8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    78.782
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har brukt morgenstunden til å lese gjennom mange tilbakemeldinger fra litt forskjellige folk. Ikke denne tråden men fra en del andre tråder det har vært en del besøk og bevegelse i det siste. Folk snakke gjerne om at det males med en eller annen pensel og at det mangler detaljer eller er for analytisk. Vil vel tro at 99% av dette ligger i frekvensgang og energimengden i lyden.
    Hadde også tenkt på å prøve få til en target som er god på klassisk men har avsluttet det prosjektet. Rett og slett fordi det ikke er av interesse å bruke tid på å skru lyd for andre enn meg selv.
    Nei, her blir det levert den lyden jeg liker, så får heller noen mene den er off organisk, litt lys eller litt mørk og trist.
    Klart musikere har god trening på klanger og nyanser, men likevel får jeg en følelse av at det ikke blir riktig å si de sitter på en fasit de heller.
    Du kan nå smykke deg med diagnosen haifai eksistensiell krise. Du har fått lyden du selv vil ha og lyd de fleste bare kan drømme om. Men, du er en for urolig sjel til uttale standardfrasen; fremover skal jeg nå kun ta det med ro og kose meg med musikken. Hvor går haifai veien videre i Langesund? Eventuelt; da du ikke har plass til et skikkelig snooker-bord, kan Kurong være et alternativ 😆

Peter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2002
    Antall liker
    1.365
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Klart musikere har god trening på klanger og nyanser, men likevel får jeg en følelse av at det ikke blir riktig å si de sitter på en fasit de heller.
    Tenker du selv sitter på fasit. Tror alle kan oppfatte forskjell på headroom og dynamikk, men klangbalansen blir mer individuell.

Hvis du tar min hørsel har den store mangler, med synlig dipp på frekvenskurven, trang ørekanal på det ene øret etc. Jeg oppfatter selv at enkelte dager hører jeg dårligere enn andre. Alt i alt vil jeg anta at frekvenskurven til folks ører har stor variasjon, akkurat som frekvensresponsen til forskjellige høyttalere og ikke minst rom.

Jeg tviler sterkt på at du og jeg hører det samme, og kanskje vektlegger vi det vi lytter etter forskjellig også. Da blir det vanskelig å bli enig om fasit!

Så for å skrive om Lars Sponheims ord:
    Alle menn burde ha sin egen fasit.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    18.629
    Sted
    Langesund
    Du kan nå smykke deg med diagnosen haifai eksistensiell krise. Du har fått lyden du selv vil ha og lyd de fleste bare kan drømme om. Men, du er en for urolig sjel til uttale standardfrasen; fremover skal jeg nå kun ta det med ro og kose meg med musikken. Hvor går haifai veien videre i Langesund? Eventuelt; da du ikke har plass til et skikkelig snooker-bord, kan Kurong være et alternativ 😆
    Hva en skal gjøre? Tar jeg tak i det han siste sa så er vel mulighet for steaming og fjerning av støy det eneste han ønsket. Nevnte vel også at det kunne vært moro å prøve 1.5 veis på middbass, sånn bare for å se om det beste kunne bli bedre :LOL:
    Snooker? Øya er jo ikke mye bedre en øra, så kurong blir det

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.274
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nevnte vel også at det kunne vært moro å prøve 1.5 veis på middbass
    F.eks. 70-500 på topp og bunn AE 15" og 70-800 på midtre AE 15" ...eller noe sånt??
    Da trenger du 10 kanaler. Men det har du vel på Lynx DACen.
    Det vil gi god avlastning på 3" Be Bliesma.

Da kan du spille mye høyere, med mye mindre vreng...eller rett og slett bare bedre lyd generelt?
    ...ikke vet jeg. Headroom på 3" Be vil jo øke i så måte.

Peter nevner lenger opp, forskjell på headroom og dynamikk.
    Mulig jeg er vrang og trangsynt, men ser ikke helt forskjellen her.
    Ved økt headroom/kapasitet, vil ikke da dynamikken komme på plass av seg selv?
    ..så sant det er et fornuftig design? ..eks HORN 🤭

Denne tråden kan ikke stenges.
    Innholdet her er til inspirasjon for dem som setter musikkgjengivelse gjengitt på "riktig" måte, uten Rolex på håndleddet.

Sist redigert:

supercharger2

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.07.2003
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Det er alt for stor variasjon på innspillinger til at en kurve dekker alt av produsert musikk 100%. At noen sitter med en låt eller album som fasit, beviser bare at fasit er feil.
    Også henger kanskje noen seg opp i enkelte nyanser, som heller ikke trenger å være helt korrekt på innspillinger de heller.
    Også er det forskjell på meninger om hva nøytral lyd er, eller mørk og lys. Man kan ikke tekkes alle. :) At meninger spriker så mye og det gjelder egentlig bare nyanser, viser vel at du har truffet godt nok der.
    Nei, kos deg heller med et godt utført arbeid og god lyd. ;)
    Beste innlegget på sentralen så langt i år :) Veldig viktig poeng mht. stor variasjon på innspillinger.

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.274
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Beste innlegget på sentralen så langt i år :) Veldig viktig poeng mht. stor variasjon på innspillinger.
    Jo, ja, nei, tildels enig. Men vet ikke helt.
    I et godt system med "riktig" frekvens respons, og alt det andre, så synes jeg at det aller meste spiller eksemplarisk på det aller meste av musikk.

Det vil selvfølgelig alltid finnes få og sære unntak.
    ...og da, ofte på i min mening, dårlig musikk det ikke er verdt å lytte til.

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    70.294
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er alt for stor variasjon på innspillinger til at en kurve dekker alt av produsert musikk 100%. At noen sitter med en låt eller album som fasit, beviser bare at fasit er feil.
    Også henger kanskje noen seg opp i enkelte nyanser, som heller ikke trenger å være helt korrekt på innspillinger de heller.
    Også er det forskjell på meninger om hva nøytral lyd er, eller mørk og lys. Man kan ikke tekkes alle. :) At meninger spriker så mye og det gjelder egentlig bare nyanser, viser vel at du har truffet godt nok der.
    Nei, kos deg heller med et godt utført arbeid og god lyd. ;)
    Jeg mener at dette som sies over her er et stort poeng.
    Opptakskvalitet, innspillinger, mastering, mixing og annet arbeid som behandler musikken fram til et format som gjør at den kan reproduseres, er vesentlig. Uansett hvordan anlegget låter eller måler er lydkvaliteten vi hører prisgitt opptaket og studioarbeidet.

Det er allerede "skrudd" til en lyd på materialet vi fôrer anlegget med.
    Alt dette er veldig ulikt fra produksjon til produksjon.
    I tillegg finnes ofte flere ulike versjoner av akkurat samme opptak. F eks ulik mastering, ulik oppløsning på filer, ulik pressing på vinyl osv.
    Det er ofte større forskjeller enn folk er klar over.
    Mye større enn somme ting vi holder på med innen hifi.
    Det kan være større sprik mht opplevd lydkvalitet mellom to ulike versjoner av samme innspilling, enn f eks to dac'er, to forsterkere, to CDspillere osv.
    For å nevne et par konkrete eksempel fra Tidal. Fleetwood Mac's "Everywhere" og Peggy Lee "Fever". Fra dårlig til best er himmelvid.
    (og vinyl skal jeg ikke si noe om 🙈😆)

Som flere her er inne på, har vi ulike preferanser. At vi rett og slett ikke har helt det samme idealet for hvordan det skal låte.
    Lyttere har også ulik grad av god hørsel.
    Hvordan hver enkelt oppfatter lyd (persepsjon) er individuelt.
    Psykoakustikk, og alt det innebærer likeså.
    Det kan skrives bøker. Mye vi ikke kan ta kontroll over.

Jeg er vel en av dem som har brukt uttrykket pensel. Med et velassorterte malerskrin blir nyanser i penselføring bittesmå detaljer.
    Uansett, når man er oppe på det nivået vi hører i Langesund, blir alt bare småpirk og snakk om personlig smak.
    Mange musikkeksempler som ble spilt da jeg satt i lytteposisjon har jeg aldri hørt bedre. Det var vilt engasjerende og morsomt. Jeg koste meg skikkelig.
    Hva mer skal man ønske?

Som jeg har sagt før, tenker jeg at hvis man skal ta det videre, så må det bli i retning av å utvide komforten. Da mener jeg en mer lettvint måte å finne musikken man vil høre, og dessuten sikre seg flere muligheter for å finne gode innspillinger.
    Det går helt sikkert an å få "Shy-anlegget" til å låte annerledes, men da må det være for at eieren ønsker forandring, ikke nødvendigvis jage bedre lyd.
    Tenker JEG 😊

Sist redigert:

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    18.629
    Sted
    Langesund
    Jo, ja, nei, tidels enig. Men vet ikke helt.
    I et godt system med "riktig" frekvens respons, og alt det andre, så synes jeg at det aller meste spiller eksemplarisk på det aller meste av musikk.

Jeg er enig med deg. Vi vil jo ha fram forskjellene på når og hvor og hvordan det er mastret. kan nesten si at hvert tiår har en sound...
    Jeg vet jo enkelte må ha ketchup på alt de spiser.

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.886
    Torget vurderinger
    1
    Det hender seg jo at jeg glimrer til. 🤪
    Nå er det jo noen "versjoner" siden på kurvene jeg hørte, men det satt jo veldig godt da også. Resten er feinsmechery og mer tilpasset smak og behag og innspillinger man foretrekker tenker jeg.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    78.782
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hva synes de kjekke ungdommen som henger her inne om denne da.
    Ålreit låt, men pussig mix. Vokal til venstre for senter i lydbildet med trommer under seg, mens gitaren hans høres på utsiden av høyre høyttaler. Men beklager, du spurte etter synspunkt fra kjekk ungdom 😊

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.965
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Ikke mange som kan svare på det spørsmålet her inne :ROFLMAO:
    Mulig iGran kan svare, han er fremdeles blant ungdommen:ROFLMAO:

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    3.094
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Om dere leser hele spillelisten kronologisk, så tror jeg det er en hel kveld og natt for T.A

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    18.629
    Sted
    Langesund
    Ålreit låt, men pussig mix. Vokal til venstre for senter i lydbildet med trommer under seg, mens gitaren hans høres på utsiden av høyre høyttaler. Men beklager, du spurte etter synspunkt fra kjekk ungdom 😊
    Kul mix spør du meg, men litt uvanlige plasseringer. Tommene var sentrert her og kanskje litt bak vokal. Mikset litt brett. Ekstremt tydelig klang på stemmen i starten når den stod der alene. Kult med sånne effekter

Tenkte egentlig litt på hele plata, kjekken ;)

Sist redigert:

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    9.784
    Sted
    Holmestrand
    HFS er vel til det vi gjør den til. Håper alle blir, selv om en blir litt lei i mellom. Hvem skal jeg blogge til da? 🤓
    HFS er hyggelig og fantastisk fordi det er som det er.

Masse forskjellige folk, helt fra vitenskapelig anlagte banebrytende lydentusiaster som f eks @The Shy til hifiens tusseladder personifisert med meg kanskje?.
    Masse personligheter med kunnskap, tanker og ideer rundt alle mulige temaer.

Fantastisk!

supercharger2

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.07.2003
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Det hender seg jo at jeg glimrer til. 🤪
    Nå er det jo noen "versjoner" siden på kurvene jeg hørte, men det satt jo veldig godt da også. Resten er feinsmechery og mer tilpasset smak og behag og innspillinger man foretrekker tenker jeg.
    Ja der glimret du til!🤩disse enorme forskjellene har forundret meg og snakkes lite om. Lyden hos The Shy har vært knall hver gang jeg har vært der. Og med godt mellomrom mellom mine 2 besøk. Hos meg selv har jeg mange muligheter til å forandre lyden «on the fly» mht hva som spilles av musikk og har ofte glede av dette. 🤗

supercharger2

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.07.2003
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Jo, ja, nei, tildels enig. Men vet ikke helt.

Skjønner hva du mener. Jeg har 3 stereoanlegg og bruker disse aktivt opp mot hverandre for å få alt det beste i alle 3 rom. Har vært mye rundt hos andre også av samme grunn. Men personlig for å få mest mulig glede ut av alle innspillinger oppnår jeg noen ganger noe positivt ved å ratte litt i lyden. Det kan være å slå av subwoofere og kun nyte fronthøyttalerne for seg selv. Det kan kle noe musikk / innspillinger godt. Det kan også hende at jeg er i litt forskjellig «humør» og kanskje vil ha tung lyd den dagen, eller kanskje litt slankere lyd en annen dag. Nok om det, det er jo hyggelig når all slags musikk og innspillinger fungerer bra på anlegget og det er klart en målsetning i alle mine oppsett. Men variasjonen i kildematerialet er enorm og det er et veldig viktig poeng🤗

supercharger2

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.07.2003
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Jeg mener at dette som sies over her er et stort poeng.
    Opptakskvalitet, innspillinger, mastering, mixing og annet arbeid som behandler musikken fram til et format som gjør at den kan reproduseres, er vesentlig. Uansett hvordan anlegget låter eller måler er lydkvaliteten vi hører prisgitt opptaket og studioarbeidet.

Det er allerede "skrudd" til en lyd på materialet vi fôrer anlegget med.
    Alt dette er veldig ulikt fra produksjon til produksjon.
    I tillegg finnes ofte flere ulike versjoner av akkurat samme opptak. F eks ulik mastering, ulik oppløsning på filer, ulik pressing på vinyl osv.
    Det er ofte større forskjeller enn folk er klar over.
    Mye større enn somme ting vi holder på med innen hifi.
    Det kan være større sprik mht opplevd lydkvalitet mellom to ulike versjoner av samme innspilling, enn f eks to dac'er, to forsterkere, to CDspillere osv.
    For å nevne et par konkrete eksempel fra Tidal. Fleetwood Mac's "Everywhere" og Peggy Lee "Fever". Fra dårlig til best er himmelvid.
    (og vinyl skal jeg ikke si noe om 🙈😆)

Som flere her er inne på, har vi ulike preferanser. At vi rett og slett ikke har helt det samme idealet for hvordan det skal låte.
    Lyttere har også ulik grad av god hørsel.
    Hvordan hver enkelt oppfatter lyd (persepsjon) er individuelt.
    Psykoakustikk, og alt det innebærer likeså.
    Det kan skrives bøker. Mye vi ikke kan ta kontroll over.

Jeg er vel en av dem som har brukt uttrykket pensel. Med et velassorterte malerskrin blir nyanser i penselføring bittesmå detaljer.
    Uansett, når man er oppe på det nivået vi hører i Langesund, blir alt bare småpirk og snakk om personlig smak.
    Mange musikkeksempler som ble spilt da jeg satt i lytteposisjon har jeg aldri hørt bedre. Det var vilt engasjerende og morsomt. Jeg koste meg skikkelig.
    Hva mer skal man ønske?

Som jeg har sagt før, tenker jeg at hvis man skal ta det videre, så må det bli i retning av å utvide komforten. Da mener jeg en mer lettvint måte å finne musikken man vil høre, og dessuten sikre seg flere muligheter for å finne gode innspillinger.
    Det går helt sikkert an å få "Shy-anlegget" til å låte annerledes, men da må det være for at eieren ønsker forandring, ikke nødvendigvis jage bedre lyd.
    Tenker JEG 😊
    Spot on🏆

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.274
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det kan være å slå av subwoofere og kun nyte fronthøyttalerne for seg selv
    Da ære noe gæli med sub integrasjonen din, trur eg.

Om sub brukes til å forlenge de lave oktaver nedover godt under 100 Hz, skal dem ikke tilføre noe i den store helheten.
    Mistenker at du bruker suber uten DSP.

Det funker IKKE.

Lave oktaver MÅ brukes med DSP for sømløs integrering

supercharger2

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.07.2003
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1

Om sub brukes til å forlenge de lave oktaver nedover godt under 100 Hz, skal dem ikke tilføre noe i den store helheten.

Det funker IKKE.

Dette er grunnen til at jeg sjelden skriver noe på sentralen. Du får heller komme på besøk 🤗Lyd må høres👍

supercharger2

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.07.2003
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1

Det funker IKKE.

PS. Vil gjerne ha deg på besøk om du vil, og jeg bruker både DSP og raggsokker som virkemiddel 🤗Du treffer meg på 95777715 dersom du vil slå av en prat. mvh Dag

supercharger2

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.07.2003
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Kul mix spør du meg, men litt uvanlige plasseringer. Tommene var sentrert her og kanskje litt bak vokal. Mikset litt brett. Ekstremt tydelig klang på stemmen i starten når den stod der alene. Kult med sånne effekter

veldig mye space med ekko effekt på stemmen som brer seg bredt ut med ekko-effekten. Gitarer bredt ut på begge sider og det høres nesten ut som vokalisten spiller trommer, men de er litt lengre bak ja. Tydelig og klart lydbilde 👍Hørt på hytte anlegget for anledningen, i et rom som ifølge en venn burde vært tatt patent på🤭

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.886
    Torget vurderinger
    1
    Ja der glimret du til!🤩disse enorme forskjellene har forundret meg og snakkes lite om. Lyden hos The Shy har vært knall hver gang jeg har vært der. Og med godt mellomrom mellom mine 2 besøk. Hos meg selv har jeg mange muligheter til å forandre lyden «on the fly» mht hva som spilles av musikk og har ofte glede av dette. 🤗
    Jeg har noen punkter med "kritikk", men det tar jeg direkte på PM.. Uansett litt feinsmechery, som egentlig ikke trenger å bety all verden..

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    18.629
    Sted
    Langesund
    Ser parafinoksen 2 slettet innlegget om digital dryss på den plata. Klarte ikke helt skjønne hva det var. Spiller som regel på veldig moderat nivå, men dro på litt mer på den plata i går for å høre dette drysset. Var ikke platen å spille høyt her hjemme i hvert fall. Ble fort litt skriket. Hørte fortsatt ikke annet en masse overdreven klang, men på høyere volum dukket det opp store mengder bakgrunnsstøy
    Akkurat dette med at en kan spille meget lavt og selv få med musikken og drivet er jo det som gjør at en ikke bør ha "perfekte" opptak hele tiden

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    41.134
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Skal ikke skryte på meg å være noen ungdom lenger , men ble nysgjerrig på hva dere bruker som referanser. Personlig synes jeg det ble hysterisk mye kunstig romklang på den vokalen. Miksen (og låta) ellers var helt OK.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    18.629
    Sted
    Langesund
    Skal ikke skryte på meg å være noen ungdom lenger , men ble nysgjerrig på hva dere bruker som referanser. Personlig synes jeg det ble hysterisk mye kunstig romklang på den vokalen. Miksen (og låta) ellers var helt OK.
    Håper ikke du tror jeg har den som referanse på "riktig" studio arbeide :LOL:

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    9.784
    Sted
    Holmestrand

Liker plata, selv om den antagelig ikke kommer på fast rotasjon.
    Jeg reagerer også litt på vokalen i forhold til trommer, eller kanskje vokal i det store og hele.
    Ellers tenker jeg en solid produksjon.

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.106
    Måtte prøve jeg også. Mine 67 år gamle ører klarte ca halve låta før det ble for mye. Forferdelig opptak av stemmen.

Har vekslet tilbake til Miles Davis, nå senker skuldrene seg igjen.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    18.629
    Sted
    Langesund
    Måtte prøve jeg også. Mine 67 år gamle ører klarte ca halve låta før det ble for mye. Forferdelig opptak av stemmen.

Har vekslet tilbake til Miles Davis, nå senker skuldrene seg igjen.
    En av grunnene til at jeg la ut denne var at selv på mitt anlegg balanserer den stemmen på en knivsegg., og ramler over med mye volum. Stemmen går jo helt bananas rett før minuttet.
    Vil tro oppsett med mangler i grunntonen vil få store problemer her. Masse energi og kjøtt på beinet og uten avvik fra 100 til 500Hz er nok en fordel.
    Hvilen høyttaler spiller du på?

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.106
    Høyttalerne her er en hjemmelaget midlertidig løsning, en uendelig historie. Så det er helt sikkert problemer både på den ene og andre måten med dem.
    Men i tillegg har jeg problemer med hørselen og bruker høreapparater, og det er nok her hovedproblemet ligger for meg når det gjelder den stemmen.

Powercon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Antall liker
    2.193
    Sted
    Horten
    Prøvde låta Help Us, Somebody på både lavt og godt trøkk*, og det er mye romklang ja men ingen ting skarp eller noe annet som stikker seg ut.
    Hører sus/bakgrunn på godt volum, usikker på om suset kan være romklang-sus fra trommer som aldri avsluttes/går i null. :unsure:

Låta I'm Gonna Make it er litt brightere om man kan si det på symbaler og merkelig skarptromme, men igjen ingenting plagsomt eller noe som gjør at man ikke kan høre hele låter etter hverandre.

(Godt trøkk = ca 80 dBA, Høyttalere; Transpuls 1500)

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    18.629
    Sted
    Langesund

Etter noen ganske harde dager på jobb er det godt å blåse ut litt med litt ekstra volum. Da er det godt å ha slike plater. Mastret neste som jeg skulle gjort det selv Kanskje litt mer futt på cymbaler så hadde dette vært helt knall. men likevel denne kan skrus opp.
    Clarence "Gatemouth" Brown
    1747416005278.png

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    70.294
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ja det er den. Og det gikk bra?
    Det går bra å spille det, men særlig bra er det ikke. Særlig vokalen er ikke rent. Det er som det risler og rasler. Mer enn sus vil jeg si. 🙈😆
    Nokså fin trommelyd, men ellers virker det for meg som de har skrudd seg bort.

Synes i grunnen dette var morsommere.
    Kjenner det ikke fra tidligere, men det virker å være musikk til film eller serie.

Gatemouth Brown som du er så fornøyd med, låter ok her, men den er nokså lavt innspilt.

Dan Patlansky. Litt i samme bluesgata som SRV. Blues med bra lyd. I overkant basstung, men det er vel ingen her som tar seg nær av DET? 😎😆

Sist redigert:

Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.671
    Torget vurderinger
    0
    " Cry of the Prophets is by far one of the best CD's I have ever heard. It is real. It can be gritty and uplifting and enlightening all at once. Highly recomend."

"This is Chris Thomas at his best.
    Laid back, down to earth, and as real as it gets.
    His rich tones and brilliant lyrics make this the best of his best.
    It is NOT the blusey and same old sound of Chris Thomas King but a style that I wish he would return to as this music has real feeling.
    His song on this album are soul touching and have heart.
    They are rich in musical tones and the Chris Thomas I love to hear."

" this album by chris thomas is fantastic 'cause he holds nothin back when he plugs in and straps up. my favorites are Angel Lady, Heart N Soul, Help Us Somebody, and I'm Gonna Make It..."

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    18.629
    Sted
    Langesund
    " Cry of the Prophets is by far one of the best CD's I have ever heard. It is real. It can be gritty and uplifting and enlightening all at once. Highly recomend."

"This is Chris Thomas at his best.
    Laid back, down to earth, and as real as it gets.
    His rich tones and brilliant lyrics make this the best of his best.
    It is NOT the blusey and same old sound of Chris Thomas King but a style that I wish he would return to as this music has real feeling.
    His song on this album are soul touching and have heart.
    They are rich in musical tones and the Chris Thomas I love to hear."

" this album by chris thomas is fantastic 'cause he holds nothin back when he plugs in and straps up. my favorites are Angel Lady, Heart N Soul, Help Us Somebody, and I'm Gonna Make It..."
    Meninger om musikk spriker omtrent som meninger om god lyd. Det er noe man bør respektere

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    18.629
    Sted
    Langesund
    Det går bra å spille det, men særlig bra er det ikke. Særlig vokalen er ikke rent. Det er som det risler og rasler. Mer enn sus vil jeg si. 🙈😆
    Nokså fin trommelyd, men ellers virker det for meg som de har skrudd seg bort.

Synes i grunnen dette var morsommere.
    Kjenner det ikke fra tidligere, men det virker å være musikk til film eller serie.

Gatemouth Brown som du er så fornøyd med, låter ok her, men den er nokså lavt innspilt.

Dan Patlansky. Litt i samme bluesgata som SRV. Blues med bra lyd. I overkant basstung, men det er vel ingen her som tar seg nær av DET? 😎😆
    Som du har nevnt tidligere så er det stor forskjell på samme plate i forhold til når den blir kjøpt. Et senere opplag kan være gjort noe med.
    Mulig vi sitter å sammenligner forskjellige mastringer?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn