Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.656
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Dagens quiz:
    Ligger i fosterstilling med krampegråt etter å ha kastet penger ut av vinduet på en boks som ikke gjør noen forskjell, eller haifai og musikkinteressen gikk i kjelleren med sommervarmen og anlegget står på loftet. Ingen hast, venter på værmessig motivasjon før oppkobling……….og deretter blir det selvfølgelig 300 timer innbrenning før jeg kan si noe sikkert om lyden 😆
    Quiz?
    Hvor er spørsmålstegnet? 😉

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.529
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Dagens quiz:
    Ligger i fosterstilling med krampegråt etter å ha kastet penger ut av vinduet på en boks som ikke gjør noen forskjell, eller haifai og musikkinteressen gikk i kjelleren med sommervarmen og anlegget står på loftet. Ingen hast, venter på værmessig motivasjon før oppkobling……….og deretter blir det selvfølgelig 300 timer innbrenning før jeg kan si noe sikkert om lyden 😆
    Oppkoblet eller ei, skillnad eller ei…… blir dårligere vær snart😉
    Ta dæ en 🍺 så lenge…… vi utviser er enorm tålmodighet her i denne tråden😅🤣

gismo

Bonus

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2024
    Antall liker
    598
    Sted
    Trondheim
    Er de ikke ganske like disse boksene? Mtp maset og presset du blir utsatt for, det beste ville nok vært å bare bytte om og endre signaturen. Når noen oppdaget endringen, i beste fall ingen siden de fleste er mest opptatt av seg sjøl 😅, kunne man svart; det er lenge siden og den er mye, mye bedre på alle vis 😁 vi klarer uansett ikke å tilfredsstille almuen, det siste mener jeg virkelig 😬😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.626
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Oppkoblet eller ei, skillnad eller ei…… blir dårligere vær snart😉
    Ta dæ en 🍺 så lenge…… vi utviser er enorm tålmodighet her i denne tråden😅🤣

gismo
    Mye å gjøre vettu. Du kan bare ta bilde av to katter som slanger seg, mens jeg må gå tre turer om dagen med Pelsdotten 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.626
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skummelt å ha tvilsomme diy-folk på besøk plutselig ligger hifilidenskapen i ruiner og du sitter inne i finværet og venter på regnet for å skjule tårene over en knust drøm

Ventet på den der 😄 Av og til er du litt for forutsigbar, Roald 😆😊

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.656
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jøss, det finnes petimetre også i Bittermarka 😳😄 Ikke bry deg om streamere du, men konsentrer deg heller om å hanke inn en ørret og synge bursdagssang for bikkja 😆
    Beklager.
    De må virkelig be om unnskyldning. 🙈

Ellers så er det Multitasking på hytta.
    😉
    IMG_20250728_154651.jpg

Det går fint an å følge med på alle spennende ting på HFS, og dra opp noen ørretter nå og da.
    Verre er det med synginga...

dog-seriously.gif

Bikkja er ikke heelt fornøyd. 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.626
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da var jeg til slutt i gang med Auralic Aries G2.2 😊 Like ukomplisert og greit å koble opp som G1. Men, var det noen lydforskjeller……….trommevirvel……..men, så var det denne Pelsdotten som snart trenger en tur 😆😊

IMG_0750.jpeg

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    26.202
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Da var jeg til slutt i gang med Auralic Aries G2.2 😊 Like ukomplisert og greit å koble opp som G1. Men, var det noen lydforskjeller……….trommevirvel……..men, så var det denne Pelsdotten som snart trenger en tur 😆😊

Vis vedlegget 1135807
    Lå ikke du i fosterstilling da? 🤓 Tror det blir bra jeg😀

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    34.091
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja da får vi bare vente i fortsatt spenning... 😬 😅

Så kan jeg jo nevne at du bare mangler ett sett med 65mm hjørnebein og en hylle for å få strømfilteret opp fra gulvet...😅

Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    5.996
    Torget vurderinger
    1
    Å fanken var det bare nye farger på knappene som skiller de to. Make inni. :LOL:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.626
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja da får vi bare vente i fortsatt spenning... 😬 😅

Så kan jeg jo nevne at du bare mangler ett sett med 65mm hjørnebein og en hylle for å få strømfilteret opp fra gulvet...😅
    Hehe, det er vel ikke annet å forvente enn at mannen med svart belte i montering/demontering av Solid Tech rack får med seg sånt. Som selvtitulert latkuk, registrerer jeg at du ikke nevnte noe om full demontering med påfølgende montering samt ekstra flate for støvtørking 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.626
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Men hælledussen så lite display da mann😎😅🤣 Men kan jo låte bra endog da👍🏼🎶

Vis vedlegget 1135826

….du ser vel på iPad i fanget hva du spiller kanskje 😎
    Ble fint da, grattis🤗
    Hifi Rose skjermen signaliserer en pompøs og nyrik tilnærming til estetikk, mens Auralic viser med tydelighet en sober og elegant tilnæring til estetikk og livet i sin alminnelighet 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.626
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjenner jeg får krøll på tykktarmen av og se på det racket ditt😩. Sølv med sølv og sort med sort hadde jo sett såååååå mye bedre ut🙏😂.
    Har planer om å selge platespilleren til høsten, så kanskje det da blir mulig å få rettet ut tykktarmen din. Litt kilent med manglende toalettbesøk, men hold ut så godt du bare kan! 😆

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.656
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hifi Rose skjermen signaliserer en pompøs og nyrik tilnærming til estetikk, mens Auralic viser med tydelighet en sober og elegant tilnæring til estetikk og livet i sin alminnelighet 😆
    Men hælledussen så lite display da mann😎😅🤣 Men kan jo låte bra endog da👍🏼🎶

Vis vedlegget 1135826

….du ser vel på iPad i fanget hva du spiller kanskje 😎
    Ble fint da, grattis🤗

gismo
    De fleste av oss sitter med padde på fanget.
    Hifi Rose-eiere derimot :

product-image-491283011_900x.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.626
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Spørsmålet er; tar han en øl for å feire eller døyve skuffelsen?

IMG_0752.jpeg

Dette er kun et førsteinntrykk, og må leses som det. Jeg har ikke spilt lenge på G2.2 og er ikke av dem som påberoper meg en slik lydhukommelse at jeg husker glassklart hvordan G1 låt på de samme sporene som jeg nå har spilt på G2.2. Jeg har heller ikke noen testspor jeg benytter, men kun et par låter jeg begynner å kjenne godt.

Før jeg byttet til den nye streameren spilte jeg et par ganger deler av Anette Askvik sin haifai-sviske, Liberty, på G1. De små lyddetaljene som ligger i bakgrunnen på låten kom helt klart tydeligere frem med G2.2. Jeg har etter det spilt litt forskjellige kjente låter for meg, og jeg opplever en (mye) større varme og fylde i øvre bass (mener jeg det er). Det er mer «kjøtt på beinet» i lydbildet og spesielt trommer kommer (mye) tydeligere frem og jeg synes også vokalen har mer «autoritet» og trer tydeligere frem i lydbildet. Jeg opplever lyden mer «iørefallende», men lurer også på om jeg har mistet noe «krisphet» i lyden. Det får tiden vise. Dette er tross alt et raskt førsteinntrykk. Det blir spennende å koble tilbake til G1 (ikke i dag) og se om jeg fremdeles mener det samme, og ikke bare oppdager at det handler om den første euforien ved å få noe nytt inn i oppsettet. Jeg hadde faktisk forventet mindre forskjeller enn hva jeg har opplevd i dag, og så vil tiden vise om inntrykkene holder seg over tid. Foreløpig er jeg happy camper 😊

Til de som måtte lure, så har jeg (den intellektuelle siden av meg…….i den grad den finnes) vanskelig for å skjønne at gode streamere skal låte ulikt (så lenge man har en bra DAC). Hvorvidt det jeg opplever av forskjell handler om 0ere/1ere, strømforsyning, skjerming, klokke etc. eller kun skjer inne i mitt eget hode, bekymrer meg lite, så lenge akkurat jeg opplever det slik jeg gjør og er fornøyd med det. Opplevelsene gjelder selvfølgelig kun for meg, og jeg har ikke behov for at den tekniske adelen på HFS skal komme innom her og redde meg fra meg selv 😊

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn