Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.366
    Antall liker
    63.299
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Etter å ha kikket litt på gagaball tror jeg det er på tide å bevege seg videre :rolleyes::D

    Klargjøring for vinter-haifai fortsetter med uforminsket styrke. Ny BJC er ankommet for kobling mellom DAC og Audio Valve (så jeg slipper å bruke den som står koblet mellom platespiller og Karan). I tillegg ble jeg litt revet med og bestilte et par DIY nettkabler av en sympatisk kar som reklamerer på Torget. Ser ut som bra håndtverk med et tverrsnitt som i hvert fall gir sjelefred, og i tillegg er de ikke så stive som mange andre nettkabler har en tendes til å være. Alt bra, foruten at det gikk litt fort i svingene med målebåndet når jeg bestilte :mad:;) Jaja, det dukker sikkert opp et sted hvor de passer :)

    IMG_4389.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.366
    Antall liker
    63.299
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Aaaaaaaaah, endelig helg! Litt hodepine, men skal nok likevel klare å tvinge ned et krus sterkøl. Litt sykkel på TV, og deretter må det gis en gjennomgang av kvalitetsplaten en god kamerat kom med i går. Blir bra dette :)

    IMG_4392.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.366
    Antall liker
    63.299
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God helg karmana og kos deg med musikken :)

    mvh
    En riktig god helg tilbake til det blide sørland! Vi Bergensere satser på en dobbelt verdensmester fra Kristiansand :) Bryr sikkert ikke deg som må ha motor når du tar ut to-hjulingen :D
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Aaaaaaaaah, endelig helg! Litt hodepine, men skal nok likevel klare å tvinge ned et krus sterkøl. Litt sykkel på TV, og deretter må det gis en gjennomgang av kvalitetsplaten en god kamerat kom med i går. Blir bra dette :)

    Vis vedlegget 458467
    Betryggende å godt og se du er i gang med helg kosen karmana :)
    Er selv i gang å venter nå på innspurten på sykkel!
    Ha en strålende helg :)

    IMG_3244.jpg






    Mvh: Espen L
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.366
    Antall liker
    63.299
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Aaaaaaaaah, endelig helg! Litt hodepine, men skal nok likevel klare å tvinge ned et krus sterkøl. Litt sykkel på TV, og deretter må det gis en gjennomgang av kvalitetsplaten en god kamerat kom med i går. Blir bra dette :)

    Vis vedlegget 458467
    Betryggende å godt og se du er i gang med helg kosen karmana :)
    Er selv i gang å venter nå på innspurten på sykkel!
    Ha en strålende helg :)

    Vis vedlegget 458512





    Mvh: Espen L
    Skummer fristende det der, Espen! Ikke allverden av avslutning på syklingen, men med litt øl og musikk er det fort glemt. Ha en trivelig helg :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Sterkt brennevin og denne røveren her gjør at min kone og hennes venninne har begynt å tvile på min mentale helse.

    Vis vedlegget 458566
    På den annen hånd, den blonde dama der kunne synge.

    En period piece, den plata der. Du kunne valgt verre, IMO.

    Hils fruen fra meg og si at det kunne vært mye verre. Polsk freejazz comes to mind.


    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.366
    Antall liker
    63.299
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sterkt brennevin og denne røveren her gjør at min kone og hennes venninne har begynt å tvile på min mentale helse.

    Vis vedlegget 458566
    På den annen hånd, den blonde dama der kunne synge.

    En period piece, den plata der. Du kunne valgt verre, IMO.

    Hils fruen fra meg og si at det kunne vært mye verre. Polsk freejazz comes to mind.


    Mvh
    Hehe, de ser ut som et noenlunde vellykket bulgarsk danseband, men helt klart iørefallende popmusikk fra sin periode :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.663
    Antall liker
    58.520
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Aaaaaaaaah, endelig helg! Litt hodepine, men skal nok likevel klare å tvinge ned et krus sterkøl. Litt sykkel på TV, og deretter må det gis en gjennomgang av kvalitetsplaten en god kamerat kom med i går. Blir bra dette :)

    Vis vedlegget 458467

    welch 4.jpg

    Riktig skive, men dessverre feil format.:p:cool:;)

    God helg likevel!:)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.366
    Antall liker
    63.299
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Aaaaaaaaah, endelig helg! Litt hodepine, men skal nok likevel klare å tvinge ned et krus sterkøl. Litt sykkel på TV, og deretter må det gis en gjennomgang av kvalitetsplaten en god kamerat kom med i går. Blir bra dette :)

    Vis vedlegget 458467

    Vis vedlegget 458570
    Riktig skive, men dessverre feil format.:p:cool:;)

    God helg likevel!:)
    Kjenner må-ha-følelsen hver gang jeg ser platespilleren din, blues! Helt klart riktig skive, men det finnes ikke feilt format vettu :)

    God helg likevel :D
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du er min brother from another mother, karmana. Skål! :cool:
    ;););) skål tilbake, balubaen, og kos deg videre i den norske Frp-fortetningen :cool::D
    Ha ha, tror jeg nesten må fotografere noe fra de norske lokalavisene her nede. ;)
    Men akkurat nå er jeg så hinsides at alt som har med politikk å gjøre er bannlyst... ;)
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Aaaaaaaaah, endelig helg! Litt hodepine, men skal nok likevel klare å tvinge ned et krus sterkøl. Litt sykkel på TV, og deretter må det gis en gjennomgang av kvalitetsplaten en god kamerat kom med i går. Blir bra dette :)

    Vis vedlegget 458467
    God helg karmana. :)
    Godt øl og god musikk er sjelden feil. Affligem er gode saker.
    Håper en dag at noen tripel finner veien hit til Hedmark igjen. Begynner å bli litt for lenge siden jeg hadde noen flasker med slike gode dråper her nå.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.366
    Antall liker
    63.299
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, Tripel er sjelden feil, yosh.
    Synd det er så dyrt her på bjerget, men snart skal noen kamerater og meg i gang med å sikre egne behov til en billigere penge :)
    Fortsatt god helg!
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Fest i gatene og den jevne bergenser reker gatalangs dagen lang?
    Nå er festen snart slutt og syklistene skal slite gummien på andres brosteiner.
    Er dere fornøyd og har alt vært fryd og gammen?
    mvh
    v-m
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.366
    Antall liker
    63.299
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gøyalt dette her, VM! Selv synes jeg sykkel er best på TV, men det skader aldri med litt ekstra folkeliv i sentrum. Noen vil alltid sutre uavhengig av hva som skjer, men jeg tror de fleste bergensere har syntes det har vært kjekt med sykkel-VM, uavhengig av om det har vært litt kjilent å bruke bilen innimellom :)

    Selv har vi og et vennepar røret rundt i byen idag. Solen brølte som vanlig gjestmild, og en relativt fuktig lunsj ble inntatt i nærheten av løypen. Ses ikke så godt på bildet, men tråsyklistene passerte jevnlig hvis vi tok oss bryet med å løfte nesen fra glasset :)

    83CBBA46-DF7F-4CA6-913D-62C72164E288.jpg


    Selv om vi ikke fikk så mye nærkontakt med syklistene, var i hvert fall veggene full av sykkelbilder, og jaggu hang det ikke en sykkel på veggen også :)

    D9BEAE1F-24C8-4207-B488-96BC3C514476.jpg


    Nå nytes en liten sherry-whisky, og når kona er lagt skal dagens fangst spilles på litt røslig volum!

    86376294-F924-4545-867B-27293EFD71DC.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.366
    Antall liker
    63.299
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Begynner å bli betenkelig mye vinyl i tråden din.......:rolleyes:

    mvh
    Ja, et uskyldig barnesinn blir jo så altfor lett revet med!

    Når jeg finner vinyl som inneholder et spor av supergruppen Elektrisk Regn som ikke er gitt ut på CD (eller streaming), er det jo selvfølgelig bare å høgge til :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Begynner å bli betenkelig mye vinyl i tråden din.......:rolleyes:

    mvh
    Ja, et uskyldig barnesinn blir jo så altfor lett revet med!

    Når jeg finner vinyl som inneholder et spor av supergruppen Elektrisk Regn som ikke er gitt ut på CD (eller streaming), er det jo selvfølgelig bare å høgge til :)
    Ser den.

    Dessuten er impulskontroll et fremmedord for de fleste av oss her inne.;)

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.366
    Antall liker
    63.299
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Begynner å bli betenkelig mye vinyl i tråden din.......:rolleyes:

    mvh
    Ja, et uskyldig barnesinn blir jo så altfor lett revet med!

    Når jeg finner vinyl som inneholder et spor av supergruppen Elektrisk Regn som ikke er gitt ut på CD (eller streaming), er det jo selvfølgelig bare å høgge til :)
    Ser den.

    Dessuten er impulskontroll et fremmedord for de fleste av oss her inne.;)

    mvh
    Impulskontroll er for gamle gamlinger! Vi unge gamlinger holder oss unna slik styggedom!!!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.366
    Antall liker
    63.299
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Begynner å bli betenkelig mye vinyl i tråden din.......:rolleyes:

    mvh
    Retningen er positiv.
    Det går mot rør, vinyl og køntri.
    Det er der sjelefreden ligger.:cool:

    Spinn ei morderballade, så blir det komplett.:cool:

    Lite å være veldig uenig i der, BB. Det eneste jeg i grunnen vet om positiv retning akkurat nå......er mot skoene for en 20 sekunders avtale med et sykkelfelt :)
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.275
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Gøyalt dette her, VM! Selv synes jeg sykkel er best på TV, men det skader aldri med litt ekstra folkeliv i sentrum. Noen vil alltid sutre uavhengig av hva som skjer, men jeg tror de fleste bergensere har syntes det har vært kjekt med sykkel-VM, uavhengig av om det har vært litt kjilent å bruke bilen innimellom :)

    Selv har vi og et vennepar røret rundt i byen idag. Solen brølte som vanlig gjestmild, og en relativt fuktig lunsj ble inntatt i nærheten av løypen. Ses ikke så godt på bildet, men tråsyklistene passerte jevnlig hvis vi tok oss bryet med å løfte nesen fra glasset :)

    Vis vedlegget 458768

    Selv om vi ikke fikk så mye nærkontakt med syklistene, var i hvert fall veggene full av sykkelbilder, og jaggu hang det ikke en sykkel på veggen også :)

    Vis vedlegget 458769

    Nå nytes en liten sherry-whisky, og når kona er lagt skal dagens fangst spilles på litt røslig volum!

    Vis vedlegget 458771
    En MacAllan er aldri feil, selv om "Select Oak" er en av deres svakeste imo..
    18-åringen eller Cask Strength er gull :)

    M
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.366
    Antall liker
    63.299
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den ene av de to nettkablene jeg nylig kjøpte var i hvert fall lang nok til hva den var ment for, mens den andre fikk seg en alternativ plassering sammen med CD-drivverket mitt. Sikkert bra greier, men jeg skjønner ikke helt hva jeg tenkte på. Dette blir selv for meg i overkant mye bling :mad::D

    BJC er nå koblet mellom DAC og Audio Valve, så nå er det bare å slå den på når det ønskes «rørlyd» i stuen. Blir nok enda en stund før den starter sesongen da sommeren har svingt innom solkysten igjen :)

    C333910A-9416-44DF-9585-C6957CB45A58.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.997
    Begynner å bli betenkelig mye vinyl i tråden din.......:rolleyes:

    mvh
    Retningen er positiv.
    Det går mot rør, vinyl og køntri.
    Det er der sjelefreden ligger.:cool:

    Spinn ei morderballade, så blir det komplett.:cool:
    Jeg ble plutselig veeeeeeeeeldig usikker, men kom frem til at du nok har forsynt deg av væsken til tannlegen.
    Sjelefreden går så vist ikke for alle via køntri Bluesbreaker.
    Æ sei itt meir :rolleyes:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.366
    Antall liker
    63.299
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Slækk kveld med John Coltrane Quartet. Fant det da like greit å jekke en flaske rødvin. Er det tirsdag så er det tirsdag. Flasken kostet vel i overkant av en hundrelapp, men er påtrykket Gran Reserva og gullnetting rundt flasken. Smaker likevel som rødvin for en hundrelapp. Begynte å tenke på kabler jeg :p;)

    7D536194-1E64-4F99-ADDE-B8F9457815B8.jpg


    Helgens dobbelt-LP på Apollon fra Garage i Bergen var vellykket. Mye bra musikk og dønn tyst vinyl (mer enn hva jeg kan si om mitt første/forrige kjøp). CDen lå jaggu meg også oppi coveret. Da kan jeg jo forlyste meg med å finne ut hva som låter best hos meg. Næh, gidder ikke :) Fun fact; platen lærte meg hvordan Garage fikk navnet......

    9EBF555C-0D96-4A8F-92E2-70847637E364.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.366
    Antall liker
    63.299
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Faen så vanskelig å finne et brukt rack/stereomøbel som er fornuftig priset og ser ålreit ut :mad:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn