AMG TOPPERS - Tweaket som rydder opp.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • AMG TOPPERS

    Vi demonstrerte disse på Horten Messa - og alle som hørte på var forbløffet over hva disse faktisk gjorde. Dette er ikke bare en gizmo som øker presset i kassa på grunn av vekt - dette er en nøye tunet innretning som virkelig rydder opp over hele frekvensområdet.
    Vi har testet disse på Klipsch høyttalere fra 4000,- med kjemperesultat - Vi har testet de på Adyton høyttalere med samme virkning, vi har testet de på Rockport, Lenehan, Merlin og Living Voice og blitt sjokkerte! Vi gjorde et forsøk og testet de på REL, James og Burmester subber - og hele tiden har resultatene vært: Tightere bass, mer harmonisk mellomtone og mer fokusert diskant. Bedre 3D virkning, og bedre fokus!
    For godt til å være sant? - Prøv selv...

    "ETI have been working closely with Lenehan Audio the past few years and in doing so have made some groundbreaking discoveries in relation to resonance control. As with our current topper, the AMG Topper removes the resonance created by the speaker box to allow the audio to be produced more naturally to the recorded track, increasing specifically the dynamics across the low frequency range and sharpness of the image.

    Our new, patented pending AMG ("Anti-Mass Generator") Topper is positive proof that the best ideas are always the simplest. The ETI AMG Topper has proven to be extraordinarily effective with every loudspeaker on which it has been used ... and in some other surprising applications too!"




    Prisen er 8895,- for et par. (satt ned fra 9900,-)

    Vi har 1 demosett vi selger på denne siden av nyttår til kr. 7000,-

    mvh
    Tom Egil

    Endpoint Audio
    tom@endpointaudio.no
    47 83 29 22
    AMG Topper A5ad web.jpg
    AMG_topper_groupimage.jpg
    Lenehan1.jpg
    Lenehan6.jpg
    RIMG0023.jpg
     

    Kommentarer

    Hi-Fi akustikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.06.2011
    Innlegg
    1.642
    Antall liker
    464
    Sted
    Trondheim
    En murstein eller ei bok vil gjøre samme nytte, OM høyttaleren er laget av 4mm kryssfiner....som alternativ til maling-boks for "high-enders"; en kanne silikon-olje?
    Dersom jeg tolket oppbygningen av denne "stenen" så blir det ikke helt det samme. Fikk inntrykk at den hadde en vekt innvendig som lå flytende oppå noe. Dersom jeg misforstod så har du så klart helt rett.
     

    Auuu

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.10.2012
    Innlegg
    144
    Antall liker
    42
    Ja det kan det.Litt tjukk motorolje også:rolleyes:
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    En murstein eller ei bok vil gjøre samme nytte, OM høyttaleren er laget av 4mm kryssfiner....som alternativ til maling-boks for "high-enders"; en kanne silikon-olje?
    Dersom jeg tolket oppbygningen av denne "stenen" så blir det ikke helt det samme. Fikk inntrykk at den hadde en vekt innvendig som lå flytende oppå noe. Dersom jeg misforstod så har du så klart helt rett.
    Feilen/lureriet med produktet er at du må ha en alvorlig-konstruksjons-feil i utgangspunktet, før den kan "fikse" noe...
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Velkommen innom Oslo Hi-Fi Center for en lytt til disse klossene. De fungerer på det vi har plassert de på! Sist på et sett basshøyttalere. Vi demonstrerer gjerne :)
     

    Hi-Fi akustikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.06.2011
    Innlegg
    1.642
    Antall liker
    464
    Sted
    Trondheim
    Dersom den er oppbyggd slik jeg tror så er jeg ikke enig i det. Jada, prisen er helt i fylla, men å ha en slik form for "inertia" sak på toppen vil ha en effekt. Den må være tunet til hver enkelt høyttaler.
     

    Hi-Fi akustikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.06.2011
    Innlegg
    1.642
    Antall liker
    464
    Sted
    Trondheim
    Velkommen innom Oslo Hi-Fi Center for en lytt til disse klossene. De fungerer på det vi har plassert de på! Sist på et sett basshøyttalere. Vi demonstrerer gjerne :)
    Men hvordan blir det i forhold til å bare sette ett 10kg lodd oppå (med omtrent samme flate)? Er vel ingen som tviler på at økt vekt gir redusert vibrasjon.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Gjerne ta med et 10kg lodd ned! (og gjerne ta med bevis for at det er 10kg ; )

    Velkommen innom Oslo Hi-Fi Center for en lytt til disse klossene. De fungerer på det vi har plassert de på! Sist på et sett basshøyttalere. Vi demonstrerer gjerne :)
    Men hvordan blir det i forhold til å bare sette ett 10kg lodd oppå (med omtrent samme flate)? Er vel ingen som tviler på at økt vekt gir redusert vibrasjon.
     

    Hi-Fi akustikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.06.2011
    Innlegg
    1.642
    Antall liker
    464
    Sted
    Trondheim
    Du gidder altså ikke prøve selv?

    Det er da ingen fornuftig grunn til å tvile på at en masse oppå en kasse reduserer vibrasjonene? Du vil flytter grunnresonansen, men amplituden blir kraftig redusert. Ergo vil den utstrålte energien fra kabinettet bli mindre. Den delen av energien som går innvendig og ut gjennom elementet blir også tilsvarende mindre.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Du gidder altså ikke prøve selv?

    Det er da ingen fornuftig grunn til å tvile på at en masse oppå en kasse reduserer vibrasjonene? Du vil flytter grunnresonansen, men amplituden blir kraftig redusert. Ergo vil den utstrålte energien fra kabinettet bli mindre. Den delen av energien som går innvendig og ut gjennom elementet blir også tilsvarende mindre.
    Med kun å sette vekt på blir det annerledes, bli med og hør! Det er en åpen invitasjon :) Hva du foretrekker er din avgjørelse :)
     

    Auuu

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.10.2012
    Innlegg
    144
    Antall liker
    42
    Det har vert foreslått mange tweaks oppigjennom åra.Danske bladet HiFidelity som sikkert mange husker hadde ein serie ang.tweaks gåande på nittitallet ein gong.Her kunne ein bla.lese om nedfrysning av cd'er.Testpanelet sat ein kveld og spelte igjennon fire fem cd'ar som så vart lagt i fryseboksen og tatt opp att dagen etter,først i kjøleskapet så i romtemp.I følge bladet skulle turen i fryseboksen endre strukturen i cdplata på ein positiv måte.Testpanelet kom igjen å spelte igjennom platene på ny og var selvfølgelig fra seg av begeistring over større lydbilde i dybde og i bredde,for ikkje å snakke om bassen.
    Eg heiv også cd samlingen i frysen og merka ingen forskjell.Kanskje dei skulle ha lagt et døgn til?
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.901
    Antall liker
    3.228

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.918
    Antall liker
    1.923
    Sted
    Sortland
    Når ble vibrasjonsdemping en dårlig ide?
    Jeg tar det for gitt at disse boksene inneholder mer enn bare vekt.
    Men malingsanalogen er nok ikke helt på jordet, selv om jeg vil anta at disse boksene har større treghet, og dermed en større evne til å absorbere vibrasjonen.
    Tviler du på at høytaleren vibrerer?

    Ser fram til DIY oppskrifter for bokhyllehøytalere!

    ''Linolje'' var jo morsomt - men da tror jeg nok at du ikke helt har skjønt poenget.
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Litt OT men; er "Duelund" Danmarks nasjonalfugl eller noe? Kan virke sånn på våre danske venner her på forumet i hvert fall. Må være en veldig fin fugl, tydeligvis populær. ;)
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.901
    Antall liker
    3.228
    Når ble vibrasjonsdemping en dårlig ide?
    Jeg tar det for gitt at disse boksene inneholder mer enn bare vekt.
    Men malingsanalogen er nok ikke helt på jordet, selv om jeg vil anta at disse boksene har større treghet, og dermed en større evne til å absorbere vibrasjonen.
    Tviler du på at høytaleren vibrerer?

    Ser fram til DIY oppskrifter for bokhyllehøytalere!

    ''Linolje'' var jo morsomt - men da tror jeg nok at du ikke helt har skjønt poenget.
    Nemlig ! Der er både kemiske og fysiske forklaringer. Angående den dæmpende effekt af trådens produkt så tror jeg der findes meget billigere alternativer. Desuden afhænger virkningen af mange forskellige udefra kommende årsager bl.a. kabinettets egen dæmpning. Prøv med en pose sand f.eks. Lav evt. en pæn ramme rundt.
     

    Auuu

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.10.2012
    Innlegg
    144
    Antall liker
    42
    Litt OT men; er "Duelund" Danmarks nasjonalfugl eller noe? Kan virke sånn på våre danske venner her på forumet i hvert fall. Må være en veldig fin fugl, tydeligvis populær. ;)
    he he....
     

    Hi-Fi akustikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.06.2011
    Innlegg
    1.642
    Antall liker
    464
    Sted
    Trondheim
    Med kun å sette vekt på blir det annerledes, bli med og hør! Det er en åpen invitasjon :) Hva du foretrekker er din avgjørelse :)
    Litt langt å reise fra Trondheim til Oslo for å legge en stein på en subwoofer. Jeg har prøvd å sette vekter på høyttalerkasser og det funker som bare det. Konklusjonen er likevel at det er bedre å lage ting skikkelig fra starten av så slipper man hele problemeatikken.

    Hele greie er jo simpleste sort masse/fjær system. Må innrømme jeg ikke ser fasinasjonen. Det er så gjennomprøvd at det er fint lite å gruble over. Kan strengt tatt redusere det helt ned til forholdet F=ma. En halvsannhet, men nok til å se for seg hva som skjer. F er konstant, "m" øker og da må nødvendigvis "a" gå ned.

    Jeg synes også du kan forklare hva som blir annerledes med disse. Teknisk altså. Jeg har gjort rede for hvordan jeg har tolket oppbyggningen. samme som "loftsloddet" i Taipei 101.
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.193
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    . Prøv med en pose sand f.eks. Lav evt. en pæn ramme rundt.
    det er jo akkurat det den musen lenger oppe i denne tråden er! En pose med sand i artig innpakning, dog til en mer edruelig pris enn trådens "hovedperson"
     

    Vedlegg

    Auuu

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.10.2012
    Innlegg
    144
    Antall liker
    42
    Med kun å sette vekt på blir det annerledes, bli med og hør! Det er en åpen invitasjon :) Hva du foretrekker er din avgjørelse :)
    Litt langt å reise fra Trondheim til Oslo for å legge en stein på en subwoofer. Jeg har prøvd å sette vekter på høyttalerkasser og det funker som bare det. Konklusjonen er likevel at det er bedre å lage ting skikkelig fra starten av så slipper man hele problemeatikken.
    Synes det er flott at det inviteres til test. :rolleyes:Det blir uansett lettere å legge på ein kloss en å bygge om hundrevis av høyttalere.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.850
    Antall liker
    38.603
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Det må være laget utrolig mye dårlig high end produkter siden vi trenger alle disse latterlige tweekene.

    mvh
     

    Hi-Fi akustikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.06.2011
    Innlegg
    1.642
    Antall liker
    464
    Sted
    Trondheim
    Det må være laget utrolig mye dårlig high end produkter siden vi trenger alle disse latterlige tweekene.

    mvh
    Så utrolig sant.....og samtidig trist.

    Edit: Må ikke misforståes. Dette tweaket bør fungere. For optimal ytelse må slike tunes individuelt, så helt riktig vil det ikke bli uten at du er ekstremt heldig.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Hør her...

    IVAR har stormet såpass her i trøndelag, at vi ikke har hatt strøm på nesten fem timer. Levende lys, og god fyr i peisen skapte umiddelbart god stemning, men etter en time med yatsy ble det litt kjedelig. Elektronikk i verdensklassen - var med ett UBRUKELIG. Fikk med en gratis Tivoli kopi på en butikk for noen år siden (billig PLASTIKK kopi). Denne har aldri blitt slått på, men ikveld var denne billige dritt radioen GULL!!! Hørte på herreavdelingen på NRK, og fikk relevant info om ståa her i Trøndelag..

    Så, hva har denne historien her å gjøre?

    Hva skal jeg si til mine tvillingutter på 13 som virkelig er FLINKE til å spare til et godt stereo anlegg på rommet? Dere, må legge i 9 tusen spenn for en kloss som skal ligge oppå høytalerene??

    Når, jeg i kveld har virkelig har kost meg med en GRATIS kjip Kina Kopi av en RADIO??

    COME ON!

    for 9k for en riktig god lyd med musikalske GLEDER i evigheter - så lenge en har STRØM!

    Faen heller - ta disse klossene alene, og sammenlign med hvilket som helst anlegg vi kan finne her på brukten... Og enda så skal vi være overbærende til noen som står frem å påstår til ungdommen - som i all sin dårskap, tror at her: HER INNE PÅ HFS, der finner en sannheten..??

    Finner ikke ORD, for hvor sinna jeg blir over slikt!
     

    Hi-Fi akustikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.06.2011
    Innlegg
    1.642
    Antall liker
    464
    Sted
    Trondheim
    Pass på blodpumpen nå ;)

    I perspektiv er 9k for disse her langt fra det sprøeste i denne hobbyen. Dette vil i det minste gi en reell forskjell.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.918
    Antall liker
    1.923
    Sted
    Sortland
    Er vel noe med tregheten (evt fraktale dempning ;):rolleyes::cool::) ) i en væske kontra en sekk med sand.
    En sandsekk er vel ikke noe mere enn død vekt - som jo er fint i denne sammenhengen,
    men - som sagt -jeg forventer en litt mere kompleks oppbygning av disse boksene.
    (Aktiv-passiv-demping. Fra 10-200 Hz. ?)
    Død vekt på en stoff-film til denne prisen? Nuvel.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.918
    Antall liker
    1.923
    Sted
    Sortland
    Det må være laget utrolig mye dårlig high end produkter siden vi trenger alle disse latterlige tweekene.

    mvh
    Så utrolig sant.....og samtidig trist.

    Edit: Må ikke misforståes. Dette tweaket bør fungere. For optimal ytelse må slike tunes individuelt, så helt riktig vil det ikke bli uten at du er ekstremt heldig.
    Er helt enig.
    Men kan ikke helt forstå hvorfor det må tunes individuelt. Med dødt materiale som dempes kan man vel dekke et bredt spekter av resonansfrekvenser?
    Og om dempingen gjøres trinnvis; altså et system av flere dempere som gjør jobben etter hverandre?

    Bare spør jeg!
     

    Hi-Fi akustikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.06.2011
    Innlegg
    1.642
    Antall liker
    464
    Sted
    Trondheim
    Sikkert bare ingeniøren i meg som kicker inn. Det gjelder bare når man ønsker å bruke minst mulig masse til å dempe resonansen. Sånn teoretisk er det bare å øke massen til det uendelige.

    Når jeg sier "tune" mener jeg at en stor flate vil ha en lavere fundtamental enn en mindre (gitt lik/skalert oppbygging). Den store vil da kreve en annen avstemming av masse/fjær systemet du legger oppå. Dersom du bare legger en masse (som ikke er stor nok) oppå så kan du i verste fall flytte resonansen til hele systemet inn i ett mer kritisk frekvensområdet.
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Hør her...

    IVAR har stormet såpass her i trøndelag, at vi ikke har hatt strøm på nesten fem timer. Levende lys, og god fyr i peisen skapte umiddelbart god stemning, men etter en time med yatsy ble det litt kjedelig. Elektronikk i verdensklassen - var med ett UBRUKELIG. Fikk med en gratis Tivoli kopi på en butikk for noen år siden (billig PLASTIKK kopi). Denne har aldri blitt slått på, men ikveld var denne billige dritt radioen GULL!!! Hørte på herreavdelingen på NRK, og fikk relevant info om ståa her i Trøndelag..

    Så, hva har denne historien her å gjøre?

    Hva skal jeg si til mine tvillingutter på 13 som virkelig er FLINKE til å spare til et godt stereo anlegg på rommet? Dere, må legge i 9 tusen spenn for en kloss som skal ligge oppå høytalerene??

    Når, jeg i kveld har virkelig har kost meg med en GRATIS kjip Kina Kopi av en RADIO??

    COME ON!

    for 9k for en riktig god lyd med musikalske GLEDER i evigheter - så lenge en har STRØM!

    Faen heller - ta disse klossene alene, og sammenlign med hvilket som helst anlegg vi kan finne her på brukten... Og enda så skal vi være overbærende til noen som står frem å påstår til ungdommen - som i all sin dårskap, tror at her: HER INNE PÅ HFS, der finner en sannheten..??

    Finner ikke ORD, for hvor sinna jeg blir over slikt!

    Det er hyggelig å høre at du koser deg med denne radioen du rakker ned på her. Det er vel kanskje mer innholdet av sendingen du trivdes med og ikke lydkvaliteten den leverer? Kanskje stemning og settingen rundt dette var annerledes og trigget opplevelsen du hadde?

    Når det gjelder disse AMG toppene er jeg ikke i markedet for slike produkter til slike summer. Jeg har ingen formening om den fungerer eller ei, jeg har bare ingen interesse av og teste ut slike tweaks. Flere komponent føtter jeg har prøvd til tre og fire-siffrede summer vil jeg påstå har sin verdi selv om det koster litt, så hadde disse kostet ett par tusen og ikke nesten 10k til vanlig selv om ingen betaler disse summene for produktet hadde jeg nok kanskje blitt nysgjerrig. Jeg for min del var ikke dødelig impregnert av lyden fra endpoints rom på Horten, dette rommet har andre fått bedre til før. Rent og pent spilte det definitivt, men for rent og pent. Jeg spilte egen musikk må sies som jeg hadde spilt i omtrent samtlige andre rom av interesse.

    For og si det sånn, sammenlikne prisen av disse for hva man kan få på bruktbørsen av anlegg blir feil for min del. Har man ett oppsett til 200-300 000 kjøper man ikke budsjett-hifi på brukten for 9k fremfor å komplettere anlegget med ett slikt produkt.

    McLaren
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Hør her...

    IVAR har stormet såpass her i trøndelag, at vi ikke har hatt strøm på nesten fem timer. Levende lys, og god fyr i peisen skapte umiddelbart god stemning, men etter en time med yatsy ble det litt kjedelig. Elektronikk i verdensklassen - var med ett UBRUKELIG. Fikk med en gratis Tivoli kopi på en butikk for noen år siden (billig PLASTIKK kopi). Denne har aldri blitt slått på, men ikveld var denne billige dritt radioen GULL!!! Hørte på herreavdelingen på NRK, og fikk relevant info om ståa her i Trøndelag..

    Så, hva har denne historien her å gjøre?

    Hva skal jeg si til mine tvillingutter på 13 som virkelig er FLINKE til å spare til et godt stereo anlegg på rommet? Dere, må legge i 9 tusen spenn for en kloss som skal ligge oppå høytalerene??

    Når, jeg i kveld har virkelig har kost meg med en GRATIS kjip Kina Kopi av en RADIO??

    COME ON!

    for 9k for en riktig god lyd med musikalske GLEDER i evigheter - så lenge en har STRØM!

    Faen heller - ta disse klossene alene, og sammenlign med hvilket som helst anlegg vi kan finne her på brukten... Og enda så skal vi være overbærende til noen som står frem å påstår til ungdommen - som i all sin dårskap, tror at her: HER INNE PÅ HFS, der finner en sannheten..??

    Finner ikke ORD, for hvor sinna jeg blir over slikt!
    Jeg finner ikke ord over hvor for....a det er at alt skal rakkes ned på i dette forumet ;) Mye av engasjementet og innleggene om lytteGLEDE og erfaringer har forsvunnet pga. dette evige jaget etter "å ta..." alt og alle her inne...............
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.193
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hør her...

    IVAR har stormet såpass her i trøndelag, at vi ikke har hatt strøm på nesten fem timer. Levende lys, og god fyr i peisen skapte umiddelbart god stemning, men etter en time med yatsy ble det litt kjedelig. Elektronikk i verdensklassen - var med ett UBRUKELIG. Fikk med en gratis Tivoli kopi på en butikk for noen år siden (billig PLASTIKK kopi). Denne har aldri blitt slått på, men ikveld var denne billige dritt radioen GULL!!! Hørte på herreavdelingen på NRK, og fikk relevant info om ståa her i Trøndelag..

    Så, hva har denne historien her å gjøre?

    Hva skal jeg si til mine tvillingutter på 13 som virkelig er FLINKE til å spare til et godt stereo anlegg på rommet? Dere, må legge i 9 tusen spenn for en kloss som skal ligge oppå høytalerene??

    Når, jeg i kveld har virkelig har kost meg med en GRATIS kjip Kina Kopi av en RADIO??

    COME ON!

    for 9k for en riktig god lyd med musikalske GLEDER i evigheter - så lenge en har STRØM!

    Faen heller - ta disse klossene alene, og sammenlign med hvilket som helst anlegg vi kan finne her på brukten... Og enda så skal vi være overbærende til noen som står frem å påstår til ungdommen - som i all sin dårskap, tror at her: HER INNE PÅ HFS, der finner en sannheten..??

    Finner ikke ORD, for hvor sinna jeg blir over slikt!
    Jeg finner ikke ord over hvor for....a det er at alt skal rakkes ned på i dette forumet ;) Mye av engasjementet og innleggene om lytteGLEDE og erfaringer har forsvunnet pga. dette evige jaget etter "å ta..." alt og alle her inne...............
    Så vi skal ta i mot alt med åpne armer og være helt ukritiske til alt som serveres?
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.850
    Antall liker
    38.603
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Hør her...

    IVAR har stormet såpass her i trøndelag, at vi ikke har hatt strøm på nesten fem timer. Levende lys, og god fyr i peisen skapte umiddelbart god stemning, men etter en time med yatsy ble det litt kjedelig. Elektronikk i verdensklassen - var med ett UBRUKELIG. Fikk med en gratis Tivoli kopi på en butikk for noen år siden (billig PLASTIKK kopi). Denne har aldri blitt slått på, men ikveld var denne billige dritt radioen GULL!!! Hørte på herreavdelingen på NRK, og fikk relevant info om ståa her i Trøndelag..

    Så, hva har denne historien her å gjøre?

    Hva skal jeg si til mine tvillingutter på 13 som virkelig er FLINKE til å spare til et godt stereo anlegg på rommet? Dere, må legge i 9 tusen spenn for en kloss som skal ligge oppå høytalerene??

    Når, jeg i kveld har virkelig har kost meg med en GRATIS kjip Kina Kopi av en RADIO??

    COME ON!

    for 9k for en riktig god lyd med musikalske GLEDER i evigheter - så lenge en har STRØM!

    Faen heller - ta disse klossene alene, og sammenlign med hvilket som helst anlegg vi kan finne her på brukten... Og enda så skal vi være overbærende til noen som står frem å påstår til ungdommen - som i all sin dårskap, tror at her: HER INNE PÅ HFS, der finner en sannheten..??

    Finner ikke ORD, for hvor sinna jeg blir over slikt!
    Jeg finner ikke ord over hvor for....a det er at alt skal rakkes ned på i dette forumet ;) Mye av engasjementet og innleggene om lytteGLEDE og erfaringer har forsvunnet pga. dette evige jaget etter "å ta..." alt og alle her inne...............
    Så vi skal ta i mot alt med åpne armer og være helt ukritiske til alt som serveres?
    Så sant så sant TT,kunde gruppen er vel folk med mere penger en vett
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.948
    Antall liker
    19.800
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Finnes det ikke annet enn brønnpissing lengre på dette forumet? Det kan da ikke være nødvendig å skulle ta alt og alle. Nå har flere her sagt at dette kan ha noe for seg. Hvilket det helt klart har. Om man da ikke selv vil bruke penger på det, er helt greit. Hva som ikke er greit, er å drive med denne nedrakkingen enkelte mener er på sin plass å komme med. Barnslig og totalt respektløst!
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    må være mulig å legge ut tweaks uten at hverken selger eller potensielle kjøpere skal stemples og taes ?
    er vel ingen som vil kjøpe dette her til ett oppsett under en viss sum, og er man fornøyd med oppsettet i det store og hele så er det jo nettopp tweaks (imo) som er artig å teste ut
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Hør her...

    IVAR har stormet såpass her i trøndelag, at vi ikke har hatt strøm på nesten fem timer. Levende lys, og god fyr i peisen skapte umiddelbart god stemning, men etter en time med yatsy ble det litt kjedelig. Elektronikk i verdensklassen - var med ett UBRUKELIG. Fikk med en gratis Tivoli kopi på en butikk for noen år siden (billig PLASTIKK kopi). Denne har aldri blitt slått på, men ikveld var denne billige dritt radioen GULL!!! Hørte på herreavdelingen på NRK, og fikk relevant info om ståa her i Trøndelag..

    Så, hva har denne historien her å gjøre?

    Hva skal jeg si til mine tvillingutter på 13 som virkelig er FLINKE til å spare til et godt stereo anlegg på rommet? Dere, må legge i 9 tusen spenn for en kloss som skal ligge oppå høytalerene??

    Når, jeg i kveld har virkelig har kost meg med en GRATIS kjip Kina Kopi av en RADIO??

    COME ON!

    for 9k for en riktig god lyd med musikalske GLEDER i evigheter - så lenge en har STRØM!

    Faen heller - ta disse klossene alene, og sammenlign med hvilket som helst anlegg vi kan finne her på brukten... Og enda så skal vi være overbærende til noen som står frem å påstår til ungdommen - som i all sin dårskap, tror at her: HER INNE PÅ HFS, der finner en sannheten..??

    Finner ikke ORD, for hvor sinna jeg blir over slikt!
    Jeg finner ikke ord over hvor for....a det er at alt skal rakkes ned på i dette forumet ;) Mye av engasjementet og innleggene om lytteGLEDE og erfaringer har forsvunnet pga. dette evige jaget etter "å ta..." alt og alle her inne...............
    Så vi skal ta i mot alt med åpne armer og være helt ukritiske til alt som serveres?
    Nei, men det er måten alt skal gjøres på her inne, slenge dritt, "TA" alt som det ikke er doktorgradsavhandling på :O
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Hør her...

    IVAR har stormet såpass her i trøndelag, at vi ikke har hatt strøm på nesten fem timer. Levende lys, og god fyr i peisen skapte umiddelbart god stemning, men etter en time med yatsy ble det litt kjedelig. Elektronikk i verdensklassen - var med ett UBRUKELIG. Fikk med en gratis Tivoli kopi på en butikk for noen år siden (billig PLASTIKK kopi). Denne har aldri blitt slått på, men ikveld var denne billige dritt radioen GULL!!! Hørte på herreavdelingen på NRK, og fikk relevant info om ståa her i Trøndelag..

    Så, hva har denne historien her å gjøre?

    Hva skal jeg si til mine tvillingutter på 13 som virkelig er FLINKE til å spare til et godt stereo anlegg på rommet? Dere, må legge i 9 tusen spenn for en kloss som skal ligge oppå høytalerene??

    Når, jeg i kveld har virkelig har kost meg med en GRATIS kjip Kina Kopi av en RADIO??

    COME ON!

    for 9k for en riktig god lyd med musikalske GLEDER i evigheter - så lenge en har STRØM!

    Faen heller - ta disse klossene alene, og sammenlign med hvilket som helst anlegg vi kan finne her på brukten... Og enda så skal vi være overbærende til noen som står frem å påstår til ungdommen - som i all sin dårskap, tror at her: HER INNE PÅ HFS, der finner en sannheten..??

    Finner ikke ORD, for hvor sinna jeg blir over slikt!
    Jeg finner ikke ord over hvor for....a det er at alt skal rakkes ned på i dette forumet ;) Mye av engasjementet og innleggene om lytteGLEDE og erfaringer har forsvunnet pga. dette evige jaget etter "å ta..." alt og alle her inne...............
    Så vi skal ta i mot alt med åpne armer og være helt ukritiske til alt som serveres?
    Så sant så sant TT,kunde gruppen er vel folk med mere penger en vett
    Det er MÅTEN denne barnslige drittslengingen pågår på som er totalt hinsides............... Før kritiserte man og hadde debatt, nå er det om å overgå resten i å slenge dritt og gjøre narr med anekdoter og annen latterliggjørende sammenligninger som er standarden...........
     

    PetterH

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    162
    Antall liker
    46
    Sted
    Høvik
    Torget vurderinger
    19
    110% enig med Viking!

    Ingen tvil om at 8-9000,- er alt for dyrt for denne dingsen.
    MEN, at alle produkter som ikke kan måles bare er tull og tøys provoserer meg!
    En annen ting er at det på generelt grunnlag rakkes ned på dyre komponenter.
    Klarer ikke å forstå at det skal være så veldig ille at andre personer kjøper noe som en selv ikke er interessert i...

    Når sluttet hifi å være en morsom hobby og gikk over til å bli ett teoretisk fag??


    Ha en strålende helg alle sammen:)
     

    Heimdall

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.12.2009
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    568
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    15
    110% enig med Viking!

    Ingen tvil om at 8-9000,- er alt for dyrt for denne dingsen.
    MEN, at alle produkter som ikke kan måles bare er tull og tøys provoserer meg!
    En annen ting er at det på generelt grunnlag rakkes ned på dyre komponenter.
    Klarer ikke å forstå at det skal være så veldig ille at andre personer kjøper noe som en selv ikke er interessert i...

    Når sluttet hifi å være en morsom hobby og gikk over til å bli ett teoretisk fag??


    Ha en strålende helg alle sammen:)
    Og når sluttet matematikk å være et teoretisk fag og gikk over til å bli en morsom hobby??
    Du får nøye deg med å være 100% enig med vikingen.

    Kunne ikke dy meg. God helg :p
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.948
    Antall liker
    19.800
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Nå har det jo gjennom år blitt slik på dette forumet at alt som ikke kan måles, rakkes ned på. Med den følge at de som har praktisk erfaring med hvordan ulike tweak påvirker lyden, ikke gidder engasjere seg. Dette skyldes i stor grad mangel på moderering.

    Når det det gjelder dette, er det ingen tvil om at det demper vibrasjoner. Da er det helt opp til den enkelte hva han mener om prisen, men å rakke ned på det som sådan blir meningsløst.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

Endpoint Audio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
1.312
Link til alle artikler
251
Endpoint Audio sine annonser
Bransjenyheter
Canor Audio hos Endpoint Audio

Canor Audio hos Endpoint Audio

  • 1
Jeg er veldig fornøyd med å kunne re-introdusere Canor for det norske markedet, og gir i den forbindelse 15% avslag på alle produktene en kort periode nå i begynnelsen av april. Canor Audio har...
Fortsett
Bransjenyheter
Lockwood Loudspeakers hos Endpoint Audio

Lockwood Loudspeakers hos Endpoint Audio

  • 3
Jeg er meget fornøyd med å introdusere Lockwood for det norske markedet. Etablert i 1930, Lockwood har vært en av de mest foretrukne monitorer med over 1200 plateinnspillinger på ryggen. Så...
Fortsett
Bransjenyheter
Innbyttekampanje! Oppgrader til Lumin U2 - Eller få 15%

Innbyttekampanje! Oppgrader til Lumin U2 - Eller få 15%

  • 0
Ønsker du å oppgradere til en av markedets beste streamere? Lumin U2 har oppgradert prosessor, dedikert Low Noise USB til DAC utgang, all-in-one chassis, fiber nettverk, OG lineær...
Fortsett
Bransjenyheter
God Jul til alle!

God Jul til alle!

  • 9
Jeg ønsker alle en riktig God Jul, hvor kanskje både harde og myke pakker er det minst viktige. Det skjer såpass mye galskap i verden i dag, at den beste gaven vi kan gi er medmennesklighet...
Fortsett
Bransjenyheter
EMT 912HI - Test.

EMT 912HI - Test.

  • 0
EMT lanserte i 2022 nye utgaver av de legendariske tonearmene EMT 929 & 997. Disse er vesentlig oppgradert i forhold til forgjengerene og det legger man merke til med en gang man tar de ut av...
Fortsett
Bransjenyheter
10/10 For Lumin T3

10/10 For Lumin T3

  • 1
High End streaming blir stadig bedre, og Lumin leder an med superb lydkvalitet og brukervennlighet. Alltid blant de første til å implementere nyheter - og de første som fikk på plass Tidal MAX...
Fortsett
Topp Bunn