Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Stille i huset, god kaffe og Ane Brun sine nye cover-versjoner på anlegget. Disse par timene på morgenen i helgene er noe jeg har begynt å sette mer og mer pris på :)

    Jeg har Viva høyttalere og kikket av nysjerrighet inn på sidene til Audioaktøren som er eneste forhandler i Norge. Ser at de selger noe de kaller Viva Numerico CD Transport with DAC. Måtte flire litt. En CD transport med DAC er i mitt hode bare en helt vanlig CD-spiller, men det må kanskje skrives slik når prisen er 74K :)

    Registrerte for noen dager siden at de «bortstuede» Fuglene mine hadde fått nytt trekk. Kona gikk nok møkkalei av at de kun var dekket av noen beige badehåndklær. Forståelig :)

    Vis vedlegget 460848
    Hørte gjennom Ane Brun på Tidal i går kveld etter tipset ditt. Som vanlig en fabelaktig produksjon på Brun sine utgivelser. Er ingen tilhenger av coverlåter, da det sjelden er suksess. Ane Brun liker jeg godt, og jeg synes hun leverer på flere her...spes artig var Stay fra Shakespears' sister. Noen skikkelig dype basstoner her.
    Spent på å høre anlegget ditt. Tar gjerne en tur over broen en kveld til uken hvis det passer med besøk.

     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.261
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Stille i huset, god kaffe og Ane Brun sine nye cover-versjoner på anlegget. Disse par timene på morgenen i helgene er noe jeg har begynt å sette mer og mer pris på :)

    Jeg har Viva høyttalere og kikket av nysjerrighet inn på sidene til Audioaktøren som er eneste forhandler i Norge. Ser at de selger noe de kaller Viva Numerico CD Transport with DAC. Måtte flire litt. En CD transport med DAC er i mitt hode bare en helt vanlig CD-spiller, men det må kanskje skrives slik når prisen er 74K :)

    Registrerte for noen dager siden at de «bortstuede» Fuglene mine hadde fått nytt trekk. Kona gikk nok møkkalei av at de kun var dekket av noen beige badehåndklær. Forståelig :)

    Vis vedlegget 460848
    Hørte gjennom Ane Brun på Tidal i går kveld etter tipset ditt. Som vanlig en fabelaktig produksjon på Brun sine utgivelser. Er ingen tilhenger av coverlåter, da det sjelden er suksess. Ane Brun liker jeg godt, og jeg synes hun leverer på flere her...spes artig var Stay fra Shakespears' sister. Noen skikkelig dype basstoner her.
    Spent på å høre anlegget ditt. Tar gjerne en tur over broen en kveld til uken hvis det passer med besøk.

    Jeg er heller ingen tilhenger av cover-låter. Dette synes jeg derimot var veldig ålreit. I hvert fall en god plate å starte eller slutte dagen med :) Sperret også ørene opp når Stay trillet ut i rommet. Husker den som en Sam Brown låt, men du har sikkert rett i at det var en Shakespear Sisters greie.

    Neste uke passer dårlig. Kan hente deg i ettermiddag, gi deg tilstrekkelig med Tripel til at du liker lyden og sende deg tilbake på Djeveløya senere på kvelden? Er alene hjemme, så det er lett for meg å ta ting på sparket :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.883
    Antall liker
    13.878
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Er fuglene helt ute? Minner litt om undulater som sover under trekket sitt.
    Krever muskelkraft, men hadde vært intr å høre hvordan de oppleves etter en tid.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.261
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er fuglene helt ute? Minner litt om undulater som sover under trekket sitt.
    Krever muskelkraft, men hadde vært intr å høre hvordan de oppleves etter en tid.
    Hehe, kun foreløpig ute. Kona påstår hun liker fuglene best, mens jeg ikke husker en dritt av hvordan de låt :) Litt overdrevet. Bird 2 går dypere og er nok litt mer oppløst og stram i bassen. Plutselig en dag blir jeg kanskje revet med og legger Viva ut for salg, og ser hva som forsvinner først. Litt upraktisk å ha to par høyttalere stående i stuen :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes coverlåter er grei skuring. Hvis ikke kan jeg slutte å lytte til jazz, blues, soul og country med en gang... :rolleyes:
    Rockere er litt for opptatt av det IMO.
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Stille i huset, god kaffe og Ane Brun sine nye cover-versjoner på anlegget. Disse par timene på morgenen i helgene er noe jeg har begynt å sette mer og mer pris på :)

    Jeg har Viva høyttalere og kikket av nysjerrighet inn på sidene til Audioaktøren som er eneste forhandler i Norge. Ser at de selger noe de kaller Viva Numerico CD Transport with DAC. Måtte flire litt. En CD transport med DAC er i mitt hode bare en helt vanlig CD-spiller, men det må kanskje skrives slik når prisen er 74K :)

    Registrerte for noen dager siden at de «bortstuede» Fuglene mine hadde fått nytt trekk. Kona gikk nok møkkalei av at de kun var dekket av noen beige badehåndklær. Forståelig :)

    Vis vedlegget 460848
    Hørte gjennom Ane Brun på Tidal i går kveld etter tipset ditt. Som vanlig en fabelaktig produksjon på Brun sine utgivelser. Er ingen tilhenger av coverlåter, da det sjelden er suksess. Ane Brun liker jeg godt, og jeg synes hun leverer på flere her...spes artig var Stay fra Shakespears' sister. Noen skikkelig dype basstoner her.
    Spent på å høre anlegget ditt. Tar gjerne en tur over broen en kveld til uken hvis det passer med besøk.

    Jeg er heller ingen tilhenger av cover-låter. Dette synes jeg derimot var veldig ålreit. I hvert fall en god plate å starte eller slutte dagen med :) Sperret også ørene opp når Stay trillet ut i rommet. Husker den som en Sam Brown låt, men du har sikkert rett i at det var en Shakespear Sisters greie.

    Neste uke passer dårlig. Kan hente deg i ettermiddag, gi deg tilstrekkelig med Tripel til at du liker lyden og sende deg tilbake på Djeveløya senere på kvelden? Er alene hjemme, så det er lett for meg å ta ting på sparket :)

    Hei igjen. Nettopp kommet hjem fra byen, så så ikke denne før nå...høres fristende ut, men passer dessverre dårlig for meg i dag. Får utsette besøket inntil videre.

    Ang Stay er det Shioban Fahey fra Shakespares' Sister og Bananarama:eek: som er opprinnelsen til denne låta.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.261
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Stille i huset, god kaffe og Ane Brun sine nye cover-versjoner på anlegget. Disse par timene på morgenen i helgene er noe jeg har begynt å sette mer og mer pris på :)

    Jeg har Viva høyttalere og kikket av nysjerrighet inn på sidene til Audioaktøren som er eneste forhandler i Norge. Ser at de selger noe de kaller Viva Numerico CD Transport with DAC. Måtte flire litt. En CD transport med DAC er i mitt hode bare en helt vanlig CD-spiller, men det må kanskje skrives slik når prisen er 74K :)

    Registrerte for noen dager siden at de «bortstuede» Fuglene mine hadde fått nytt trekk. Kona gikk nok møkkalei av at de kun var dekket av noen beige badehåndklær. Forståelig :)

    Vis vedlegget 460848
    Hørte gjennom Ane Brun på Tidal i går kveld etter tipset ditt. Som vanlig en fabelaktig produksjon på Brun sine utgivelser. Er ingen tilhenger av coverlåter, da det sjelden er suksess. Ane Brun liker jeg godt, og jeg synes hun leverer på flere her...spes artig var Stay fra Shakespears' sister. Noen skikkelig dype basstoner her.
    Spent på å høre anlegget ditt. Tar gjerne en tur over broen en kveld til uken hvis det passer med besøk.

    Jeg er heller ingen tilhenger av cover-låter. Dette synes jeg derimot var veldig ålreit. I hvert fall en god plate å starte eller slutte dagen med :) Sperret også ørene opp når Stay trillet ut i rommet. Husker den som en Sam Brown låt, men du har sikkert rett i at det var en Shakespear Sisters greie.

    Neste uke passer dårlig. Kan hente deg i ettermiddag, gi deg tilstrekkelig med Tripel til at du liker lyden og sende deg tilbake på Djeveløya senere på kvelden? Er alene hjemme, så det er lett for meg å ta ting på sparket :)

    Hei igjen. Nettopp kommet hjem fra byen, så så ikke denne før nå...høres fristende ut, men passer dessverre dårlig for meg i dag. Får utsette besøket inntil videre.

    Ang Stay er det Shioban Fahey fra Shakespares' Sister og Bananarama:eek: som er opprinnelsen til denne låta.
    Vi får det til etter hvert :)

    Er visst frikobling mellom hjernen og tastaturet i dag. Av en eller annen grunn tenkte jeg på Stop og ikke Stay. Pussig så mange uvesentligheter som det er plass til mellom ørene. Når du skriver Shioban Fahey, mener jeg bestemt å huske at i tillegg til de gruppene, var hun gift med Dave Stewart fra Eurythmics :D
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.261
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser det for noen blir nok en helg med kabler, tullete tweaks, Odin 2 og Maxwell. Det meste handler selvfølgelig om å slå inn åpne dører da det meste allerede er sagt, og flesteparten av oss har gjort seg opp vår personlige mening (og de fleste av oss er nok rørende enige). Selv skjønner jeg ikke disse som nokså ensidig velger å ha et negativt fokus på hobbyen og stort sett skriver når noe kan idiotforklares. Jaja, whatever makes you tick :)

    Selv hadde jeg store planer om en belgisk Tripel, men etter en kebab-smell i regi av min sønn, er øl egentlig det siste jeg kunne tenkt meg. Da er det godt at en hver dannet herre har råstoffene til en pjolter eller to tilgjengelig. Som sagt så gjort :)

    CBD0A6BF-D1CA-4415-BB9A-5164997FA5D2.jpg


    Er egentlig litt lunken til haifai for tiden, men har nå vridd litt frem og tilbake på Allegroene innimellom. Sant å si hører jeg minimale forskjeller. Sikkert lettest å høre forskjeller når jeg vil det nok ;)

    Lørdagskveld, og både kone og unger har midlertidig forlatt meg. Da blir det litt gressing i min far sin gamle platebunke, og etter hvert litt innlegging i Discogs. Nå er det Louis Armstrong som bidrar til peiskosen. Vanskelig å holde beinet helt i ro når den karen går i gang :)

    BDAD4EC9-1428-4491-AED7-DAAFB1F4FC46.jpg


    Det mest matnyttige jeg har gjort i dag er å skifte pære over inngangsdøren. I utgangspunktet en enkel greie. Verre blir det når huset i sin tid ble bygget uten overbygget av glass. Det kom opp i ettertid da de skjønte de bodde i Bergen. Snakket med han som i sin tid bygget huset, og han mente at den gangen han byttet lyspære, så hadde han stillaser på huset ifm malingsarbeider......;)

    A1296237-8ACD-4CA7-81F8-19DFA6E37E54.jpg
     
    Sist redigert:
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Pjolter er ett ord det er lenge siden man har hørt, min salige fader var glad i en pjolter.
    Eau de Vie og soda var en slager når de hadde en herrekveld:)
    Ett ord man gjerne forbinder med eldre herremenn, sier noe om deg Karma?
    :cool:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.261
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Pjolter er ett ord det er lenge siden man har hørt, min salige fader var glad i en pjolter.
    Eau de Vie og soda var en slager når de hadde en herrekveld:)
    Ett ord man gjerne forbinder med eldre herremenn, sier noe om deg Karma?
    :cool:
    Jepp, ikke akkurat en drikk som får man til å fremstå yngre ;) For min del er det Dawson og soda som er greien. Akkurat nå tester jeg pjolter og kakemenn. Det må nå jaggu få meg til å virke ung ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.261
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bestilte en liten platebunke for en stund siden. Ble betalt for ni dager siden, og deretter er ingenting hørt eller mottatt. Selger har gjennomført mange salg/kjøp på HFS og har ikke vært innlogget siden forrige onsdag. Sikkert en god grunn, men en utålmodig kar som meg kjenner på irritasjonen :mad::D
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vi vil jo så gjerne ha det vi har betalt for umiddelbart. Men han har sikkert måtte melde pass en uke av forståelige og legitime grunner hvis det er en velrenommert selger på forumet.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.261
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vi vil jo så gjerne ha det vi har betalt for umiddelbart. Men han har sikkert måtte melde pass en uke av forståelige og legitime grunner hvis det er en velrenommert selger på forumet.
    Jepp, blodtrykket er fremdeles på anstendig nivå, og jeg puster med nesen :)
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Bestilte en liten platebunke for en stund siden. Ble betalt for ni dager siden, og deretter er ingenting hørt eller mottatt. Selger har gjennomført mange salg/kjøp på HFS og har ikke vært innlogget siden forrige onsdag. Sikkert en god grunn, men en utålmodig kar som meg kjenner på irritasjonen :mad::D
    Hm, får man legge seg bak øret:rolleyes:
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.057
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Bestilte en liten platebunke for en stund siden. Ble betalt for ni dager siden, og deretter er ingenting hørt eller mottatt. Selger har gjennomført mange salg/kjøp på HFS og har ikke vært innlogget siden forrige onsdag. Sikkert en god grunn, men en utålmodig kar som meg kjenner på irritasjonen :mad::D
    Har man først havnet på vinylkjøret, så kan det være tøft å vente på neste fix :p
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.261
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bestilte en liten platebunke for en stund siden. Ble betalt for ni dager siden, og deretter er ingenting hørt eller mottatt. Selger har gjennomført mange salg/kjøp på HFS og har ikke vært innlogget siden forrige onsdag. Sikkert en god grunn, men en utålmodig kar som meg kjenner på irritasjonen :mad::D
    Har man først havnet på vinylkjøret, så kan det være tøft å vente på neste fix :p
    Et helvete å stoppe ekorngenet når det først er kommet i bevegelse :mad:;)

    48CFC385-4716-4268-99C7-C1B5396190BF.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.261
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Altfor lenge siden jeg har vært i Nord-Norge! Natten var full av nordlys, og morgenen startet med en liten fjelltur. Nice!

    Deilig å våkne til denne utsikten fra rommet, og ikke minst den klare og forfriskende luften :)

    2803E909-42AF-4144-9B9A-B1E5C63BBC19.jpg
    CFD3209E-94AC-43B8-9B84-C816D5E12A9C.jpg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.510
    Antall liker
    102.796
    Torget vurderinger
    23
    Er det der utsikt? Ligner mer på innsikt... men fint er det uansett. BTW, når kan en være sikker på å se nordlys, dersom været tillater dette?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.261
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.261
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er det der utsikt? Ligner mer på innsikt... men fint er det uansett. BTW, når kan en være sikker på å se nordlys, dersom været tillater dette?
    Det var visst solstorm i går med påfølgende spekulært lysshow. Anbefalinger for når man kan være sikker på å få se bra nordlys tror jeg nordlendingene får ta seg av. Har hørt at det ikke er vits å dra lengst mulig nord, så lenge man kreker seg opp rundt polarsirkelen. Tromsø leverer visst noe av det beste, bare man får det litt mørkt rundt seg......
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.261
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Altfor lenge siden jeg har vært i Nord-Norge! Natten var full av nordlys, og morgenen startet med en liten fjelltur. Nice!

    Deilig å våkne til denne utsikten fra rommet, og ikke minst den klare og forfriskende luften :)

    Vis vedlegget 461565 Vis vedlegget 461566
    Havnet på ROS? Fint der oppe :)
    Ramsund i fint vær er bra........for et par dager :)
    Puhhh det der har man ikke sett siden 1988, vet ikke helt om jeg har savnet det slik det uttrykkes, men det var nå engang det også...KNM Vidar hette visst farkosten man var ombord på som hörte hjemme der :cool:

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.684
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Altfor lenge siden jeg har vært i Nord-Norge! Natten var full av nordlys, og morgenen startet med en liten fjelltur. Nice!

    Deilig å våkne til denne utsikten fra rommet, og ikke minst den klare og forfriskende luften :)

    Vis vedlegget 461565 Vis vedlegget 461566
    Havnet på ROS? Fint der oppe :)
    Ramsund i fint vær er bra........for et par dager :)
    Syntes at det var noe kjent med de fjellsilhuettene!

    Fond memories: Totalkræsjet en Opel Kadett like før Myklebostad på Tjeldøya for mange, mange år siden, og har fremdeles mareritt når jeg tenker på en tur over Tjeldsundet fra Lødingen til Kjerstad tidlig en 1. januars morgen i nordvest storm. ( Bevingede ord fra losbåtføreren: "Å Fan, æ glømt å fyill opp ballasttankan!" mens vi lå utenfor Kjerstad med vinden rett fra akter og prøvde å finne radarmerkene for innseilingen i snøkavet).

    Fyllesjuk var jeg også. :p

    mvh
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.261
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Husker KNM Vidar godt, musicus. Snakker vel mer om en firkantet balje enn en skikkelig farkost :)

    Dæven. Skjønner godt at det minnet sitter spikret, tkr ;)
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Da har jeg fått tenkt meg litt om. Ordet NÅR kan nok relateres til egne tanker/ planer...selv om det nok ikke kommer til å ta helt av for egen del :p

    Å kjøpe vinylplater blir vel aldri feil... når det tar av på utstyrssiden derimot :)
    Korrekt bruk av adverb dette, Stover. Hvis ville vært helt feil. ;) :) :) :)
    Fortell, fortell! Lover å ikke si det til noen :D
    :) Så bra, da er hemmeligheten trygg...... Når tiden er inne blir det nok en mer seriøs vinylavspiller. Sa jeg Linn, Roksan, Rega eller DPS?
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Husker KNM Vidar godt, musicus. Snakker vel mer om en firkantet balje enn en skikkelig farkost :)

    Dæven. Skjønner godt at det minnet sitter spikret, tkr ;)
    Helt klart! men på den tiden var den om jeg minns rett, en av de nyeste farkostene til KNM så vi hadde relativt god komfort ombord jfrt annet flytende i marinen! :)

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.261
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Husker KNM Vidar godt, musicus. Snakker vel mer om en firkantet balje enn en skikkelig farkost :)

    Dæven. Skjønner godt at det minnet sitter spikret, tkr ;)
    Helt klart! men på den tiden var den om jeg minns rett, en av de nyeste farkostene til KNM så vi hadde relativt god komfort ombord jfrt annet flytende i marinen! :)

    mvh
    Helt klart. Vi på MTBer misunte nok komforten på Vidar og Vale, men ikke tjenesten :)

    Vår herre synes å ha en særdeles dårlig dag, men nå er det vel likevel bare å hive seg ut i drittværet. God helg :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.261
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt tøff morgen etter en litt tøff kveld, men kaffen gjør godt og Robert Plant sin siste låter riktig så bra. Bra utgangspunkt for en ålreit lørdag :)

    8D0C2941-53C7-4D78-A4F6-E67FED6507C5.jpeg


    Har akkurat fått napp på en anstendig haifai-benk som skal plukkes opp senere i dag. Kommer nok ikke til å følge meg i graven, men den er i hvert fall mye mer praktisk enn den jeg har i dag :)

    8DE2273E-60C4-4815-AB68-DE446B6DC7C4.jpeg


    Registrerer ellers at naboene er en tur ute i hagen. God helg!

    6BDCFBF4-18CC-403C-BAAF-4F99519828D5.jpg
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Morsom benk. Som skapt for Sony, Sansui, Soulution, Stax......
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn