- Ble medlem
- 02.01.2005
- Antall liker
- 517
Ja,hva sys du om Fields Of The Nephilim ? 8)
mvh. s,
mvh. s,
FANSTASTISK ALBUMatonal skrev:Jeg liker godt E. Neubauten, har sans for frontfigur Blixa Bargeld som bærer det hele med sin stemme og innlevelse. Bargeld var også mange år i bandet til Nick Cave.
Mitt favorittalbum er Silence is Sexy fra 2000, en veldig variert plate med et spekter fra nærhet/intimitet og skjønnhet til brutalitet. I den senere tid er det ikke støyen og brutaliteten som fascinerer meg mest ved E.N., det er snarere hvordan de nærmer seg det vare og det myke. Produksjonen er også meget bra. For nye lyttere til E.N. vil jeg også anbefale Alles Wieder Offen fra -07.
![]()
Konserten i Oslo en gang på 2000-tallet var absolutt en höydare, bl.a. med en herlig versjon av Headcleaner
Merkelig nok har albumet Perpetuum Mobile gått meg [kollapset nybygg] forbi. Men det skal undersøkes nærmere. Takk for anmeldelsen!
Flaks er vel ikkje et element i Kim Il Fingern's nådeløse regime ;D ;D ;D65finger skrev:Hehe flere som får mark av å lytte til stemmen fra SutreThomas. Flott anmeldelse Townes. Håper du har mere flaks neste gang jeg trekker
Runde 7 blir det en utvikling av konseptet.Townes skrev:Flaks er vel ikkje et element i Kim Il Fingern's nådeløse regime ;D ;D ;D65finger skrev:Hehe flere som får mark av å lytte til stemmen fra SutreThomas. Flott anmeldelse Townes. Håper du har mere flaks neste gang jeg trekker
Her er det vel korrupsjon, smøring og lobbyisme over en lav sko som er resepten.
Nuvel, ser med friskt mot (i mangel av evnen til å ta lærdom av tidligere erfaringer) fram mot runde 7.
Auda! du er ikke enig med STOREFAR!!!dag1234 skrev:Veldig bra skrevet, Townes. Informativ og kunnskapsrik som alltid, selv om din motvilje mot mr D. virker å stå noe i veien for musikkopplevelsen din.
Jeg er uenig med deg i konklusjonen din, for meg er dette en ok plate, men ikke Dybdahlsk nok til at den har førsteplassen på spillelista mi.
Jeg synes ikke Thomas Dybdahl verken gnåler eller sutrer, men leverer vakre melodier og spennende arrangement. Han var et friskt pust da han kom og han har gitt meg mye på de tre første albumene sine(, men så har det dalt deretter, eller kilden har gått tom) og jeg går i grunnen aldri lei av å høre på dem. Han har en fantastisk stemme, og en inderlighet i kunsten sin som mange bare kan se langt etter, synes jeg.
Nei - nå må jeg sette på Stay Dogs!
For meg er The National Bank en 6/10.
Er klar over det dag. Noen ganger blir så mye negativ energi fokusert mot et moment at alt annet blir så perifert at eg ikkje får det med meg. Klarte rett og slett ikkje fokusere nok på helheten, til det er Dybdahl for...mye rett og slettdag1234 skrev:Veldig bra skrevet, Townes. Informativ og kunnskapsrik som alltid, selv om din motvilje mot mr D. virker å stå noe i veien for musikkopplevelsen din.
Jeg er uenig med deg i konklusjonen din, for meg er dette en ok plate, men ikke Dybdahlsk nok til at den har førsteplassen på spillelista mi.
Jeg synes ikke Thomas Dybdahl verken gnåler eller sutrer, men leverer vakre melodier og spennende arrangement. Han var et friskt pust da han kom og han har gitt meg mye på de tre første albumene sine(, men så har det dalt deretter, eller kilden har gått tom) og jeg går i grunnen aldri lei av å høre på dem. Han har en fantastisk stemme, og en inderlighet i kunsten sin som mange bare kan se langt etter, synes jeg.
Supert Burnt! lyttet igjennom plata, ble nyskjerrig grunnet anmeldelsen din.Samme inntrykkBurnt_Island skrev:Junip- Fields (2010)
For meg var dette fullstendig ukjent og jeg lot det være slik også inntil jeg hadde fått hørt på plata noen runder. Dette var musikk det var lett å like, kanskje for lett begynte jeg å lure på, og så for meg at dette var inn det ene- ut det andre øret musikk. Vel, føreløbig har det bare gått inn.
En svensk trio som har holdt på lenge, uten å gi ut så mye, med Svensk/argentinske Jose Gonzales som hovedmann. (han har forøvrig gitt ut en the knife cover som er verdt å høre på..) Orgel, nylonstrenger, en litt rytmeboksaktig måte å spille trommer på, litt lavmælt harmonisang som smyger seg inn i øret. Sparsomt arrangert, men likevel et innholdsrikt lydbilde. Har bare hørt denne over PC høyttalere, men innbiller meg at innspillingene er av høy kvalitet.
En sjarmerende plate som passer som soundtrack til ganske mye, som jeg nok kommer til å skaffe meg. Lett å like, lett å lytte til.Blir i godt humør av denne. uten å være typisk "sommermusikk så føles den som en ekstra sommerdag. 7/10 fra meg.
Fin vudering av en ganske så okey plate, bra Burnt!Burnt_Island skrev:Junip- Fields (2010)
For meg var dette fullstendig ukjent og jeg lot det være slik også inntil jeg hadde fått hørt på plata noen runder. Dette var musikk det var lett å like, kanskje for lett begynte jeg å lure på, og så for meg at dette var inn det ene- ut det andre øret musikk. Vel, føreløbig har det bare gått inn.
En svensk trio som har holdt på lenge, uten å gi ut så mye, med Svensk/argentinske Jose Gonzales som hovedmann. (han har forøvrig gitt ut en the knife cover som er verdt å høre på..) Orgel, nylonstrenger, en litt rytmeboksaktig måte å spille trommer på, litt lavmælt harmonisang som smyger seg inn i øret. Sparsomt arrangert, men likevel et innholdsrikt lydbilde. Har bare hørt denne over PC høyttalere, men innbiller meg at innspillingene er av høy kvalitet.
En sjarmerende plate som passer som soundtrack til ganske mye, som jeg nok kommer til å skaffe meg. Lett å like, lett å lytte til.Blir i godt humør av denne. uten å være typisk "sommermusikk" så føles den som en ekstra sommerdag. 7/10 fra meg.
Tror du må minne de om eventuelle sanksjoner65finger skrev:Mbare og gjedde! husk fristen går ut klokken 2359 i dag! ikke noe slendrians i tangoen
Det blir en kombinasjon av slagdrill og genmodifisert ananas opp i ...... til tonene av gammel jægermarsj spilt av marinekorpset på torget i fredrikstad lille juleaften klokken 1700Townes skrev:Tror du må minne de om eventuelle sanksjoner65finger skrev:Mbare og gjedde! husk fristen går ut klokken 2359 i dag! ikke noe slendrians i tangoen![]()
Godt! er klein sjølv, Høyfeber og vondt i skroggjedde skrev:Genmodifisert ananas og slagdrill oppi.... vil jeg gjerne slippeEr litt klein, men en slags anmeldelse dukker opp i løpet av kvelden. Kan vel si så mye som at den fint kan føyes inn i diskusjonen fra forrige stafett...... (altså feil skive til rett mann
)
pokker - du frister til å levere for sent mann ;Dgjedde skrev:Genmodifisert ananas og slagdrill oppi.... vil jeg gjerne slippeEr litt klein, men en slags anmeldelse dukker opp i løpet av kvelden. Kan vel si så mye som at den fint kan føyes inn i diskusjonen fra forrige stafett...... (altså feil skive til rett mann
)
Jeg skal støtte han opp jeg! Rakrygget skal han stå fremfor deg!65finger skrev:Auda! du er ikke enig med STOREFAR!!!dag1234 skrev:Veldig bra skrevet, Townes. Informativ og kunnskapsrik som alltid, selv om din motvilje mot mr D. virker å stå noe i veien for musikkopplevelsen din.
Den platen blir blant de 3 beste du kjøper i år Lyngen! frykt kan drive deg til bra tingLyngen skrev:Jeg skal støtte han opp jeg! Rakrygget skal han stå fremfor deg!65finger skrev:Auda! du er ikke enig med STOREFAR!!!dag1234 skrev:Veldig bra skrevet, Townes. Informativ og kunnskapsrik som alltid, selv om din motvilje mot mr D. virker å stå noe i veien for musikkopplevelsen din.
Som vanlig deler jeg Dag sine vurderinger. Jeg synes Thomas synger vakkert, inderlig og varmt. Og den siste plata hans har flotte arrangementer. The National Bank fikk jeg ikke så gode inntrykk av jeg heller. Sånn mitt på treet. Men Townes skriver veldig bra og jeg synes også det er bra at du klarer å ikke bare vri det negativt på grunn av not like vocal. Er visst hat/elsk stemme.
The Kinks plata har jeg ikke hørt før ei heller E. Neubauten. Det skal skje. Jeg har fått en ny utfordring ved at jeg betillte flytting av internett vel seint (lang ventetid). Får det oppe dagen etter min dag, men vil ikke rote det til igjen så jeg får vel ta en sjanse og kjøpe plata av Mr. Ericson. Litt skeptisk, men jeg frykter KIm Il Fingern.
Det synes jeg var en bra anmeldelse. Personlig og subjektiv, men likevel sitter jeg med en oppfatning av albumet, og hvorfor du ikke likte det. Og det er gjort så realt at jeg tror jeg ville likt albumet! Bra jobbagjedde skrev:The Rifles-Great Escape
Britisk indieband som debuterte i 2006. Great Escape er fra fjoråret.
Jeg anser meg selv for å være nokså åpen og allsidig når det gjelder musikk. Men det er en ting jeg har stooore problemer med.... Gjett 23 ganger?? Kan det være brit-pop/britisk indie :
Hvinende gitarer som ikke har lært kunsten å ta en pause en gang i blant, og lys/skingrende vokal er det jeg forbinder med denne sjangeren, og dette var vel alle fordommene mine pakket inn på et album.
Jeg har desverre(eller heldigvis) hatt en ganske travel uke, så jeg har nok ikke fått gitt plata så mye tid som jeg burde. Men noen runder har den da fått.
Det som gjør at jeg sliter sånn med dette albumet (og sjangeren generelt) er to ting:1: den lyse vokalen og den lyse gitaren gjør at jeg føler at det blir totalt fravær av bunn og trøkk. 2: den evige pumpinga på gitaren og monotonien i vokalen gjør at jeg hele tiden ser for meg at bandet bare prøver å bli ferdig så fort som mulig.
Sånn, da har jeg vel slakta nok, og må avslutte med det lille positive jeg har klart å finne. De sporene som er litt mer "nedpå", Toe Rag og For the meantime, er fullt mulig å høre på. Toe Rag tror jeg til og med jeg kunne lært meg å like med litt mer tid, den er litt skranglete og skeiv på en ålreit måte. For the meantime er også en OK låt, men jeg fikk litt mye Beatles-assosiasjoner...
Ikke my cup of tea dette altså, og det er vel forsåvidt helt greit
Terningkast (skrekkelig subjektivt) 3/10