men det har vel vært i overkant mange meninger her - uten at folk har hørt hva produktet gjør.
    Jeg har ikke noe imot at folk syns et produkt er dårlig - eller fungerer dårlig, men lytt før dere kommer med direkte negative ting.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Hvorfor ikke bruke energien til å svare på spørsmål rundt produktet istedenfor å spekulere i dine potensielle kunders blodpumper eller hvorvidt de er voksne og/eller intelligente?
     

    Endpoint Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.04.2013
    Innlegg
    864
    Antall liker
    1.312
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    37
    Jaja - her er enda et fantastisk tweak - virker hver gang.
    og til alle dere som gidder å irritere dere over noe dere ikke har testet:

    "The highest form of ignorance is when you reject something you don't know anything about"

    God helg :). Jeg skal ikke sitte å glane på forum i helga - jeg har som hobby å lytte til musikk. Kan være veldig avslappende - og da slipper man å gå tom for ord fordi man er så fly forbannet over at det eksisterer ting man ikke kan forstå.
    Trekk pusten dypt inn - pust godt ut - og si til dere selv: til neste år skal jeg begynne å oppføre meg intelligent og voksent.
    Vis vedlegget 232622
    Forventet ikke at denne tråden skulle gi meg så veldig mye nyttig info når kikket innom, men det har faktisk skjedd..... men med negativt fortegn dessverre.
    Og med det mener eg at eg aldri kommer til å handle noe som helst hos endpoint audio.
    Makan til oppførsel og kommentarer overfor potensielle kunder, er det heldigvis ikke ofte eg ser.
    Dette syrlige svaret en referanse til de med usaklig negative kommentarer (noen av kommentarene ble fjernet). Selv om man er bransjeaktør så er det jo en grense for hva man gidder å høre på av svada som folk skal lire av seg.
    Dette er en tråd for bransjenyheter - ikke en tiltalebenk.
    De aktuelle er heller ikke potensielle kunder.
     

    Endpoint Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.04.2013
    Innlegg
    864
    Antall liker
    1.312
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    37
    Hvorfor ikke bruke energien til å svare på spørsmål rundt produktet istedenfor å spekulere i dine potensielle kunders blodpumper eller hvorvidt de er voksne og/eller intelligente?
    Har postet info om produktet som er aktuelt - les det og lytt selv. Er ikke noe mer å forklare.
     
    N

    nb

    Gjest
    Nok et produkt av og for idioter med en forhandler/importør som ikke har den minste interesse av å finne ut hvordan noe funker. At noen uten å skamme seg selger en kloss for ni tusen kroner uten å være i stand til å gi et minimum av info utover cut and paste fra prdusenen er symptomatisk for tweak-bransjen. Folk er ikke slemme som lurer på hvordan dette virker eller ikke virker, det forventes kun et absolutt minimum av info fra de som pusher. At de ikke har den fjerneste anelse om hva de pusher ser ikke ut til å plage de nevneverdig.

    Skjerp dere.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Så når erato tar opp en mulig problemstilling med at høyttalere kan ha "ulik vekt, stivhet og moment" så er ikke det særlig aktuelt og verdt å svare på?
     
    Sist redigert av en moderator:

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Nå er det vel snart på tide at moderator våkner. En leverandør må da ha lov til å lansere et produkt uten å bli nedsablet med negative kommentarer. Hvis dere ikke har tro på produktet, er det vel bare å la informasjonen om dette gå inn det ene øret og ut det andre. Jeg ser ikke at EndPoint har gjort annet enn å bringe fram informasjon fra fabrikanten om et produkt han selger.
    R
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Nå er det vel snart på tide at moderator våkner. En leverandør må da ha lov til å lansere et produkt uten å bli nedsablet med negative kommentarer. Hvis dere ikke har tro på produktet, er det vel bare å la informasjonen om dette gå inn det ene øret og ut det andre. Jeg ser ikke at EndPoint har gjort annet enn å bringe fram informasjon fra fabrikanten om et produkt han selger.
    R
    +1
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.948
    Antall liker
    19.800
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Nå er det vel snart på tide at moderator våkner. En leverandør må da ha lov til å lansere et produkt uten å bli nedsablet med negative kommentarer. Hvis dere ikke har tro på produktet, er det vel bare å la informasjonen om dette gå inn det ene øret og ut det andre. Jeg ser ikke at EndPoint har gjort annet enn å bringe fram informasjon fra fabrikanten om et produkt han selger.
    R

    Ja, helt enig! Dette endeløse svadaet fra enkelte her- som ellers i forumet- er helt latterlig at ikke blir stoppet. De terroriserer dette ellers flotte forumet med sin oppførsel. Helt ustraffet- tilsynelatende! Dette pisset de serverer om og om igjen er drepende kjedelig, vitner om total mangel på oppdragelse og er forbannet irriterende. Igjen; helt latterlig at de får holde på slik.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.948
    Antall liker
    19.800
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Så når erato tar opp en mulig problemstilling med at høyttalere kan ha "ulik vekt, stivnet og moment" så er ikke det særlig aktuelt og verdt å svare på?

    Har du ikke annet å ta deg til enn å spre faenskap?!
     

    Endpoint Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.04.2013
    Innlegg
    864
    Antall liker
    1.312
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    37
    Nok et produkt av og for idioter med en forhandler/importør som ikke har den minste interesse av å finne ut hvordan noe funker. At noen uten å skamme seg selger en kloss for ni tusen kroner uten å være i stand til å gi et minimum av info utover cut and paste fra prdusenen er symptomatisk for tweak-bransjen. Folk er ikke slemme som lurer på hvordan dette virker eller ikke virker, det forventes kun et absolutt minimum av info fra de som pusher. At de ikke har den fjerneste anelse om hva de pusher ser ikke ut til å plage de nevneverdig.

    Skjerp dere.
    Hvis du ser i innledningen så kommer det frem at det er testet forholdsvis grundig av oss - og vi har fått hjelp av flere andre.
    Jeg tror det er servert litt mer enn et minimum av info. Fint om dere leser alt.
     
    N

    nb

    Gjest
    Alt er testet grundig av noen, det er ikke det samme som at det henger på greip. Dessverre for de som selger ting finnes det her folk med en viss teknisk forståelse og et minimum av sunn fornuft. Jeg forstår godt at de som selger slikt som dette helst så at de holdt munn.

    Dette er å ta tusenvis av kroner for et av de enkleste mekaniske prinsippene som finnes. For noen som knapt kan stave fysikk virker det sikkert imponerende, not so much for andre.
     

    teddyh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Innlegg
    826
    Antall liker
    219
    Jeg har ikke noe særlig mer info enn det man kan finne tilgjengelig på nett, men dette med fraktalt design har jeg ikke sett om dette produktet. ETI har noen andre resonnans-innretninger som kalles Fractal Toppers - hvor de har brukt beregningsmetoder tatt ut ifra ideen rundt et såkalt fraktalt design (en geometrisk skikkelse eller objekt) som er ujevn og varierende i overflaten, men som også vil være mindre kopier av seg selv hvis man bryter objektet opp i fragmenter.
    ETI har vært innovative innenfor Hifi bransjen i mange år - og AMG - Toppers er det siste de har kommet med.

    "To accurately reproduce the signal that is fed to it, a loudspeaker driver must be anchored rigidly in space, thereby providing a fixed reference for the diaphragm’s motion. In practice, no commercial loudspeaker – whether standmount or floorstander – can achieve this; even those with the 75KG mass. Audiophiles have long known of the benefits of mass-loading their speaker’s cabinets by placing unsightly objects such as paving slabs on the top ... yet this only makes the cabinet a little harder to move, and when the bass driver’s energy does set it in motion, it doesn’t want to stop. Mass loading, then, does nothing to attack the fundamental cause of the problem.


    The ETI AMG Topper is different. By sitting a smaller weight on a compliant mounting, carefully tuned to a specific resonant frequency, it is able to actively oppose cabinet motion and thus vastly increase the stability of the speaker cabinet or speaker/stand assembly. The weight is housed in a wooden box with an attractive, gloss piano black paint finish and soft feet to prevent marking, and sits unobtrusively on top of any speaker cabinet with a flat upper surface."

    Så - hva er dyrt og hva er ikke dyrt? Håndtverk er ofte dyrere enn deler og elektronikk man finner inne i forsterkere. Så det er Oppfatningen om hva som er viktig man bør ta med i kalkulasjonene her. Det som blir satt i produksjon innen HiFi markedet er for det meste laget, oppdaget, regnet og forsket på av entusiaster - og dette er alltid en tidkrevende prosess. Dette er en del av produktet enten man vil eller ikke.
    Fungerer et underlag til et komponent meget bra, og det hjelper på lyden man hører - ja da fungerer det jo. Hvor mye bør dette koste? 300,-kroner for en slakterblokk fra IKEA - Eller 450.000,- for Living Voice sitt rack? For de som har råd til det dyreste OG er villig til å legge så mye penger i det - vil IKEA racket være latterlig. For den som går for IKEA løsningen så er nok den andre latterlig. Hvem har rett?
    skal man beregne pris etter hva man kun ser - ja da går alle som produserer pick up'er konkurs.

    Mvh
    tom e.
    PS
    Jeg kommer tilbake til neste år med er produkt som potensielt kan ta livet av noen av de mest hissige her, men jeg skal opplyse om dette på forhånd slik at dere ikke trenger å lese det ved et uhell.
    450 000,- for et rack ?????

    Er det mulig ??

    Omtrent samme pris som en Mercedes E-klasse begynner på her i landet ?????
    Personlig så er eg ikke i tvil om hvilket av de 2 produktene som er et resultat av ekte ingeniørers arbeid og leverer et produkt som står i stil til prisen. (Og da har eg ikke tatt høyde for at drøyt 1/3 prisen på den mercedes er avgifter til den norske stat. Noe som ikke er tilfelle med dette hfi-rack........
    Vi snakker tross alt om en komplett premium klasse bil, til samme pris som et relativt enkelt hifi rack som i all hovedsak består av alminnelig treverk .........
    Er det rart at venner og bekjente rister på hodet og ler av vår hobby ??

    Ps. Det var like før eg kjøpte en slik E-klasse tidligere i år, men dessverre så ville fruen ha en bil der hun satt høyere (les SUV)
     

    Endpoint Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.04.2013
    Innlegg
    864
    Antall liker
    1.312
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    37
    Racket ble laget opprinnelig til å fungere i superyachter. Består ikke hovedsaklig av tre, men bronsje og stål.
     

    teddyh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Innlegg
    826
    Antall liker
    219
    Jaja - her er enda et fantastisk tweak - virker hver gang.
    og til alle dere som gidder å irritere dere over noe dere ikke har testet:

    "The highest form of ignorance is when you reject something you don't know anything about"

    God helg :). Jeg skal ikke sitte å glane på forum i helga - jeg har som hobby å lytte til musikk. Kan være veldig avslappende - og da slipper man å gå tom for ord fordi man er så fly forbannet over at det eksisterer ting man ikke kan forstå.
    Trekk pusten dypt inn - pust godt ut - og si til dere selv: til neste år skal jeg begynne å oppføre meg intelligent og voksent.
    Vis vedlegget 232622
    Forventet ikke at denne tråden skulle gi meg så veldig mye nyttig info når kikket innom, men det har faktisk skjedd..... men med negativt fortegn dessverre.
    Og med det mener eg at eg aldri kommer til å handle noe som helst hos endpoint audio.
    Makan til oppførsel og kommentarer overfor potensielle kunder, er det heldigvis ikke ofte eg ser.
    Dette syrlige svaret en referanse til de med usaklig negative kommentarer (noen av kommentarene ble fjernet). Selv om man er bransjeaktør så er det jo en grense for hva man gidder å høre på av svada som folk skal lire av seg.
    Dette er en tråd for bransjenyheter - ikke en tiltalebenk.
    De aktuelle er heller ikke potensielle kunder.
    Ikke akkurat et heldig svar fra deg, men takk for at du bekrefter det eg trodde.
    Om de du kaller aktuelle er potensielle kunder eller ikke, er det vel ikke du som avgjør ??
    Du tror vel ikke at du er i posisjon til å velge hvem du ønsker som kunder ??

    Dersom eg kan få lov, så vil eg råde deg til å heller overse og unnlate å svare på de kommentarene du anser som svada.
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Så når erato tar opp en mulig problemstilling med at høyttalere kan ha "ulik vekt, stivnet og moment" så er ikke det særlig aktuelt og verdt å svare på?

    Har du ikke annet å ta deg til enn å spre faenskap?!
    Hvorfor er det faenskap?
    Det samme spørsmål vil eg også stille.
    Jeg også. Men jeg forventer meg vel egentlig ikke noe fornuftig svar.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik : Dette virker, selv om det er grunn til å forvente at effekten varierer litt med hva slags høyttalere man har. Hva er galt i å påpeke at dette er et enkelt tweak som det er opp til en hver å undersøke om man kan replisere effekten av med enkle og billige midler? Og hva er galt med å forvente av en importør som selger et enkelt, men relativt kostbart produkt, at han skal ha et minimum av kunnskap om hva som innebærer at det er verdt prisen? Er produktkunnskap = faenskap? Det virker som du synes det, men det kan du jo evt avkrefte?
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    det finnes da ett utall av eksempler på markedsføring og testing som det ikke lukter stuerent av, hvorfor såpass reaksjon på akkurat denne her ?
    imo så vet alle oppegående hai fai nisser at tweaks ofte har en subjektiv verdi for eieren og ikke nødvendigvis samme verdi for flertallet.....
    det er imo mye verre når bransjen kjører frem feks hjemmekinoreceivere som ett slags kinderegg som løser alt , med rk og watt målt i fritt fall......
    så hvorfor hisse seg såpass opp for denne her <+?
     

    Auuu

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.10.2012
    Innlegg
    144
    Antall liker
    42
    det finnes da ett utall av eksempler på markedsføring og testing som det ikke lukter stuerent av, hvorfor såpass reaksjon på akkurat denne her ?
    imo så vet alle oppegående hai fai nisser at tweaks ofte har en subjektiv verdi for eieren og ikke nødvendigvis samme verdi for flertallet.....
    det er imo mye verre når bransjen kjører frem feks hjemmekinoreceivere som ett slags kinderegg som løser alt , med rk og watt målt i fritt fall......
    så hvorfor hisse seg såpass opp for denne her <+?
    Enig.
     

    hvalross

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.10.2008
    Innlegg
    1.074
    Antall liker
    145
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har Åpen baffelhøytalere med bånddiskanter og mange fulltoner montert i en vanlig tykk kryssfinerplate på 60 cm bredde. Jeg har dempet plata med pålimte asfaltmatter 4-5 mm tykke på hver side av alle elementene både foran og bak plata . Resultatet ble et mere kontant ,strammere,renere og et mere oppløst og større lydbilde. Koster kun kr.800 og fåes kjøpt hos Biltema . Ikke så pent å se til men hva gjør det når lyden blir mye bedre. :cool:
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    det finnes da ett utall av eksempler på markedsføring og testing som det ikke lukter stuerent av, hvorfor såpass reaksjon på akkurat denne her ?
    imo så vet alle oppegående hai fai nisser at tweaks ofte har en subjektiv verdi for eieren og ikke nødvendigvis samme verdi for flertallet.....
    det er imo mye verre når bransjen kjører frem feks hjemmekinoreceivere som ett slags kinderegg som løser alt , med rk og watt målt i fritt fall......
    så hvorfor hisse seg såpass opp for denne her <+?
    Det er jeg enig i og jeg for min del er heller ikke spesielt hissig, ut over at jeg kunne tenkt meg mer informasjon om hvorfor denne virker bedre enn en murstein til 2,50. Hvis svaret er at man ikke aner så er jo det en ærlig sak. Men hvis svaret er fraktalt design så forbeholder jeg meg retten til å spørre om hva det betyr.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.849
    Antall liker
    50.886
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Velkommen innom Oslo Hi-Fi Center for en lytt til disse klossene. De fungerer på det vi har plassert de på! Sist på et sett basshøyttalere. Vi demonstrerer gjerne :)
    Det tror jeg gjerne,dere selger jo alt av tveak som er dyrt og ikke virker :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rart at Høvdingen, som er en del av bransjen selv ved Høium Hifi, lar en av sine kolleger får smake det så kraftig som her...
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Rart at Høvdingen, som er en del av bransjen selv ved Høium Hifi, lar en av sine kolleger får smake det så kraftig som her...
    Er det noe kremmere har godt av, så er det dette her. Spesielt når de selger produkter som dette her til forholdsvis stiv pris.
    Jeg presiserer att jeg godt kan tro att dette funker som en kule, til det motsatte er bevist.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rart at Høvdingen, som er en del av bransjen selv ved Høium Hifi, lar en av sine kolleger får smake det så kraftig som her...
    Er det noe kremmere har godt av, så er det dette her. Spesielt når de selger produkter som dette her til forholdsvis stiv pris.
    Jeg presiserer att jeg godt kan tro att dette funker som en kule, til det motsatte er bevist.

    Jeg har ikke noen pros eller cons til produktet. Men finner det intr at en bransjeaktør med moderator rettigheter lar tråden gli i alle retninger , uten en form for substans annet enn at disse tingene er for dyre , og at dokumentasjon er for dårlig... Greit nok, men tror at bransjen kvier seg for å annonsere noe her... Om det er en fordel eller ulempe ifht overprisede produkter, skal jeg ikke si. Og hva skjer den dagen noen skriver at dCS er noe overpriset møl...
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Den dagen det ikke er lov og være kritisk med glimt i øyet, kan vi bare pakke sammen.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Den dagen det ikke er lov og være kritisk med glimt i øyet, kan vi bare pakke sammen.

    Helt klart... Men enkelte ganger er det som om "splinten" i øyet ,enn glimtet som regjerer..
     
    Sist redigert:
    C

    cruiser

    Gjest
    Rart at Høvdingen, som er en del av bransjen selv ved Høium Hifi, lar en av sine kolleger får smake det så kraftig som her...
    Er det noe kremmere har godt av, så er det dette her. Spesielt når de selger produkter som dette her til forholdsvis stiv pris.
    Jeg presiserer att jeg godt kan tro att dette funker som en kule, til det motsatte er bevist.

    Jeg har ikke noen pros eller cons til produktet. Men finner det intr at en bransjeaktør med moderator rettigheter lar tråden gli i alle retninger , uten en form for substans annet enn at disse tingene er for dyre , og at dokumentasjon er for dårlig... Greit nok, men tror at bransjen kvier seg for å annonsere noe her... Om det er en fordel eller ulempe ifht overprisede produkter, skal jeg ikke si. Og hva skjer den dagen noen skriver at dCS er noe overpriset møl...
    Merkelig at man ikke ser at det faktisk er noen legitime spørsmål her, med substans. Støyen kommer fortinnsvis fra de som er allergiske mot den type "tekniske" spørsmål..
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rart at Høvdingen, som er en del av bransjen selv ved Høium Hifi, lar en av sine kolleger får smake det så kraftig som her...
    Er det noe kremmere har godt av, så er det dette her. Spesielt når de selger produkter som dette her til forholdsvis stiv pris.
    Jeg presiserer att jeg godt kan tro att dette funker som en kule, til det motsatte er bevist.

    Jeg har ikke noen pros eller cons til produktet. Men finner det intr at en bransjeaktør med moderator rettigheter lar tråden gli i alle retninger , uten en form for substans annet enn at disse tingene er for dyre , og at dokumentasjon er for dårlig... Greit nok, men tror at bransjen kvier seg for å annonsere noe her... Om det er en fordel eller ulempe ifht overprisede produkter, skal jeg ikke si. Og hva skjer den dagen noen skriver at dCS er noe overpriset møl...
    Merkelig at man ikke ser at det faktisk er noen legitime spørsmål her, med substans. Støyen kommer fortinnsvis fra de som er allergiske mot den type "tekniske" spørsmål..

    Fint at du setter folk i bås...
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Jeg har ikke noen pros eller cons til produktet. Men finner det intr at en bransjeaktør med moderator rettigheter lar tråden gli i alle retninger , uten en form for substans annet enn at disse tingene er for dyre , og at dokumentasjon er for dårlig... Greit nok, men tror at bransjen kvier seg for å annonsere noe her... Om det er en fordel eller ulempe ifht overprisede produkter, skal jeg ikke si. Og hva skjer den dagen noen skriver at dCS er noe overpriset møl...
    Merkelig at man ikke ser at det faktisk er noen legitime spørsmål her, med substans. Støyen kommer fortinnsvis fra de som er allergiske mot den type "tekniske" spørsmål..

    Fint at du setter folk i bås...
    Igjen så hopper man bukk over essensen..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

Endpoint Audio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
1.312
Link til alle artikler
251
Endpoint Audio sine annonser
Bransjenyheter
Canor Audio hos Endpoint Audio

Canor Audio hos Endpoint Audio

  • 1
Jeg er veldig fornøyd med å kunne re-introdusere Canor for det norske markedet, og gir i den forbindelse 15% avslag på alle produktene en kort periode nå i begynnelsen av april. Canor Audio har...
Fortsett
Bransjenyheter
Lockwood Loudspeakers hos Endpoint Audio

Lockwood Loudspeakers hos Endpoint Audio

  • 3
Jeg er meget fornøyd med å introdusere Lockwood for det norske markedet. Etablert i 1930, Lockwood har vært en av de mest foretrukne monitorer med over 1200 plateinnspillinger på ryggen. Så...
Fortsett
Bransjenyheter
Innbyttekampanje! Oppgrader til Lumin U2 - Eller få 15%

Innbyttekampanje! Oppgrader til Lumin U2 - Eller få 15%

  • 0
Ønsker du å oppgradere til en av markedets beste streamere? Lumin U2 har oppgradert prosessor, dedikert Low Noise USB til DAC utgang, all-in-one chassis, fiber nettverk, OG lineær...
Fortsett
Bransjenyheter
God Jul til alle!

God Jul til alle!

  • 9
Jeg ønsker alle en riktig God Jul, hvor kanskje både harde og myke pakker er det minst viktige. Det skjer såpass mye galskap i verden i dag, at den beste gaven vi kan gi er medmennesklighet...
Fortsett
Bransjenyheter
EMT 912HI - Test.

EMT 912HI - Test.

  • 0
EMT lanserte i 2022 nye utgaver av de legendariske tonearmene EMT 929 & 997. Disse er vesentlig oppgradert i forhold til forgjengerene og det legger man merke til med en gang man tar de ut av...
Fortsett
Bransjenyheter
10/10 For Lumin T3

10/10 For Lumin T3

  • 1
High End streaming blir stadig bedre, og Lumin leder an med superb lydkvalitet og brukervennlighet. Alltid blant de første til å implementere nyheter - og de første som fikk på plass Tidal MAX...
Fortsett
Topp Bunn