Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.372
    Antall liker
    83.787
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Fanken. Hvor er det du legger ut alt du har til salgs. De Castlene var smekre. Oppgi gjerne hva de gikk for på PM
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.201
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fanken. Hvor er det du legger ut alt du har til salgs. De Castlene var smekre. Oppgi gjerne hva de gikk for på PM
    Har mer eller mindre gitt opp Torget, og benytter meg av Finn. Du har PM.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.372
    Antall liker
    83.787
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Tror jeg står over hvis damen har slike

    B93ACD50-741F-4542-97D4-278FAC62F661.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.201
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kona ute av huset frem til i kveld - check
    Poden med bikkje ut av huset om halvannen time - check
    Maleren, som holder på i huset, har begynte å ymte om å begynne på stuen litt senere i dag 😳
    Det spøker for dagens haifai og øltime(r) 😳
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.055
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Her har prosjektledelsen vært slapp med oppfølging av fremdriftsplanen ser jeg.
    Eller kanskje det er kona som er prosjektleder og synes det er greit at stua blir malt mens hun er borte 😁
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    4
    Godt nytt år der på andre siden av fjellheimen!

    Pensjonist? Maler? Svinger man ikke kosten selv med laaaange dager fri fra annenmanns tyranni? Oppfatter det meste går greit der borte hos deg. Her på rett side har vi blitt rammet av et Bergensvirus vi trodde vi var vaksinert mot. Er det pandemi så er det vel pandemi.

    Nornes.JPG


    For øvrig ligger det et par syngende fugler ute på finn.no. Nå har ikke jeg hørt Bird, men jeg mener mine Miles 5 var gode saker. Kronekurs og prisutvikling hensyntatt; mener du disse er et godt kjøp til prisen som forlanges, så kan du gjerne slenge inn et tips i Gode kjøp tråden. Jeg har ikke plass til dem dessverre.

    Marten Bird

    Bird.JPG


    Selv om maleren skulle jage deg ut av stua nå, så kan du rykke tilbake så fort han er ferdig. Å se malingen tørke er nok ikke like spennende som Gomorra(h), med eller uten h. Med god musikk og godt drikke derimot.

    Ha en fortreffelig aften!

    Mvh Olav E
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.201
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Godt nytt år der på andre siden av fjellheimen!

    Pensjonist? Maler? Svinger man ikke kosten selv med laaaange dager fri fra annenmanns tyranni? Oppfatter det meste går greit der borte hos deg. Her på rett side har vi blitt rammet av et Bergensvirus vi trodde vi var vaksinert mot. Er det pandemi så er det vel pandemi.

    Vis vedlegget 779222

    For øvrig ligger det et par syngende fugler ute på finn.no. Nå har ikke jeg hørt Bird, men jeg mener mine Miles 5 var gode saker. Kronekurs og prisutvikling hensyntatt; mener du disse er et godt kjøp til prisen som forlanges, så kan du gjerne slenge inn et tips i Gode kjøp tråden. Jeg har ikke plass til dem dessverre.

    Marten Bird

    Vis vedlegget 779223

    Selv om maleren skulle jage deg ut av stua nå, så kan du rykke tilbake så fort han er ferdig. Å se malingen tørke er nok ikke like spennende som Gomorra(h), med eller uten h. Med god musikk og godt drikke derimot.

    Ha en fortreffelig aften!

    Mvh Olav E
    Jeg har vel lite å klage over. Kunne sikkert malt selv, men ser ingen grunn til å tjene penger hvis de ikke kan brukes til glede eller for unngå ting jeg ikke synes er særlig gøyal. Maling av flere tak med spotter er ikke på listen av hva jeg synes er særlig gøyalt 😃

    Den prisen for Bird burde det være mulig å prute et stykke ned. Da jeg kjøpte Bird 2 var vel 85K sånn noenlunde der prisen lå for brukte av førsteutgaven. Husker ikke akkurat når jeg kjøpte Bird 2, men må vel ha vært rundt slutten av 2015. Kan sikkert gjøres atskillig dårligere kjøp enn disse Bird, men sikkert også bedre 😃
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    4
    Du har min fulle forståelse for prioriteringen vedr. maling. (y) Å male tak er en utfordring for armer og nakke. Har gjort øvelsen noen ganger. For egen del er livet i ny leilighet en nytelse med tanke på vedlikehold. Finnes annet en gressklippere, snøskuffer og malerkoster å bruke tiden på. Og tiden blir mer dyrebar etterhvert som vi bruker den opp.

    mvh Olav E.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.201
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Som noenlunde rutinert livsnyter har jeg selvfølgelig ordnet det sånn at malingen av stuen kolliderer med kirketid og ikke øltimen(e). For å holde kona fornøyd har jeg flyttet unna det som ikke er nødvendig i stuen. Resten får flyttes/dekkes
    i morgen 😊

    C4FFB31E-0293-4488-B45C-C55B4514699B.jpeg


    Jeg er godt i gang med et krus hjemmebrygg. Har fremdeles øl igjen fra de tre siste batchene. Må skjerpe meg! Begynte ettermiddagen med litt sånn haifai musikk. Siri Svale Band ble jeg vel introdusert for da det begynte å tippe over og jeg begynte å interessere meg for mer enn musikken. Ble en kostbar, men gøyal reise og Siri og gutta er mye mer enn haifai 😃

    46C3AF34-BFFB-478E-B5A8-3944BF48EC4A.jpeg

    Har nå gått over til Ellen Foley etter tips fra en duracell-svenske. Jeg sliter jo litt med musikalsk kvinneglam, så det er ikke sikkert hun streames ferdig. Tror jeg tar en Hertug av Follo og spiller kjente og kjære visestubber. For meg er det Nazareth. Ellen Foley er/var liksom mer kjekk å hvile blikket på enn å høre henne tralle i vei på greien sin 😊
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.372
    Antall liker
    83.787
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Som noenlunde rutinert livsnyter har jeg selvfølgelig ordnet det sånn at malingen av stuen kolliderer med kirketid og ikke øltimen(e). For å holde kona fornøyd har jeg flyttet unna det som ikke er nødvendig i stuen. Resten får flyttes/dekkes
    i morgen 😊

    Vis vedlegget 779272

    Jeg er godt i gang med et krus hjemmebrygg. Har fremdeles øl igjen fra de tre siste batchene. Må skjerpe meg! Begynte ettermiddagen med litt sånn haifai musikk. Siri Svale Band ble jeg vel introdusert for da det begynte å tippe over og jeg begynte å interessere meg for mer enn musikken. Ble en kostbar, men gøyal reise og Siri og gutta er mye mer enn haifai 😃

    Vis vedlegget 779273

    Har nå gått over til Ellen Foley etter tips fra en duracell-svenske. Jeg sliter jo litt med musikalsk kvinneglam, så det er ikke sikkert hun streames ferdig. Tror jeg tar en Hertug av Follo og spiller kjente og kjære visestubber. For meg er det Nazareth. Ellen Foley er/var liksom mer kjekk å hvile blikket på enn å høre henne tralle i vei på greien sin 😊
    Fetteren min er med på den platen, for tenk! 🤪
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.201
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fetteren min er med på den platen, for tenk! 🤪
    Nå har ikke jeg for vane å tenke lørdags-kvelden, men hvis fetteren din var med i Siri Svale Band er jeg imponert, og var han med på Hair of the Dog, bøyer jeg meg i støvet og skal vifte med palmeblad hvis du rider inn til Bergen på eselet ditt 😄
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    4
    Får starte kvelden med en liten vestlandsgest her i øst!

    B795DB37-71EE-4416-8B3E-E0E51D0031E1.jpeg

    Siri og gjengen er noe man hører på med gjevne mellomrom.

    Hvem er fettern til TT?

    372D05E8-587D-4F3D-9524-B1CE83CF49F7.jpeg

    Mvh Olav E
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.201
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    To halvlitere med hjemmebrygget øl, og jeg nynner når jeg tisser. Vellykket brygg!

    Spiller Gnores tøffeste sang!

    94708AFF-8A74-49F4-A394-1AC606B4AFB0.jpeg



    Nei vent, Sjøfartsmonumentet er jo også helt konge. Men, siden jeg er republikaner, må jeg holde på Johnny er en Morder som Gnores beste sang gjennom tidene. Onde tunger vil ha det til at Eggum driver med nødrim. Nødrim er et fremmedord for Mester Reksten.

    Ren tilfeldighet, men registrerer at jeg har riktig antrekk på meg i dag 😊

    D5DC7DCC-3F7D-44A5-BF57-BC25ADEA85CF.jpeg
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Som noenlunde rutinert livsnyter har jeg selvfølgelig ordnet det sånn at malingen av stuen kolliderer med kirketid og ikke øltimen(e). For å holde kona fornøyd har jeg flyttet unna det som ikke er nødvendig i stuen. Resten får flyttes/dekkes
    i morgen 😊

    Vis vedlegget 779272

    Jeg er godt i gang med et krus hjemmebrygg. Har fremdeles øl igjen fra de tre siste batchene. Må skjerpe meg! Begynte ettermiddagen med litt sånn haifai musikk. Siri Svale Band ble jeg vel introdusert for da det begynte å tippe over og jeg begynte å interessere meg for mer enn musikken. Ble en kostbar, men gøyal reise og Siri og gutta er mye mer enn haifai 😃

    Vis vedlegget 779273

    Har nå gått over til Ellen Foley etter tips fra en duracell-svenske. Jeg sliter jo litt med musikalsk kvinneglam, så det er ikke sikkert hun streames ferdig. Tror jeg tar en Hertug av Follo og spiller kjente og kjære visestubber. For meg er det Nazareth. Ellen Foley er/var liksom mer kjekk å hvile blikket på enn å høre henne tralle i vei på greien sin 😊
    Har to ulike CD utgivelser av Siri Svale Band versjoner av Blackbird. Alltid vært fasinert av den utgivelsen.
    Mvh
    JMK
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.201
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har to ulike CD utgivelser av Siri Svale Band versjoner av Blackbird. Alltid vært fasinert av den utgivelsen.
    Mvh
    JMK
    Kan ikke smykke meg med to ulike utgivelser av Blackbird, men hadde de to første utgivelsene deres på CD. En ting er at det er en riktig så fet innspillingen, men musikken er jo riktig så bra også. De to CDene var vel første gang jeg leflet med noe som var beslektet med jazz 😊 litt usikker på om jeg skal takke eller skylde på den gruppen 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.201
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En bitte liten korreks; Dette er det svale bandet til Siri, ikke Siri Svale Band. :cool:
    -m
    Du har selvfølgelig helt rett. Det er det engelske Siri’s som er korrekt, og da blir det jo hennes svale band. Tror jeg etter hvert rotet det til etter å ha sett dem benevnt som Siri’s-, Siris- og Siri Svale Band.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn