znerken er lei og vil bare ha noe som funker!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skal forresten ikke selge høyttalerene eller forsterkeren, og wimp abonnementet skal fortsatt vedlikeholdes. Jeg sier absolutt ikke opp hobbyen å høre på musikk.

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.499
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Hvorfor ikke begge deler? Du kan jo kjøpe deg en rp1 og fremdeles snurre plater og fremdeles ha cash til gitar. For det handler vel om musikk og ikke utstyr?

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor ikke begge deler? Du kan jo kjøpe deg en rp1 og fremdeles snurre plater og fremdeles ha cash til gitar. For det handler vel om musikk og ikke utstyr?

Absolutt, det er det som er planen :)

Føler absolutt ikke dette har noe med alder å gjøre, snarere hva jeg ønsker å prioritere selv.

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.563
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Jeg tror du skjønner at noen kan bli lettere irritert etter å bidratt i alle retninger slik at du skal komme i mål. Og når du endelig er fornøyd så skal du selge. Men ikke verdens undergang. Det er jo bare å vimse fra det ene til det andre i noen år. Enten så ender du opp med det du virkelig liker, eller så blir du som flertallet, relativt interesseløs. It's up to you.
    Ingen som irriterer seg Znerken. Men når du har valgt å eksponere deg slik du har gjort så må du tåle at folk mener noe om hele reisen. Mitt innspill var kun ment som er råd: God eller dårlig råd er i stor grad et valg og en prioritering. Ønsker deg lykke til med gitarspillet.
    Bra! ChrisAndre luftet muligheten for å selge her om dagen, og han trakk seg. Det kan godt hende det samme skjer med meg! Jeg er blitt veldig glad i SL-1200en min.
    Nu vel. Jeg har hatt min SL i noen år nå. Du har vel hatt din platespiller i kortere tid enn du ventet på postgangen;) Dessuten var min plan å selge for å kjøpe en dyrere platespiller. Du gjør som du vil så klart, men når du har vært så ivrig å få hjelp så må du tåle noen reaksjoner. En platespiller-reise er jo greit, men når du av ryter reisen før du har nådd destinasjonen... Lykke til videre.

L

Larkus

Gjest
    Jeg har fulgt med på denne "reisen" til Znerken, og det er helt utrolig at det går an å lage så mye rabalder av det å skaffe seg grammofon.
    Jeg har en mistanke om at det viktigste for Znerken var rabalderet................

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.668
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sikkert ikke bare Znerken som har lært noe på veien, og da har jo tråden hatt sin misjon :) Er vel litt av greien med HFS :rolleyes:

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har fulgt med på denne "reisen" til Znerken, og det er helt utrolig at det går an å lage så mye rabalder av det å skaffe seg grammofon.
    Jeg har en mistanke om at det viktigste for Znerken var rabalderet................

Ja, for jeg har ingenting annet å gjøre enn å lage rabalder.
    Har absolutt ikke hatt det som intensjon. Min intensjon har vært å lære.

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden

Et velment råd her; prøv å se og forstå hvordan andre reagerer på dette. Tørr å be om unnskyldning for å skape unødvendig 'rabalder' og eventuell misbruk av andres tid og hjelpsomhet, da intensjonen var å få deg opp å gå på vinyl (nå), og ikke at du skulle få lyst til å spille gitar.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.234
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehehe, vi får se hvordan neste runde utarter seg. Vi har hittil vært grundig gjennom Project, Funk Firm og Technics. Da står kanskje Rega for tur:cool:

roadrune

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Antall liker
    1.182
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Er vel på tide med en Gibson vs Fender tråd nå da :D

L

Larkus

Gjest

Helt sikkert temmelig frustrerende for alle som i rein entusiasme og med uendelig tålmod har prøvd å hjelpe deg, for så å oppleve at du skroter hele prosjektet.
    Hele grammofonprosjektet ditt virker temmelig useriøst og impulsivt, spør du meg.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Du bytter ut film med digitalfoto igjen også nå da, regner jeg med? ;)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.744
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Men i allverden da!! Han må da få lov til og selge platespilleren sin ut at hele HFS skal gå av skaftet. Om mannen vil spille gitar og må selge skal vel ikke dere kjefte på han selv om dere her gitt ham råd om platespiller kjøp:mad:

O

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.499
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Det virker som om noen tror de har noe de skulle sagt siden de har hjelpet han her på forum. Virker som de overvurderer sin rolle inne på et hobby forum som er til hensikt med hobby og moro. Her har du min fulle støtte znerken. At noen mener du skylder dem noe eller noe i den duren for du ikke følger dems model på hva som er rett skal du bare glise av. Klønette og toskette komentarer! Jeg selv har et sinnsykt bytte tempo på mine ting og det er som med znerken at det er mine ting, min tid og mine penger det går utover. Og hvis noen som har gitt meg tips og råd i prosessen føler seg skuffet osv for at jeg selger kan sa seg en bolle!! Dette er og blir en hobby.

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Tusen takk T-1 og Evo2. Ble faktisk litt lei meg av reaksjonene her inne.

Det skal sies at jeg mest antagelig kommer til å kjøpe en AT-LP120 når jeg har fått solgt spilleren. Jeg har jo ikke tenkt til å gi opp plater 100%....Jeg vil bare ta opp gitarspillingen igjen.

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.744
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Da er det bare å forberede seg på en gedigen lydmessig nedtur!
    Noen spiller vinyl pga det er gøy bare det i seg selv og spille vinyl. Ikke alle som setter lyden i første rekke,en 1210 er ikke lyd nirvana uansett hvordan du ser det. Du kan sminke et esel så mye du vil en fullblods araber blir det ikke åkkesom :)

O

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.563
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Noen spiller vinyl pga det er gøy bare det i seg selv og spille vinyl. Ikke alle som setter lyden i første rekke,en 1210 er ikke lyd nirvana uansett hvordan du ser det. Du kan sminke et esel så mye du vil en fullblods araber blir det ikke åkkesom :)

O
    Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Uansett hvordan du vrir på det; AT LP120 blir aldri gøy....

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.744
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Uansett hvordan du vrir på det; AT LP120 blir aldri gøy....
    Du burde seriøst finne deg noe annet og drive med !

O
    Fordi jeg ikke er enig med deg etter nok en dritt-slenging om SL? Eller er det fordi jeg mener at AT LP120 ikke er verdt plastikken den er laget av? Er det derfor jeg bør finne meg noe annet å drive med!? Akkurat
    At du ikke er enig er helt greit,
    image.jpg
    hva han kjøper skal du bare drite i.

O

X

X186841

Gjest
    Apropos lyd, prøv å bytt ut den Pro-Ject phono Box RS,n, den er er ikke bra nok (etter min smak :)) til det andre meget bra utstyret du har.
    Hadde selv en slik RS og trodde den var grei nok helt til jeg hørte noe annet.

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.563
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    EVO 2: Hvorfor så tøff i trynet, da? Kommentaren din over ang SL minner litt slik jeg husker gutta på hjørnet når jeg vokste opp og som slang med leppa til forbipasserende: tøffe seg litt for gjengen, uten å ha peiling på hva du snakker om.

Hva Znerken kjøper er meg faktisk helt likegyldig, og han kommer sikkert til å nyte ny platespiller i en hel uke før han kjøper seg noe annet... Poenget med min kommentar ang AT120, var kun å advare han mot å tro at AT120 er noe i nærheten av en SL-1210. For er det ett sted hvor ordtaket "putting lip stick on a pig" passer, så er det nettopp ift plastic fantastic spilleren fra Audio Technica. Da bør han heller kjøpe seg en Rega RP-1 eller en innsteg fra Project dersom han verdsetter nogenlunde lyd.

Ut fra kommentaren din i post #462, Evo 2, så ser jeg på som en av de "tøffe gutta" på hjørnet som smeller av noen kommentarer for å tøffe seg litt uten egentlig å ha peil på hva han snakker om:p

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Kommentar kreves. Tiltredes. Helt grei, den, Znerken.Jeg ville selv valgt annerledes, men AT LP120 en relativt solid maskin som kanskje tilogmed står bedre til NADen enn Technics- mtp hvilken prisklasse det totale anlegget ditt står i. Må innrømme at NAD D3020 ikke står helt i stil til ASR og 1210. Uten noen som helst negativ kommentar om noen enkeltkomponent der. For en gangs skyld skal jeg dog være såpass tøff å kalle det feilmatch. Kryssmatch er vel og bra, men det må da være grenser:cool: Du har mye å hente på en bedre forsterker der. Men det kan altså lønne seg totalt sett, bla fordi AT ikke er på langt nær så nådeløs til å avsløre svakheter som Technics/GSP/ASR og Rega.

Dessuten slipper du ekstern RIAA. Klart er det dog som dagen at det innebygde RIAA-kortet i AT ikke har skyggen av en sjanse mot ASR/Rega/GSP- men det er ikke poenget.
    Poenget er å- såvidt mulig- få i pose og sekk, holde musikkinteressen oppe å gå, og selv utvikle seg. Det finnes- som ChrisAndre sier- bedre alternativer, også innen prisklassen men du får mulighet til å spinne skiver- iallefall relativt troverdig- uten å sprenge banken. Vi får se hvor lenge den beholdes..det ER gedigne forskjeller på AT og 1210, så vent bare ikke altfor mye.

AT skal ha for at de ikke har glemt hvor kult vinyl kan være, og for ønsket om at også iPhonegenerasjonen skal få skjønne det.
    Som representant for crossover-platespillerne er nemig AT120USB rimelig genial- som også D3020 er blant budsjettforsterkerne.

Sist redigert:

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.744
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    EVO 2: Hvorfor så tøff i trynet, da? Kommentaren din over ang SL minner litt slik jeg husker gutta på hjørnet når jeg vokste opp og som slang med leppa til forbipasserende: tøffe seg litt for gjengen, uten å ha peiling på hva du snakker om.

Hva Znerken kjøper er meg faktisk helt likegyldig, og han kommer sikkert til å nyte ny platespiller i en hel uke før han kjøper seg noe annet... Poenget med min kommentar ang AT120, var kun å advare han mot å tro at AT120 er noe i nærheten av en SL-1210. For er det ett sted hvor ordtaket "putting lip stick on a pig" passer, så er det nettopp ift plastic fantastic spilleren fra Audio Technica. Da bør han heller kjøpe seg en Rega RP-1 eller en innsteg fra Project dersom han verdsetter nogenlunde lyd.

Ut fra kommentaren din i post #462, Evo 2, så ser jeg på som en av de "tøffe gutta" på hjørnet som smeller av noen kommentarer for å tøffe seg litt uten egentlig å ha peil på hva han snakker om:p
    Avslutter dette før det utarter seg til det værre.

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.563
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Apropos lyd, prøv å bytt ut den Pro-Ject phono Box RS,n, den er er ikke bra nok (etter min smak :)) til det andre meget bra utstyret du har.
    Hadde selv en slik RS og trodde den var grei nok helt til jeg hørte noe annet.

For meg så handler det om matching av utstyr. Det er ikke sikkert det er så nøye for deg, men for meg er det viktig. Og siden du ikke har hørt oppsettet mitt i min stue så blir sammenligningen din litt utpå bygda. Project RS er for øvrig full balansert og er i utgangspunktet ment til det. Hvilken arm og spiller ellers brukte du til XLR inn/ ut på RS og hva byttet du til?

Men her er det ikke mange som vet hva eller hvorfor engasjementet er slikt i denne tråden. Noen av dere kommer innom, leser de tre siste kommentarene og lirer av seg ett eller annet. For de av oss som har brukt litt tid på å få Znerken inn på et vellykket vinylprosjekt og hjelp på flere PM, er de som har kommentert her nå i det siste.

Men om Znerken ikke vil ha hjelp, kommentarer eller råd ift sine valg; hva gjør man da på et forum? Da er det vel bare å kjøpe den spilleren han har lyst på og leve lykkelig med den. Jeg kjenner mange som er der! Og han må gjerne kjøpe AT120 også. Men for de som fulgte tråden til Znerken fra Funk spilleren han ikke var helt fornøyd med, for så egentlig å bli ganske fornøyd med siste oppsett; i det perspektivet tror jeg ærlig talt at han IKKE vil bli noe annet en misfornøyd med AT120. Kjøp gjerne en rimelig rigg, men det finnes andre ting som både er laget rimelig og har en viss kvalitet både av materialvalg og lydkvalitet...

Sist redigert:

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.563
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15

Så hvorfor startet du drittslenginga i #462!?

X

X186841

Gjest
    Var bare ment som ett godt råd ChrisAndre, den Pro-Ject riaa,n er detsverre ikke all verden uansett matching. Og Hegel H160 vet jeg er en god forsterker da jeg har hatt den selv.Du har også en utmerket vinylrigg.
    Har hørt RS riaa,n med både Pro-Ject Xtension 9 og 12 Evolution pluss en eldre NOS Kenwood tangentialspiller.
    Har lyttet på en NuPrime HPA9 i samme oppsett som RS og koblet inn og ut flere ganger. Det var natt og dag. Ett par eldre Pro-ject rør riaa,r var også merkbart bedre enn RS. Tilogmed Naim,s riaa var bedre. Men den slo jo slik som NAD og Cambridge riaa med glans.
    Selv om vinyl hørtes helt flott ut droppet jeg det etter en kort stund. Ble for "gammeldags" og bruker kun digital avspilling som etter min smak høres enda ett hakk bedre ut enn vinyl og er mye mer robust og brukervennlig.

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Her var det faen meg mange sure gamle gubber !
    Spill gitar og gjør akkurat hva du vil znerken, ombestem deg og bestem deg gjerne hver time :)
    Kunne ikke vært mer enig. Seriøst, hva feiler det visse mennesker? Man kan få inntrykk av at de innbiller seg at de får betalt for å sitte her på Sentralen og gi "råd" til folk...

"Sure gamle gubber" ja. Så sant som det er sagt...

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.563
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Lgrons58: mulig du synes det, og det er greit. Project rør-riaa er mer farget og bruker vel rør stort sett som buffer (derav prisen). De er heller ikke påkostet i komponentvalg, slik RS-serien er. Men dersom du ikke benyttet XLR balansert inn og ut så fikk du ikke optimal bruk. Jeg har testet nå en haug med Riaa det siste året; og RS er klart den beste jeg testet. Det er heller ikke et eneste sted den er testet hvor den ikke får topp karakter. Ikke at det er viktig for meg, men testene sammenfalt med det mine ører oppfattet i mitt oppsett:) Jeg har ikke testet min RS med RCA da det ikke er aktuelt i mitt oppsett. Balansert er det en skikkelig killer av en riaa og til en uslåelig pris (under 10 kr). Finnes bedre riaa så klart, men ikke til prisen som jeg har funnet;)

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.744
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86

Så hvorfor startet du drittslenginga i #462!?
    At den aldrig blir fullblods araber er vel mere en kjensgjerning enn drittkasting CA???.

Znerken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Kommentar kreves. Tiltredes. Helt grei, den, Znerken.Jeg ville selv valgt annerledes, men AT LP120 en relativt solid maskin som kanskje tilogmed står bedre til NADen enn Technics- mtp hvilken prisklasse det totale anlegget ditt står i. Må innrømme at NAD D3020 ikke står helt i stil til ASR og 1210. Uten noen som helst negativ kommentar om noen enkeltkomponent der. For en gangs skyld skal jeg dog være såpass tøff å kalle det feilmatch. Kryssmatch er vel og bra, men det må da være grenser:cool: Du har mye å hente på en bedre forsterker der. Men det kan altså lønne seg totalt sett, bla fordi AT ikke er på langt nær så nådeløs til å avsløre svakheter som Technics/GSP/ASR og Rega.

Dessuten slipper du ekstern RIAA. Klart er det dog som dagen at det innebygde RIAA-kortet i AT ikke har skyggen av en sjanse mot ASR/Rega/GSP- men det er ikke poenget.
    Poenget er å- såvidt mulig- få i pose og sekk, holde musikkinteressen oppe å gå, og selv utvikle seg. Det finnes- som ChrisAndre sier- bedre alternativer, også innen prisklassen men du får mulighet til å spinne skiver- iallefall relativt troverdig- uten å sprenge banken. Vi får se hvor lenge den beholdes..det ER gedigne forskjeller på AT og 1210, så vent bare ikke altfor mye.

AT skal ha for at de ikke har glemt hvor kult vinyl kan være, og for ønsket om at også iPhonegenerasjonen skal få skjønne det.
    Som representant for crossover-platespillerne er nemig AT120USB rimelig genial- som også D3020 er blant budsjettforsterkerne.

Hva er noen bedre alternativer til AT120USB?:) HX500 kanskje?

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn