AMG TOPPERS - Tweaket som rydder opp.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • AMG TOPPERS

    Vi demonstrerte disse på Horten Messa - og alle som hørte på var forbløffet over hva disse faktisk gjorde. Dette er ikke bare en gizmo som øker presset i kassa på grunn av vekt - dette er en nøye tunet innretning som virkelig rydder opp over hele frekvensområdet.
    Vi har testet disse på Klipsch høyttalere fra 4000,- med kjemperesultat - Vi har testet de på Adyton høyttalere med samme virkning, vi har testet de på Rockport, Lenehan, Merlin og Living Voice og blitt sjokkerte! Vi gjorde et forsøk og testet de på REL, James og Burmester subber - og hele tiden har resultatene vært: Tightere bass, mer harmonisk mellomtone og mer fokusert diskant. Bedre 3D virkning, og bedre fokus!
    For godt til å være sant? - Prøv selv...

    "ETI have been working closely with Lenehan Audio the past few years and in doing so have made some groundbreaking discoveries in relation to resonance control. As with our current topper, the AMG Topper removes the resonance created by the speaker box to allow the audio to be produced more naturally to the recorded track, increasing specifically the dynamics across the low frequency range and sharpness of the image.

    Our new, patented pending AMG ("Anti-Mass Generator") Topper is positive proof that the best ideas are always the simplest. The ETI AMG Topper has proven to be extraordinarily effective with every loudspeaker on which it has been used ... and in some other surprising applications too!"




    Prisen er 8895,- for et par. (satt ned fra 9900,-)

    Vi har 1 demosett vi selger på denne siden av nyttår til kr. 7000,-

    mvh
    Tom Egil

    Endpoint Audio
    tom@endpointaudio.no
    47 83 29 22
    AMG Topper A5ad web.jpg
    AMG_topper_groupimage.jpg
    Lenehan1.jpg
    Lenehan6.jpg
    RIMG0023.jpg
     

    Kommentarer

    PetterH

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    162
    Antall liker
    46
    Sted
    Høvik
    Torget vurderinger
    19
    Sikkert litt feil ordvalg av meg:p
    Tror likevel mine tanker rundt dette ble greit belyst!

    Mvh PetterH
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.534
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nei, men det er måten alt skal gjøres på her inne, slenge dritt, "TA" alt som det ikke er doktorgradsavhandling på :O
    Vel, nå er vel mine innvendinger mot produktet mest at de er basert på "fraktalt design" som verken er dokumentert eller patentert. Så doktorgraden er det vel designeren som evt påberoper seg - i hvert fall hitech kompetansen. At det virker på enkelte høyttalerkonstruksjoner kan det være liten tvil om. Om det "fraktale designet" gjør at det virker "bedre" enn en billig, tunet vekt (som alle kan prøve seg frem med for en billig penge, anbefales om man finner tweaket interessant), eller om det bare virker på betalingsvilligheten, er imidlertid interessant. I det hele tatt lurer jeg på hva en fraktalt designet metallklump er. Og jeg kjenner Mandelbrots fraktalteori. Beklager å måtte innrømme det.

    I likhet med deg er jeg enig i at det er alt for mye drittslenging i slike tråder. Men jeg ser jo også at enkelte mener at alle kritiske spørsmål er drittslegning, og jeg lurer ofte på hvor grensen går. Men tar man 9000 for et par metallblokker med dempemateriale, og begrunner det i "fraktalt design" har leverandøren bevisbyrden for at dette er verdt pengene synes jeg.
     

    Endpoint Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.04.2013
    Innlegg
    865
    Antall liker
    1.313
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    37
    Jaja - her er enda et fantastisk tweak - virker hver gang.
    og til alle dere som gidder å irritere dere over noe dere ikke har testet:

    "The highest form of ignorance is when you reject something you don't know anything about"

    God helg :). Jeg skal ikke sitte å glane på forum i helga - jeg har som hobby å lytte til musikk. Kan være veldig avslappende - og da slipper man å gå tom for ord fordi man er så fly forbannet over at det eksisterer ting man ikke kan forstå.
    Trekk pusten dypt inn - pust godt ut - og si til dere selv: til neste år skal jeg begynne å oppføre meg intelligent og voksent.
    image.jpg
     

    Vedlegg

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.949
    Antall liker
    19.800
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Her må jeg på det sterkeste protestere; skal man nyte en single malt til god musikk, er det IKKE Ardbeg man tyr til! :mad:

    Her er en ordentlig single malt.

    Bunnahabhain 18yo.jpg


    :cool:
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.534
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jaja - her er enda et fantastisk tweak - virker hver gang.
    og til alle dere som gidder å irritere dere over noe dere ikke har testet:

    "The highest form of ignorance is when you reject something you don't know anything about"

    God helg :). Jeg skal ikke sitte å glane på forum i helga - jeg har som hobby å lytte til musikk. Kan være veldig avslappende - og da slipper man å gå tom for ord fordi man er så fly forbannet over at det eksisterer ting man ikke kan forstå.
    Trekk pusten dypt inn - pust godt ut - og si til dere selv: til neste år skal jeg begynne å oppføre meg intelligent og voksent.
    Jeg deler din interesse for god whisky og tro på at denne virker. Jeg bare lurer på hva fraktalt design er og om det er det som gjør at den er så innmari dyr? Jeg regner med at du som importør må sitte på noe informasjon om dette? I mitt hode så er det både intelligent og voksent å lure på dette, men jeg aner egentlig ikke hvem din kommentar var rettet til?

    Eller mener du i fullt alvor at det intelligent og voksent å betale såpass mye for et tilsynelatende enkelt produkt man ikke aner hvordan og hvorfor fungerer (i så fall kan jeg gi deg noen telefonnummer til spådamer på nettet), eller hvor det det er uklart om den samme effekt kan nås ved vesentlig rimeligere midler?

    Som nevnt over er det alt for mye drittslenging i slike tråder, men hvor går grensen mellom drittslenging og intelligente motforestillinger og forventinger om at det fremlegges belegg for påstander fra leverandørene? Jeg har problemer med å skjønne hva et fraktalt designet metallstykke er, men frykter at det bare har å gjøre med at biten har oddetalsforhold i dimensjonene ? Noen som vet noe om det? Innimellom dritten har det tross alt vært sagt enkelte ting som det kunne vært naturlige for importøren å kommentere ut over enkelte av aktørenes oppførsel.

    Fractal: "A geometric pattern that is repeated at ever smaller scales to produce irregular shapes and surfaces that cannot be represented by classical geometry. Fractals are used especially in computer modeling of irregular patterns and structures in nature". Hvis det er noe fraktalt i strukturen på denne metallklumpen burde det vel være enkelt å dokumentere det?

    Det har vel vært flere spørsmål i tråden om hvorfor/hvordan denne skal virke annerledes/bedre enn en hvilken som helst annen vekt til en billig penge som plasseres på høyttaleren, og jeg for min del synes det hadde vært interessant å vite dette, samt også naturlig at importøren hadde en oppfatning av.

    Og vedrørende: "The highest form of ignorance is when you reject something you don't know anything about". Det kan man være enig i. Men her er det ikke snakk om reject vs accept, men ganske mye penger, og teorien bak mekaniske vibrasjoner er godt kjent. Så det eneste jeg ikke vet noe om er fraktalt design. Det ber jeg deg om informasjon om, men det ha vært lite hjelp å få så langt. For min del aksepterer jeg at dette virker, jeg lurer bare på hva dette med fraktalt design er siden det koster så innmari mye penger. Så hvis det eneste du har å fare med er ordtak; her er et annet: "A fool and his money are soon parted".

    Jeg er ikke spesielt sint over at jeg ikke forstår det. Men siden denne boksen er designet av noen, må det jo være noen som forstår det. Og hvorfor er det da så innmari umulig å legge frem en forklaring/dokumentasjon på designprinsippene bak fraktalt design og hvorfor dette virker så mye bedre enn andre vekter, til en langt billigere penge, som man kan legge på høyttaleren? Eller indikerer du at heller ikke designeren forstår det?

    Og PS: har en tendens til å foretrekke Ardbegs mer rustikke, usminkede og røffe fremtoning enn Bunnahabhains mer polerte stil
     
    Sist redigert:

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.850
    Antall liker
    38.608
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Et meget bra Tweak Lars Erik,må nok snart sprette korken her også :cool:

    mvh
     

    Hi-Fi akustikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.06.2011
    Innlegg
    1.642
    Antall liker
    464
    Sted
    Trondheim
    Sett flasken oppå høyttaleren så skal du se det blir god lyd.

    Det nærmeste vi kommer "fractal design" blir kanskje Mandelbrot geometri. Det brukes blant annet til å beregne lengden av kystlinjer. Med alle kriker og kroker.

    Såvidt jeg kan se har alle "hvitfrakker" bekreftet at dette er ett tweak som utvilsomt har effekt. Sliter litt med å se hensikten til kritikken som blant annet L_E kommer med. Dette KAN måles, og det vil i veldig mange tilfeller være så store forskjeller at det blir godt hørbart.

    9000,- for en stein med ett viskøst lag under må det på den andre siden være lov å stille spørsmålstegn ved.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.949
    Antall liker
    19.800
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Sett flasken oppå høyttaleren så skal du se det blir god lyd.

    Det nærmeste vi kommer "fractal design" blir kanskje Mandelbrot geometri. Det brukes blant annet til å beregne lengden av kystlinjer. Med alle kriker og kroker.

    Såvidt jeg kan se har alle "hvitfrakker" bekreftet at dette er ett tweak som utvilsomt har effekt. Sliter litt med å se hensikten til kritikken som blant annet L_E kommer med. Dette KAN måles, og det vil i veldig mange tilfeller være så store forskjeller at det blir godt hørbart.

    9000,- for en stein med ett viskøst lag under må det på den andre siden være lov å stille spørsmålstegn ved.
    Hva har jeg kommet med av kritikk til dette tweaket? Mulig du har lest feil nå? Jeg har jo sagt at slike tweak virker....
     

    Hi-Fi akustikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.06.2011
    Innlegg
    1.642
    Antall liker
    464
    Sted
    Trondheim
    Du skrev:

    Nå har det jo gjennom år blitt slik på dette forumet at alt som ikke kan måles, rakkes ned på. Med den følge at de som har praktisk erfaring med hvordan ulike tweak påvirker lyden, ikke gidder engasjere seg. Dette skyldes i stor grad mangel på moderering.

    Denne kritikken passer ikke inn i denne tråden, da alle i målemafian mener dette har effekt. Målbar effekt.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.534
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du skrev:

    Nå har det jo gjennom år blitt slik på dette forumet at alt som ikke kan måles, rakkes ned på. Med den følge at de som har praktisk erfaring med hvordan ulike tweak påvirker lyden, ikke gidder engasjere seg. Dette skyldes i stor grad mangel på moderering.

    Denne kritikken passer ikke inn i denne tråden, da alle i målemafian mener dette har effekt. Målbar effekt.
    Nettopp. Selvsagt virker det, og kan lett måles, både på lyd og for de som gidder plassere aksellerometere på høyttaleren. Og teorien er godt forstått. Problemet er "9000,- for en stein med ett viskøst lag under må det på den andre siden være lov å stille spørsmålstegn ved. " og at prisen forsvares med fraktalt design, som ingen kan fortelle hva er. Jeg vet hva Mandelbrotsk geometri er, jeg bare lurer på hva det har med designet og prisen på disse klossene på viskøst underlag å gjøre.
     

    Endpoint Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.04.2013
    Innlegg
    865
    Antall liker
    1.313
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    37
    Jeg har ikke noe særlig mer info enn det man kan finne tilgjengelig på nett, men dette med fraktalt design har jeg ikke sett om dette produktet. ETI har noen andre resonnans-innretninger som kalles Fractal Toppers - hvor de har brukt beregningsmetoder tatt ut ifra ideen rundt et såkalt fraktalt design (en geometrisk skikkelse eller objekt) som er ujevn og varierende i overflaten, men som også vil være mindre kopier av seg selv hvis man bryter objektet opp i fragmenter.
    ETI har vært innovative innenfor Hifi bransjen i mange år - og AMG - Toppers er det siste de har kommet med.

    "To accurately reproduce the signal that is fed to it, a loudspeaker driver must be anchored rigidly in space, thereby providing a fixed reference for the diaphragm’s motion. In practice, no commercial loudspeaker – whether standmount or floorstander – can achieve this; even those with the 75KG mass. Audiophiles have long known of the benefits of mass-loading their speaker’s cabinets by placing unsightly objects such as paving slabs on the top ... yet this only makes the cabinet a little harder to move, and when the bass driver’s energy does set it in motion, it doesn’t want to stop. Mass loading, then, does nothing to attack the fundamental cause of the problem.


    The ETI AMG Topper is different. By sitting a smaller weight on a compliant mounting, carefully tuned to a specific resonant frequency, it is able to actively oppose cabinet motion and thus vastly increase the stability of the speaker cabinet or speaker/stand assembly. The weight is housed in a wooden box with an attractive, gloss piano black paint finish and soft feet to prevent marking, and sits unobtrusively on top of any speaker cabinet with a flat upper surface."

    Så - hva er dyrt og hva er ikke dyrt? Håndtverk er ofte dyrere enn deler og elektronikk man finner inne i forsterkere. Så det er Oppfatningen om hva som er viktig man bør ta med i kalkulasjonene her. Det som blir satt i produksjon innen HiFi markedet er for det meste laget, oppdaget, regnet og forsket på av entusiaster - og dette er alltid en tidkrevende prosess. Dette er en del av produktet enten man vil eller ikke.
    Fungerer et underlag til et komponent meget bra, og det hjelper på lyden man hører - ja da fungerer det jo. Hvor mye bør dette koste? 300,-kroner for en slakterblokk fra IKEA - Eller 450.000,- for Living Voice sitt rack? For de som har råd til det dyreste OG er villig til å legge så mye penger i det - vil IKEA racket være latterlig. For den som går for IKEA løsningen så er nok den andre latterlig. Hvem har rett?
    skal man beregne pris etter hva man kun ser - ja da går alle som produserer pick up'er konkurs.

    Mvh
    tom e.
    PS
    Jeg kommer tilbake til neste år med er produkt som potensielt kan ta livet av noen av de mest hissige her, men jeg skal opplyse om dette på forhånd slik at dere ikke trenger å lese det ved et uhell.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Apropos kystlinjer.. Denne ordvekslingen skal visstnok ha funnet sted i nordnorge rett etter krigen:

    Ja, Isak. Ka du syns e' passandes straff førr tyskert'n?

    Næ... De kan nu gå heim, i fjærsteinan.

    Er det whiskyglassene til Riedel, forresten? Hvordan opplever dere dem i forhold til f.eks. Glencairn?
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.534
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Med andre ord en pen og velpolert, dyrt utseende tunet vekt. Da vet vi det, og kan vurdere produktet med det som bakgrunn. Takk for svaret. Mye fornuftig informasjon om påvirkningen av slike på høyttalersystemer kan finnes i den linken jeg opprinnelig oppga, for de som gidder bla seg gjennom drittslengningen der. Jeg lurer forsåvidt på betydningen av tuning når høyttalersystemer har så ulike vekt, moment og stivhet, men det er en annen sak.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Årets tweak det der, skål :)
     

    Hi-Fi akustikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.06.2011
    Innlegg
    1.642
    Antall liker
    464
    Sted
    Trondheim
    By sitting a smaller weight on a compliant mounting, carefully tuned to a specific resonant frequency, it is able to actively oppose cabinet motion and thus vastly increase the stability of the speaker cabinet or speaker/stand assembly.


    Dette er det som utløser BS alarmen. En slik må tunes til hver enkelt høyttaler den brukes til. Det er meningsløst å si "tuned to a specific resonant frequency" da denne/disse frekvensene er systemavhengige.
     

    Endpoint Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.04.2013
    Innlegg
    865
    Antall liker
    1.313
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    37
    Ja det er de håndlagde whiskyglassene til Riedel. Og der har man vel kanskje jåleri igjen - de koster 800,- pr stk. Mot de vanlige som ser helt like ut til 1/3 av prisen. Liker de håndlagde best fordi de er løvtynne :)
    Liker Glencairn sine også, men opplever at Riedel sine åpner enda mere av aroma og sødme.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Kanskje jeg tester økonomivarianten av Riedel en gang. Ser ikke helt for meg at jeg har råd til de håndlagde.... Men formen på glassene har virkelig en del å si, altså.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.534
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    By sitting a smaller weight on a compliant mounting, carefully tuned to a specific resonant frequency, it is able to actively oppose cabinet motion and thus vastly increase the stability of the speaker cabinet or speaker/stand assembly.


    Dette er det som utløser BS alarmen. En slik må tunes til hver enkelt høyttaler den brukes til. Det er meningsløst å si "tuned to a specific resonant frequency" da denne/disse frekvensene er systemavhengige.
    Det er vel omtrent det jeg sa i min siste setning, "Jeg lurer forsåvidt på betydningen av tuning når høyttalersystemer har så ulike vekt, moment og stivhet, men det er en annen sak. " De virker nok, men hvor tunete de er kan man lure på. Kjøp noe plastilina og kitt av ulik viskositet, plasser det i noen små esker som festes til høyttalerne med dobbelsidig tape, og prøve dere frem med blylodd av ulike størrelse i eskene (dvs oppå plastilinaen/kittet), så får dere både prøvd prinsippet, og virkningen av ulike tuninger.

    Finn det som lyder best, prøv så klossen (om dere får låne den) og hør om den lyder like godt/bedre som den beste tuningen dere finner. Så har dere et godt kjøpsgrunnlag. Ikke koster det særlig mye å prøve heller. Blindlytting er heller ikke noe tema, dette virker.
     
    Sist redigert:
    C

    cruiser

    Gjest
    By sitting a smaller weight on a compliant mounting, carefully tuned to a specific resonant frequency, it is able to actively oppose cabinet motion and thus vastly increase the stability of the speaker cabinet or speaker/stand assembly.


    Dette er det som utløser BS alarmen. En slik må tunes til hver enkelt høyttaler den brukes til. Det er meningsløst å si "tuned to a specific resonant frequency" da denne/disse frekvensene er systemavhengige.
    Det er vel omtrent det jeg sa i min siste setning, "Jeg lurer forsåvidt på betydningen av tuning når høyttalersystemer har så ulike vekt, moment og stivhet, men det er en annen sak. " De virker nok, men hvor tunete de er kan man lure på. Kjøp noe plastilina og kitt av ulik viskositet, plasser det i noen små esker som festes til høyttalerne med dobbelsidig tape, og prøve dere frem med blylodd av ulike størrelse i eskene (dvs oppå plastilinaen/kittet), så får dere både prøvd prinsippet, og virkningen av ulike tuninger.

    Finn det som lyder best, prøv så klossen (om dere får låne den) og hør om den lyder like godt/bedre som den beste tuningen dere finner. Så har dere et godt kjøpsgrunnlag. Ikke koster det særlig mye å prøve heller. Blindlytting er heller ikke noe tema, dette virker.
    Angående tuning så har man på stereonet.au fått nogenlunde like målinger og hørbart resultat med en dykkervekt på like mange kilo på tilsvarende underlag..
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.534
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det ville jeg omtrent forvente ja. Men jeg antyder en grei måte å sjekke dette på før man pøser ut penger. Men så stilig som disse klumpene får man det nok ikke med DIY.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Ja, det er viktig å IKKE diskutere hvordan ting virker, for ikke å snakke om hva det koster..
     

    Hi-Fi akustikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.06.2011
    Innlegg
    1.642
    Antall liker
    464
    Sted
    Trondheim
    Når man tror man vet alt, blir man lett litt konservativ.
    Vet alt er det ingen som gjør. Dette handler derimot om helt basis dempede masse/fjær systemer som ikke er spesielt high-tech. innenfor dynamiske systemer blir det ikke simplere. Utenom masse/fjær uten demping da.

    Damping - Wikipedia, the free encyclopedia

    Eventuelt Kinsler & Frey : Fundamentals of Acoustics, for de som ikke liker Wikipedia referanser (skjønner godt det).
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Selv har jeg en engel sittende på høyttalerne, slik att det ikke blir noen synlige forandringer. Høy WAF å sånn.
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Når man tror man vet alt, blir man lett litt konservativ.
    Vet alt er det ingen som gjør. Dette handler derimot om helt basis dempede masse/fjær systemer som ikke er spesielt high-tech. innenfor dynamiske systemer blir det ikke simplere. Utenom masse/fjær uten demping da.

    Damping - Wikipedia, the free encyclopedia

    Eventuelt Kinsler & Frey : Fundamentals of Acoustics, for de som ikke liker Wikipedia referanser (skjønner godt det).
    Det er forskjell på de som vet alt, og de som TROR de vet alt.
     

    Hi-Fi akustikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.06.2011
    Innlegg
    1.642
    Antall liker
    464
    Sted
    Trondheim
    Som sagt. Ingen vet alt. Synes det er drøyt å dra dette kortet når temaet for diskusjonen er på så lavt kompleksitetsnivå.

    Skal du i neste omgang hevde at de som mener newtons formler er tilstrekkelige ved normale forhold er besserwissere også?

    Nå går du jo høyt ut selv og proklamerer at "de tror de vet". Samtidig sitter du på din høye hest og ser ned på hele gjengen. Var det med flisen og treet.
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Som sagt. Ingen vet alt. Synes det er drøyt å dra dette kortet når temaet for diskusjonen er på så lavt kompleksitetsnivå.

    Skal du i neste omgang hevde at de som mener newtons formler er tilstrekkelige ved normale forhold er besserwissere også?

    Nå går du jo høyt ut selv og proklamerer at "de tror de vet". Samtidig sitter du på din høye hest og ser ned på hele gjengen. Var det med flisen og treet.
    Jeg tror de tror de vet, men jeg vet ikke.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.918
    Antall liker
    1.923
    Sted
    Sortland
    Bunnahabhain foran Ardbeg?
    Ikke rart vi ikke helt kom på talefot!

    Men, single er nå tross alt single :cool:.

    ..men uansett; det må da ligge en mekanisme i etuiet/boksen her som demper resonansen i steinen som demper resonansen fra høytaleren?
    (og helst noe som demper den igjen!)
    Jeg håper da virkelig det. Prisen blir ikke umiddelbart bedre av den grunn, men den er vel priset utifra hva man forventer at markedet er
    villig til å betale.
    På linje med andre - der altså.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Bunnahabhain foran Ardbeg?
    Ikke rart vi ikke helt kom på talefot!

    Men, single er nå tross alt single :cool:.

    ..men uansett; det må da ligge en mekanisme i etuiet/boksen her som demper resonansen i steinen som demper resonansen fra høytaleren?
    (og helst noe som demper den igjen!)
    Jeg håper da virkelig det. Prisen blir ikke umiddelbart bedre av den grunn, men den er vel priset utifra hva man forventer at markedet er
    villig til å betale.
    På linje med andre - der altså.
    For meg hvertfall er det ikke nok med at det "må" være noe her siden den koster 9 lapper, for meg er 9 lapper omtrent en uke på jobb.
    Syns det er interesant at det til stadighet legges ut bransjenyheter/produkter som man hverken kan forklare hvordan virker eller dokumentere noen virkning..
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.949
    Antall liker
    19.800
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Bunnahabhain foran Ardbeg?
    Ikke rart vi ikke helt kom på talefot!

    Men, single er nå tross alt single :cool:.

    ..men uansett; det må da ligge en mekanisme i etuiet/boksen her som demper resonansen i steinen som demper resonansen fra høytaleren?
    (og helst noe som demper den igjen!)
    Jeg håper da virkelig det. Prisen blir ikke umiddelbart bedre av den grunn, men den er vel priset utifra hva man forventer at markedet er
    villig til å betale.
    På linje med andre - der altså.
    Nå må du ikke glemme at dette er en 18yo Bunnahabhain! Kan ikke sammenlignes med billigskvipet fra samme produsent :cool:

    Og at den gjør musikken- særlig blues- bedre, er det ingen som helst tvil om. En av de beste oppgraderinger som fins. Og som kabler, funker det best med eksklusive single malter. Billig skvip er for bermen.
     

    Auuu

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.10.2012
    Innlegg
    144
    Antall liker
    42
    Noen her spør etter dokumentasjon.Får man dokumentasjon ved kjøp av feks.høytalerkabler til titus.kr paret?
    Jeg bare lurer...
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Nei å følgelig kjøper jeg ikke kabler for titusenvis heller. Hadde heller ikke brukt ti tusen på ett par høyttalere hvis forhandleren hadde presentert det som "ei kasse med elementer å no greier" uten videre å kunne gjøre rede for noe mer annet enn "prøv det selv"
     

    teddyh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Innlegg
    826
    Antall liker
    219
    Jaja - her er enda et fantastisk tweak - virker hver gang.
    og til alle dere som gidder å irritere dere over noe dere ikke har testet:

    "The highest form of ignorance is when you reject something you don't know anything about"

    God helg :). Jeg skal ikke sitte å glane på forum i helga - jeg har som hobby å lytte til musikk. Kan være veldig avslappende - og da slipper man å gå tom for ord fordi man er så fly forbannet over at det eksisterer ting man ikke kan forstå.
    Trekk pusten dypt inn - pust godt ut - og si til dere selv: til neste år skal jeg begynne å oppføre meg intelligent og voksent.
    Vis vedlegget 232622
    Forventet ikke at denne tråden skulle gi meg så veldig mye nyttig info når kikket innom, men det har faktisk skjedd..... men med negativt fortegn dessverre.
    Og med det mener eg at eg aldri kommer til å handle noe som helst hos endpoint audio.
    Makan til oppførsel og kommentarer overfor potensielle kunder, er det heldigvis ikke ofte eg ser.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

Endpoint Audio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
1.313
Link til alle artikler
251
Endpoint Audio sine annonser
Bransjenyheter
Canor Audio hos Endpoint Audio

Canor Audio hos Endpoint Audio

  • 1
Jeg er veldig fornøyd med å kunne re-introdusere Canor for det norske markedet, og gir i den forbindelse 15% avslag på alle produktene en kort periode nå i begynnelsen av april. Canor Audio har...
Fortsett
Bransjenyheter
Lockwood Loudspeakers hos Endpoint Audio

Lockwood Loudspeakers hos Endpoint Audio

  • 3
Jeg er meget fornøyd med å introdusere Lockwood for det norske markedet. Etablert i 1930, Lockwood har vært en av de mest foretrukne monitorer med over 1200 plateinnspillinger på ryggen. Så...
Fortsett
Bransjenyheter
Innbyttekampanje! Oppgrader til Lumin U2 - Eller få 15%

Innbyttekampanje! Oppgrader til Lumin U2 - Eller få 15%

  • 0
Ønsker du å oppgradere til en av markedets beste streamere? Lumin U2 har oppgradert prosessor, dedikert Low Noise USB til DAC utgang, all-in-one chassis, fiber nettverk, OG lineær...
Fortsett
Bransjenyheter
God Jul til alle!

God Jul til alle!

  • 9
Jeg ønsker alle en riktig God Jul, hvor kanskje både harde og myke pakker er det minst viktige. Det skjer såpass mye galskap i verden i dag, at den beste gaven vi kan gi er medmennesklighet...
Fortsett
Bransjenyheter
EMT 912HI - Test.

EMT 912HI - Test.

  • 0
EMT lanserte i 2022 nye utgaver av de legendariske tonearmene EMT 929 & 997. Disse er vesentlig oppgradert i forhold til forgjengerene og det legger man merke til med en gang man tar de ut av...
Fortsett
Bransjenyheter
10/10 For Lumin T3

10/10 For Lumin T3

  • 1
High End streaming blir stadig bedre, og Lumin leder an med superb lydkvalitet og brukervennlighet. Alltid blant de første til å implementere nyheter - og de første som fikk på plass Tidal MAX...
Fortsett
Topp Bunn