Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Syntes Iron & Wine sin siste var iørefallende og fin, men etter hvert drepende kjedelig.

    0AA0BC84-73F2-425E-9B7D-96A748841BB7.jpeg


    Jeg var avmålt postiv til at The Dream Syndicate kom ut med ny plate. Ved første gjennomlytting opplevde jeg den som anstrengende, men den blir bare bedre og bedre etter hvert. Er vel sånn det er med kvalitetsmusikk :)

    A4B8CD8E-092C-4E0A-B553-1D59F519128E.jpeg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Her driver man og skal selge kraft Karan, høgtalare, kabler og slenge digitale ølbrikker etter folk for ei skarve flaske vin eller 2.
    Så snakkes det om rack meg her, og rack meg der fordi man ikke ønsker å bøye legmet mer. Anser de da kroppasjen for ferdig bøyd?
    Er det høst depresjon som har satt inn eller?
    Skal den livsnytende herren gå over til rørforstærkeri av mono tilsnitt kanskje?
    Jeg tror i den sammenheng at jeg hadde flesket til på den BAT VK75 sleden, og tatt en liten prat med Rubyred her inne.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her driver man og skal selge kraft Karan, høgtalare, kabler og slenge digitale ølbrikker etter folk for ei skarve flaske vin eller 2.
    Så snakkes det om rack meg her, og rack meg der fordi man ikke ønsker å bøye legmet mer. Anser de da kroppasjen for ferdig bøyd?
    Er det høst depresjon som har satt inn eller?
    Skal den livnytende herren går over til rørforstærkeri av mono tilsnitt kanskje?
    Jeg tror i den sammenheng at jeg hadde flesket til på den BAT VK75 sleden, og tatt en liten prat med Rubyred her inne.
    Den obskure haifai-haien må alltid være i bevegelse, ellers dør den :D

    Hvor vidt utstyret lar seg selge til fornuftige priser vil tiden vise, men skulle alt forsvinne på en gang, har jeg fremdeles tre kilder, DAC, forsterker og et par høyttalere. Blir lyd av det også :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hadde ikke trodd du skulle la Karan-settet gå.
    Utvilsomt meget bra forsterker for de som har bruk for power.

    Du burde vel egentlig beholdt dem til du har prøvd Maggies i det nye huset???:cool:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hadde ikke trodd du skulle la Karan-settet gå.
    Utvilsomt meget bra forsterker for de som har bruk for power.

    Du burde vel egentlig beholdt dem til du har prøvd Maggies i det nye huset???:cool:
    Det er vel langt fra sikkert at de forsvinner. Har ingen planer om å selge dem til spottpris. Da står de heller godt her i Drotningsvik :)

    Har så mye vinduer i stuen at jeg ikke kan løpe naken omkring, selv om jeg skulle gå til anskaffelse av store skjermbrett :cool:;)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Her driver man og skal selge kraft Karan, høgtalare, kabler og slenge digitale ølbrikker etter folk for ei skarve flaske vin eller 2.
    Så snakkes det om rack meg her, og rack meg der fordi man ikke ønsker å bøye legmet mer. Anser de da kroppasjen for ferdig bøyd?
    Er det høst depresjon som har satt inn eller?
    Skal den livnytende herren går over til rørforstærkeri av mono tilsnitt kanskje?
    Jeg tror i den sammenheng at jeg hadde flesket til på den BAT VK75 sleden, og tatt en liten prat med Rubyred her inne.
    Den obskure haifai-haien må alltid være i bevegelse, ellers dør den :D

    Hvor vidt utstyret lar seg selge til fornuftige priser vil tiden vise, men skulle alt forsvinne på en gang, har jeg fremdeles tre kilder, DAC, forsterker og et par høyttalere. Blir lyd av det også :)
    Akkurat, jeg antar at vi snakker om den leopardflekkede fetteren til Megalodon hva hai art angår?

    Forøvrig godt å høre at du ikke selger godsakene i utrengsmål, men mest lgger ut utstyr til salgs på ert :cool:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her driver man og skal selge kraft Karan, høgtalare, kabler og slenge digitale ølbrikker etter folk for ei skarve flaske vin eller 2.
    Så snakkes det om rack meg her, og rack meg der fordi man ikke ønsker å bøye legmet mer. Anser de da kroppasjen for ferdig bøyd?
    Er det høst depresjon som har satt inn eller?
    Skal den livnytende herren går over til rørforstærkeri av mono tilsnitt kanskje?
    Jeg tror i den sammenheng at jeg hadde flesket til på den BAT VK75 sleden, og tatt en liten prat med Rubyred her inne.
    Den obskure haifai-haien må alltid være i bevegelse, ellers dør den :D

    Hvor vidt utstyret lar seg selge til fornuftige priser vil tiden vise, men skulle alt forsvinne på en gang, har jeg fremdeles tre kilder, DAC, forsterker og et par høyttalere. Blir lyd av det også :)
    Akkurat, jeg antar at vi snakker om den leopardflekkede fetteren til Megalodon hva hai art angår?

    Forøvrig godt å høre at du ikke selger godsakene i utrengsmål, men mest lgger ut utstyr til salgs på ert :cool:
    Megalodon-haien er som kjent utdødd, mens haifai-haien er heldigvis kun i værste fall utrydningstruet. Haifai-haien er i motsetning til Megalodon-haien ikke et rovdyr, men et ståldyr og tar til seg næring gjennom haifai-utstyr som ikke kan løftes med en hånd. Ryktene om dens død har versert i årevis, men i uoverskuelig tid fremover virker næringsgrunnlaget å være godt.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Driver å katalogiserer den gamle platesamlingen til min far på Discogs. Blir pinlig klar over at jeg må finansiere alderdommen på andre måter :mad:;)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Driver å katalogiserer den gamle platesamlingen til min far på Discogs. Blir pinlig klar over at jeg må finansiere alderdommen på andre måter :mad:;)
    Det går helt sikkert bra. Når du blir pensjonist kan bare jo selge litt hifi-utstyr av og til. Det du har skulle holde deg gående i noen år. ;)

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Driver å katalogiserer den gamle platesamlingen til min far på Discogs. Blir pinlig klar over at jeg må finansiere alderdommen på andre måter :mad:;)
    Det går helt sikkert bra. Når du blir pensjonist kan bare jo selge litt hifi-utstyr av og til. Det du har skulle holde deg gående i noen år. ;)

    Mvh
    Jeg er dyrere i drift enn salgsfrekvensen på Torget :mad::D
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Driver å katalogiserer den gamle platesamlingen til min far på Discogs. Blir pinlig klar over at jeg må finansiere alderdommen på andre måter :mad:;)
    Det går helt sikkert bra. Når du blir pensjonist kan bare jo selge litt hifi-utstyr av og til. Det du har skulle holde deg gående i noen år. ;)

    Mvh
    Jeg er dyrere i drift enn salgsfrekvensen på Torget :mad::D
    Ha!

    Yrkesmilitære blir pensjonert bare et par år etter at de er blitt kjønnsmodne, og håver inn mer ifra statskassa enn vi vanlige dødelige noensinne kunne drømt om.;)

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Driver å katalogiserer den gamle platesamlingen til min far på Discogs. Blir pinlig klar over at jeg må finansiere alderdommen på andre måter :mad:;)
    Det går helt sikkert bra. Når du blir pensjonist kan bare jo selge litt hifi-utstyr av og til. Det du har skulle holde deg gående i noen år. ;)

    Mvh
    Jeg er dyrere i drift enn salgsfrekvensen på Torget :mad::D
    Ha!

    Yrkesmilitære blir pensjonert bare et par år etter at de er blitt kjønnsmodne, og håver inn mer ifra statskassa enn vi vanlige dødelige noensinne kunne drømt om.;)

    Mvh
    Høres bra ut! Blir så uendelig sliten av all denne krigingen vettu ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da skal visst jeg også på Roger Waters konsert neste år. For håpe hverken Roger eller jeg er dau før det :D
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da skal visst jeg også på Roger Waters konsert neste år. For håpe hverken Roger eller jeg er dau før det :D
    Blir nok en knall konsert Karmana :)
    Gleder meg som en unge til å komme på konsert med han igjen :)



    Mvh: Espen L
    Blir bra dette, Espen! Du har nok mer erfaring med ham på konsert enn jeg, men fikk ham med meg når han spilte i Vestlandshallen her i Bergen for en del år siden. Magisk konsert på alle måter :) Dette blir bra!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Houston Person er en ny kar for meg. Kom over denne platen ved en tilfeldighet. Svinger som faen! Lydmessig også en fest. Et slør er dradd vekk fra musikken, og gutta leverer knivskarpt og klart midt på stuegulvet. Streaming fra Tidal seff :D

    467EE625-08CE-443E-BE14-EF24EB15E426.jpeg


    Må ut en liten tur. Kjedet meg sånn at jeg kjøpte en bitteliten platebunke.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Houston Person er en ny kar for meg. Kom over denne platen ved en tilfeldighet. Svinger som faen! Lydmessig også en fest. Et slør er dradd vekk fra musikken, og gutta leverer knivskarpt og klart midt på stuegulvet. Streaming fra Tidal seff :D

    Vis vedlegget 460262

    Takk for tipset :)

    Nå vet jeg hvilket album som skal spilles lørdag kveld her i huset ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Houston Person er en ny kar for meg. Kom over denne platen ved en tilfeldighet. Svinger som faen! Lydmessig også en fest. Et slør er dradd vekk fra musikken, og gutta leverer knivskarpt og klart midt på stuegulvet. Streaming fra Tidal seff :D

    Vis vedlegget 460262

    Takk for tipset :)

    Nå vet jeg hvilket album som skal spilles lørdag kveld her i huset ;)
    Kjekt å høre! Tror ikke du blir skuffet :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fornøyd med den bittelille bunken med vinyl jeg fikk hanket inn i går kveld. En dame som for ikke lenge siden bestemte seg for å bygge opp en platesamling. Ombestemte seg raskt, og det ble med disse åtte platene som nå har fått ny eier. Knapt spilt, 180g med plasten rundt coveret inntakt og en selger med et sympatisk forhold til pris. Me like :)

    81B0C12D-2D84-4F06-A818-785C649DA36B.jpg
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Fornøyd med den bittelille bunken med vinyl jeg fikk hanket inn i går kveld. En dame som for ikke lenge siden bestemte seg for å bygge opp en platesamling. Ombestemte seg raskt, og det ble med disse åtte platene som nå har fått ny eier. Knapt spilt, 180g med plasten rundt coveret inntakt og en selger med et sympatisk forhold til pris. Me like :)

    Vis vedlegget 460438
    Neimen se her ja!
    Lukter litt at du har startet på Vinylkjøret nå Karmana :)




    Mvh: Espen L
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Å kjøpe vinylplater blir vel aldri feil... når det tar av på utstyrssiden derimot :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Fornøyd med den bittelille bunken med vinyl jeg fikk hanket inn i går kveld. En dame som for ikke lenge siden bestemte seg for å bygge opp en platesamling. Ombestemte seg raskt, og det ble med disse åtte platene som nå har fått ny eier. Knapt spilt, 180g med plasten rundt coveret inntakt og en selger med et sympatisk forhold til pris. Me like :)

    Vis vedlegget 460438
    Se der ja.....the thin edge of the wedge , som det kalles. Eller kvalitetsmusikk, som det også kalles. :)

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Å kjøpe vinylplater blir vel aldri feil... når det tar av på utstyrssiden derimot :)
    Ta av på utstyrsiden? Faen, jeg forsøker jo å selge for harde livet ;) Har ingen store planer om å oppgradere platespiller......men platespillere er jo så fin å se på at det er lett å miste besinnelsen :D
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fornøyd med den bittelille bunken med vinyl jeg fikk hanket inn i går kveld. En dame som for ikke lenge siden bestemte seg for å bygge opp en platesamling. Ombestemte seg raskt, og det ble med disse åtte platene som nå har fått ny eier. Knapt spilt, 180g med plasten rundt coveret inntakt og en selger med et sympatisk forhold til pris. Me like :)

    Vis vedlegget 460438
    Se der ja.....the thin edge of the wedge , som det kalles. Eller kvalitetsmusikk, som det også kalles. :)

    mvh
    Fasinerende dame jeg kjøpte dem av. Så ut som hun jobbet i et parfymeri, men hadde kjøpt Television og Graham Parson.... Ex samboer hadde hatt stor platesamling og nå var hun på vei inn i et nytt samboerskap med en kar som også hadde stor platesamling. I tillegg hadde visst faren en svær samling som hun etter hvert kom til å overta. Hun uttalte noe sånt som; det er noe eget med lukten av vinyl og knitringen. Må være noe med genene! Er visst håp for de mest innbitte ungkarene på HFS ;)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En utsøkt liten samling du tok over der, åpenbart ei dame med god smak. Ellers har jeg bokmerket anbefalingen lenger oppe i Tidal, men det får vente for nå snurres From Elvis In Memphis på sølvskive, kjøpt for fire euro på antikkmarkedet utenfor Benidorm. Et fantastisk album som burde ha innfunnet seg i krypten for lenge siden, og ikke bare lyttes til på FLAC og strømming. Long Black Limousine, True Love Travels On A Gravel Road, In The Ghetto... den platen er et veritabelt overflødighetshorn. :cool:

    ElvisinMemphis.jpg


    Kommer vel inn på vinyl også før eller siden, men når blir det ikke kjøpt mer sort gull før tonene triller ut av høyttalerne uten å brumme.
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Er vel ingen som er overrasket over dette?:rolleyes:
    Flotte plater.
    Da er det kanskje håp, var jo redd for at det var her vinylen skulle havne etterhvert.
    Bare å vente på rette øyeblikk så kjøper du hele samlingen min;)
    20171005_162143_resized.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En utsøkt liten samling du tok over der, åpenbart ei dame med god smak. Ellers har jeg bokmerket anbefalingen lenger oppe i Tidal, men det får vente for nå snurres From Elvis In Memphis på sølvskive, kjøpt for fire euro på antikkmarkedet utenfor Benidorm. Et fantastisk album som burde ha innfunnet seg i krypten for lenge siden, og ikke bare lyttes til på FLAC og strømming. Long Black Limousine, True Love Travels On A Gravel Road, In The Ghetto... den platen er et veritabelt overflødighetshorn. :cool:

    Vis vedlegget 460523

    Kommer vel inn på vinyl også før eller siden, men når blir det ikke kjøpt mer sort gull før tonene triller ut av høyttalerne uten å brumme.
    Elvis var konge (frem til han ble en feit misbruker)!

    Jeg er glad jeg ikke bestemte meg for holde pusten frem til kompisen din fikk orden på Funk-problemene. Skal definitivt skåle for deg når det snurres uten problemer :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er vel ingen som er overrasket over dette?:rolleyes:
    Flotte plater.
    Da er det kanskje håp, var jo redd for at det var her vinylen skulle havne etterhvert.
    Bare å vente på rette øyeblikk så kjøper du hele samlingen min;)
    Vis vedlegget 460635
    Skulle tatt seg ut!
    Jeg har ikke planer om nytt påbygg så din samling er uaktuell ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Spiller Curtis Mayfield på LP og registrerer at Ane Brun sitt nye album med coverlåter (inkludert en låt av Nick Cave) er tilgjengelig på Tidal. Helvete, livet er fullt av tøffe avgjørelser :mad:;)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En utsøkt liten samling du tok over der, åpenbart ei dame med god smak. Ellers har jeg bokmerket anbefalingen lenger oppe i Tidal, men det får vente for nå snurres From Elvis In Memphis på sølvskive, kjøpt for fire euro på antikkmarkedet utenfor Benidorm. Et fantastisk album som burde ha innfunnet seg i krypten for lenge siden, og ikke bare lyttes til på FLAC og strømming. Long Black Limousine, True Love Travels On A Gravel Road, In The Ghetto... den platen er et veritabelt overflødighetshorn. :cool:

    Kommer vel inn på vinyl også før eller siden, men når blir det ikke kjøpt mer sort gull før tonene triller ut av høyttalerne uten å brumme.
    Elvis var konge (frem til han ble en feit misbruker)!

    Jeg er glad jeg ikke bestemte meg for holde pusten frem til kompisen din fikk orden på Funk-problemene. Skal definitivt skåle for deg når det snurres uten problemer :)
    Det var nå bare de siste månedene av sitt liv at han la på seg kraftig. Fram til det siste året var han fortsatt i god form, full av diverse uppers and downers men hvem var vel ikke det på syttitallet? Når det kommer til Funk så er det et problem med enda flere sider. Får jeg nå bukt med jordstøyen så er det problemet løst. Og så er det å sette opp spilleren korrekt. Men det er et tredje problem som jeg ikke tenkte på da jeg startet prosessen, gulvet i krypten er fullstendig uegnet til platespillere av den tradisjonelle typen. Det består nesten av trampoliner som har for stramme fjærer. Så veggmontering er også nødvendig for å integrere Funk Gett! i krypten med fullt utbytte. Tangentialplatespillere av den typen jeg har er som kjent svært lite kresne på underlag, så det er egentlig naturlig at det er den som spiller først slik at jeg har noe på spille på mens øvrige problemer løses. :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Stille i huset, god kaffe og Ane Brun sine nye cover-versjoner på anlegget. Disse par timene på morgenen i helgene er noe jeg har begynt å sette mer og mer pris på :)

    Jeg har Viva høyttalere og kikket av nysjerrighet inn på sidene til Audioaktøren som er eneste forhandler i Norge. Ser at de selger noe de kaller Viva Numerico CD Transport with DAC. Måtte flire litt. En CD transport med DAC er i mitt hode bare en helt vanlig CD-spiller, men det må kanskje skrives slik når prisen er 74K :)

    Registrerte for noen dager siden at de «bortstuede» Fuglene mine hadde fått nytt trekk. Kona gikk nok møkkalei av at de kun var dekket av noen beige badehåndklær. Forståelig :)

    06902E2C-6230-40FD-9B01-62A567BBFFD1.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn