Delene er beregnet og bestilt. Det blir Yageo 0,1% presisjonsmotstander på 1,8k i serie og 1,24k i parallell. Det gir ~12dB demping. Dette blir montert i Neutrik kontakter med gullbelagte pinner.
Vis vedlegget 1156511
Jeg kjøpte inn dobbelt så mange motstander som trengs slik at jeg kan matche de manuelt. Skulle være greit å komme ned på 0,05% avvik uten for mye trøbbel. Det er viktig at matchingen er god for å ikke ødelegge CMRR i den balanserte overføringen. DP forsterkerne er jo gode der, og en mismatch i dempeleddet ville ødelagt de gode dataene til forsterkerne.
Jeg valgte 1.8k i serie for å ikke overbelaste DAC for mye. Med 8V signal må den levere 1,65mA med strøm til dempeleddet. Det skal være uproblematisk siden den er laget for å drive 600 Ohm. (13mA). Med såpass lave motstandsverdier vil støybidraget (Johnsson noise) fra disse dempeleddene være kun 0,56uV. Det er ca. 3-4 ganger lavere enn ekvivalent inngangsstøy på DP forsterkerne og det ekstra støybidraget fra dempeleddet vil bli forsvinnende lite. (7%).
Dette blir på en måte det samme som å "kortslutte" inngangene med R3 på 1,24k.
Med disse verdiene blir dempingen 11,91dB på alle dempeleddene, og vi ser at 8V blir til 2V. Effekten i motstandene er på under 5mW.
Jeg regner med at det ikke er så nøye at det er nøyaktig 12dB så lenge alt er likt og matchet. Eventuelt kan jeg tweake det til nøyaktig 12dB også ved å lodde inn ekstra motstander i parallell med R3.
Vis vedlegget 1156512
Blir fristet til å overlevere disse "in person" så jeg kan få en prøvelytt jeg også