Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.481
    Antall liker
    15.108
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Karmanas visdomsord 4.; summen av fikling er konstant. Når man ikke får fikle tilstrekkelig med kone, kjæreste eller andre damer, er det dessverre noen som må kompensere med å fikle med PU og armer på platespilleren(e).
    Fikle eller tukle kan lede til en ond sirkel, men ta råd fra denne konsulenten 😂

     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.866
    Antall liker
    13.731
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det er jo noe fascinerende med SPU og EMT, som også faller på rett sted, slik som trepunkten til Rega. Pickuper handler i stor grad om nøyaktighet, så akkurat det at nålefanen er korrekt ifht hus bør være et minimum (eller har de også montert motoren skjevt)? Dette kunne vært standardisert i større grad. Og det kunne monteringshull og avstand for armer også.
    Standardisering? Du mener sånn at det bare er å montere og så er alt rett med en gang, uten egeninnsats?
    Blir det sånn som aktive høyttalere med medfølgende mikrofon og selvjusterende DSP?
    Det blir sikkert kjempegøy! Like gøy som selvkjørende biler der du kan sitte i baksetet.
    Fint da med alle disse konene, kjærestene, damene som bare tripper etter å bli fiklet mer med. :D
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er jo noe fascinerende med SPU og EMT, som også faller på rett sted, slik som trepunkten til Rega. Pickuper handler i stor grad om nøyaktighet, så akkurat det at nålefanen er korrekt ifht hus bør være et minimum (eller har de også montert motoren skjevt)? Dette kunne vært standardisert i større grad. Og det kunne monteringshull og avstand for armer også.
    Jeg har all mulig respekt for «fiklerne», men det kommer forhåpentligvis ikke som en overraskelse 😊 Du har en helt annen tilnærming til hobbyen enn meg, men foruten «fiklingen» er nok likhetstrekkene atskillig flere enn ulikhetene. Whatever makes us happy :love: Må innrømme at jeg ikke har anelse om nålefanen står korrekt vinklet. Det eneste jeg vet er at den har rett trykk. Satser knallhardt på at arm med fast headshell, tre skruer til PU og Rega PU gjør at det er riktig så høvelig innstilt. Så får tiden vise hva det blir fremover. Plutselig kan jeg være eier av en Dais og fikler med protractor, innstillinger og flere PUer😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvor gammel er hunden nå?

    Den ser ikke ut som en ung valp lenger. Vanligvis regner en med at hunder skal være stuerene senest når de er ca. 8 mnd, og gjerne fra 6 mnd- alderen av.

    Mvh
    Snart 6 måneder. Hunden har oppført seg eksemplarisk i stuen og huset i lang tid. Dette var nok min sønn sin feil. Han var for utålmodig da han gikk ut med hunden i går kveld, noe som gjorde at den ikke fikk levert med påfølgende levering på teppet. Poden har nå fått beskjed om at pissregn ikke er grunn nok til å kutte svinger! Så det i morges, og hadde såvidt snudd ryggen til før stakkaren leverte på samme plassen. «Dry goodies» 😄 så enkelt å fjerne. Nye husregler er nå innført 😊
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Snart 6 måneder. Hunden har oppført seg eksemplarisk i stuen og huset i lang tid. Dette var nok min sønn sin feil. Han var for utålmodig da han gikk ut med hunden i går kveld, noe som gjorde at den ikke fikk levert med påfølgende levering på teppet. Poden har nå fått beskjed om at pissregn ikke er grunn nok til å kutte svinger! Så det i morges, og hadde såvidt snudd ryggen til før stakkaren leverte på samme plassen. «Dry goodies» 😄 så enkelt å fjerne. Nye husregler er nå innført 😊
    Du skal ikke helt glemme at hunders luktesans er uendelig mye bedre enn vår. Det skal ikke store duftsporet til før de finner igjen det kjekke stedet der de har driti et par ganger allerede. Jeg hadde fjernet hele teppet og lagt det et annet sted.

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du skal ikke helt glemme at hunders luktesans er uendelig mye bedre enn vår. Det skal ikke store duftsporet til før de finner igjen det kjekke stedet der de har driti et par ganger allerede. Jeg hadde fjernet hele teppet og lagt det et annet sted.

    Mvh
    Takker! Det er nok et godt tips……dessverre.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.034
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Du skal ikke helt glemme at hunders luktesans er uendelig mye bedre enn vår. Det skal ikke store duftsporet til før de finner igjen det kjekke stedet der de har driti et par ganger allerede. Jeg hadde fjernet hele teppet og lagt det et annet sted.

    Mvh
    Tabbe, nå går vi glipp av føljetongen «Karmana prøver å få valpen husren»🤭
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tabbe, nå går vi glipp av føljetongen «Karmana prøver å få valpen husren»🤭
    Nå vil jo onde tunger hevde at jeg selv ikke er særlig stueren, så hvorfor i allverden skulle valpen være helt stueren 🤔😄

    Jeg ble så lei meg og satt ut av alt dette oppstyret at jeg nå sporenstreks skjenket meg et krus juleøl og kjøpte forsterker og cd-spiller på Finn.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Synes at det noe lettvint å peke ut den firebente som synderen. Ikke tro på alt du leser. Det er ingen bevis som vi har sett som viser hvor hunden er begravet!
    Har lagt et teppe oppå det andre teppet. Satser på at det er nok til at jeg ikke får ferten og plutselig finner meg selv naken på alle fire foran høyttaleren 😄

    4DAF0136-A97B-4787-9D90-91EFBCD543E0.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Huset er tømt for unger, poden med hund er ute for kvelden mens kona sitter utendørs i boblebadet sammen med tre venninner og et arsenal av musserende. Kan ikke huske sist rørforsterkeren var fyrt opp og vinyl snurret. Skal helt klart gjøre noe med det i kveld! Eneste skår i gleden er at jeg er degradert fra pensjonist til servitør av musserende og jordbær. Har en plan om å etter hvert leke hovmesteren fra den berømte sketsjen, så kanskje de fire grevinnene lar meg være i fred 😄

    98C8ED58-474C-4507-AD17-FCC43E8DEEF4.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hiv teppet i Jaquzzien for pokker! Der sitter det jo uvirksomme kjærringer allerede! 😂🤣😂

    Edit; jeg lister meg tilbake til egen tråd for sikkerhets skyld!
    Aksjekursen din var definitivt på oppadgående en stund……..frem til du postet det siste bildet 😡 Det sørgelige faktum er vel at traktordekk-gnomen ligner mer på meg enn hunken 😡😄
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Ler så jeg griner her! 😂😂😂 Bergens svar på Bjarne Brøndbo! 😂😂😂😂
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ler så jeg griner her! 😂😂😂 Bergens svar på Bjarne Brøndbo! 😂😂😂😂
    Deg om det 😡 Jeg gråter! Kan trøste deg med at du slipper å se på rompa mi 😄

    Jeg leker jo av til musikkpoliti (selvfølgelig skikkelig alvorlig ment). Men, Karmana kan også klatre ned fra sitt fjell hvor han skuer hånlig ned på almuen. For å si det med Thåstrøm; ibland hør jag kling klang-musik……….hvilket ikke ekskluderer at jeg synes D.D.E. er helt konge innen sin sjanger 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fan, fan, fan (ikke tilfeldig). Må innrømme jeg var litt overbærende da jeg hørte den nye platen til Thåstrøm første gang, og hørte folk som ikke hadde hørt ham før, skrøt platen opp i skyene. Tenkte (i mitt noenlunde stille sinn) at det var en god Thåstrøm-plate, men ikke i nærheten av hans beste. Må innrømme at platen har vokst skikkelig på meg. Legger meg ikke langflat. Det er langt fra hans beste (og endel spor minner mistenkelig om tidligere låter med ny tekst). Men, jeg skjønner greien med at mange har satt albumet opp på sin liste over årets beste utgivelser 😊

    A9E6A2F2-33DE-4C71-8CE5-432D12E84193.jpeg
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.066
    Antall liker
    16.906
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Fan, fan, fan (ikke tilfeldig). Må innrømme jeg var litt overbærende da jeg hørte den nye platen til Thåstrøm første gang, og hørte folk som ikke hadde hørt ham før, skrøt platen opp i skyene. Tenkte (i mitt noenlunde stille sinn) at det var en god Thåstrøm-plate, men ikke i nærheten av hans beste. Må innrømme at platen har vokst skikkelig på meg. Legger meg ikke langflat. Det er langt fra hans beste (og endel spor minner mistenkelig om tidligere låter med ny tekst). Men, jeg skjønner greien med at mange har satt albumet opp på sin liste over årets beste utgivelser 😊

    Vis vedlegget 776704
    Her er vi på bølgelengde. Ikke hans beste, men den vokser på meg. Savner litt av råheten hans.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det med eiergleden kjennes her også.
    Når det så er sagt, er det bestemt ikke alle platerne som innfri´r forventningen. Om du starter med No. 1 i live-"boken" tror jeg du
    blir ganske så skuffet. Men jeg har kanskje fået en box med nogle feilpress. Skriv endelig om dine inntrykk (y)
    Karmanas visdomsord 6.; hvorfor ride hester umiddelbart når det er så mange kvinner tilgjengelig. Sent svar, men nå har jeg endelig fått snurret første studioalbumet og første skiven i live-boksen. Skuffet? På ingen måte! Dønn tyst, en avsindig fet bass, men kanskje litt kvass i toppen (på høyt volum). Svinger så det holder. Me like :love: Finnes selvfølgelig bedre utgivelser, men foreløpig er det jeg har spilt til nå veldig veldig langt fra feilpressing 😊

    BB3FECBF-4699-48B3-B8FA-93AA6F9AB4D7.jpeg
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.991
    Antall liker
    20.055
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    En stor del av LP´ene høres som at de ikke er "presset helt igennem", om du forstår.
    Mange av liveplatene høres som en "light" forvrengning igennem hele platen (begge sider).
    Efter å ha hørt lyden fra deres Farewell Tours på DVD/Bluray, vet jeg, at det kan bli så veldig mye bedre.
    Jeg hadde de fleste studio LP´s før jeg fik boxen (i gave), gav dem vekk inden jeg nåede å høre noe fra boxen.
    Biiiiiig mistake for min del.
    Fik senere "Long Road Out Of Eden" på dobbel vinyl, og de 2 LP´er slår boxen på lydkvalitet med flere hestelengder
    her hos meg.
    BTW..... Veldig glad på dine vegne, at du liker den. Da må min jo være feilpress eller noe.
    Er så lang tid siden nå, at det vist ingen mulighet er for å bytte. Well.... Shit Happens 😎
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.606
    Sted
    Skien
    Fan, fan, fan (ikke tilfeldig). Må innrømme jeg var litt overbærende da jeg hørte den nye platen til Thåstrøm første gang, og hørte folk som ikke hadde hørt ham før, skrøt platen opp i skyene. Tenkte (i mitt noenlunde stille sinn) at det var en god Thåstrøm-plate, men ikke i nærheten av hans beste. Må innrømme at platen har vokst skikkelig på meg. Legger meg ikke langflat. Det er langt fra hans beste (og endel spor minner mistenkelig om tidligere låter med ny tekst). Men, jeg skjønner greien med at mange har satt albumet opp på sin liste over årets beste utgivelser 😊

    Vis vedlegget 776704
    En fantastisk plate som knapt har en svak låt etter mine ører.
    Den bare vokser å vokser etter gjennomlyttinger (y)
    Har begynt å høre på en del av det andre han har gitt ut. Mye bra men for meg er dette "høidaren" :)

    Ha et riktig Godt Nytt år Karmana

    Mvh: Espen L
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er det slutt på julen og bare nyttårsfeiringen som gjenstår av 2021.

    7302C6A6-E2DF-4C89-9553-AC310741DA03.jpeg


    Det har vært så mye mid-fi på inngående og utgående at jeg ikke klarer å rekapitulere i 2021. Begynner det nye året med friskt mot med kjøp av forsterker og cd-spiller. Det er kanskje ikke helt riktig da jeg kjøpte i går, men de sendes ikke med posten før på mandag, så da er det vel innafor. Fikk et godt tilbud på en nesten ny Pro-Ject RS2 T, og var nær ved å trykke kjøp, men fikk dradd i håndbrekket. Helt sikkert en strålende spiller, men siden streaming og vinyl er kildene mine, og cd kun en reserveløsning, synes jeg det ble for dumt å betale såpass mye for noe som mest vil stå uvirksomt i racket. Derfor kjøpet av billigere forsterker og cd-spiller, hvor forsterkeren blir solgt videre med en gang. Det må vel bety at jeg kan sette å bli fornuftig som nyttårsforsett, så er jeg liksom ferdig med det fjaset 😄

    Et riktig godt nytt år ønskes alle som forviller seg innom her 😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn