YNWA

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    2 games to go, så kan vi gjøre opp regnskapet.
    Frustrerende å sitte og lide seg gjennom andreomgangen i dag.
    Vi spiller og prøver, og det lyser vinnervilje tvers igjennom.
    Og gudhjelpes, tror jeg ble litt våt i undiken, da Allison steg til værs og skallet inn goalen, 4 minutter på overtid.
    Sjelden har vel en seier vært mer vel fortjent?
    Nå venter 2 slitematcher til, mot Burnley og Palace. Normalt skal det være 6 poeng i banken, men med årets sesong i minne, føler jeg meg ikke sikker.
    Bonusen må jo være at enten Leicester eller Chelsea også er nødt til å avgi poeng, da de skal møte hverandre.....
    Hva skal man håpe på? Seier til Leicester? De har jo nettopp bevist at de er i stand til å slå Chelsea..... Og Leicester har to poeng mer å gå på ifht oss enn det Chelsea har......

    YNWA!

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Are we ready for tonights battle at Turf Moor? Yepp, very much so. Men det blir nok en tøff kamp, ja.....
    COYS!
    YNWA! :D :D :D

    mvh
    Proffen
     
    Sist redigert:

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    YNWA!
    One more to go, så er forhåpentligvis CL-plassen klar.
    Ble akkurat den slitekampen jeg hadde sett for meg i dag - men heldigvis var vi både gode og heldige nok til å hente hjem 3 poeng.
    Burnley er et av de "verste" lagene å møte, for de er så intense i måten å opptre på - blir aldri fred og ro å få.....og de hadde tross alt en del muligheter til å putte, de og.

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Da ble det jaggu ikke bare CL-plass til neste år - men også en noe overraskende og gledelig 3.plass.
    Nå fortjener gutta en god ferie, litt restitusjon etter en lang og tett sesong - og så kommer vi uhyre skjerpet og sterkt tilbake i sesongen 21/22.

    YNWA! :D

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Ryktene skal også ha det til at vi har mulighet til å få Griesman billig fra Barca, fordi de skal ha lyst på både Aguero og en annen toppspiss..... Da blir Antoine "til overs".....og på sitt beste er han jo dugandes.....

    Liverpool having a shitty season, ending 5 points behind Man U having their best season in a long time - det lover godt når storkanonene etterhvert returnerer.....

    mvh
    Proffen
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.452
    Antall liker
    7.784
    Torget vurderinger
    0
    Et lite spørsmål fra en som ikke er interessert, men heller aktivt uinteresert i foppall.

    Hvorfor hater dere Lill'pool supportere ManU så inderlig? Ja jeg har fått med meg at dette synes å være gjensidig.

    Men hvorfor? Dette hatet synes jo faktisk å være sterkere enn alt hva frustrerte FrP velgere makter å slynge mot Lan Marie!

    Dette sterke engasjementet går faktisk over min fatteevne.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Jeg hater ikke United supportere men du begikk en dødssynd nå med å skrive ManU ifølge dem. Pressen liker vel å lage støy. De har alltid vært rivaler og er veldig likt angående antall titler etc.
    1622288330156.png
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.452
    Antall liker
    7.784
    Torget vurderinger
    0
    Å huff da! En "dødssynd" mot foppallfans? :eek: "Sjå eg bryr meg"!:D I den grad jeg gidder å bry meg så visste jeg ikke bedre.:unsure:

    Men det er vel lite sansynlig at noen som holder med Manchester United kikker inn på denne siden uansett?:ROFLMAO::ROFLMAO:

    Men seriøst, jeg bor i noe som må kunne kalles Lill'pool land. Klart flertall av foppall fans her er tillhengere av Liverpool. Men det finnes selvsagt "avvikere" som holder med "det andre laget".o_O Folk som jobber sammen og stort sett er vel forlikte, men når det kommer til foppall går de i total vranglås! Da snakker man ikke sammen lenger og det å se på foppalkamp der begge lagene møtes er umulig. Vi har hatt tilfelder på jobb der folk har byttet vakt for å unngå å måtte se på kampen sammen på jobb. I min verden helt snodig. Personlig har jeg vist stor toleranse ved å la folk se på foppall når jeg er på samme vakt, selv om jeg har null interesse av det. Men de få gangene vi har vært tre på jobb og de to andre har tilhørt hver sin klubb har jeg ofte sendt den ene ned til en annen avdeling slik at han får se kampen der, sammen med likesinnede.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Det problemet har ikke jeg. Vi i de gamle bamble gutta ser kamper sammen vi. Det er 50/50 United og Pool samt en ihuga Leeds supporter som nå går på vannet. Kommentarer er det også på facebook gruppa vår. Må jo gni det inn når Pool vinner :D
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.392
    Antall liker
    721
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Det der med hvem som bruker mest er det mest idiotiske jeg hører, det så lenge alle toppklubber bruker det markedet tilsier der og da , det morsomme er jo att er stort sett kommer de argumentene fra tilhengere av klubber som btuker miliarder , men bare litt mindre en den klubben de kaller kjøpeklubb :) og fakta om netto spend og tall er hentet i vilden sky på nettet, alle topp fem klubber i de bedre fotball land er ren business og basert på kjøp
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Njaa.
    Vi har vel en hvis peiling på hva spillere blir kjøpt og solgt for, selv om tallene sikkert ikke er nøyaktige så er det ikke så viktig om "småbeløp" ikke blir rett. Det er vel de virkelig store tallene vi ønsker å vite noe om.

    Ta f.eks Manchester Utd, de har brukt mye penger de siste årene. Selv om de har brukt mye penger så er jeg ikke så sikker på at jeg vil kalle de en kjøpeklubb likevel, mest fordi de har tjent pengene sine i motsetning til f.eks Chelsea og Manchester City som i stor grad har fått pengene sine. Og det er for meg en vesentlig forskjell.
    Lag som PSG, City, Chelsea etc havner hos meg i kategorien kjøpelag, mens Real Madrid og Barcelona er jeg usikker på hvor mye penger de har tjent før de bruker. Real Madrid hadde stor gjeld i tiden da Beckham gikk dit. Løsningen den gang ble at Madrid (byen/kommunen) kjøpte treningsanlegget tilsvarende gjelda før Real Madrid kjøpte tilbake for 1 Euro hvis jeg ikke husker feil. Sånt er like mye juks som talltriksingen til oljesheiker og oligarker. Barcelona er på randen av konkurs som vi har merket.

    Kjøpeklubb er ikke en presis definisjon av noe, men en sleivete og generell merkelapp som prøver beskrive at man handler mye.

    Pep har vel ingen historie med å foredle spillere, gjøre talenter til stjerner. Den eneste jeg kommer på er Foden. Ellers har spillere/stjerner blitt kjøpt eller var allerede i klubben, noe tallene til @kasol indikerer. Selv om han ikke er en talentutvikler så er det vanskelig å påstå at han ikke har hatt suksess. Trofeskapet hans fra Barcelona (både spiller og trener), Bayern Mûnchen og City taler en tydelig tale.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Her er en oversikt over galskapen
    Noen klubber er værre enn andre. Ja liverpool bruker også mye penger men har til nå hatt en sunnere tilnærming enn de værste aktørene. Persong syntes jeg det er morsomt med de klubbene som klarer å nå langt uten kun kjøpekraft. At Leicester vant premier league var utrolig viktig og bra. Tottenham, Ajax, Dormund, Villa Real slo United etc. Er jo det som gjør fotballen så morsom. Når det gjelder Pep så er han en veldig veldig bra trener men han har ikke bygget opp ett lag ifra grunnen av med gode spillere. Han har alltid hatt tilgang til å kjøpe det beste. Så er litt lei av utsagn som at han er verdens beste trener.... Så derfor må man ha det litt morro når han taper. Så deilig for Pool at han tapte - bedre muligheter for Pool til å vinne serien neste år. Nå er han i panikk modus for å vinne CL neste år også :)
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Den tabellen viser jo at begge Manchester-klubbene bruker hver for seg mer enn dobbelt så mye penger som 3.mest "sløsende" lag. Utrolig at de, basert på pengebruk, ikke vinner absolutt alt :)

    Selv om vi bruker en del penger så selger vi ganske mye som dekker inn store deler av utgiftene. Selv om jeg ikke ønsker at vi blir helt som Tottenham så ønsker jeg ikke at vi blir helt PSG/City
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Heldigvis er det mer komplisert enn at verdens beste lag nødvendigvis består av verdens 11 beste individualister. Klopp er utrolig god til å sette sammen lag. Hvem hadde for 5 år siden trodd at feks Trent og Robertson skulle bli omtalt og rangert som noen av verdens beste backer?
    Og hvem hadde trodd at Coutinho skulle misslykkes så til de grader i Barcelona?
    Guardiola har stor suksess, BÅDE fordi han alltid har god tilgang på cash OG at han nok er en meget dyktig manager. Ikke like dyktig som Klopp da...😉
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Liverpool’s Premier League 2021/22 fixtures in full
    * Note: All fixtures subject to change once TV companies make their picks.
    August
    Norwich City (A) – August 14
    Burnley (H) – August 21
    Chelsea (H) – August 28
    September
    Leeds (A) – September 11
    Crystal Palace (H) – September 18
    Brentford (A) – September 25
    October
    Man City (H) – October 2
    Watford (A) – October 16
    Man United (A) – October 23
    Brighton (H) – October 30
    November
    West Ham (A) – November 6
    Arsenal (H) – November 20
    Southampton (H) – November 27
    Everton (A) – November 30
    December
    Wolves (A) – December 4
    Aston Villa (H) – December 11
    Newcastle (H) – December 15
    Tottenham (A) – December 18
    Leeds (H) – December 26
    Leicester (A) – December 28
    January
    Chelsea (A) – January 1
    Brentford (H) – January 15
    Crystal Palace (A) – January 22
    February
    Leicester (H) – February 9
    Burnley (A) – February 12
    Norwich (H) – February 19
    Arsenal (A) – February 26
    March
    West Ham (H) – March 5
    Brighton (A) – March 12
    Man United (H) – March 19
    April
    Watford (H) – April 2
    Man City (A) – April 9
    Aston Villa (A) – April 16
    Everton (H) – April 23
    Newcastle (A) – April 30
    May
    Tottenham (H) – May 7
    Southampton (A) – May 15
    Wolves (H) – May 22
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Et lite spørsmål fra en som ikke er interessert, men heller aktivt uinteresert i foppall.

    Hvorfor hater dere Lill'pool supportere ManU så inderlig? Ja jeg har fått med meg at dette synes å være gjensidig.

    Men hvorfor? Dette hatet synes jo faktisk å være sterkere enn alt hva frustrerte FrP velgere makter å slynge mot Lan Marie!

    Dette sterke engasjementet går faktisk over min fatteevne.
    Det var blodig alvor da det startet for over hundre år siden med en kanal og arbeidsplasser som forsvant inn til Manchester. Det sitter i lenge slike ting.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det var blodig alvor da det startet for over hundre år siden med en kanal og arbeidsplasser som forsvant inn til Manchester. Det sitter i lenge slike ting.
    Det er jo ikke lange biten fra Anfield til Old Trafford, så dette er jo nærmest ett lokaloppgjør i tillegg.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.452
    Antall liker
    7.784
    Torget vurderinger
    0
    De to overstående innlegg forteller meg at en viss Venstrepolitiker kommer til å feile med sitt prosjekt om å gjøre Norge til et "rasismefritt" land!

    Man VIL IKKE la "bygones be bygones", man ØNSKER å hate!??? Også over foppall da??? :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

    Men til mitt forsvar vil jeg si at det står dere fritt å være foppallsupportere ( bruker ikke ordet foppall idioter ganske bevisst for ikke å provosere! )

    Litt som med mitt forhold til Pride: "Not my cup of tea, but whatever floats your boat."
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Et liv uten offiside er ikke et liv, kun eksistens :p
     
    R

    rr30629

    Gjest
    De to overstående innlegg forteller meg at en viss Venstrepolitiker kommer til å feile med sitt prosjekt om å gjøre Norge til et "rasismefritt" land!

    Man VIL IKKE la "bygones be bygones", man ØNSKER å hate!??? Også over foppall da??? :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

    Men til mitt forsvar vil jeg si at det står dere fritt å være foppallsupportere ( bruker ikke ordet foppall idioter ganske bevisst for ikke å provosere! )

    Litt som med mitt forhold til Pride: "Not my cup of tea, but whatever floats your boat."
    Jeg er vel egentlig mest fascinert av at det sitter folk i andre land uten en eneste link til plass og land og blir fan av en fotball klubb og adopterer dette «hatet» og gjør som at andre er «fiender» .
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er vel egentlig mest fascinert av at det sitter folk i andre land uten en eneste link til plass og land og blir fan av en fotball klubb og adopterer dette «hatet» og gjør som at andre er «fiender» .
    Generelt sett så er dette "hatet" høyst påklistrert og ikke særlig reelt. Les heller "pissing contest" :)
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Lite hat i min omgangskrets iallefall
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Generelt sett så er dette "hatet" høyst påklistrert og ikke særlig reelt. Les heller "pissing contest" :)
    Ja, derfor ble det også trygt plasser mellom 2 x «. Men det er like fullt ganske fascinerende.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Det var en pissing contest en gang i tida, men så sammenfalt to merkelige ting. Djevlene hadde usannsynlig mye flaks fra midt på nittitallet til langt ut på 10 tallet og rasket med seg sølvtøy som fulle menn, kombinert med usedvanlig usympatiske spillere, trenere og kjepphøye mørke supportere. Liverpool, ære være de, vant knapt noen ting bortsett fra den store bekreftelsen på at gud holder med dem. Fornedrelsen var til å ta å føle på i mange mange år. Hatet er overhode ikke påklistret. De siste årene har vært deilige.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Våre røde helter fikk en fin start på sesongen. Seier og null baklengs lar seg høre selv om det ikke var den mest sprudlende kampen. 👍
     

    sims

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Innlegg
    195
    Antall liker
    127
    Sted
    Trondheim
    Bra start på sessongen. Mye å gå på enda,men har som vanlig troa. Deilig å se Big Virgil og Matip tilbake. Bra kamp av Tsimikas på venstreback, og positivt at Keita ser bra fysisk ut. Men det beste av alt er publikum på stadion igjen. Come on you Reds YNWA
     

    kazan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    313
    Antall liker
    438
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    1
    Bra start på sessongen. Mye å gå på enda,men har som vanlig troa. Deilig å se Big Virgil og Matip tilbake. Bra kamp av Tsimikas på venstreback, og positivt at Keita ser bra fysisk ut. Men det beste av alt er publikum på stadion igjen. Come on you Reds YNWA
    YNWA⚽💪👍
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    869
    Antall liker
    862
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    Fikk ikke sett kampen, men fornøyd med resultatet. Og digg med en frisk forsvarsrekke igjen 😃

    YNWA ⚽⚽
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    YNWA!
    Årets sesong har jo startet lovende. 4 kamper, 10 poeng, godt med baller i nota, solid bakover, trygghet og plan i spillet, spillere som er "på"....
    Ser også at vi har utviklet det oppbyggende spillet. Den sentrale midtbanen brukes mer/oftere som oppspillspunkter nå. I fjor ble det litt ensidig, med mye ballflytting for å få med sidebackene frem.
    Når sentral midtbane nå i større grad involveres, kan vi nemlig gjøre begge deler!

    Dagens kamp mot Leeds var jo stort sett enveiskjøring - og jeg mistenker at Mane får en aldri så liten økt med fokus på avslutningsteknikk i morgen. Han alene hadde jo sjanser nok til å banke de hvite 5-0.....
    Skår i gleden med skaden på Elliot, da - selv om det mest må betegnes som en stygg skade mer enn en stygg takling.

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    DAGENS BESTE FRA ELLIOT:
    «Han går ikke slik som det der lenger», skrev United-supporteren. Elliott fikk imidlertid med seg bemerkningen, og hadde replikken klar. «Det er merkelig at jeg har flere bein enn United har trofeer de siste åtte årene», lød responsen fra Liverpool-spilleren."

    Mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    YNWA!

    CL er i gang. AC Milan slått på Anfield, som seg hør og bør - selv om kampen burde vært avgjørt leeeeeenge før pause.
    Morsomt å se scouserne spille fotball om dagen, men det er viktig å være konsentrert, slik at man unngår blemmer som de som kom rett før pause i dag.........
    Dagens bonus: Det er leeeeenge siden jeg har sett Origi så "på".........(hadde i grunnen avskrevet og avskiltet han)
    Aner konturene av noe stort, jeg! :D

    mvh
    Proffen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn