Alt er relativt hos Einstein

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ja, fine i sort. 😊 Estetisk skulle jeg vel helst sett at de var helsort og at også grill over diskant og pynteringen rundt bassmembranet var sort, vet ikke helt hvordan de har tenkt.… Men det er i småtingsavdelingen.

    Har forresten fyrt de opp nå og de låter som et genuint takras rett ut av boksen, men har lært fra tidligere erfaringer at det må gå seg til. Har forøvrig flyttet til mine avdøde foreldres hus midlertidig mens husbyggingen pågår, så er et nytt rom og vanskelig sammenlignbart med tidligere erfaringer. 😊

    EC642622-2899-4659-B93E-E34C07128EA2.jpeg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Kjøpte tidligere et sett nye Amphion 3LS og de var en studie verdt i innspilling. Pang, sa det, så satt de.

    Ja, jeg vet, det går jo ikke an iflg grafer og Amirs venner, men det bryr jeg meg ikke så mye om. 😊
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer så mye med flotte lydskulpturer 🤗🎶☕er selv litt allergisk mot sort høyglans men de Pmc-ene gjorde seg flott i sort, gøy å høre at de allerede løsner kapittel for kapittel 😊mvh Ivan
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har en cd med frekvens-sveip og masse støy jeg har brukt på nye elementer. Kunne sendt deg den, men da bør du ikke ha naboer :)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer så mye med flotte lydskulpturer 🤗🎶☕er selv litt allergisk mot sort høyglans men de Pmc-ene gjorde seg flott i sort, gøy å høre at de allerede løsner kapittel for kapittel 😊mvh Ivan
    Tusen takk for det, Ivan. 😊 Valnøtt ville vel sånt sett vært førstevalget, men -som jeg vel har sagt før- har vi en del brunt på vegger og gulv i lytterommet, så kunne bli for mye forskjellige brunfarger.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Da får de bare stå og gå seg litt til mens jeg er på bygget. Har bare satt de sånn ca på plass og stresser ikke med detaljplassering foreløpig. Skal ikke stå i dette rommet uansett, men det blir bra dette. 😊

    B42A41C1-E61A-4BA9-9647-9D4050DD3F53.jpeg
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    784
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Sikkert flere forskjellige mutter til speil som kan sjekkes, blir sikkert penere med de. Bare finne riktig størrelse 🙂
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Fantastisk flotte høyttalere, gratulerer!
    Noen umiddelbare lytteinntrykk?
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Fantastisk flotte høyttalere, gratulerer!
    Noen umiddelbare lytteinntrykk?
    Takk for det. 😊 Er jo kort tid, har ikke fått brukt særlig tid på å forske uten en ganske kort seanse i går kveld. Har jo også bare plassert de sånn ca., og ikke brukt tid på plassering. Umiddelbart er det vel kanskje åpenheten i mellomtonen og hurtigheten som har festet seg. Og de spiller høyt som fy uten noen anstrengelse, eller å hardne til. 😊
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Tusen takk for det, Ivan. 😊 Valnøtt ville vel sånt sett vært førstevalget, men -som jeg vel har sagt før- har vi en del brunt på vegger og gulv i lytterommet, så kunne bli for mye forskjellige brunfarger.
    skjønner den godt er selv også svak for ekte treverk`` skal egentlig ikke mene så mye om farger for har jo et par i ekte mahogany & et i sort selv 😁 noen ganger blir det bare slik ,men fint med brytninger som du sier blir helt knall dette :giggle::coffee:🎶
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.007
    Antall liker
    1.254
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Tipper sorte høyttalere blir lekkert mot spilene dine(y) Blir moro og se ferdig resultat. Tør gjette på at både lyd og estetikk vil sitte.
    God kveld:)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Har en cd med frekvens-sveip og masse støy jeg har brukt på nye elementer. Kunne sendt deg den, men da bør du ikke ha naboer :)
    Takk for tilbudet, setter jeg stor pris på. 😊Naboer er ikke noe problem, men tror disse blir stående en god stund - har jo bundet meg litt til masten ved å kjøpe nytt - så er ingen hast. De blir nok innspilt etterhvert. 😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer disse var lekre sort, spennende høyttalere. Blir spennende å høre hvordan PMC og T+A matcher.
     
    Sist redigert:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer disse var lekre sort, spennende høyttalere. Blir spennende å høre hvordan PMC og T+A matcher.
    Takk for det!😊 Det matcher veldig bra, har vel også inntrykk av at det er svært lite som T+A ikke vil matche med. T+A er vel litt som poteten; kan brukes til alt. 😊
     
    Sist redigert:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Vi bor - midlertidig - bare et par hundre meter fra huset vi bygger og var flott på gåturen hjem etter kveldens økt.

    Naturen og kvelder som disse, gjør at man glemmer all drittværet ellers og at man holder ut. 😊

    F865182A-2752-4CE6-BA74-758A6FA911DE.jpeg


    9CC7461E-932E-4D60-B778-795CAAD74079.jpeg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Har de nye sorte sluppet taket? Eller tenker du at det fortsatt er en prosess? :)
    Vanskelig å si... At de er bedre enn hva de var rett ut av boksen er klart, men er usikker på om de er "ferdige". Iflg NAT skal det være en periode hvor de låter mer uryddig, før de endelig stabiliserer seg. Synes imidlertid det låter meget bra nå, så om de blir bedre, har jeg jo noe å se frem til. Sitter ikke med klokke, men antar at de er spilt røffli 20 timer til nå og må vel spille en del mer før jeg kan si noe sikkert. :)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og fikk skatteoppgjøret i dag og med penger tilbake! Har - etter overveielse - bestemt meg for at de skal brukes på hifi og er jo spennende å planlegge hva pengene skal brukes til.

    Er ihvertfall et stort steg på vegen mot å realisere drømmen om egen Q-tips til å rense laseren på cd-spilleren med.

    Skatt.png


    PS! Ser nå at beløp under kroner 100 ikke utbetales, så da brast den drømmen.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Vet ikke om 26i har gått seg helt til, men er utrolig fornøyd med kjøpet.

    Har sagt det før, men å kjøpe fra Morten og NAT har vært en udelt positiv opplevelse. Fantastisk oppfølging og gir jo et godt utgangspunkt. 😊

    Har drevet med hifi i rundt 35 -40 år, men har aldri vært så veldig opptatt av å sitte å analysere;ikke så god på beskrivelsrr: mer hva som har gitt meg glede. Og 26i gir glede.

    Litt sammenligning så langt mot Aerial Acoustics 6T som jeg hadde:

    Jeg tar forbehold om at de ikke er helt innspilt, men opplever ikke bassen særlig dypere på 26i enn 6T. 6T var faktisk hakket råere der, men de var litt mer reservert på låter som ikke hadde mye bass. Var det bass, så trykket de som bare fy. 26i er nok mer definert, men poeng til rent trykk går til 6T.

    Mellomtonen i 26i er bare fantastisk, med en åpenhet og differensiering som glatt overgår 6T. 6T var «der», 26i er «her».

    Diskant vet jeg ikke helt, er litt same-same, but different. Opplever ikke de som så svært forskjellig, 26i er nok noe mer oppløst, om man analyserer dette isolert.

    Men det var dissekeringen….

    I sum oppleves 26i imidlertid som en helt annen høyttaler. Timing, engasjement, rom, detaljering og sammenheng er bare klasser bedre. Skjønner ikke helt hvorfor, men for en «drive» og presisjon det er i disse!

    Tenker uansett at T+A har en meget stor andel av dette. Ikke mye kjølig tysk. Det svinger og berører. 😊

    63246E1B-D132-4DE3-9B49-BF527D33DA42.jpeg

    Javel…. Det var soga så langt. 😊
     
    Sist redigert:

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    644
    Antall liker
    1.985
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    I sum oppleves 26i imidlertid som en helt annen høyttaler.
    Kanskje ikke helt identisk opplevelse ift mitt eget nylige HT bytte da prisforskjellen kanskje er enda større enn for din del, men allikevel en gjenkjennbar beskrivelse.
    Fra en veldig god høyttaler til "sitat" "I sum, en helt annen høyttaler"

    Dersom man ikke visste bedre eller unnlot å prøve annet, kunne man fint levd med førstnevnte :) Ikke for det, er superfornøyd med eget valg og det virker det som du er også :)
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn