Alt er relativt hos Einstein

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    TromsĂž
    Torget vurderinger
    3
    Ja, fine i sort. 😊 Estetisk skulle jeg vel helst sett at de var helsort og at ogsĂ„ grill over diskant og pynteringen rundt bassmembranet var sort, vet ikke helt hvordan de har tenkt.
 Men det er i smĂ„tingsavdelingen.

    Har forresten fyrt de opp nĂ„ og de lĂ„ter som et genuint takras rett ut av boksen, men har lĂŠrt fra tidligere erfaringer at det mĂ„ gĂ„ seg til. Har forĂžvrig flyttet til mine avdĂžde foreldres hus midlertidig mens husbyggingen pĂ„gĂ„r, sĂ„ er et nytt rom og vanskelig sammenlignbart med tidligere erfaringer. 😊

    EC642622-2899-4659-B93E-E34C07128EA2.jpeg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    TromsĂž
    Torget vurderinger
    3
    KjÞpte tidligere et sett nye Amphion 3LS og de var en studie verdt i innspilling. Pang, sa det, sÄ satt de.

    Ja, jeg vet, det gĂ„r jo ikke an iflg grafer og Amirs venner, men det bryr jeg meg ikke sĂ„ mye om. 😊
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer sĂ„ mye med flotte lydskulpturer đŸ€—đŸŽ¶â˜•er selv litt allergisk mot sort hĂžyglans men de Pmc-ene gjorde seg flott i sort, gĂžy Ă„ hĂžre at de allerede lĂžsner kapittel for kapittel 😊mvh Ivan
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har en cd med frekvens-sveip og masse stÞy jeg har brukt pÄ nye elementer. Kunne sendt deg den, men da bÞr du ikke ha naboer :)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    TromsĂž
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer sĂ„ mye med flotte lydskulpturer đŸ€—đŸŽ¶â˜•er selv litt allergisk mot sort hĂžyglans men de Pmc-ene gjorde seg flott i sort, gĂžy Ă„ hĂžre at de allerede lĂžsner kapittel for kapittel 😊mvh Ivan
    Tusen takk for det, Ivan. 😊 ValnĂžtt ville vel sĂ„nt sett vĂŠrt fĂžrstevalget, men -som jeg vel har sagt fĂžr- har vi en del brunt pĂ„ vegger og gulv i lytterommet, sĂ„ kunne bli for mye forskjellige brunfarger.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    TromsĂž
    Torget vurderinger
    3
    Da fĂ„r de bare stĂ„ og gĂ„ seg litt til mens jeg er pĂ„ bygget. Har bare satt de sĂ„nn ca pĂ„ plass og stresser ikke med detaljplassering forelĂžpig. Skal ikke stĂ„ i dette rommet uansett, men det blir bra dette. 😊

    B42A41C1-E61A-4BA9-9647-9D4050DD3F53.jpeg
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    784
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Sikkert flere forskjellige mutter til speil som kan sjekkes, blir sikkert penere med de. Bare finne riktig stþrrelse 🙂
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    BodĂž
    Torget vurderinger
    42
    Fantastisk flotte hĂžyttalere, gratulerer!
    Noen umiddelbare lytteinntrykk?
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    TromsĂž
    Torget vurderinger
    3
    Fantastisk flotte hĂžyttalere, gratulerer!
    Noen umiddelbare lytteinntrykk?
    Takk for det. 😊 Er jo kort tid, har ikke fĂ„tt brukt sĂŠrlig tid pĂ„ Ă„ forske uten en ganske kort seanse i gĂ„r kveld. Har jo ogsĂ„ bare plassert de sĂ„nn ca., og ikke brukt tid pĂ„ plassering. Umiddelbart er det vel kanskje Ă„penheten i mellomtonen og hurtigheten som har festet seg. Og de spiller hĂžyt som fy uten noen anstrengelse, eller Ă„ hardne til. 😊
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Tusen takk for det, Ivan. 😊 ValnĂžtt ville vel sĂ„nt sett vĂŠrt fĂžrstevalget, men -som jeg vel har sagt fĂžr- har vi en del brunt pĂ„ vegger og gulv i lytterommet, sĂ„ kunne bli for mye forskjellige brunfarger.
    skjĂžnner den godt er selv ogsĂ„ svak for ekte treverk`` skal egentlig ikke mene sĂ„ mye om farger for har jo et par i ekte mahogany & et i sort selv 😁 noen ganger blir det bare slik ,men fint med brytninger som du sier blir helt knall dette :giggle::coffee:đŸŽ¶
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.007
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Tipper sorte hÞyttalere blir lekkert mot spilene dine(y) Blir moro og se ferdig resultat. TÞr gjette pÄ at bÄde lyd og estetikk vil sitte.
    God kveld:)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    TromsĂž
    Torget vurderinger
    3
    Har en cd med frekvens-sveip og masse stÞy jeg har brukt pÄ nye elementer. Kunne sendt deg den, men da bÞr du ikke ha naboer :)
    Takk for tilbudet, setter jeg stor pris pĂ„. 😊Naboer er ikke noe problem, men tror disse blir stĂ„ende en god stund - har jo bundet meg litt til masten ved Ă„ kjĂžpe nytt - sĂ„ er ingen hast. De blir nok innspilt etterhvert. 😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    MĂžre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer disse var lekre sort, spennende hĂžyttalere. Blir spennende Ă„ hĂžre hvordan PMC og T+A matcher.
     
    Sist redigert:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    TromsĂž
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer disse var lekre sort, spennende hĂžyttalere. Blir spennende Ă„ hĂžre hvordan PMC og T+A matcher.
    Takk for det!😊 Det matcher veldig bra, har vel ogsĂ„ inntrykk av at det er svĂŠrt lite som T+A ikke vil matche med. T+A er vel litt som poteten; kan brukes til alt. 😊
     
    Sist redigert:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    TromsĂž
    Torget vurderinger
    3
    Vi bor - midlertidig - bare et par hundre meter fra huset vi bygger og var flott pÄ gÄturen hjem etter kveldens Þkt.

    Naturen og kvelder som disse, gjþr at man glemmer all drittvéret ellers og at man holder ut. 😊

    F865182A-2752-4CE6-BA74-758A6FA911DE.jpeg


    9CC7461E-932E-4D60-B778-795CAAD74079.jpeg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    TromsĂž
    Torget vurderinger
    3
    Har de nye sorte sluppet taket? Eller tenker du at det fortsatt er en prosess? :)
    Vanskelig Ä si... At de er bedre enn hva de var rett ut av boksen er klart, men er usikker pÄ om de er "ferdige". Iflg NAT skal det vÊre en periode hvor de lÄter mer uryddig, fÞr de endelig stabiliserer seg. Synes imidlertid det lÄter meget bra nÄ, sÄ om de blir bedre, har jeg jo noe Ä se frem til. Sitter ikke med klokke, men antar at de er spilt rÞffli 20 timer til nÄ og mÄ vel spille en del mer fÞr jeg kan si noe sikkert. :)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    TromsĂž
    Torget vurderinger
    3
    Og fikk skatteoppgjÞret i dag og med penger tilbake! Har - etter overveielse - bestemt meg for at de skal brukes pÄ hifi og er jo spennende Ä planlegge hva pengene skal brukes til.

    Er ihvertfall et stort steg pÄ vegen mot Ä realisere drÞmmen om egen Q-tips til Ä rense laseren pÄ cd-spilleren med.

    Skatt.png


    PS! Ser nÄ at belÞp under kroner 100 ikke utbetales, sÄ da brast den drÞmmen.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    TromsĂž
    Torget vurderinger
    3
    Vet ikke om 26i har gÄtt seg helt til, men er utrolig fornÞyd med kjÞpet.

    Har sagt det fĂžr, men Ă„ kjĂžpe fra Morten og NAT har vĂŠrt en udelt positiv opplevelse. Fantastisk oppfĂžlging og gir jo et godt utgangspunkt. 😊

    Har drevet med hifi i rundt 35 -40 Är, men har aldri vÊrt sÄ veldig opptatt av Ä sitte Ä analysere;ikke sÄ god pÄ beskrivelsrr: mer hva som har gitt meg glede. Og 26i gir glede.

    Litt sammenligning sÄ langt mot Aerial Acoustics 6T som jeg hadde:

    Jeg tar forbehold om at de ikke er helt innspilt, men opplever ikke bassen sÊrlig dypere pÄ 26i enn 6T. 6T var faktisk hakket rÄere der, men de var litt mer reservert pÄ lÄter som ikke hadde mye bass. Var det bass, sÄ trykket de som bare fy. 26i er nok mer definert, men poeng til rent trykk gÄr til 6T.

    Mellomtonen i 26i er bare fantastisk, med en Äpenhet og differensiering som glatt overgÄr 6T. 6T var «der», 26i er «her».

    Diskant vet jeg ikke helt, er litt same-same, but different. Opplever ikke de som sÄ svÊrt forskjellig, 26i er nok noe mer opplÞst, om man analyserer dette isolert.

    Men det var dissekeringen
.

    I sum oppleves 26i imidlertid som en helt annen hÞyttaler. Timing, engasjement, rom, detaljering og sammenheng er bare klasser bedre. SkjÞnner ikke helt hvorfor, men for en «drive» og presisjon det er i disse!

    Tenker uansett at T+A har en meget stor andel av dette. Ikke mye kjþlig tysk. Det svinger og berþrer. 😊

    63246E1B-D132-4DE3-9B49-BF527D33DA42.jpeg

    Javel
. Det var soga sĂ„ langt. 😊
     
    Sist redigert:

    Stover

    Tittel
 itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    644
    Antall liker
    1.985
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    I sum oppleves 26i imidlertid som en helt annen hĂžyttaler.
    Kanskje ikke helt identisk opplevelse ift mitt eget nylige HT bytte da prisforskjellen kanskje er enda stĂžrre enn for din del, men allikevel en gjenkjennbar beskrivelse.
    Fra en veldig god hĂžyttaler til "sitat" "I sum, en helt annen hĂžyttaler"

    Dersom man ikke visste bedre eller unnlot Ä prÞve annet, kunne man fint levd med fÞrstnevnte :) Ikke for det, er superfornÞyd med eget valg og det virker det som du er ogsÄ :)
     
    Sist redigert:
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn