xtz venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nittenfemtitre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    175
    Antall liker
    9
    Sted
    Os, Hordaland
    Hei alle her.

    En liten oppdatering på forrige innlegg:

    Divine spiller nå sammen med CD Abrahamsen V.1, for Abrahamsen V.3, effekt Elektrocompaniet AW 250R. Balanserte signalkabler van den Hul, the Waterfall hybrid XLR.

    Alt nytt nå i det siste. Begynner å få noen uker med innspilling. Låter bare bedre og bedre.

    Har noen tips til høytaler kabler som kunne passe både i lyd og pris kvalitet?

    Harald
     

    Hunter2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2011
    Innlegg
    113
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    1
    Divine låter ikke bare stort......de er store......
     

    Vedlegg

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.709
    Torget vurderinger
    96
    XTZ venn her også. Har 2 12". XTZ subbene er av den type produkt som nesten er for gode til å være sanne. Jeg har ikke hørt høyttalerne deres, men subbene slår alt når det gjelder lyd/pris forhold. Hadde en JMLab som kostet 3-4 ganger det en 12.16 gjør. Og den var dårligere! Men, de spiller desidert best uten skumpropper.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.709
    Torget vurderinger
    96
    Har vurdert 12.18 ICE selv. Har du hørt W12.16, og i tilfelle hvor mye bedre er 12.18? Eller noe annet du kan sammenligne med?
     

    Hunter2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2011
    Innlegg
    113
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    1
    Hadde 12.16 før jeg kjøpte 12.18ice. Jeg mener 12.18ice slår knockout på 12.16.
    Har bedre element,Peerless xxls12,bedre forsterkerteknologi B&O 550W ice,bedre konstruert kasse.

    12.18ice spiller dypere har mere trykk. Den er kjapp og kontant så passer derfor mye bedre til musikk enn 12.16.
     

    nittenfemtitre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    175
    Antall liker
    9
    Sted
    Os, Hordaland
    HJELP: Abrahamsen CD V.1 og DAC V.6 tilkoblet Electrocompaniet AW250R og Divine.

    Opprinnelig skrevet av nittenfemtitre:
    Hei alle her.

    XTZ 100.47 Divine spiller nå sammen med CD Abrahamsen V.1, for Abrahamsen V.3, effekt Elektrocompaniet AW 250R. Balanserte signalkabler van den Hul, the Waterfall hybrid XLR.

    Alt nytt nå i det siste. Begynner å få noen uker med innspilling. Låter bare bedre og bedre.

    Har noen tips til høytaler kabler som kunne passe både i lyd og pris kvalitet?

    Harald

    14.april 2012
    Hei igjen.

    Siden sist er tilkommet Abrahamsen V.6 D/A Converter og et sett Monster XLR
    stereokabel. Kjøpt på påsketilbud Elkjøp DAC kr 2995. Ikke koblet enda

    Problemet er oppkobling av DAC mot CD V.1.
    V.1 har to digitale utganger bak for tilkobling til ekstern DAC (RCA digital coax) rett ved siden av phono ut.
    Disse er ikke merket annet at den ene er rød og den andre svart.
    DAC V.6 har to phono innganger (?) merket coax 1 og 2.

    Hvilken utgang på CD V.1 skal jeg bruke eller er det valgfritt?

    Ønsker enda tips om høytalerkabel 2X3meter og en passende digitalkabel.

    Ps: Tror enda det er litt å hente lydmessig med enda lenger innspillingstid.
    Hele anlegget står tent 24/7. Ellers vil jeg nævne at lyd blir aldri optimal før etter minst to timer med lyd på.

    Lyden faller helt sikkert ikke på plass før nye høytalerkabler er koblet.
    Kabler i dag er av ukjent suspekt merke (biltema?). I tillegg har jeg tro på DACn som også skal kobles mot TV tuner, DVD og internett radio.

    Venter spent på kommentarer.

    Vennlig hilsen
    Harald
     
    S

    Sjur T

    Gjest
    Viss det er merket digital ut fra spilleren så er det jo bare å teste. Kan ikke skjønne annet. Nå må jeg ta forbehold da jeg ikke kjenner Abrahamsen cd spillerne særlig godt.

    Gratulerer med flotte høytalere, det der er mye høytaler for
    pengene tror jeg. Iallefall viss man ser på elementene som er brukt der.

    Du sier du bruker VDH waterfall hybrid signalkabel, hva med å prøve van den hul sin Magnum Hybridkabel? Tror det skal ære en bra match il høytalerne dine også. Og uten at tusenlappene hagler...
    Mvh
    Sjuris
     
    S

    Sjur T

    Gjest
    Akkurat nå bruker jeg selv nordost purple flare høytalerkabler og de kan også trygt anbefales fra meg.

    Mvh

    Sjuris
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    må vel nesten melde meg inn her da , har 2 xtz w99 12.16 suwoofere. fantastisk subwoofere både til musik og film :)
     

    Johnson 305

    Medlem
    Ble medlem
    25.05.2008
    Innlegg
    21
    Antall liker
    26
    Sted
    Risør
    Har tanker om kjøp av XTZ 100.49 Divine men håper noen her kan gi meg litt utførlige beskrivelse av hvordan disse er å hvordan man oppfatter bredden , dybden å generell kvalitet på lyden gjerne sammenliknet med andre merker i samme prisklasse å dyrere merker.
    Vil forsyne dem med lyd fra to stk. Vincent SPT 100 hybrid monoblokker til hver høyt. m SAT 100 Vincent og CD 6 i tilleg til blueray Phillips BDP 9600.
    Ser frem til komentarer , synspunkter osv på dette.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Har tanker om kjøp av XTZ 100.49 Divine men håper noen her kan gi meg litt utførlige beskrivelse av hvordan disse er å hvordan man oppfatter bredden , dybden å generell kvalitet på lyden gjerne sammenliknet med andre merker i samme prisklasse å dyrere merker.
    Vil forsyne dem med lyd fra to stk. Vincent SPT 100 hybrid monoblokker til hver høyt. m SAT 100 Vincent og CD 6 i tilleg til blueray Phillips BDP 9600.
    Ser frem til komentarer , synspunkter osv på dette.
    det er store høytalere det skal være sikkert , så du bør ha plass i stuen skal du få optimalt plassering av dem...når det gjelder lyd kvaliteten på dem så knuser di alt av andre høytalere i prisklassen spør du meg...og di spiller utrolig bra med xtz sin class a100 d3 intrigert forsterker + med xtz sin class ap100 effektforsterkere...di må rett og slett oppleves av sine egene ører...men jeg kan si det sånn at di spiller , utrolig kontrolert om det er høy lyd eller lav lyd , utrolig trykk og kontrolert bass , men det er så mange forskjellige koblinger man kan gjøre med høytalerene...så det er forskjellig lyd signatur man kan få med høytalerene...
    [h=2][/h]
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Har noen svært pene 99.26 mkII på hjemme lån om dagen. De står i anlegg 2 og foreløpig imponerer de så stort at jeg tror de blir. Ingen tvil om at MKII utgaven retter på de svakhetene den første hadde. Borte er antydning til hardhet og ekle Ssssss i diskanten. Nå henger det bedre på grep og integrasjonen i mellom Seas Excel elementet og Fountek bånddiskanten er så godt som sømløst i de nye utgaven. Såvidt jeg har forstått har de økt delefrekvnsen til 2.8Khz og bruker nå en 4. ordens filter. I tillegg har de visst jobbet med den interne dempingen.

    Fantastisk mye HT for pengene med en innsikt og presisjon i lydbildet som konkurrer med de beste jeg har hørt uansett pris :)

    99.26.jpg
     
    Sist redigert:
    T

    tce-teams

    Gjest
    da har jeg fått kalibrert subwoofrene sikkelig , så film her om dagen og det trykket og ristet i heile sofaen og det som var trur jeg , husverten trudde det var noen som boret utenfor med meisle maskin , i murveggen hans he he godt han tar det fint :) har 2 stk av disse i sort matt
    IMAG0083.jpg
    IMAG0084.jpg
    vist dere lurer på hva som er rent nedover subwoofrene , så er det lakk måtte lakke di på nytt på toppen. Men ellers er di heilt strøkne :)
     

    Johnson 305

    Medlem
    Ble medlem
    25.05.2008
    Innlegg
    21
    Antall liker
    26
    Sted
    Risør
    XTZ 100.49 Devine !!

    Da er XTZ 100.49 underveis hjem å kommer tirsdag 21.08 sammen med ett ekstra sett Vincent hybridblokker SPT 100 ! Det blir da to blokker pr høyttaler. Forsynt via dobble Monster Terminator signatur å strømmrenser fra samme produsent. Dette blir spennende!!!!!:cool: Kunne være interressant å få synspunkter på valg av kabler. Resten av systemet er forforsterker Vincent SA T1 , cd spiller Vincent CD S6 , Phillips blueray BDP 9600 + tv 50 t fra Samsung.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Da er XTZ 100.49 underveis hjem å kommer tirsdag 21.08 sammen med ett ekstra sett Vincent hybridblokker SPT 100 ! Det blir da to blokker pr høyttaler. Forsynt via dobble Monster Terminator signatur å strømmrenser fra samme produsent. Dette blir spennende!!!!!:cool: Kunne være interressant å få synspunkter på valg av kabler. Resten av systemet er forforsterker Vincent SA T1 , cd spiller Vincent CD S6 , Phillips blueray BDP 9600 + tv 50 t fra Samsung.
    gratulerer med utrolige godt høyttaler valg. når det kommer om høyttaler kabler har jeg ville testet meg fram.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    har hørt ein del bruker nordost sine høyttaler kabler til xtz devine
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    Er det noen her som har erfaringer med XTZ CD 100 spilleren brukt som drivverk til ekstern DAC eller brukt som CD spiller (via de balanserte utgangene)?
    Jeg trenger en ny CD spiller eller drivverk til ekstern DAC og tror denne kan være aktuell.
     

    Johnson 305

    Medlem
    Ble medlem
    25.05.2008
    Innlegg
    21
    Antall liker
    26
    Sted
    Risør
    Endelig er Devine koblet opp å kjørt ca 30 timer:cool: !!!!! Fantastisk. Inviterte ned en lydtekniker med 20 års erfaring i tilleg til att han er musiker. Dette var iflg ham selv en lydopplevelse i særklasse. Dette finner jeg interressant da jeg ser att endel personer mener kabling filtre div komponenter er helt "ræva" i denne høyttaleren. Tror noen må konsentrere seg om lytting istedet for synsing !!!!!!!!
     

    Vedlegg

    T

    tce-teams

    Gjest
    Endelig er Devine koblet opp å kjørt ca 30 timer:cool: !!!!! Fantastisk. Inviterte ned en lydtekniker med 20 års erfaring i tilleg til att han er musiker. Dette var iflg ham selv en lydopplevelse i særklasse. Dette finner jeg interressant da jeg ser att endel personer mener kabling filtre div komponenter er helt "ræva" i denne høyttaleren. Tror noen må konsentrere seg om lytting istedet for synsing !!!!!!!!
    Jeg har hørt xtz devine selv med deres egene forsterkere og jeg må si meg veldig imponert over lyd kvaliteten av disse høyttalerene. Heilt utrolig at di koster så lite som di gjør høres jo ut som høyttalere i 100000 kr klassen spør du meg.
    skrevet fra mobil.
     

    erlanddf

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2012
    Innlegg
    672
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Bare vent til du nærmer deg 100 timer og mer, da begynner de å "løsne" skikkelig... :) Benytter du skumgummiproppene? Foreløpig har jeg hatt en propp i hver høyttaler, slik at de beveger seg lettere og kanskje spilles inn noe raskere. Ser nok for meg at jeg kommer til å putte i begge etterhvert for mest mulig nøytral gange. Foreløpig har jeg bare såvidt kanskje rundet 100 timer.

    Endelig er Devine koblet opp å kjørt ca 30 timer:cool: !!!!! Fantastisk. Inviterte ned en lydtekniker med 20 års erfaring i tilleg til att han er musiker. Dette var iflg ham selv en lydopplevelse i særklasse. Dette finner jeg interressant da jeg ser att endel personer mener kabling filtre div komponenter er helt "ræva" i denne høyttaleren. Tror noen må konsentrere seg om lytting istedet for synsing !!!!!!!!
     

    Johnson 305

    Medlem
    Ble medlem
    25.05.2008
    Innlegg
    21
    Antall liker
    26
    Sted
    Risør
    Har tanker om å bygge dette ut til 5 - 1 Surround m fullt Devine sett !! Er det noen her som har forslag til bra prosessor !! Vil bare legge til att forforsterkeren blir stående for de gode stereoopplevelsene.
    20120828_190005.jpg
     

    erlanddf

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2012
    Innlegg
    672
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Flott anlegg! :) Hvorfor bruker du ikke spikes på høyttalerne?

    Har tanker om å bygge dette ut til 5 - 1 Surround m fullt Devine sett !! Er det noen her som har forslag til bra prosessor !! Vil bare legge til att forforsterkeren blir stående for de gode stereoopplevelsene.
     

    Johnson 305

    Medlem
    Ble medlem
    25.05.2008
    Innlegg
    21
    Antall liker
    26
    Sted
    Risør
    Hehe!!!! Har ikke hatt tid å anledning til å montere spikes på dem da jeg måtte bråreise på jobb! men dem kommer selvfølgelig på til uka...... må nesten be om unnskyldning ...... men det er nå en gang sånn! uansett så må jeg bare få understreke att jeg er blitt betatt av lyden .... totalt.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    kommer ny subwoofer fra xtz denne Hifi i världsklass – prisvärda Subwoofers och Högtalare från XTZ - 99W12 DSP var ikke mye forskjell på denne og xtz 99w 12.16 vanlig subwoofer , men xtz 99w 12-dsp kan kalibrere rommet du har mye bedre enn reciveren din og det fører til bedre trykk + bedre dyp bass. Men dette kan jo også ordnes med sikkelig kalibrerer utstyr. så da lurer jeg på faktisk hvor mye bedre jeg kan få ut av mine subwoofere , ikke det at jeg er missfornøyd.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.447
    Antall liker
    450
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Må vel legge inn en post her da.


    2 stykk W12.16 står og sammarbeider om bassen med 2 stykk Svs pc-13 ultra hos meg :)

    XTZ`ene gjøre en overaskende god jobb.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Må vel legge inn en post her da.


    2 stykk W12.16 står og sammarbeider om bassen med 2 stykk Svs pc-13 ultra hos meg :)

    XTZ`ene gjøre en overaskende god jobb.
    Ja jeg er overaskende over xtz selv , prøv scenen på super 8 der toget sporer av så skrur du litt høyt. Så skal du få deg ein overaskelse , hørtes ut som toget var på vei gjennom veggen hos meg :D
     

    Hunter2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2011
    Innlegg
    113
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    1
    Ja den Super 8 scenen er heftig. Mine 12.18 ICE koste seg fælt med den:)
     

    nudiebear

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.07.2008
    Innlegg
    53
    Antall liker
    1
    kommer ny subwoofer fra xtz denne Hifi i världsklass – prisvärda Subwoofers och Högtalare från XTZ - 99W12 DSP var ikke mye forskjell på denne og xtz 99w 12.16 vanlig subwoofer , men xtz 99w 12-dsp kan kalibrere rommet du har mye bedre enn reciveren din og det fører til bedre trykk + bedre dyp bass. Men dette kan jo også ordnes med sikkelig kalibrerer utstyr. så da lurer jeg på faktisk hvor mye bedre jeg kan få ut av mine subwoofere , ikke det at jeg er missfornøyd.
    Hørtes spennende ut, så jeg tenkte jeg skulle se om det var noen kobling til Room Analyzer Pro II kit'et jeg har knotet rundt med her hjemme. Og i fjerde siste setningen på produktsiden kom det: "* PC Remote mjukvaran är kompatibel med Room-Analyzern, mätanalys kan importeras direkt från Room-Analyzern."

    Meget kjekt. Da tenker de helhetlig leveranse hos XTZ.
     

    Hunter2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2011
    Innlegg
    113
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    1
    Ser det er test av Divine 100.33 i Fidelity nr.59.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Da er xtz 99.26MKII byttet ut med divine 100.33. NYDELIGE høyttalere. Har akkurat fått de på plass så noen sammenligning av 99.26MKII kan jeg ikke gi.
    xtzdivine.jpg
     
    D

    Danke

    Gjest
    Selv har jeg XTZ 99.26 som drives av Yamaha 1900 som pre og XTZ AP-100 som effekt. Er meget godt fornøyd til prisen, blir å oppgradere forsterker først om noe skal oppgraderes. Funker veldig bra både på musikk og film, veldig oppløst og god dybde, svakheten er kanskje at de har mindre dynamikk enn enkelte andre høytalere. Kjøpte XTZ 12 sub først og kvaliteten på den gjorde at jeg ble overbevist om XTZs kvalitet, samt at mange sammenligner de med mye dyrere høytalere.
     

    Førsten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.06.2011
    Innlegg
    222
    Antall liker
    28
    @ mariusaa: Når inntrykket har fått satt seg og du får gjort deg opp en formening må du dele med oss, er veldig spent på disse men det er vel få som sålangt har dem som vanlige ht...
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Må vel legge inn en post her da.


    2 stykk W12.16 står og sammarbeider om bassen med 2 stykk Svs pc-13 ultra hos meg :)

    XTZ`ene gjøre en overaskende god jobb.
    Ja jeg er overaskende over xtz selv , prøv scenen på super 8 der toget sporer av så skrur du litt høyt. Så skal du få deg ein overaskelse , hørtes ut som toget var på vei gjennom veggen hos meg :D
    Prøvde denne scenen på super 8 der toget sporer av for noen dager siden , og toget hørtes som det sporet av rett inn i stuen min. Di oppe trudde naboen holdt på og sprenge på tomten sin he he :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn