Hvorfor ikke begge deler? Du kan jo kjøpe deg en rp1 og fremdeles snurre plater og fremdeles ha cash til gitar. For det handler vel om musikk og ikke utstyr?
Takk! Da er jeg med ...Du får ta en titt på torgetNoen må oversette de siste kommentarene her for meg. Hva er det folk mener om hva, egentlig?
Erre muli' sier nå jeg...
Nu vel. Jeg har hatt min SL i noen år nå. Du har vel hatt din platespiller i kortere tid enn du ventet på postgangenJeg tror du skjønner at noen kan bli lettere irritert etter å bidratt i alle retninger slik at du skal komme i mål. Og når du endelig er fornøyd så skal du selge. Men ikke verdens undergang. Det er jo bare å vimse fra det ene til det andre i noen år. Enten så ender du opp med det du virkelig liker, eller så blir du som flertallet, relativt interesseløs. It's up to you.Bra! ChrisAndre luftet muligheten for å selge her om dagen, og han trakk seg. Det kan godt hende det samme skjer med meg! Jeg er blitt veldig glad i SL-1200en min.Ingen som irriterer seg Znerken. Men når du har valgt å eksponere deg slik du har gjort så må du tåle at folk mener noe om hele reisen. Mitt innspill var kun ment som er råd: God eller dårlig råd er i stor grad et valg og en prioritering. Ønsker deg lykke til med gitarspillet.
Jeg har fulgt med på denne "reisen" til Znerken, og det er helt utrolig at det går an å lage så mye rabalder av det å skaffe seg grammofon.
Jeg har en mistanke om at det viktigste for Znerken var rabalderet................
Et velment råd her; prøv å se og forstå hvordan andre reagerer på dette. Tørr å be om unnskyldning for å skape unødvendig 'rabalder' og eventuell misbruk av andres tid og hjelpsomhet, da intensjonen var å få deg opp å gå på vinyl (nå), og ikke at du skulle få lyst til å spille gitar.Jeg har fulgt med på denne "reisen" til Znerken, og det er helt utrolig at det går an å lage så mye rabalder av det å skaffe seg grammofon.
Jeg har en mistanke om at det viktigste for Znerken var rabalderet................
Ja, for jeg har ingenting annet å gjøre enn å lage rabalder.
Har absolutt ikke hatt det som intensjon. Min intensjon har vært å lære.
Helt sikkert temmelig frustrerende for alle som i rein entusiasme og med uendelig tålmod har prøvd å hjelpe deg, for så å oppleve at du skroter hele prosjektet.Jeg har fulgt med på denne "reisen" til Znerken, og det er helt utrolig at det går an å lage så mye rabalder av det å skaffe seg grammofon.
Ja, for jeg har ingenting annet å gjøre enn å lage rabalder.
Har absolutt ikke hatt det som intensjon. Min intensjon har vært å lære.
Er vel på tide med en Gibson vs Fender tråd nå da![]()
Nei, det var feilEr vel på tide med en Gibson vs Fender tråd nå da![]()
Fender!
Jeg er litt Fender-fanboy, men selvsagt er det med gitarer som med hi-fi og alt annet. Det som funker best til en ting, funker mindre bra til noe annet. Kanskje det beste er noe midt i mellom:Nei, det var feilEr vel på tide med en Gibson vs Fender tråd nå da![]()
Fender!![]()
Noen spiller vinyl pga det er gøy bare det i seg selv og spille vinyl. Ikke alle som setter lyden i første rekke,en 1210 er ikke lyd nirvana uansett hvordan du ser det. Du kan sminke et esel så mye du vil en fullblods araber blir det ikke åkkesomDa er det bare å forberede seg på en gedigen lydmessig nedtur!
ZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzNoen spiller vinyl pga det er gøy bare det i seg selv og spille vinyl. Ikke alle som setter lyden i første rekke,en 1210 er ikke lyd nirvana uansett hvordan du ser det. Du kan sminke et esel så mye du vil en fullblods araber blir det ikke åkkesomDa er det bare å forberede seg på en gedigen lydmessig nedtur!
O
At du ikke er enig er helt greit,Fordi jeg ikke er enig med deg etter nok en dritt-slenging om SL? Eller er det fordi jeg mener at AT LP120 ikke er verdt plastikken den er laget av? Er det derfor jeg bør finne meg noe annet å drive med!? AkkuratDu burde seriøst finne deg noe annet og drive med !Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Uansett hvordan du vrir på det; AT LP120 blir aldri gøy....
O
Da er det bare å forberede seg på en gedigen lydmessig nedtur!
Avslutter dette før det utarter seg til det værre.EVO 2: Hvorfor så tøff i trynet, da? Kommentaren din over ang SL minner litt slik jeg husker gutta på hjørnet når jeg vokste opp og som slang med leppa til forbipasserende: tøffe seg litt for gjengen, uten å ha peiling på hva du snakker om.
Hva Znerken kjøper er meg faktisk helt likegyldig, og han kommer sikkert til å nyte ny platespiller i en hel uke før han kjøper seg noe annet... Poenget med min kommentar ang AT120, var kun å advare han mot å tro at AT120 er noe i nærheten av en SL-1210. For er det ett sted hvor ordtaket "putting lip stick on a pig" passer, så er det nettopp ift plastic fantastic spilleren fra Audio Technica. Da bør han heller kjøpe seg en Rega RP-1 eller en innsteg fra Project dersom han verdsetter nogenlunde lyd.
Ut fra kommentaren din i post #462, Evo 2, så ser jeg på som en av de "tøffe gutta" på hjørnet som smeller av noen kommentarer for å tøffe seg litt uten egentlig å ha peil på hva han snakker om![]()
For meg så handler det om matching av utstyr. Det er ikke sikkert det er så nøye for deg, men for meg er det viktig. Og siden du ikke har hørt oppsettet mitt i min stue så blir sammenligningen din litt utpå bygda. Project RS er for øvrig full balansert og er i utgangspunktet ment til det. Hvilken arm og spiller ellers brukte du til XLR inn/ ut på RS og hva byttet du til?Apropos lyd, prøv å bytt ut den Pro-Ject phono Box RS,n, den er er ikke bra nok (etter min smak) til det andre meget bra utstyret du har.
Hadde selv en slik RS og trodde den var grei nok helt til jeg hørte noe annet.
Da er det bare å forberede seg på en gedigen lydmessig nedtur!
Så hvorfor startet du drittslenginga i #462!?Avslutter dette før det utarter seg til det værre.EVO 2: Hvorfor så tøff i trynet, da? Kommentaren din over ang SL minner litt slik jeg husker gutta på hjørnet når jeg vokste opp og som slang med leppa til forbipasserende: tøffe seg litt for gjengen, uten å ha peiling på hva du snakker om.
Hva Znerken kjøper er meg faktisk helt likegyldig, og han kommer sikkert til å nyte ny platespiller i en hel uke før han kjøper seg noe annet... Poenget med min kommentar ang AT120, var kun å advare han mot å tro at AT120 er noe i nærheten av en SL-1210. For er det ett sted hvor ordtaket "putting lip stick on a pig" passer, så er det nettopp ift plastic fantastic spilleren fra Audio Technica. Da bør han heller kjøpe seg en Rega RP-1 eller en innsteg fra Project dersom han verdsetter nogenlunde lyd.
Ut fra kommentaren din i post #462, Evo 2, så ser jeg på som en av de "tøffe gutta" på hjørnet som smeller av noen kommentarer for å tøffe seg litt uten egentlig å ha peil på hva han snakker om![]()
Kunne ikke vært mer enig. Seriøst, hva feiler det visse mennesker? Man kan få inntrykk av at de innbiller seg at de får betalt for å sitte her på Sentralen og gi "råd" til folk...Her var det faen meg mange sure gamle gubber !
Spill gitar og gjør akkurat hva du vil znerken, ombestem deg og bestem deg gjerne hver time![]()
At den aldrig blir fullblods araber er vel mere en kjensgjerning enn drittkasting CA???.Så hvorfor startet du drittslenginga i #462!?Avslutter dette før det utarter seg til det værre.EVO 2: Hvorfor så tøff i trynet, da? Kommentaren din over ang SL minner litt slik jeg husker gutta på hjørnet når jeg vokste opp og som slang med leppa til forbipasserende: tøffe seg litt for gjengen, uten å ha peiling på hva du snakker om.
Kommentar kreves. Tiltredes. Helt grei, den, Znerken.Jeg ville selv valgt annerledes, men AT LP120 en relativt solid maskin som kanskje tilogmed står bedre til NADen enn Technics- mtp hvilken prisklasse det totale anlegget ditt står i. Må innrømme at NAD D3020 ikke står helt i stil til ASR og 1210. Uten noen som helst negativ kommentar om noen enkeltkomponent der. For en gangs skyld skal jeg dog være såpass tøff å kalle det feilmatch. Kryssmatch er vel og bra, men det må da være grenserDu har mye å hente på en bedre forsterker der. Men det kan altså lønne seg totalt sett, bla fordi AT ikke er på langt nær så nådeløs til å avsløre svakheter som Technics/GSP/ASR og Rega.
Dessuten slipper du ekstern RIAA. Klart er det dog som dagen at det innebygde RIAA-kortet i AT ikke har skyggen av en sjanse mot ASR/Rega/GSP- men det er ikke poenget.
Poenget er å- såvidt mulig- få i pose og sekk, holde musikkinteressen oppe å gå, og selv utvikle seg. Det finnes- som ChrisAndre sier- bedre alternativer, også innen prisklassen men du får mulighet til å spinne skiver- iallefall relativt troverdig- uten å sprenge banken. Vi får se hvor lenge den beholdes..det ER gedigne forskjeller på AT og 1210, så vent bare ikke altfor mye.
AT skal ha for at de ikke har glemt hvor kult vinyl kan være, og for ønsket om at også iPhonegenerasjonen skal få skjønne det.
Som representant for crossover-platespillerne er nemig AT120USB rimelig genial- som også D3020 er blant budsjettforsterkerne.