xtz venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Andsor

    Medlem
    Ble medlem
    11.12.2011
    Innlegg
    42
    Antall liker
    13
    Hei, jeg har en XTZ Class A100 D3, og har et lite problem. Volumkontrollen via volumhjulet fungerer ikke, mens volumkontroll via fjernkontroll fungerer. Er det noen andre som har vært borti dette problemet, og eventuelt har noen tips?
     

    Andsor

    Medlem
    Ble medlem
    11.12.2011
    Innlegg
    42
    Antall liker
    13
    Det ble funnet en løsning. Rotary encoderen er synderen, men XTZ/Fyndbørsen sender ny i posten - no charge.
     

    Vebbis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    570
    Antall liker
    382
    Torget vurderinger
    1
    Nye Cinema-serien ser veldig interessant ut.
    Spesielt 2 og 3*12 ser jo fantastisk ut.

    Problemet mitt er at jeg må sette basserne mellom fronthøyttalerne, og under lerretet.
    Så hvis jeg skulle hatt 3*12 så måtte den være liggende.

    Først tenkte jeg at det ikke er noe problem, men så ser jeg at den er trapesformet hvor fronten er smalest.
    Hvis det blir lagt ned så vil jo elementet peke litt ned mot gulvet, i stedet for rett ut.

    Det kan jo umulig bli bra, eller hva tror folk?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.087
    Antall liker
    20.358
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Forventa pris hos Sorround vil ligge rundt 18000nok for en 3x12.... Ikke helt avgjort enda. Om den da selges til 15000sek på andre sida av grensen...
     

    eriko

    Fersking
    Ble medlem
    18.02.2013
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Hei folkens,

    Solgte hele Klipsch-oppsettet mitt og startet på scratch igjen. Denne gang med XTZ Divine 100.49.

    Ønsker da tips til elektronikk til disse. Kom gjerne med erfaringer!

    Håper å kunne holde et budsjett på opptil 20000,- for effekt og pre.

    På forhånd takk for svar.
     

    erlanddf

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2012
    Innlegg
    672
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Håper du blir fornøyd! :) Har selv hatt disse i 2 år og er strålende fornøyd. Har slått meg til ro med NAD M51 som pre/dac og Coda CS som effekt. Vær klar over at disse høyttalerne "spiser" all strøm de kan få. Du bør derfor kanskje ta et valg om du skal hente ut alt som bor i dem av lydtrykk eller fokusere mer på best mulig lyd. Jeg har forsøkt et kompromiss, men de kan godt håndterere minst dobbel effekt av det jeg har idag (2 x 300 i 8 Ohm).
     

    eriko

    Fersking
    Ble medlem
    18.02.2013
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Takk for svar. :)

    Pr. dags dato så ville jeg nok måtte inngå et kompromiss, da økonomien ikke tillatter en "all out" løsning.

    Coda har gått meg hus forbi, da jeg hovedsakelig har sett på de såkalte mainstream merkene. Parasound, Dynamic Precision, Emotiva, Primare, Vincent m.mer.

    Blir et par uker til jeg setter inn støtet, så skal bruke tiden til å gjøre mest mulig research og se om en god deal kan oppnås. Brukt vil nok bli et must.

    Hva ligger Coda CS på i pris da?
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    5.163
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Noen som vet noe mer om når den nye serien til XTZ kommer, og tenker spesielt på subbene?
     

    Hunter2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2011
    Innlegg
    113
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    1
    Subbene skal visstnok lanseres ila juli måned.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    5.163
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    spennende :)

    Er det forresten noen butikker i sverige som selger xtz prisgunstig? Ikke nettbuitkk. De hadde vel xtz på norby senteret før, men tror ikke de har det lenger.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.376
    Antall liker
    540
    Torget vurderinger
    9
    Hei folkens,

    Solgte hele Klipsch-oppsettet mitt og startet på scratch igjen. Denne gang med XTZ Divine 100.49.

    Ønsker da tips til elektronikk til disse. Kom gjerne med erfaringer!

    Håper å kunne holde et budsjett på opptil 20000,- for effekt og pre.

    På forhånd takk for svar.
    Hadde divine 100.33 på nad M3 og det fungerte veldig bra. For budsjettet ditt så ville jeg kjøpt det samme jeg driver bowers & wilkins CM10 med i dag: NAD C165BEE pre + 2stk NAD C275BEE effektforsterkere for å bi-amp'e høyttalerene.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Subbene og ihverfall 3x12 kommer i slutten av September er siste info fra Ollie i Sverige.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.376
    Antall liker
    540
    Torget vurderinger
    9
    Er det bare meg, eller var cinema serien litt entusiastisk priset? 13500kr for m6 høyttalerene?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Spørs vel hva du sammenligner med mariusaa, XTZ er vel kjent for å gi god vaulta for pengene. Kan kanskje være de synker litt i pris over tid men det spørs vel hvor mye..
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.376
    Antall liker
    540
    Torget vurderinger
    9
    Det er derfor jeg lurer litt, for XTZ pleier å være "mye for pengene" og 13500kr for m6 syns jeg absolutt ikke ser ut som "mye for pengene" :-/
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Oppakkings tråd fra nye Cinema serien tiL XTZ

    Minhembio.com - Hemma hos Plingen - XTZ Cinema Unboxing


    Initially impressions on the S5
    are that these are very good speakers, both in terms of looks and performance and provide good level of detail. They do not look cheap! The tripole mode works well and they provide an enveloping surround sound. With the gs20 I could pinpoint where the sound was coming from. With the S5, they are not as directional as the gs20. They provide a good balance between direct and diffused sound in the tripole mode. They are not as bright as the monitor audio but this may be because I have them set in the tripole mode.
     
    Sist redigert:
    D

    Danke

    Gjest
    Spørs vel hva du sammenligner med mariusaa, XTZ er vel kjent for å gi god vaulta for pengene. Kan kanskje være de synker litt i pris over tid men det spørs vel hvor mye..
    Jeg erfarer det motsatte. XTZ stiger i pris, ikke omvendt. Se bare på Divine, 99.26 etc og også forsterkerne deres. Unntaket er subwooferne, der enkelte av de gamle modellene synker i pris etter at ICE suben deres kom.
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.106
    Antall liker
    215
    Torget vurderinger
    4
    99.36 mkII synes jeg låter bra til prisen da de kostet 10 000,-
    Nå koster de 14 000,- og i den prisklassen er konkuransen betydelig tøffere.

    Mantra 50, Tannoy DC6t SE, B&W CM8 osv.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Spørs vel hva du sammenligner med mariusaa, XTZ er vel kjent for å gi god vaulta for pengene. Kan kanskje være de synker litt i pris over tid men det spørs vel hvor mye..
    Jeg erfarer det motsatte. XTZ stiger i pris, ikke omvendt. Se bare på Divine, 99.26 etc og også forsterkerne deres. Unntaket er subwooferne, der enkelte av de gamle modellene synker i pris etter at ICE suben deres kom.
    Du har sikkert rett, jeg har ikke fulgt med prisene på XTZ før de annonserte Cinema serien og jeg satte opp to av deres beste subwoofere for en kompis for noen uker siden.
    Uansett er det spennende produkter, kan se ut som det kommer noe inn av merket i kinoen min om ikke så altfor lenge :)
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.376
    Antall liker
    540
    Torget vurderinger
    9
    Håper det er noe cinema saker og at vi får noen bilder Johnny! ;)
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.106
    Antall liker
    215
    Torget vurderinger
    4
    Til tross for at 99.36 mkII kansje ikke er i teten sånn pris/ytelse lengre etter prisøkningen,, så synes jeg derimot den integrerte A100D3 er meget mye for pengene.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.376
    Antall liker
    540
    Torget vurderinger
    9
    Generelt så har det meste jeg har kjøpt av surround.no vært i kategorien "mye for penga", så det er vel derfor jeg vender tilbake dit med jevne mellomrom for å svi av noen kroner. Ved reklamasjoner så har de også vært greie, noe som er ett stort pluss. Nå som jeg skal degradere hele anlegget og ha høyttalere til max 5000kr så regner jeg med det blir xtz 95.44 på meg.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.087
    Antall liker
    20.358
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er veldig spent på hvorden denne cinema serien låter. Vurderer jo nå sterkt å ta steget så å si helt over på kinodelen av denne hobbyen og ha kino som pri 1 og musikk i 2 kanaler som pri 2. Hittil så har det vert omvendt.

    Regner med at det blir en eller annen pakkepris også om man kjøper komplett 7kanals hos de, pleier i vertfall å være det. Vurderer også sterkt å gå for 4 slike XTZ Ap100 trinn til kinoen min.... Likte den A100D3 såpass godt. Effekt trinnet skal jo gi det samme, om ikke enda litt bedre lyd enn A100 ( brukte den kun som effektforsterker ) Vi får se hva jeg får tilbud om.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.087
    Antall liker
    20.358
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser at denne Cinema 3x12 subben kan kjøres enten som lukket kabinett eller som bassreflex, men jeg finner ikke ut hvordan man skifter mellom de to. Unansett, de ser spennende ut. Skulle det ikke komme en 2x12 også? Har ikke plass til 4 slike 3x12 tårn i fronten, men har plass til To 3x12 og to 2x12....
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Er veldig spent på hvorden denne cinema serien låter. Vurderer jo nå sterkt å ta steget så å si helt over på kinodelen av denne hobbyen og ha kino som pri 1 og musikk i 2 kanaler som pri 2. Hittil så har det vert omvendt.

    Regner med at det blir en eller annen pakkepris også om man kjøper komplett 7kanals hos de, pleier i vertfall å være det. Vurderer også sterkt å gå for 4 slike XTZ Ap100 trinn til kinoen min.... Likte den A100D3 såpass godt. Effekt trinnet skal jo gi det samme, om ikke enda litt bedre lyd enn A100 ( brukte den kun som effektforsterker ) Vi får se hva jeg får tilbud om.

    Oiisan, svært gode tilbakemeldinger, jeg anbefaler å lese historikken og svaret Olle kommer med, Kreisel VS Cinema serien;


    Då har även jag äntligen fått chansen att lyssna på Cinema M6.

    En lååång bilfärd, tog mig ut till lilla byn Torup, ca 30 min utanför Halmstad, där fick jag ett varmt välkomnande av Olle Eliasson, VD för XTZ.

    Eftersom jag fick gå in genom kontorsingången, fick jag även se att hur företaget ser ut från insidan. Kontoret kan närmst beskrivas som en lagerlokal där Olle, som för övrigt är en oerhört jordnära person, sitter i ett litet hörn tillsammans med sina medarbetare.

    Detta gör mig glad då det vittnar om att deras låga priser handlar om låga marginaler och att allt som blir över går till utveckling av nya produkter som just Cinema.

    Hur som helst, efter en kort diskussion visade Olle vägen till nya lyssningsrummet som de nyligen färdigställt för M6:eek:rna.
    Han berättade att detta rum var akustiskt behandlat för att luta mer åt ljudet man får i ett bra vardagsrum (ur ljudaspekt), snarare än ett traditionellt dämpat lyssningsrum.
    Efter en kort introduktion av högtalarna blev jag lämnad att själv utforska dessa spännande skapelser med en blandad bunt välanvända cdskivor som tänkte all världens musik.

    Utrustningen som användes var XTZ:s egna Class-A 100 D3 förstärkare och deras CD-100/11. Ingen DSP som t ex Dirac var inblandad.

    Första låten som låg på en skiva var Hung Up med Madonna. Jag drog upp volymen till max och klocktickandet som låten börjar med, lät mycket dynamiskt och spännande. Jag drog genast på smilbanden, men bara 30s in i låten kom ett plötsligt dist från diskanterna och jag fick genast dra ner volymen långt under partyvolym för att inte få huvudvärk.
    En snabb jämförelse med högtalarna i rummet bredvid avslöjade att låten var dåligt inspelad, men jag tar ändå med detta för att påtala att M6:eek:rna är betydligt mer oförlåtande än sina äldre syskon. Skräp in blir verkligen skräp ut.

    Nästa låt blev The Rat av Infected Mushrooms och nu fick jag den efterlängtade ”herre jävlar! vilket bra ljud!”-upplevelsen som jag hade hoppats på.
    Infected Mushrooms ”pling plong”-musik är perfekt för att stressa diskanter med. Är diskanterna för avrullade så upplevs ljudet grötigt och oengagerade, men M6:eek:rna är verkligen som gjorda för denna typ av musik, med sin dynamiska quad-diskant. Det blippar, bloppar och poppar med en sådan realism att det uppstår en härlig rysning genom hela kroppen

    Det kan nämnas att många högtalare för många gånger priset, går ner på knä när de försöker spela samma låt.

    Jag slänger in en ny skiva och ut genom högtalarna kommer Dire Straits Brothers in Arms med en stor ljudbild och välbevarade detaljer i det övre registret. Rösten och allt sitter precis där det ska och det är nästan som att högtalarna försvinner helt med bara bandet kvar i rummet.

    En annan låt som imponerade stort var, Anthem without nation av Nitin Sawhney som jag aldrig lyssnat på innan och det är nästan overkligt hur stor rymd och vilket djup det finns i denna låt. När jag blunda så kunde jag nästan svära på att jag hade en full surrounduppsättning med högtalare i rummet.

    Under dagen spelades det massor av blandad musik där vissa låtar självklart lät bättre än andra. Jag jämförde mycket med högtalarna i rummet bredvid (som var mer dämpat) och jag var ofta mycket positivt överraskad över hur bra M6:eek:rna stod sig mot t ex 99.25:eek:rna (nästan samma högtalare som 99.26).

    Min kortfattade uppfattning av skillnaderna mellan M6 och 99.25 är att 99.25 går djupare i basen och att diskanten är mer avrullad (snällare), vilket gör att den passar fler typer av musik bättre.
    Men för biosyfte där snabb action och tydlig dialog är viktig, så bör M6 ha ett stort övertag.

    Efter att jag var nöjd med dagens lyssning, fick jag även chansen att intervjua Olle, för att få svar på några av de frågor jag har haft rörande Cinema-serien.


    Fråga 1: Det sägs att i utveckling av Cinema-serien, så har ni samarbetat med samma konstruktör som hjälpt Ken Kreisel skapa hans hyllade Quattro-serie. Detta är kanske än känslig fråga, men vad skiljer era högtalare åt? Finns det inte en risk att Ken Kreisel i värsta fall försöker stämma er och vad är det som hindrar honom?


    Olle:


    Olle:

    Jag får ursäkta, men detta är en fråga som kommer kräva ett längre svar.

    Den högtalarserie som KK(Ken Kreisel) nu säljer, är designad av ett extremt duktigt ingenjörsföretag i USA, med lång erfarenhet av att utveckla hifi produkter till många av de större märkena. Något de har gjort nu i ca 20 års tid.

    M&K gick i konkurs 2007, till följd av att deras fabrik i Kina sålde sämre kopior under M&K’s namn. Detta i kombination med interna bråk som startades av KK, ledde till konkursen. KK har sedan dess fortsatt bråka i domstol med sin förra partner, samt den nya ägaren av M&K.

    KK blev bankrutt efter konkursen och har sedan dessutom förlorat rättegångar på stora belopp som han inte har kunnat betala.

    KK hade därför inga som helst resurser att ta fram nya högtalare och bad därför samma ingenjörsföretag som nu hjälpt XTZ att ta fram Cinema-serien, att bekosta all utveckling av de nya Quattro-högtalarna mot att de fick kommission.

    Efter ca två års utveckling så var produkterna klara för lansering, men de hann knappt börja sälja högtalarna innan KK började kräva mer än vad som var överenskommit. Detta ledde tillslut till att samarbetet skar sig helt och ingenjörsföretaget beslutade att de inte längre kunde jobba med KK.

    I slutändan ansåg ingenjörsföretaget att KK hade förstört designen mer än vad han bidragit till. Detta eftersom han hade galna idéer som han fick igenom trots att det gick emot ingenjörsföretagets rekommendationer. Ett bra exempel på en av dessa idéer är att KK ville ha extra små lådor trots att det ger en överdämpad bas, en baspeak i övre basen, samt en för hög brytfrekvens på fronthögtalarna som ligger på 100 Hz.

    KK har inte betalat för någonting under utvecklingsfasen och har därför inte längre rätt till att använda denna teknik.

    De Quattro-högtalare som fortfarande säljs under hans märke är de som finns i lager.

    Efter att ingenjörsföretaget avsluta sitt samarbete med KK, så var de på jakt efter en ny passande tillverkare som de kunde fullända designen med.
    Vi är glada över att de valde att höra av sig till just oss. Vi har tillsammans vidareutvecklat och ytterligare förbättrat denna extremt fina grundteknik under 2013/2014.

    Vi kan med andra ord garantera att Cinema-serien är bättre än KK’s Quattro-högtalare (som redan är mycket bra) och till ett betydligt lägre pris.

    Några exempel på våra förbättringar följer här nedan
    - Större lådor, som är perfekt anpassade till elementen. KK ger ojämn frekvensgång samt mindre energi i lågbasen.
    - Bättre anpassad form. De är trapetsformade vilket ger bättre ljud och bättre anpassad 3x dipole.
    - Förbättrade filter.
    - Vi har gått ifrån KK’s ologiska elementplacering som ger ojämn frekvensgång off axis.
    - Vi har MTM (midwoofer-tweeter-midwoofer) plus quattro array (fyra diskanter), vilket ger en kontrollerad och jämn spridning i både vertikal och horisontell riktning. Här är vi extremt unika.
    - Fler monteringsalternativ, nyckelhålsfäste och flera infrästa gängor för olika väggfäste.
    - Bättre internkablage.
    - Vår Cinema-serie klarar THX Ultra II standard, vilket KK inte gör.
    - Våra subbar kan köras portade eller slutena.
    - Fler inställningar.


    Fråga 2: Hur kommer det sig att Cinema-seriens introduktionspris kan vara så lågt som nästan hälften av motsvarande paket från Ken Kreisel trots alla dessa förbättringar?

    Olle:
    Vi har en en helt unikt lågt marginalpåslag på våra produkter jämfört med andra märken. Det ingår i vår grundstrategi att vara bäst till priset och då kan vi inte ha för stora marginaler.

    Fråga 3: Vad skiljer er Cinema Series SUB 1X12 från nuvarande toppmodellen 99W12.18 ICE om man bortser från specifikationerna? Lämpar de sig olika bra till musik/film och högtalarserie?

    Olle:
    Dessa två är väldigt lika i prestanda och karaktär, med en relativt stor låda som ger elementet ett optimalt utrymme för att spela både kraftfullt och djupt. SUB 1x12 har lite mer ljudtryck men W12.18 ICE är också extremt kraftfull. W12.18 ICE har lite fler inställningar vilket vissa gillar samtidigt som andra kan se det som ”jobbigt” och till viss del negativt.


    Fråga 4: Hur står sig 2st SUB 1X2 mot 1st SUB 3X12 om man har fria möjligheter till rumsplaceringen?

    Olle:
    Med två SUB 1x12 subwoofers, går det att få till ett jämnare ljud, både vad gäller frekvenssvar och fördelning över flera lyssningspositioner i ett typiskt normalt rum. En st SUB 3x12 går lite djupare och har mer tryck. Den har även lite mer ”headroom”, så vid låga nivåer spelare den lite renare. Givetvis beror resultatet på en stor del faktorer som rummet (storlek, möblering osv.), placering av högtalare och lyssningspositioner.
    Så alt i alt er Cinema serien en videreutvikling fra Ken Kreisel sine høytalere og skal i utganspunktet ha all potensiale for å låte bedre til en mindre pris!
     
    Sist redigert:

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Right then, the simple answer is that these speakers are nothing short of amazing. Not just at the price point they are at but at any price point. I wasn't expecting this, I was expecting something good but not this good. These things sound at least as good if not better than my MA platinum set up.

    I played scenes that I'm very familiar with from The Incredible Hulk and The Dark Knight ie ones I've used many times to set up/calibrate my own system in the past. To be honest within five minutes of listening to these speakers I had decided I would be buying them. It wasn't a case of trying hard to listen to whether they were any good, they were right in my face from the get go.

    Jag's room is huge, probably three times the size of mine. The speakers filled the whole room and I mean really filled it in a way that frankly beggars belief given their modest size. Dialogue sounds far better than my MA PL150.

    Everything sounds right. The sound is so open, so coherent, so undistorted. The sound stage is huge and I mean huge. It really sounds like what you would hear at a high quality cinema.

    I don't often gush about about AV things because I've become used to the law of diminishing returns. Some things are very good but are so expensive that they become irrelevant to all but the mega rich. And many things are priced very high but give mediocre results. Even though I own some very nice kit I am very careful how I spend my cash.

    For the first time in a very long time I've experienced a product that I feel gives more than it takes. These speakers give a full on high end cinema sound at a price point that is almost entry level.

    I defy anybody to listen to these and not be blown away unless you are in the market for £10k+ speakers.

    I'll give one caveat though. When I listened to the system the bass was a bit light for my liking but I'm assuming this was down to the quick set up Jag had to do and the subs rather than the speakers.

    Overall, I am absolutely stunned and amazed by what these speakers can do. I'd feel that way even if they cost twice as much but at the price they are it's unbelievable.
    The XTZ Speaker Owner's Thread Part II | Page 36 | AVForums
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.087
    Antall liker
    20.358
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser i vertfall meget spennende ut. Tror jeg burde få tak i et sett for å teste her hjemme... Kanskje jeg legger ut resen av Klipsch oppsettet. Testa RB75 igår på front. Og i en plassering der jeg kan lage til en ny vegg med lydtransperant lerret. Og de kan faktisk stå der. RF7 passet ikke på samme måten der. Ble litt mer bulderete i bassen. Men nå har jeg jo ikke gjort noen ting med RK eller forandret noe i DSPeaker. Alt var kjørt i bypass...
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Sammenlignes med MA Platinium til mange ganger prisen...:)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.087
    Antall liker
    20.358
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hehe.. Har ikke hørt MA platinum serie under kontrollerte forhold. Ringer Surround.no idag og hører på en pakkepris på 3 el 4 XTZ Ap100... Lurer også på om det er en strømforsyning i de ger, slik at jeg ved musikkavspilling får bruke hele strømforsyningen til den ene blokka til frontene. Tenkte å koble 1stk RF7 og 1stk RB75 på en. og det samme på motsatt side. ( 2stk Ap100 ) så bruker jeg en til senter, biampe, evnt kjøre den i mono. Om den tåler så lav belastning. RC7 dipper til 3.9ohm. Så da vil en monokoblet AP100 se en last på rett under 2ohm og de har oppgitt den med 350w i 2 ohm...

    Og den siste blokka på RS7. totalt 4 stk. Evnt tre og bruke RS7ene rett på reciver. Jeg tror at reciveren min kneler på høyt volum pga lite strømtrekk og at alle høyttalerene dipper ned under 4ohm. Selv om jeg alltid har kjørt RF7 på eksternt trinn.

    Vi får se hva de kan tilby.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Cinema.jpg


    Cinema serien utstilles for demo i Gøteborg - montro om jeg ikke skal ta turen i år.:)

    Hej!

    Nu är det klart att vi kommer att ställa ut på Göteborg Ljud & Bild.
    - http://www.goteborgh...e/index.php/se/

    Vi har ett rum på Hotel Opalen (rum Bohus 3) och kommer att köra full Cinema Series där, inklusive subwoofers. Förhoppningsvis kommer vi även få hem Master M2 i tid.

    Mvh
    Joel
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    749
    Torget vurderinger
    3
    3x12 subene har jeg trua på men må innrømme at jeg er mer skeptisk til dette med M6 og at de både skal spille så bra og høyt, men forhåpentligvis blir det gjort til skamme :) Synes bare de ser så "spinkle" ut med tanke på at de skal spille såpass voldsomt, er vell bare 2x5 1/4 :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn