Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Man kaster ikke bort tiden med preik, når man ser Nirvana i det fjerne!
    Gamle sjøulker ifra langt der ute i vest, er velkomne nårsomhelst her i innlandet.

    Lytt til erfarne fjellfolk, studér gamle værtegn og hør siste nytt fra værvarslinga på vestlandet.
    Fyll opp tanken, termosen og ta med varme ulltepper og spade.
    Når forholdene ser lovende ut, ta sjansen og kjør mot øst!

    Hvis ikke prisen på strøm tar helt av, så har man gjerne råd til å fyre opp anlegget noen minutter også 😁
    Jeg som lever på fellesskapets nåde vil forsøke å spare strøm ved å varme meg under slumreteppet i morgen, men setter på vekkerklokken slik at jeg kan ta meg råd til litt klasse D spilling midt på natten 🤪😄
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    har klasse A saken på døgnet rundt slik at vi får minst mulig overskudds strøm her i nord for å sende sør.. :p
     

    erikr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    265
    Antall liker
    445
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Jeg som lever på fellesskapets nåde vil forsøke å spare strøm ved å varme meg under slumreteppet i morgen, men setter på vekkerklokken slik at jeg kan ta meg råd til litt klasse D spilling midt på natten 🤪😄
    Hadde jeg bare visst.....klasse D....en drøm! ...nå varmer jeg i det minste hendene over rørutstyret......og den nye elbilen jeg har bestilt....sukk.....kommer til å fyre med knott så lenge det går.....!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hadde jeg bare visst.....klasse D....en drøm! ...nå varmer jeg i det minste hendene over rørutstyret......og den nye elbilen jeg har bestilt....sukk.....kommer til å fyre med knott så lenge det går.....!
    Du har jo også noen sekker med Lenco som nok vil gi god varme på peisen 🤪😄
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Poden flyttet hjem for vel en uke siden. Det fulgte med en nisse på lasset, så i år har jeg følelsen av at julen kommer til å vare helt til påske 😄 Denne rasen liker ikke spesielt godt å være ute når det regner (har jeg lest). Kanskje ikke helt optimalt når man bor i Bergen 😳😄 Så langt virker valpen å være stueren………og enda viktigere, ikke interessert i å gnage på haifaien 😊

    42987183-8190-48AA-9D69-D7B0887305D8.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.824
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Poden flyttet hjem for vel en uke siden. Det fulgte med en nisse på lasset, så i år har jeg følelsen av at julen kommer til å vare helt til påske 😄 Denne rasen liker ikke spesielt godt å være ute når det regner (har jeg lest). Kanskje ikke helt optimalt når man bor i Bergen 😳😄 Så langt virker valpen å være stueren………og enda viktigere, ikke interessert i å gnage på haifaien 😊

    Vis vedlegget 774028
    Blir spennende å høre om den løfter på benet når den pisser oppetter høyttalerne og racket 🤨
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    6.692
    Poden flyttet hjem for vel en uke siden. Det fulgte med en nisse på lasset, så i år har jeg følelsen av at julen kommer til å vare helt til påske 😄 Denne rasen liker ikke spesielt godt å være ute når det regner (har jeg lest). Kanskje ikke helt optimalt når man bor i Bergen 😳😄 Så langt virker valpen å være stueren………og enda viktigere, ikke interessert i å gnage på haifaien 😊

    Vis vedlegget 774028
    Synes ikke den ser helt fornøyd ut, selv med posisjon nesten i sweetspot. Bortskjemt type!?
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Det blikket der……skeptisk!

    Her har vi også en hjemflyttet sønn. Kjekt å kunne tilby litt husrom, men de blir fort vant til det gode liv hjemme.

    mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det blikket der……skeptisk!
    Her har vi også en hjemflyttet sønn. Kjekt å kunne tilby litt husrom, men de blir fort vant til det gode liv hjemme.
    mvh Atle
    Synes ikke den ser helt fornøyd ut, selv med posisjon nesten i sweetspot. Bortskjemt type!?
    Foreløpig registrerer jeg kun to ansiktsuttrykk; fornøyd og bedende 😊
    Hvem som er mest bortskjemt av hunden, poden……..eller meg………usikker 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Relevansen på annonsene her inne når nye høyder!
    Nå også forlengelse av kjente trådtitler :D :D

    Vis vedlegget 774213
    Synes bildet var en opptur sammenlignet med andre annonser jeg har mottatt fra HFS 😍 Kanskje vi må begynne tenke over Google historikken vår 🤔😄 Men Rolf, kjenner det var i overkant å bli opplyst på hvordan du ivaretar prostataen din 😳🤣
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Synes bildet var en opptur sammenlignet med andre annonser jeg har mottatt fra HFS 😍 Kanskje vi må begynne tenke over Google historikken vår 🤔😄 Men Rolf, kjenner det var i overkant å bli opplyst på hvordan ivaretar prostataen din 😳🤣
    Felles glede, felles trøst? :cool: 😁... Får opp bare reklame om byggartikler.. Hmm, karma da snekre er noe jeg er virkelig dårlig på.. Men heller det enn prostata "-gleder"..
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg registrerer at mange av trådens deltakere mangler dannelse! Snusk og utilbørlig billedbruk! Er det rart en uskyldig korgutt som meg av og til drikker litt mer enn hva jeg får lov til av min kone! Eller drikker er vel ikke helt riktig for tiden. Tett i hodet og snufsete. Ikke så gale at det ikke er godt for noe. Har nå fått med meg dokumentaren om Backstreet Girls og Kalvøya. Backstreet Girls var underholdene så det holdt, men kjenner jeg er glad for at jeg ikke endte opp som ensporet rocker 😄
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.419
    Antall liker
    14.427
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Jeg registrerer at mange av trådens deltakere mangler dannelse! Snusk og utilbørlig billedbruk! Er det rart en uskyldig korgutt som meg av og til drikker litt mer enn hva jeg får lov til av min kone!
    Takes one to know one;)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.824
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Beklager utsevende kommentarer i Deres tråd
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.895
    Har nå fått med meg dokumentaren om Backstreet Girls og Kalvøya. Backstreet Girls var underholdene så det holdt, men kjenner jeg er glad for at jeg ikke endte opp som ensporet rocker 😄
    Kalvøya var storveis den gang man var bevist dens eksistens og var gammel nok til og delta.
    Av de 25 gangene gutta klarte og arrangere festivalen, så var jeg der 11.
    Av konserter jeg "mistet", så står nok Zappa øverst.
    På den annen side var man pur ung den gang, og fikk ikke noe bevist forhold til herremannen før i 1978.
    Så mistet og mistet fru blom.
    Men Bjørk og Magma skulle jeg gjerne hatt med meg.
    Men så har man fått med seg så mye annet snadder: Nina hagen, Peter Gabriel (1987 og 1994), DumDumBoys, Neil Young, Marius Müller (du milde hva den mannen kunne spille på sin Fender Strat), Mari Boine, Sepultura, Ahmed & Dweziel Zappa osv.osv.
    Så det var jæskla moro å se dokumentaren mimre, mimre.

    Ellersmessig så jeg Helvete - historien om norsk "black metal". Du milde for en gjeng med skrudde og smått gale individer.
    Stort pluss med Sigurd Wongravens alvorstunge forklaring omkring fenomenet og personene, Mortiis og ikke minst bassisten i Mayhem.
    Trist med Pelle som tok sitt eget liv. Ingen tvil om at han trengte hjelp av utenforstående.
    Øyvind Aarseth og Greven må vel sies å ha kuttet ankerfestene, og styret over kanten ved verdens ende før døden innhentet Aarseth!?
    Jeg sitter igjen med Satyricon, Dimmu Borgir og Mortiis.

    Ja, jeg har sågar vært i bryllupet til den tidligere bassisten i Satyricon hvor de herrer Wongraven og Frost kom til kaffeslabberaset.
    Men de holdt seg for seg selv, og spilte kostbare og uoppnåelige.
    Så da dreit jeg i dem.

    Takk for oppmerksomheten.
     
    Sist redigert:

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.793
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Hvis du har Disney+ så er det verd å få med seg Beatles dokumentaren Get Back. Her snakker vi 6 timer med sakte tv og flue på veggen under Let it be innspillingen. Den er nok ikke for alle. Men om man er Beatles fan så er den perfekt.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.311
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Ellersmessig så jeg Helvete - historien om norsk "black metal". Du milde for en gjeng med skrudde og smått gale individer.
    Den dokumentaren måtte jeg jo se, da en som var med i dokumentaren, er en kollega.

    Ellers var jo både Kalvøya dokumentaren (et sted jeg faktisk aldri fikk rotet meg til å besøke) og Backstreet Girls dokumentaren interessante og morsomme. Mange kjente fjes og rygger helt på slutten.
    Baarli er jo noe for seg selv :). Jeg synes for såvidt det er litt rotete og ustrukturert på hobbyrommet mitt, men leiligheten hans:oops:. Skjønner kanskje at nabo´n banker i taket en gang i blandt:cool:.
    Underholdende dokumentar når han var med på Berserk også.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Kalvøya var storveis den gang man var bevist dens eksistens og var gammel nok til og delta.
    Av de 25 gangene gutta klarte og arrangere festivalen, så var jeg der 11.
    Av konserter jeg "mistet", så står nok Zappa øverst.
    På den annen side var man pur ung den gang, og fikk ikke noe bevist forhold til herremannen før i 1978.
    Så mistet og mistet fru blom.
    Men Bjørk og Magma skulle jeg gjerne hatt med meg.
    Men så har man fått med seg så mye annet snadder: Nina hagen, Peter Gabriel (1987 og 1994), DumDumBoys, Neil Young, Marius Müller (du milde hva den mannen kunne spille på sin Fender Strat), Mari Boine, Sepultura, Ahmed & Dweziel Zappa osv.osv.
    Så det var jæskla moro å se dokumentaren mimre, mimre.

    Ellersmessig så jeg Helvete - historien om norsk "black metal". Du milde for en gjeng med skrudde og smått gale individer.
    Stort pluss med Sigurd Wongravens alvorstunge forklaring omkring fenomenet og personene, Mortiis og ikke minst bassisten i Mayhem.
    Trist med Pelle som tok sitt eget liv. Ingen tvil om at han trengte hjelp av utenforstående.
    Eivind Aarseth og Greven må vel sies å ha kuttet ankerfestene, og styret over kanten ved verdens ende før døden innhentet Aarseth!?
    Jeg sitter igjen med Satyricon, Dimmu Borgir og Mortiis.

    Ja, jeg har sågar vært i bryllupet til den tidligere bassisten i Satyricon hvor de herrer Wongraven og Frost kom til kaffeslabberaset.
    Men de holdt seg for seg selv, og spilte kostbare og uoppnåelige.
    Så da dreit jeg i dem.

    Takk for oppmerksomheten.

    Eivind Aarseth som i jazz Eivind Aarseth?? Burde vel väre Öystein Aarseth :unsure: ;)

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kalvøya var storveis den gang man var bevist dens eksistens og var gammel nok til og delta.
    Av de 25 gangene gutta klarte og arrangere festivalen, så var jeg der 11.
    Av konserter jeg "mistet", så står nok Zappa øverst.
    På den annen side var man pur ung den gang, og fikk ikke noe bevist forhold til herremannen før i 1978.
    Så mistet og mistet fru blom.
    Men Bjørk og Magma skulle jeg gjerne hatt med meg.
    Men så har man fått med seg så mye annet snadder: Nina hagen, Peter Gabriel (1987 og 1994), DumDumBoys, Neil Young, Marius Müller (du milde hva den mannen kunne spille på sin Fender Strat), Mari Boine, Sepultura, Ahmed & Dweziel Zappa osv.osv.
    Så det var jæskla moro å se dokumentaren mimre, mimre.

    Ellersmessig så jeg Helvete - historien om norsk "black metal". Du milde for en gjeng med skrudde og smått gale individer.
    Stort pluss med Sigurd Wongravens alvorstunge forklaring omkring fenomenet og personene, Mortiis og ikke minst bassisten i Mayhem.
    Trist med Pelle som tok sitt eget liv. Ingen tvil om at han trengte hjelp av utenforstående.
    Eivind Aarseth og Greven må vel sies å ha kuttet ankerfestene, og styret over kanten ved verdens ende før døden innhentet Aarseth!?
    Jeg sitter igjen med Satyricon, Dimmu Borgir og Mortiis.

    Ja, jeg har sågar vært i bryllupet til den tidligere bassisten i Satyricon hvor de herrer Wongraven og Frost kom til kaffeslabberaset.
    Men de holdt seg for seg selv, og spilte kostbare og uoppnåelige.
    Så da dreit jeg i dem.

    Takk for oppmerksomheten.
    Ble ikke Kalvøya, men Roskilde på meg noen ganger på 90-tallet. Veldig ålreit dokumentar, ikke minst anekdotene og kommentarene rundt festivalen. Det ble vel insinuert at Cohen og Nina Hagen hadde et godt øye til hverandre. Lurer på hvordan barneoppdragelsen hadde blitt visst det hadde blitt noe mer mellom dem 😳😄

    Det er vel over ett år siden jeg så Black Metal dokumentaren. Fascinerende å se hvordan barnestreker etter hvert tok av med Aarseth og den såkalte Greven. Stavkirken den sistnevnte kødden svidde av lå/ligger bare noen hundre meter fra der min mor og far bodde.

    Jeg har ikke vært på fest med Wongraven, men derimot på vinsmaking. Han skrøt, og jeg lot være å spytte. Vet ikke hvem av oss som etter hvert ble mest pratsom 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvis du har Disney+ så er det verd å få med seg Beatles dokumentaren Get Back. Her snakker vi 6 timer med sakte tv og flue på veggen under Let it be innspillingen. Den er nok ikke for alle. Men om man er Beatles fan så er den perfekt.
    Har fått med meg skrytet av den dokumentaren, men jeg er ikke nok interessert i Beatles til å skaffe meg Disney+ 😃
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.895
    Eivind Aarseth som i jazz Eivind Aarseth?? Burde vel väre Öystein Aarseth :unsure: ;)

    mvh
    Å beklager så meget min herre :rolleyes:
    Det er nå rettet opp.
    Du må huske og ikke kopiere opp hele innlegget for å pirke på et navn Musicus ;)
    Da sparer vi plass på serveren til annet sludder.
    Ha en avbalansert høytid.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.895
    Ble ikke Kalvøya, men Roskilde på meg noen ganger på 90-tallet. Veldig ålreit dokumentar, ikke minst anekdotene og kommentarene rundt festivalen. Det ble vel insinuert at Cohen og Nina Hagen hadde et godt øye til hverandre. Lurer på hvordan barneoppdragelsen hadde blitt visst det hadde blitt noe mer mellom dem 😳😄

    Det er vel over ett år siden jeg så Black Metal dokumentaren. Fascinerende å se hvordan barnestreker etter hvert tok av med Aarseth og den såkalte Greven. Stavkirken den sistnevnte kødden svidde av lå/ligger bare noen hundre meter fra der min mor og far bodde.

    Jeg har ikke vært på fest med Wongraven, men derimot på vinsmaking. Han skrøt, og jeg lot være å spytte. Vet ikke hvem av oss som etter hvert ble mest pratsom 😄
    Hehehe...ja, Cohen og frøken Hagen kunne blitt et interessant par.
    Snakk om villkatt, men dæven så tøft det var når hun slapp den første skiva.

    Greven har vel heldigvis dratt til skogs for å bli der.
    Som samfunnsstraff burde han vel få lov til å hugge, tælje og spikke til en ny stavkirke.
    Selvgod pretensiøs kuk - å så så skummel da gitt.

    Sigurd Wongraven er ingen dum herremann.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Å beklager så meget min herre :rolleyes:
    Det er nå rettet opp.
    Du må huske og ikke kopiere opp hele innlegget for å pirke på et navn Musicus ;)
    Da sparer vi plass på serveren til annet sludder.
    Ha en avbalansert høytid.
    Sikkert nok av serverplass til ett qoute av ett slikt godt innlegg power, men det er vel greit att rett fyr omtales som hengåen...det er lissom litt mer enn bare pirke på navnet, ble selv litt usikker der ett lite øyeblikk ;)

    mvh
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.895
    Sikkert nok av serverplass til ett qoute av ett slikt godt innlegg power, men det er vel greit att rett fyr omtales som hengåen...det er lissom litt mer enn bare pirke på navnet, ble selv litt usikker der ett lite øyeblikk ;)

    mvh
    Det sorte fåret Øyvind Aarseth hadde vel i grunn forlatt oss mentalt lenge før han ble brutalt stukket ned av herr Burzum.
    Bare Aarseths manglende respekt og behandling av åstedet hvor Mayhems svenske vokalist hadde blåst av seg topplokket tilsier mange år innen tvungen psykiatri i Gotham City spør du meg. Meg om det! Rett skal være rett.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.390
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Har noen Kalvøya konserter på CVn.
    Noe av det artigste er ikke med i dokumentaren. F eks Iggy Pop, og kanskje peaken med Neil Young x2 og ikke minst Rage Against The Machine som sparka noe vanvittig. Det var noen gjenganger-gamle hippier på festivalen, som antagelig lurte på om de hadde havna på feil planet.
    God jul til deg og fru Z. 🎀
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser mange hyggelige folk ønsker god jul i trådene sine. Jeg burde selvsagt ønsket god jul tilbake mange steder, men siden jeg er genuint lat, nøyer jeg meg med å skrive det en gang. En riktig god jul ønskes alle hyggelige folk som med jevne og ujevne mellomrom stikker innom her :love:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er litt usikker på om du er genuint "lat", men genuint hyggelig vet jeg at du er. Et av årets små audiofile høydepunkt, besøket av deg. Ha en fin jul og hils Z :) 🥳
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn