Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    1.948
    Torget vurderinger
    1
    Flott ung sprek hund observert ved sotrabroen, retning Sotra, med distingvert voksen herremann på slep. Var litt for treig med kamera da jeg kjørte forbi, men det så ut som dere koste dere!

    Takk for året som har vært Karmana og god feiring av det nye. Er fryktelig travel for tiden men klarer såvidt å følge favoritt tråden, den leverer alltid.

    Mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.362
    Antall liker
    63.275
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Flott ung sprek hund observert ved sotrabroen, retning Sotra, med distingvert voksen herremann på slep. Var litt for treig med kamera da jeg kjørte forbi, men det så ut som dere koste dere!

    Takk for året som har vært Karmana og god feiring av det nye. Er fryktelig travel for tiden men klarer såvidt å følge favoritt tråden, den leverer alltid.

    Mvh Atle
    Hehe, så du hadde ringt. Antar det var fra bilen da du så meg halsende bak drite-maskinen. Sikkert like greit du var for sen med mobilen. Godt nytt år! Jeg er jo så perfekt at jeg ikke har behov for nyttårsforsett, men et betimelig ett er snart å få sjekket ut ditt «nye» stueanlegg 😊

    EAD1A482-6634-4FC4-B53D-6D45024B8CA7.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.663
    Antall liker
    58.513
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for hyggelig samvær i året som straks er omme. Både sommerbesøket i Blåskogen og ølravling i Horten var meget hyggelig.
    Nu krummer vi ryggene og går hardt på det neste, - eller mer easy.
    Easy like Sunday morning. 😊
    Skal vi håpe på Warszawa 22...
    Godt nytt år, Tom. 🤍
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.362
    Antall liker
    63.275
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for hyggelig samvær i året som straks er omme. Både sommerbesøket i Blåskogen og ølravling i Horten var meget hyggelig.
    Nu krummer vi ryggene og går hardt på det neste, - eller mer easy.
    Easy like Sunday morning. 😊
    Skal vi håpe på Warszawa 22...
    Godt nytt år, Tom. 🤍
    Veldig hyggelig begge deler på ulikt vis 😊
    Å ikke håpe på Warszawa 2022 er å gi opp, og det skal vi jo slett ikke!
    Godt nytt år, Runen, så ses vi ila 2022 😃
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.275
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Godt nyttår! 🍹🌟🎶

    Kanskje det blir mulighet til å treffes i 2022?
    Hyggelig å høre at du har kjøpt cdp👍

    M
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.362
    Antall liker
    63.275
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Godt nyttår! 🍹🌟🎶

    Kanskje det blir mulighet til å treffes i 2022?
    Hyggelig å høre at du har kjøpt cdp👍

    M
    Takk det samme! Hadde vært hyggelig å treffes igjen, gitt at det ikke kræsjer med jakt- og fiskesesongen som etter hva jeg forstår varer 364 dager i året 😄

    Uvisst av hvilken grunn må jeg liksom ha en cd-spiller i oppsettet (fremdeles). Var egentlig tullete av meg å selge Cambridge transporten jeg hadde, og Denon spilleren jeg nettopp solgte var for svær (og sølvfarget). Satser på at den diskre saken som kommer nå er en keeper 😊
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.275
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Takk det samme! Hadde vært hyggelig å treffes igjen, gitt at det ikke kræsjer med jakt- og fiskesesongen som etter hva jeg forstår varer 364 dager i året 😄

    Uvisst av hvilken grunn må jeg liksom ha en cd-spiller i oppsettet (fremdeles). Var egentlig tullete av meg å selge Cambridge transporten jeg hadde, og Denon spilleren jeg nettopp solgte var for svær (og sølvfarget). Satser på at den diskre saken som kommer nå er en keeper 😊
    Hehe. Det er en liten pause i sesongen mellom nyttår og april 👍

    M
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.057
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Big Lebowski er jo sjef, men kan ikke alltid ha rett 😃
    Jeg pleide å være enig med the Dude etter at Eagles ble overspilt av kompiser i oppveksten. Men etter noen tiår med avhold så setter jeg pris på dem nå. Jeg må bare ikke spille dem for ofte. Og kanskje jeg skulle investere i denne når den kommer:unsure:
    2DB160D2-F9E6-4662-95F6-34557F3D9B37.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.362
    Antall liker
    63.275
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En liten tur og etterpå i lett knestående 😳 En litt gjenstridig forkjølelse er noe dritt 🙁 Albus og jeg er begge nå fornøyd med litt rolige jazz-toner 😊

    61FE1854-B27A-4DFD-9312-C6644C45C0F2.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.362
    Antall liker
    63.275
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Endelig var fridagene over! Det gir liksom en ekstra dimensjon til pensjonist-tilværelsen å vite at andre jobber 😎 Men, jeg er som kjent godheten selv, så derfor hedrer jeg de flittige maur med passende musikk 😊

    7D31F7EF-CB33-4F9E-A20E-65658E8AD1DB.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.663
    Antall liker
    58.513
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Endelig var fridagene over! Det gir liksom en ekstra dimensjon til pensjonist-tilværelsen å vite at andre jobber 😎 Men, jeg er som kjent godheten selv, så derfor hedrer jeg de flittige maur med passende musikk 😊

    Vis vedlegget 777540
    Meeeget dårlig skjult ironi.

    16649539_1725306540820204_3026779128750215513_n.jpg

    Du må heller ikke glemme at det slett ikke er alle som har hatt fri nå i jul og nyttårshelga.
    Det vil jeg tro også har vederfaret deg i ditt yrkesaktive liv. Du som har vært en av de landsmenn kong Olav omtalte som " de der ute på havet". ⚓
    ( Noe som framstod svært eksotisk for oss hedmarkinger. Hva gjorde folk ute på havet i jula? )
    Jeg har et arbeidsliv med mye turnusjobbing bak meg, og det var ikke alltid så morsomt å jobbe senvakt /tidligvakt disse helgene med unger som satt og ventet på far skulle dukke opp utkledd som nisse.
    Det skjedde jo ikke, for han var på jobb.
    I stedet kom en godt påseilet nabo stinkende av akevitt etter kveldens 5.opptreden som julenisse med etterfølgende juledram som påskjønnelse. Ungene skjønte jo fort at det var naboen, og ikke far.
    Far hadde aldri klart å komme helskinna utover den ustrødde bakken med blåholke i filtøfler med blankslitte lærsåler på bena og 2 Oppland og 3 Løitens innabords.
    .
    Men, helt enig. Godt jula er over..😆
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.362
    Antall liker
    63.275
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Meeeget dårlig skjult ironi.

    Vis vedlegget 777543

    Du må heller ikke glemme at det slett ikke er alle som har hatt fri nå i jul og nyttårshelga.
    Det vil jeg tro også har vederfaret deg i ditt yrkesaktive liv. Du som har vært en av de landsmenn kong Olav omtalte som " de der ute på havet". ⚓
    ( Noe som framstod svært eksotisk for oss hedmarkinger. Hva gjorde folk ute på havet i jula? )
    Jeg har et arbeidsliv med mye turnusjobbing bak meg, og det var ikke alltid så morsomt å jobbe senvakt /tidligvakt disse helgene med unger som satt og ventet på far skulle dukke opp utkledd som nisse.
    Det skjedde jo ikke, for han var på jobb.
    I stedet kom en godt påseilet nabo stinkende av akevitt etter kveldens 5.opptreden som julenisse med etterfølgende juledram som påskjønnelse. Ungene skjønte jo fort at det var naboen, og ikke far.
    Far hadde aldri klart å komme helskinna utover den ustrødde bakken med blåholke i filtøfler med blankslitte lærsåler på bena og 2 Oppland og 3 Løitens innabords.
    .
    Men, helt enig. Godt jula er over..
    Jeg ironisk 😳 Spørsmålet er vel i større grad, når er jeg ikke ironisk 😄

    Har som deg hatt noen julaftener andre steder enn med familien, men det begynner å bli en stund siden. Har derfor kunnet være julenisse for barna de siste årene, og nisse for andre resten av året 😃 Med tanke på værforhold, tåler vel nissen flere akevitt her enn hos dere før han går på snørra. Fulle julenisser er forøvrig noe av det minst sympatiske jeg kan tenke meg!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.362
    Antall liker
    63.275
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Begynner å bli noen år siden jeg kjøpte en cd. I følge Posten kommer min «nye» cd spiller til Drotningsvik i morgen. Tenkte det var en god anledning til å bestille en cd på Discogs.

    E4785D5C-A11B-4D0A-B404-BF1800969D30.jpeg


    Ikke overraskende blir den sendt fra en kar i Norge. Ut fra bildet kan det jo se ut som en nyinnspilling av Gjøkeredet, men jeg får satse på at musikken faller i smak. Liten grunn til at den ikke skulle gjøre det. De Musikalske Dvergene er konger, jeg regner første platen til Dance With a Stranger som en av de beste norske i sin sjanger gjennom tidene og The Kinks bør jo også være på stjernehimmelen hos de fleste 😊 Kan ikke bli så pissgærnt dette 😊
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Begynner å bli noen år siden jeg kjøpte en cd. I følge Posten kommer min «nye» cd spiller til Drotningsvik i morgen. Tenkte det var en god anledning til å bestille en cd på Discogs.

    Vis vedlegget 777935

    Ikke overraskende blir den sendt fra en kar i Norge. Ut fra bildet kan det jo se ut som en nyinnspilling av Gjøkeredet, men jeg får satse på at musikken faller i smak. Liten grunn til at den ikke skulle gjøre det. De Musikalske Dvergene er konger, jeg regner første platen til Dance With a Stranger som en av de beste norske i sin sjanger gjennom tidene og The Kinks bør jo også være på stjernehimmelen hos de fleste 😊 Kan ikke bli så pissgærnt dette 😊
    Har alltid syntes at Kinks og Dvergene bebor det samme musikalske universet.

    Kommer til å legge inn en forespørsel om utlån av den CDen ved anledning. :)

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.362
    Antall liker
    63.275
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har alltid syntes at Kinks og Dvergene bebor det samme musikalske universet.

    Kommer til å legge inn en forespørsel om utlån av den CDen ved anledning. :)

    Mvh
    Høres ut som en date. Flørten 😍
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.663
    Antall liker
    58.513
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Har sett alle 5 sesonger av Gomorrah, og synes det har vært friskt hver sesong.
    Lite glamour hos mafiaen i Napoli.
    Den siste synes jeg nok kanskje var litt mye sentrert rundt forholdet mellom Gennaro og Ciro. Det ble nesten religion av det. Absolutt en av de bedre, og særlig de første sesongene oppleves ganske ekte.
    Ikke noe for sarte sjeler, nei. 😎
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.362
    Antall liker
    63.275
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har sett alle 5 sesonger av Gomorrah, og synes det har vært friskt hver sesong.
    Lite glamour hos mafiaen i Napoli.
    Den siste synes jeg nok kanskje var litt mye sentrert rundt forholdet mellom Gennaro og Ciro. Det ble nesten religion av det. Absolutt en av de bedre, og særlig de første sesongene oppleves ganske ekte.
    Ikke noe for sarte sjeler, nei. 😎
    Enig. Det ble litt religiøst, og den udødelige med villige martyrer ødela noe for troverdigheten. Likevel, bøyer støvet i hatten for at de klarte å holde så høy kvalitet gjennom 5 sesonger.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.362
    Antall liker
    63.275
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har selv en Oakley Blade i rød med metall reim🥰 Digger "vintage" Oakley klokker🤫
    Jeg har også sansen. Har en til som må kunne betegnes vintage Oakley, men urskiven krever at jeg hadde beholdt det gamle falkeblikket 🙁 Den ligger derfor bare å støver, men det sitter likevel langt inne å kvitte seg med den.

    017BCD7D-3F0D-4213-B411-FB102C042A2F.jpeg
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Jeg har også sansen. Har en til som må kunne betegnes vintage Oakley, men urskiven krever at jeg hadde beholdt det gamle falkeblikket 🙁 Den ligger derfor bare å støver, men det sitter likevel langt inne å kvitte seg med den.

    Vis vedlegget 778167
    En GMT:love: Ikke så nøye om man ser hva klokken er, så lenge man ser COOL ut mens man prøver! :cool:
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.885
    Antall liker
    13.909
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Nå om dagen er vi skummelt mye enig om diverse tema @Karmana .
    Tror jeg må slå meg vrang snart, for dette er svært ødeleggende for dynamikken. 😆
    Ingen fare @bluesbreaker
    Rognlien har allerede utpekt @Karmana og meg til krangelkuk 1 og krangelkuk 2. Du kan evt være krangelkuk 3 og så får vi håpe at ikke 1, 2 og 3 er på samme sted til samme tid 😅 😅
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.362
    Antall liker
    63.275
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ingen fare @bluesbreaker
    Rognlien har allerede utpekt @Karmana og meg til krangelkuk 1 og krangelkuk 2. Du kan evt være krangelkuk 3 og så får vi håpe at ikke 1, 2 og 3 er på samme sted til samme tid 😅 😅
    Jeg er da ingen krangelkuk 😡 Det er ikke min feil at alle andre tar feil og dermed må korrigeres!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.362
    Antall liker
    63.275
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Posten leverer som vanlig 🙃 Forsterker og cd-spiller forsvant ut fra Oslo tirsdag kl 11 i retning Bergen. Deretter ingen oppdatering på sporingen. Ringte dem i dag, og de visste jo som vanlig ikke mer enn det jeg selv kan se på sporingen. Synes det er merkelig at de ikke har sporing på selve transporten. Greit å vite om den står fast i en snøfonn på Ustaoset eller sjåføren har havnet på fylla på Geilo 😊 Jaja, litt streaming av Baba Blues er heller ikke å forakte 😃

    B0024BED-CAA7-461B-B54C-22FFE85E0BC2.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.362
    Antall liker
    63.275
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjører ufortrødent videre mot økonomisk verdensherredømme 🤪 I dag løsnet det litt. Blue Note SRX utgivelsene mine ble sendt til Trondheim og ett par høyttalere med stativ og noe kunst ble hentet. Høyttalerne var helt nye så de ble funksjonstestet for ny eier.

    777D09FD-2464-41E0-9748-4964E28300F1.jpeg


    Kjøperen spurte høflig om han kunne få en demo av La Rosita og Zardoz, og jeg er jo ikke vanskelig å be. Hvis jeg forsto polsk-engelsken korrekt var han riktig så fornøyd med lyden.

    Jeg demonstrerte bare streaming, og når det nå er lunk i rørene er det vel bare å fortsette. Gjør noe så sjeldent som å spille kvinnestemme i elektronika landskap. Malia er jo kjent og kjær blant mange på HFS. Får se hvor lang tid det tar før jeg
    går lei 😊 Jeg er fremdeles fornøyd med Topping DACen min. Til de som tror en såkalt målemonster DAC låter kaldt og analytisk……I beg to differ!

    A1115B98-728F-4DEE-9602-D73865BCADA0.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn