Alt er relativt hos Einstein

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Det kaller jeg handlekraft (y):) et spennende valg som helt sikkert blir bra. Ser frem til at rommet tas i bruk
    Takk for det. Når jeg bor der jeg bor, er det (svært) begrenset hva man har mulighet for å teste hjemme av høyttalere, så må kjøpe litt på kunnskap som man har opparbeidet og hva man kan lese seg til. Så kunne jeg selvfølgelig tatt en tur til Oslo og ta en runde i butikker, men da blir det i uvant rom og uvant utstyr. Litt klokere blir man vel, men ikke så mye. Tror jeg.

    Mener uansett at det er et trygt kjøp og tenkte det ble dumt å gå glipp av den dedikerte mellomtonen som 26i har. Er jo mangt og meget som frister, men stort mer enn dette nivået har jeg ikke nerver til å kjøpe. Har jo strengt sett råd, men det går på bekostning av annet som jeg også vil prioritere.

    Kanskje ikke en uvant problemstilling - eller utfordringstilling - som det vel nå heter. 😉
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Tror det er et veldig bra valg! Har aldri eid PMC selv, men det er vel det eneste merke jeg aldri har hørt gjøre seg bort på messer og demoer. Så får orakelet i Narvik tenke sitt om alle de tingene han ikke har hørt som ikke vil nå opp til klonene hans 😎

    Liker ditt klassiker bilde. Sikkert fra Finland, men får meg til å tenke på Indre Troms og alle gangene jeg kjørte der på stort sett samme føre 🥰
    Takk for det, Karmana. 😊 Er så mye bra utstyr å velge i, men tror PMC er et trygt valg og setter pris på å handle hos NAT. Har hørt PMC flere ganger hos ham og fått dannet meg et inntrykk. ProAc har jeg forøvrig eid, fine ting det også, men ikke helt hva jeg leter etter.

    «Klassikeren« er tatt ca 10 km sør for Kilpisjärvi og er snarlikt indre Troms ift utseende, klima og føre. Skjønner godt vibbene. Der bildet ble tatt var det delvis bart, men føret var ganske så jævlig lenger framme med rein is og sporete veg. Kjører vel ca 40.000 km i året, så har måttet prioritere utstyr for å komme meg rundt også. 😊
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med nye høyttalere! Blir spennende å lese om lytteinntrykk. Bilder er påkrevd når høyttalerne er i hus.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer med nye høyttalere! Blir spennende å lese om lytteinntrykk. Bilder er påkrevd når høyttalerne er i hus.
    Takk for det, Ragwo! Bilder regner jeg som obligatorisk og skal legges ut. 😊
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og når man snakker om obligatorisk; her gjennomføres en obligatorisk øvelse i kveld.

    Ikke store leiligheta vi har her nede - ca 35 kvm - og kjøpt så ho sjølvaste skal ha en plass i hjemlandet å konme til. Og det forstår jeg meget godt; er ydmyk i forhold til det ho har reist fra.

    Uansett er 3 kvm av de 35 satt av til sauna. Sier jo litt om hvilken status saunaen har.😊
    D1B0D5F3-6739-41A3-8A33-664DB0EF1C1F.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.663
    Antall liker
    58.520
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er helt enig med Karmana.
    PMC har aldri gjort seg bort de gangene jeg har hørt dem, uansett modell, og er absolutt noe jeg ville vurdert hvis jeg må ned i størrelse på høyttalere. PMC riktig oppsatt forsvinner i rommet, spiller stort og med en nesten utrolig bass i fht størrelse på høyttalere og elementer.
    Forstår også godt at du vil handle med Morten.
    Gratulerer med gode høyttalere. 👍
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Tror det er et veldig bra valg! Har aldri eid PMC selv, men det er vel det eneste merke jeg aldri har hørt gjøre seg bort på messer og demoer. Så får orakelet i Narvik tenke sitt om alle de tingene han ikke har hørt som ikke vil nå opp til klonene hans 😎

    Liker ditt klassiker bilde. Sikkert fra Finland, men får meg til å tenke på Indre Troms og alle gangene jeg kjørte der på stort sett samme føre 🥰
    Har da ikke sagt noe negativt om pmc :) de kommer jo fra rett land og rett filosofi 😜

    Klonene står pent i garasjen og er høyst uoppnåelige 🤣

    Mens original proac står i lytterommet og koser seg minst like uoppnåelige 🤣
     
    Sist redigert:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Jeg er helt enig med Karmana.
    PMC har aldri gjort seg bort de gangene jeg har hørt dem, uansett modell, og er absolutt noe jeg ville vurdert hvis jeg må ned i størrelse på høyttalere. PMC riktig oppsatt forsvinner i rommet, spiller stort og med en nesten utrolig bass i fht størrelse på høyttalere og elementer.
    Forstår også godt at du vil handle med Morten.
    Gratulerer med gode høyttalere. 👍
    Takk for det og for den gode tilbakemeldingen om PMC. 😊
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.334
    Antall liker
    2.566
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Er det mulig med en lytt om man skulle forville seg ombord på hurtigbåten en gang? Etter avtale selvsagt.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Er det mulig med en lytt om man skulle forville seg ombord på hurtigbåten en gang? Etter avtale selvsagt.
    Ja, selvfølgelig, hadde bare vært hyggelig det. Det tar vel litt tid før jeg får de levert, og det er bare å ta kontakt på PM når de er ankommet. Du ser vel ankomsten av dem her, eller i PMC tråden. 😊
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Velberget hjemme igjen etter en lengre kjøretur. Var utrolig flott når vi kom over til norsk side og måtte stoppe for å forevige skuet. Det var månelyst, men mobilkameraet fanger nok opp en del mer lys enn det er «live». 😊

    997F5629-001B-40F2-9921-6F1987D8718E.jpeg



    811E6DD5-868F-484C-A367-13DC18CDEC09.jpeg


    25D0D0D6-4390-4F78-8FE9-7B032B2C5EF5.jpeg
     
    Sist redigert:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og det går unna i svingene. Aerial Acoustic 6T er nå pakket og klare for å sendes til en - forhåpentligvis - lykkelig ny eier. Har hatt mye bra, som det jo også finnes, men har vært de høyttalerne jeg har vært mest fornøyd med, men blir spennende å prøve noe nytt. En del av hobbyen det….
    7A046F01-9320-4DB5-B574-986FAA3C65FD.jpeg
    😊
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Blir spennende å høre hva du syns :) Aerial har jo fått stå lenge og er en spennende sak :)
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    648
    Antall liker
    2.000
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Fantastiske bilder Einstein 😊 ……… og spennende tider mtp nye ht.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer! PMC er lett å like. Tilogmed Robbie Williams har PMC :). Og Morten er gull. Gleder meg til du får de i hus. Litt misunnelig på badstua di. Ha en fin mandag :)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer! PMC er lett å like. Tilogmed Robbie Williams har PMC :). Og Morten er gull. Gleder meg til du får de i hus. Litt misunnelig på badstua di. Ha en fin mandag :)
    Takk for det, HCS. :) Badstua er god å ha og bygger en i huset også. Foreslo under planleggingen av huset at den kunne droppes, da vi kunne trenge litt mer bodplass. Forslaget falt ikke helt heldig ut hos min bedre halvdel, for å si det forsiktig. Var en hårsbredd unna å havne i statistikken for vold i nære relasjoner.

    Var ikke klar over at Robbie Williams hadde PMC. Da har jo jeg og Robbie ikke mindre enn to ting til felles; PMC og et enormt scenetekke. ;)

    Ha en god mandag du også.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Må få gi en kommentar på bildene over her :
    Eventyrlig flott!
    Takk for det bluesbraker. :) Bildene er av Otertind i Signaldalen, som ligger en liten avstikker på veg fra grensa mot Tromsø. Dalen har ikke fått sitt navn fordi de signaliserer så mye der inne, men er hentet fra det samiske čiekŋal som betyd dyp, eller djup som vi sier her. Djupdalen med andre ord. :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.663
    Antall liker
    58.520
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for det bluesbraker. :) Bildene er av Otertind i Signaldalen, som ligger en liten avstikker på veg fra grensa mot Tromsø. Dalen har ikke fått sitt navn fordi de signaliserer så mye der inne, men er hentet fra det samiske čiekŋal som betyd dyp, eller djup som vi sier her. Djupdalen med andre ord. :)
    Takk for supplerende info.
    Jeg har aldri vært så langt nord som Tromsø dessverre, men jeg har bodd 2 år i Kabelvåg.
    Alle de bildene kan man ha på veggen.
    Helt nydelig. 🤩
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Mens jeg venter på nye høyttalere er stiftvekt kjøpt inn. Merkelige greier, kan man vel si, all den stund jeg ikke har platespiller.

    Angrer ikke på salget av Clearaudio Concept jeg hadde, men har bestemt meg for å kjøpe ny spiller når jeg kommer meg i hus med eget hifi-rom. Lærte vel fra siste runde at det er greit å ha ting på stell før man begynner å handle spiller og vinyl. Er jo liten glede å investere i dyre plater uten å kunne ta vare på dem. Tenkte derfor først å investere i «nødvendighetene» litt etter litt, få samlingen jeg har i opp i shape og samtidig ha mulighet til å ta vare på nyinnkjøp. Så kjøpe spiller. 😊

    716271AD-3E32-4FC7-83DE-99DCF1335DE1.jpeg
     
    Sist redigert:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Får vel legge ut det klassiske ventepåpakke-bildet. Er jeg heldig, rekker de hit til i morgen, går normalt 1 1/2 døgn med transporten. Hadde vært stas å ta fri på fredagskvelden med utpakking og testing av nye høyttalere. 😊

    32B2D2D8-8CFE-4C92-9823-1567227207A7.png


    Forøvrig et flott skue på veg hjem fra jobb også.

    [ATTACH
    D7E40A6C-96F0-4A8B-859C-7799A55A381D.jpeg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Helt enig skal man ha Pmc/Atc så er det obligatorisk med DOMEN 😁 har jo selv mellomtone dome i hemp i et av parra mine men en Japansk variant da, i eldre Jvc med Alnico magneter, men syns det kan være noe eget med slik mellomtone på åpenhet og informasjon
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.501
    Antall liker
    15.325
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Skål og gratulerer med nye høyttalere🤩 Blir spennende å se og høre hvordan du bedømmer de(y) PMC blir jo aldri helt feil;)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Skål og gratulerer med nye høyttalere🤩 Blir spennende å se og høre hvordan du bedømmer de(y) PMC blir jo aldri helt feil;)
    Skål og takk for det. 😊 Ikke helt feil, men litt? Ikke si sånt, jeg har nerver nok som det er, og ikke hatt nerver til å fyre dem opp en gang… 😉
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.501
    Antall liker
    15.325
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Skål og takk for det. 😊 Ikke helt feil, men litt? Ikke si sånt, jeg har nerver nok som det er, og ikke hatt nerver til å fyre dem opp en gang… 😉
    Dårlig ordvalg av meg! Mente det mer slik at jeg aldri har hørt PMC gjort seg bort og som med alle ht så må de jobbes litt med og så er det smak og behag. Jeg har troa på at du blir kanon fornøyd (y)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Dårlig ordvalg av meg! Mente det mer slik at jeg aldri har hørt PMC gjort seg bort og som med alle ht så må de jobbes litt med og så er det smak og behag. Jeg har troa på at du blir kanon fornøyd (y)
    Var ikke alvorlig ment fra min side, bare ertet litt. 😊 Tror også det, tror det holder til husbruk. Hadde jo noen gode høyttalere fra før og er mer om jeg kan forsvare pengebruken for meg selv. Men «the proof is in the pudding»… 😊
     
    Sist redigert:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Har du ikke pakket de ut enda? :)
    Nei. Nervene tok meg!

    Nei, de er oppe og går. 😊 Monterte de i ettermiddag, men har ikke fått hørt på dem, men skal fyre dem opp når tv-kvelden er «ferdig«.
    C786BCE5-88AA-4944-86BB-B5FA94566DE2.jpeg
    AE6E49B7-E663-4C37-9990-C712AA5D0C0F.jpeg
    B1A49731-0C0F-41C6-82DC-F22D03454595.jpeg
    76A64375-7A4C-4524-8CD3-15125BB95DA6.jpeg

    Gaia er litt Mikke Mus og må lete og se om det er noen «muttere» som fulgte med Gaia og kan settes på oppe. Var ikke noe problem med 6T, da de sto under sokkel. 😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn