Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Grattis med nytt rack Karmana :)
    Bilder forventes når du har fått komponentene på plass!



    Mvh: Espen L
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den benken var skikkelig flott, Karmana!
    Som skapt for Karan?

    Ha en fin dag i havgapet :)

    J
    Morsom benk. Som skapt for Sony, Sansui, Soulution, Stax......
    Grattis med nytt rack Karmana :)
    Bilder forventes når du har fått komponentene på plass!


    Mvh: Espen L
    Takker, karer! Blir nok for små greier til at den egner seg for Karan ampen. Benken skal pent plasseres på siden av oppsettet. Da får jeg flyttet Karan pre og PSU inn, og samtidig får jeg plass til greiene som står i den gamle benken. Blir bra :) Så får vi se om fremtiden bringer en Solid Tech Cinema 8 eller noe lignende.....
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ny gammel haifai-benk er kommet i hus. Fornøyd, veldig mye benk for småpenger. Nå er det bare å skrape sammen tiltak til en vask og masse flytting og bytting av kabler. Kjenner at motivasjonen til dette har veeeeldig dårlige arbeidsvilkår akkurat nå :)

    4AC5157A-5B95-4544-8ED2-671ACED1C0BC.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Der har du benk i flere uker :D

    BTW, du pålegges å endre trådttittel til noe med tilhørighet til din nye base....
    Hehe, får satse på det :)

    Ja, det er vel snart på tide å slå et lite slag for verdens navle, Drotningsvik :D
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Øl og lyd og slik, her i Drotningsvik.

    Rim som selv en andreklassing kan være stolt av ;). Fin hylle forresten.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Forslag til trådtittel:

    "Ute er det vått, men inne er det tørt":p

    Grattis med benk, Karmis! :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Øl og lyd og slik, her i Drotningsvik.

    Rim som selv en andreklassing kan være stolt av ;). Fin hylle forresten.
    Forslag til trådtittel:

    "Ute er det vått, men inne er det tørt":p

    Grattis med benk, Karmis! :)
    Hehe, takker! Får bestemme meg når jeg henger over en whisky på natten og er i det mest kreative hjørnet :D
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.837
    Antall liker
    50.830
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Lett!
    Haifai,musikk og litt andre greier i casa karmana.
    Bare hyggelig K,du trenger ikke sende meg en god flaske vin som takk :):)

    O
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lett!
    Haifai,musikk og litt andre greier i casa karmana.
    Bare hyggelig K,du trenger ikke sende meg en god flaske vin som takk :):)

    O
    Puuh, og jeg som allerede mentalt var i ferd med å pakke inn en flaske champagne og en fyrrig rødvin ;)

    Må kanskje også tenke på å skifte nick. Kar (Karan - til salgs) ma ( Marten - Bird 2 til salgs) na (Naim - long gone) :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.837
    Antall liker
    50.830
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Nick får du beholde,blir så mye og holde styr på om du bytter det også:)

    O
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har jo ikke fulgt med i timen her, Karmana - hva er planen fremover? Hva skal inn når det gamle skal ut?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har jo ikke fulgt med i timen her, Karmana - hva er planen fremover? Hva skal inn når det gamle skal ut?
    Det er vel strengt tatt ingen veldig store planer. Det eneste som er sikkert er at jeg har et par høyttalere for mye. Foreløpig ligger Bird 2 for salg, men det kan være jeg legger ut begge parene og lar markedet bestemme hva jeg skal sitte igjen med. Karan er kraftig overkill på Viva Allegro, og derfor sjekker jeg ut interessen. I tilfelle salg blir det kjøpt en integrert amp. Selvfølgelig også litt andre ting jeg leker med i hodet, men dette er vel det mest konkrete :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har du ikke allerede en integrert i AV Ass 50, da? Funker ikke den godt nok sammen med Viva?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har du ikke allerede en integrert i AV Ass 50, da? Funker ikke den godt nok sammen med Viva?
    Joda. Har faktisk ikke brukt den siden jeg flyttet fra Hilversum, så derfor har den foreløpig ikke lekt seg sammen med Allegro. Blir veldig overrasket hvis ikke Viva og Audio Valve fungerer godt sammen. Har fått en fiks ide om at det skal gløde stemningsfullt i rørene på første vinterdag (kan ta en stund i Bergen) ;) Skader jo ikke å supplere en integrert rørforsterkere med en transe :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skifting av plate med Telemarknedslag.

    8FA4E413-D43D-4FBD-852E-250BD4A4C4E9.jpg


    Skifte av plate med en lett Kongsbergknekk.

    0A338A8D-AAB3-4F6B-BC56-C0B239C12AA7.jpg


    Lyden ble jaggu meg også et par hakk bedre. Sikkert på grunn av den nye benken. Har sikkert ingenting med at jeg økte avstanden litt mellom høyttalerne ;)
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har jo ikke fulgt med i timen her, Karmana - hva er planen fremover? Hva skal inn når det gamle skal ut?
    Det er vel strengt tatt ingen veldig store planer. Det eneste som er sikkert er at jeg har et par høyttalere for mye. Foreløpig ligger Bird 2 for salg, men det kan være jeg legger ut begge parene og lar markedet bestemme hva jeg skal sitte igjen med. Karan er kraftig overkill på Viva Allegro, og derfor sjekker jeg ut interessen. I tilfelle salg blir det kjøpt en integrert amp. Selvfølgelig også litt andre ting jeg leker med i hodet, men dette er vel det mest konkrete :)
    Ja, hadde helt glemt at du hadde et par til! De Viva allegroene ser lekre ut basert på hva jeg finner på nettet... :)
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Lydendringen kan, i tillegg til hyllekonstruksjonen eller flytting av høyttalere som du nevner, også ha sin forklaring i at komponentene får mer luft rundt seg. Mindre påvirkning fra trafoer med mer. I beste Naim ånd, der man skiller strømforsyninger og digitale enheter fra kilde og preamp ved bruk av 2 rack. Helt klart hørtbart, men upraktisk i noen tilfeller.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har jo ikke fulgt med i timen her, Karmana - hva er planen fremover? Hva skal inn når det gamle skal ut?
    Det er vel strengt tatt ingen veldig store planer. Det eneste som er sikkert er at jeg har et par høyttalere for mye. Foreløpig ligger Bird 2 for salg, men det kan være jeg legger ut begge parene og lar markedet bestemme hva jeg skal sitte igjen med. Karan er kraftig overkill på Viva Allegro, og derfor sjekker jeg ut interessen. I tilfelle salg blir det kjøpt en integrert amp. Selvfølgelig også litt andre ting jeg leker med i hodet, men dette er vel det mest konkrete :)
    Ja, hadde helt glemt at du hadde et par til! De Viva allegroene ser lekre ut basert på hva jeg finner på nettet... :)
    De du ser på nettet av Allegro er en ny modell og nok litt mer smekre enn mine. Mine er mer firkantet og traust, men elementene er de samme, så lydmessig er det sikkert ikke de helt store forskjellene. Du får ta deg en tur ut og høre en dag du ikke har noe bedre fore :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lydendringen kan, i tillegg til hyllekonstruksjonen eller flytting av høyttalere som du nevner, også ha sin forklaring i at komponentene får mer luft rundt seg. Mindre påvirkning fra trafoer med mer. I beste Naim ånd, der man skiller strømforsyninger og digitale enheter fra kilde og preamp ved bruk av 2 rack. Helt klart hørtbart, men upraktisk i noen tilfeller.
    Takker, Stover! Er nok langt fra usannsynlig at den lille ekstra roen jeg opplever i lydbildet også har sin bakgrunn i bedre seperasjonen mellom komponentene. Skadet heller ikke å bytte ubalansert kabel fra platespiller til preamp fra 6,5m til 1m :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Skifting av plater men ditten og datten, lissom....

    Du, Karmana, kan du ikke først som sist likesågodt skaffe deg en skikkelig vinylrigg, da? Slutt å røre rundt grøten!;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skifting av plater men ditten og datten, lissom....

    Du, Karmana, kan du ikke først som sist likesågodt skaffe deg en skikkelig vinylrigg, da? Slutt å røre rundt grøten!;)
    Dæven vina, snakker om å legge opp til smash!!! Jeg har nå i det minste en platespiller som virker :cool:;) Må likevel innrømme at det hadde vært gøyalt med en platespiller med litt schwung over :rolleyes::)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Smash my a....!
    Jeg besitter faktisk to rigger for tiden, må vite.:cool:
    Dessuten, selv den med brum - den brummer jo ikke hele tiden heller - hadde gjort platene mer rettferdighet enn veldig mye annet, tsk, tsk!;)

    Jaja, det viktigste er å kose seg med musikken, og det gjør du jo;D
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har jo ikke fulgt med i timen her, Karmana - hva er planen fremover? Hva skal inn når det gamle skal ut?
    Det er vel strengt tatt ingen veldig store planer. Det eneste som er sikkert er at jeg har et par høyttalere for mye. Foreløpig ligger Bird 2 for salg, men det kan være jeg legger ut begge parene og lar markedet bestemme hva jeg skal sitte igjen med. Karan er kraftig overkill på Viva Allegro, og derfor sjekker jeg ut interessen. I tilfelle salg blir det kjøpt en integrert amp. Selvfølgelig også litt andre ting jeg leker med i hodet, men dette er vel det mest konkrete :)
    Ja, hadde helt glemt at du hadde et par til! De Viva allegroene ser lekre ut basert på hva jeg finner på nettet... :)
    De du ser på nettet av Allegro er en ny modell og nok litt mer smekre enn mine. Mine er mer firkantet og traust, men elementene er de samme, så lydmessig er det sikkert ikke de helt store forskjellene. Du får ta deg en tur ut og høre en dag du ikke har noe bedre fore :)
    Gjerne! Er det Ok bussforbindelse fra sentrum og ut til deg, eller er det et omstendelig prosjekt? Jeg lever jo det glade bilfrie urbanhippie-livet midt i sentrum.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Smash my a....!
    Jeg besitter faktisk to rigger for tiden, må vite.:cool:
    Dessuten, selv den med brum - den brummer jo ikke hele tiden heller - hadde gjort platene mer rettferdighet enn veldig mye annet, tsk, tsk!;)

    Jaja, det viktigste er å kose seg med musikken, og det gjør du jo;D
    Jeg er ikke der nå, men med tiden ender jeg kanskje opp med å oppgradere platespilleren. Så lenge jeg henger her inne har jeg jo potensiale til å betale for å få tilført nye nevroser ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, hadde helt glemt at du hadde et par til! De Viva allegroene ser lekre ut basert på hva jeg finner på nettet... :)
    De du ser på nettet av Allegro er en ny modell og nok litt mer smekre enn mine. Mine er mer firkantet og traust, men elementene er de samme, så lydmessig er det sikkert ikke de helt store forskjellene. Du får ta deg en tur ut og høre en dag du ikke har noe bedre fore :)
    Gjerne! Er det Ok bussforbindelse fra sentrum og ut til deg, eller er det et omstendelig prosjekt? Jeg lever jo det glade bilfrie urbanhippie-livet midt i sentrum.
    Hehe, direkteforbindelse, og etter ca 13 min hopper du av ved Drotningsvik Senter. Deretter er det en liten spasertur på i underkant av 10 min. Må nok likevel plukke deg opp på busstoppet. Det er ikke godt å vite hva gutta fra distriktet gjør med en urbanhippie.....

    10CDB159-961B-4CBB-845A-68D8C290C294.jpeg
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Ja, hadde helt glemt at du hadde et par til! De Viva allegroene ser lekre ut basert på hva jeg finner på nettet... :)
    De du ser på nettet av Allegro er en ny modell og nok litt mer smekre enn mine. Mine er mer firkantet og traust, men elementene er de samme, så lydmessig er det sikkert ikke de helt store forskjellene. Du får ta deg en tur ut og høre en dag du ikke har noe bedre fore :)
    Gjerne! Er det Ok bussforbindelse fra sentrum og ut til deg, eller er det et omstendelig prosjekt? Jeg lever jo det glade bilfrie urbanhippie-livet midt i sentrum.
    Hehe, direkteforbindelse, og etter ca 13 min hopper du av ved Drotningsvik Senter. Deretter er det en liten spasertur på i underkant av 10 min. Må nok likevel plukke deg opp på busstoppet. Det er ikke godt å vite hva gutta fra distriktet gjør med en urbanhippie.....

    Vis vedlegget 462311
    Litt skumle scenarier her skjønner jeg - men høres ut som en plan lell!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn