Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.935
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Venter med å kjøpe rack til Karmana selger sitt, tenker jeg :unsure:

    (Og kom ikke her med trussel om furudress og annet vrøvl!)
    Okei da. Vi har skrevet kontrakt meg megler om salg av huset til våren. Satser da på kjøpe en mindre bolig. Før jeg vet ordet av det passer hverken rack eller høyttalere inn i en kjip liten stue. Forhåpentligvis skjer flyttingen før furudressen ikledes 😄 Heldigvis har jeg en kone som er innstilt på at haifaien også skal få levelige forhold i neste bopæl 🥰
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.378
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Okei da. Vi har skrevet kontrakt meg megler om salg av huset til våren. Satser da på kjøpe en mindre bolig. Før jeg vet ordet av det passer hverken rack eller høyttalere inn i en kjip liten stue. Forhåpentligvis skjer flyttingen før furudressen ikledes 😄 Heldigvis har jeg en kone som er innstilt på at haifaien også skal få levelige forhold i neste bopæl 🥰
    Her lukter det terskelfri seniorleilighet og kamferdrops 🤣
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.935
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Årets julebrygg smaker bemerkelsesverdig godt. Kaffe og mørk sjokolade. At det ble bra kommer sikkert av at jeg ikke deltok på bryggingen, kun tappingen 🙁😊

    Her snurres den gamle Bad Company helten, Paul Rodgers. Denne gangen traller han på Muddy Waters greier og en egenkomponert låt. Dobbel MOV i pen innpakning. Låter riktig så bra, men kjeder meg litt innimellom. Jaja, hva skal man vente, det er tross alt (moderne) blues 😎😊

    1E7C1D11-0143-46B2-888D-4956839A684B.jpeg


    Litt av et stjernelag han har med seg! Kjenner jeg er litt forundret/provosert over at Jason Bonham ikke er kreditert på forsiden 😡

    51BF2248-6F14-4756-A938-EC63B7A02B46.jpeg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.945
    HÆ...har kjøttpøkken med Jason Bonham på slagverk?
    Og så krediterer han ham ikke på forsiden sammen med resten av gutta :eek:
    Snakk om å være i dårlig selskap.
    MAKAN! Det kvalifiserer til FULL boikott av skiva :mad:
    For en sodd!
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.935
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt usikker på om det er rødvinen som snakker, men Marius Neset alene med sin saksofon låter bare så avsindig bra! Jeg blir bare sykere og sykere 😡 Kan ikke være lenge før jeg anser Arne Nordheim som musikalsk favoritt i Drotningsvik 😄
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Litt usikker på om det er rødvinen som snakker, men Marius Neset alene med sin saksofon låter bare så avsindig bra! Jeg blir bare sykere og sykere 😡 Kan ikke være lenge før jeg anser Arne Nordheim som musikalsk favoritt i Drotningsvik 😄
    Så bra da, at du har vidsyn for nye utfordringer. Selv har jeg hivd min mors gamle Roar Engelberg cd-plater i uka som gikk. Er nok ikke like kulturell som deg :oops: 😁
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.935
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Så bra da, at du har vidsyn for nye utfordringer. Selv har jeg hivd min mors gamle Roar Engelberg cd-plater i uka som gikk. Er nok ikke like kulturell som deg :oops: 😁
    Du har nok rett! En gammel kor-slusk med hang til pan-fløyte vandrer nok på en knivsegg i forhold til å dette ned på galskapens side. Roar Engelberg, virker å kunne sammenlignes med å se Exorcisten alene i mørkt hus som 12-åring 😄
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.565
    Antall liker
    27.599
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Litt usikker på om det er rødvinen som snakker, men Marius Neset alene med sin saksofon låter bare så avsindig bra! Jeg blir bare sykere og sykere 😡 Kan ikke være lenge før jeg anser Arne Nordheim som musikalsk favoritt i Drotningsvik 😄
    Du er en fare for deg selv og dine omgivelser.

    elektrosjokk.jpg


    Ta deg en tur ut øve brunæ, så kobler vi deg opp på mitt DIY- elektrosjokkterapimaskin. En time eller to, så har vi deg tilbake til å like Queen og Thin Lizzy.

    Mvh
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.617
    Antall liker
    4.245
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Årets julebrygg smaker bemerkelsesverdig godt. Kaffe og mørk sjokolade. At det ble bra kommer sikkert av at jeg ikke deltok på bryggingen, kun tappingen 🙁😊

    Her snurres den gamle Bad Company helten, Paul Rodgers. Denne gangen traller han på Muddy Waters greier og en egenkomponert låt. Dobbel MOV i pen innpakning. Låter riktig så bra, men kjeder meg litt innimellom. Jaja, hva skal man vente, det er tross alt (moderne) blues 😎😊

    Vis vedlegget 773182

    Litt av et stjernelag han har med seg! Kjenner jeg er litt forundret/provosert over at Jason Bonham ikke er kreditert på forsiden 😡

    Vis vedlegget 773183
    Flott oppsett nå👌
    Regner med at de julegavene nederst midt i racket blir borte neste fredag? 🎅

    M
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.935
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du er en fare for deg selv og dine omgivelser.

    Vis vedlegget 773299

    Ta deg en tur ut øve brunæ, så kobler vi deg opp på mitt DIY- elektrosjokkterapimaskin. En time eller to, så har vi deg tilbake til å like Queen og Thin Lizzy.

    Mvh
    Høres absolutt ut som en fornuftig og nødvendig kur. Jeg er likevel relativt sterk i troen på at selv om jeg ligger småsiklende i tvangstrøye, velmedesinert på tung nevroleptika……kommer jeg fremdeles til å like, Thin Lizzy 🥰
     
    • Haha
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.565
    Antall liker
    27.599
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Høres absolutt ut som en fornuftig og nødvendig kur. Jeg er likevel relativt sterk i troen på at selv om jeg ligger småsiklende i tvangstrøye, velmedesinert på tung nevroleptika……kommer jeg fremdeles til å like, Thin Lizzy 🥰
    Piece of cake! En runde med tkrs DIY lobotomisett:

    mallet.jpg


    coldchisel.png


    chopsticks.jpg


    Så fikser vi det også. Du trenger ikke å takke, det skulle da bare mangle! :D

    Mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.603
    Antall liker
    58.109
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Bonham er jo en misfit blant gitarister.

    Konstruert parallell :
    Charlie Parker
    Stan Getz
    John Coltrane
    ColemanHawkins
    Sonny Stitt
    Roar Engelberg
    Art Pepper
    Johnny Hodges
    Dexter Gordon
    Skjønner?
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.945
    Bonham er jo en "misfit" blant gitarister.

    Konstruert parallell :
    Charlie Parker
    Stan Getz
    John Coltrane
    ColemanHawkins
    Sonny Stitt
    Roar Engelberg
    Art Pepper
    Johnny Hodges
    Dexter Gordon
    Skjønner?
    Gå nå og legg deg Bluesbreaker ;)
    Den konstruerte parallellen er vel noe søkt.
    Æres den som æres bør.
    Meg om det!
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.603
    Antall liker
    58.109
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg la meg, @Powerpoint ,og nå ha jeg stått opp igjen. 😊
    Meget søkt, ( men tydeligvis ikke godt mottatt eller morsomt🤪), men ettersom den Buddy Guy-skiva, er å betrakte som ei gitarplate, var det for å understteke hvor lite et trommeslagernavn har å gjøre på dette coveret. Dette til tross for at det er snakk om Guds sønn, så og si. 😎
    Nok om det.
    Screenshot_20210806_145138.jpg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.608
    Antall liker
    3.721
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Litt usikker på om det er rødvinen som snakker, men Marius Neset alene med sin saksofon låter bare så avsindig bra! Jeg blir bare sykere og sykere 😡 Kan ikke være lenge før jeg anser Arne Nordheim som musikalsk favoritt i Drotningsvik 😄
    Karen som fikk 1.000.000,- for tubaspillet sitt skal jo bruke pengene sine på å få komponert flere urverk for tuba, så du har mye å glede deg til og musikksmaken din vinner frem, ser det ut til. 😉

    844B80D1-54FA-4AAA-846F-5055B332E291.png
    17C124AC-655C-4374-9489-7FC194138F6A.png
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.935
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bonham er jo en misfit blant gitarister.

    Konstruert parallell :
    Charlie Parker
    Stan Getz
    John Coltrane
    ColemanHawkins
    Sonny Stitt
    Roar Engelberg
    Art Pepper
    Johnny Hodges
    Dexter Gordon
    Skjønner?
    Du har jo selvfølgelig et poeng, men så er det jo de greiene med at jeg alltid har rett 🤪😄

    Red. Buddy Guy. Kanskje du skal blunde litt til på morgenen 🤔😎😄
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.945
    Jeg la meg, @Powerpoint ,og nå ha jeg stått opp igjen. 😊
    Meget søkt, ( men tydeligvis ikke godt mottatt eller morsomt🤪), men ettersom den Buddy Guy-skiva?, er å betrakte som ei gitarplate, var det for å understreke hvor lite et trommeslagernavn har å gjøre på dette coveret. Dette til tross for at det er snakk om Guds sønn, så og si. 😎
    Nok om det.
    Så, så jeg lo godt jeg, men du skulle nok sovet litt lenger og/eller pusset ølbrillene.
    Skiva det er snakk om er med Paul Rodgers fra tidligere Dårlig Selskap som prøver å synge sanger far Muddy Waters repertoar, og ikke med Buddy Guy.

    Og nei, Jason Bonham er ikke Guds sønn akkurat.
    For øvrig driter jeg i hele plata, for jeg skal ikke ha den uansett hvor mange gitarister som krediteres på fronten av coveret.

    Ha en strålende dag med voffsene oppe i Blåskogen.
     
    Sist redigert:

    erikr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    265
    Antall liker
    445
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Noen ord etter at tkr og jeg i går forvillet oss inn i det dypeste av Fana og langt ut på norges største innlandsøy. Vi forsøkte å snakke høyt i bilen mens vi kjørte, så vi slapp å bli redd av banjomusikken fra de innavlede som sikkert var fremtredende utenfor bildøren 😎😄

    Hadde vi det kjekt? Selvfølgelig! Alltid gøy å høre nye oppsett og treffe nye mennesker med samme småsyke interesse. Ny og ny, ErikR kjøpe jeg en Audio Valve Eclipse av for en del år siden, og T-1 har jeg jo vært så mye i kontakt med på HFS at jeg føler nesten jeg kjenner ham. Uansett, veldig trivelige karer begge to 😊

    Betegnende nok kalte, tkr, stuen til ErikR for Lenco heaven. Ikke mindre enn fire noble spillere sto oppstilt i stuen, tre innkoblet, og en som skulle til, T-1. Man kan ikke annet enn å la seg imponere av folk som bruker gamle noble platespillere på sine Stax høretelefoner 😊

    Vis vedlegget 769806

    En utrolig lekker Lenco spiller som skulle til T-1.

    Vis vedlegget 769807

    ErikR er en mann som har kompetanse og liker å modde på elektronikk og høyttalere. Et røslig og tøft oppsett var mildest talt en tanke fremtredende i stuen, og gjemt bak de voksne Quadene sto to egenbygde subber med 15 tommers elementer. Her lå definitivt det meste til rette for å flytte litt luft 😊

    Vis vedlegget 769808

    Vis vedlegget 769809

    I stor grad er dette et «egoist-oppsett» med svært smal sweet-spot. Det var skikkelig gøyalt å få satt seg ned på god-plassen (ikke så ofte da tkr er tung å skubbe på). Quadene maler opp et svært og luftig lydbilde og sammen med subbene fremstår musikken med et voldsomt fundament. Synes også det var en deilig mellomtone med masse «kjøtt» på strengene på bassgitaren. Det føltes på mange måter som å bli truffet av et godstog i forhold til hva jeg er vant med hjemme. Kanskje det er derfor det for meg ble litt for basstungt. Jeg synes også bassen «rumlet» litt, noe som sikkert ikke er særlig fremtredende på mer normale lyttevolumer enn hva vi syslet med i går 😊 Videre gjør nok det ene hjørnet i stuen at jeg har hørt bedre stereo-perspektiver. For meg ble dette litt forstyrrende. Dette er jo bare mine sære opplevelser, og Erik er jo i den heldige situasjon at hvis han har lyst kan han leke seg med innstillinger på subbene og elektronisk delefilter fra DP. Alt i alt et særdeles imponerende anlegg, men med et par ting som kanskje ikke traff meg helt…..eller traff meg ekstra hardt 😃

    Deretter bar det utover til T-1 på Osterøy for å høre apekatter på Prima Luna elektronikk (og en bortgjemt BlueSound, trur eg). Siden jeg er en lat jævel, og allerede har skrevet i tråden til T-1, nøyer jeg meg med å klippe det rett inn her.

    Vis vedlegget 769816

    Takk for at vi fikk komme på besøk, og for ikke å snakke om trakteringen! Jeg droppet middagen da jeg kom hjem 😃
    Skal ikke skrive for mye om øyen da det var pip mørkt hele tiden. Hvorvidt det var bra eller feil får jeg heller sjekke opp en annen gang 😄

    Veldig hyggelig å møte deg. Ekstra hyggelig er det også når det låter så bra at jeg slipper å lyge for å holde verten fornøyd 😄 Jeg har ingen problemer med å kjenne meg igjen i inntrykkene til, tkr. Dette er dynamiske små moroklumper som går forbausende dypt når påkrevd. Jeg koste meg riktig så bra i lyttestolen, og skjønner godt du er fornøyd. Dette låter så bra at du bør tenke deg om en ekstra gang når byttesyken igjen inntreffer 😊 Hvis jeg skulle være i det kritiske hjørnet, så syntes det ble litt «skarpt» oppover i frekvens når jeg kjørte på med rock på litt røslig volum. Videre, noe som ikke er kritikk, men preferanser, så er det vel ikke den varmeste mellomtonen jeg har hørt. Det gjør at «klangen» og spesielt vokalen oppleves som litt annerledes enn her hos meg. Alt i alt så liker jeg disse «småtassene» like godt nå som forrige gang jeg hørte dem. Jeg tror man skal lete en stund for å få like mye bang for the buck på kjøpemarkedet 😊 Med tanke på byttetakten din, så har du nok her høyttalere i opptil flere uker 🤪😄

    Den gode elektronikken din hjalp selvfølgelig også på kvaliteten som ble levert fra apekattene. I tillegg var det stilrent og lekkert, og enda flottere ble det med smykket av en Lenco på høyre ving. Ser jo nesten ut som treverket på plinthet matcher høyttalerne 😊 Forhåpentligvis får jeg anledning til å høre Lencoen en annen gang, og så er du selvfølgelig hjertelig velkommen til å svinge innom her neste gang du er på vei over broen 😃

    Da gjenstår det vel bare å få fyr på peisovnen og skru på mitt eget oppsett, og krysse fingrene for at det ikke buklander etter et par veldig gode lytteopplevelser i går 😊
    Litt sen tilbakemelding, men er ikke så aktiv på sosiale medier som en del andre her inne!
    Dette var dog en trivelig aften med opptil flere kjekke gutter.
    Kjekt å få litt andre impulser enn bare sine egne nevrotiske tvangstanker!
    Dine innspill og innvendinger, Karmana, angående oppsettet på Dyngeland var jeg stort sett veldig enig i.
    Irriterende nok.
    Rommet har i stor grad spilt mot og ikke med oppsettet.
    Siden man ikke tar imot gode råd, valgte jeg dermed å ikke flytte anlegget, men heller flytte rommet....!
    Så nu går det så meget bedre.
    Perspektiv og romresonanser er absolutt blitt ryddet opp i.
    Gjengivelsen fra oppsettet har jeg vært veldig godt fornøyd med hele tiden, men som sagt, har rommet kjempet mot med alle klør, men nå er man på god vei mot målet!
    92B9C209-AA08-4CC7-BBA6-4CE250C521AC.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.378
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg er så glad for at jeg har bedre venner enn jeg fortjener
    Ta veldig godt vare på gode venner. De er der også når ting ikke er så bra. Jeg har ikke vært flink til det og når det har vært som verst, har det vært veldig tøft å være alene. Jeg snakker av bitter erfaring.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.935
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt sen tilbakemelding, men er ikke så aktiv på sosiale medier som en del andre her inne!
    Dette var dog en trivelig aften med opptil flere kjekke gutter.
    Kjekt å få litt andre impulser enn bare sine egne nevrotiske tvangstanker!
    Dine innspill og innvendinger, Karmana, angående oppsettet på Dyngeland var jeg stort sett veldig enig i.
    Irriterende nok.
    Rommet har i stor grad spilt mot og ikke med oppsettet.
    Siden man ikke tar imot gode råd, valgte jeg dermed å ikke flytte anlegget, men heller flytte rommet....!
    Så nu går det så meget bedre.
    Perspektiv og romresonanser er absolutt blitt ryddet opp i.
    Gjengivelsen fra oppsettet har jeg vært veldig godt fornøyd med hele tiden, men som sagt, har rommet kjempet mot med alle klør, men nå er man på god vei mot målet! Vis vedlegget 773477
    Enkelte er så driftige at man i Drotningsvik bare må bøye hodet ydmykt! God lyd og gode komponenter har du jo i bøttevis, og når ny plasseringen gjør at du slipper å kjempe mot rommet, er jeg sikker på at det blir skremmende god kvalitet på julesangene i år. Så jo riktig så lekkert ut også! Må få invitert meg tilbake……..en gang det er snøfritt oppe i lien hos deg…..noe været tilsier det blir mye av fremover 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.935
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ta veldig godt vare på gode venner. De er der også når ting ikke er så bra. Jeg har ikke vært flink til det og når det har vært som verst, har det vært veldig tøft å være alene. Jeg snakker av bitter erfaring.
    Kloke og leie ord det, TT. Selv har jeg vel blitt dårligere og dårligere med årene på å oppsøke venner, dessverre, men har heldigvis noen veldig gode venner. Det er vel gjerne den veien det går når man blir eldre, og da er det desto viktigere å sparke seg selv ut av godstolen innimellom.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.935
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er det julestemning i Drotningsvik 🤔 Snurrer Tex Perkins & The Fat Rubber Band. En fantastisk god skive, men gir jo ikke noe julestemning. Har tent peisen, men det gjør jeg jo store deler av vinteren, uavhengig av om det jul. Juletre skal i min bok opp lille julaften, men kona bestemmer. Har derfor satt det opp i dag, men det er ikke pyntet. Det lukter litt gran i stuen, men det gjør det jo stort sett hele året når jeg tasser rundt på tur i skogen. Men, heldigvis, jeg er jo kreativ (kona er som vanlig uenig), så voila, frem med julestemningen. Here we go 😊

    939BF833-6DA9-487F-AD98-3C4584C4391F.jpeg
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Litt usikker på om det er rødvinen som snakker, men Marius Neset alene med sin saksofon låter bare så avsindig bra! Jeg blir bare sykere og sykere 😡 Kan ikke være lenge før jeg anser Arne Nordheim som musikalsk favoritt i Drotningsvik 😄
    Neset er bra, fortsett bare på samme kurs...så kommer Nordheim med sin sjarmerende musikk etterhvert også, det gjorde det her 🥴😎

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.935
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Neset er bra, fortsett bare på samme kurs...så kommer Nordheim med sin sjarmerende musikk etterhvert også, det gjorde det her 🥴😎

    mvh
    Skremmende, min kjære musicus, skremmende! 😳 På den annen side. Begynte akkurat på min lille boks med Toto. Tåler jeg den boksen, bør vel Nordheim også gå bra 🤪😄

    5D8F3D6F-CAE7-45AD-AF75-B86CCC5B0DC2.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.467
    Antall liker
    14.954
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    De to første Toto albumene er noe ganske annet en hva mid-slutten av 80-talls Toto er. De hav jo nesten et snev av progressivitet i seg:oops::ROFLMAO:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.935
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    De to første Toto albumene er noe ganske annet en hva mid-slutten av 80-talls Toto er. De hav jo nesten et snev av progressivitet i seg:oops::ROFLMAO:
    Toto kommer aldri til å bli min greie. Likevel, debutalbumet og Hydra spilte jeg mye da de kom ut, så de fungerer veldig godt for meg fremdeles. Tror platene i min lille boks er urørt av menneskehender, men det hjelper så lite. Debutalbumet på en nederlandsk pressing fra ‘78, er «tynn og litt skingrete» i lyden. Synd, for dette er deilig pop-musikk 🙁😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.935
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hmmm, kjenner jeg blir mer og mer ferdig med svart pianolakk 🤔 Når Babel en gang skal ut, blir det nok noe i mer trefarget finish. Denne finishen hadde vært riktig så lekker å hvile blikket på i stuen.

    4026D08A-0050-4EBC-AF16-A31CE04829BC.jpeg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.854
    Antall liker
    13.672
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hmmm, kjenner jeg blir mer og mer ferdig med svart pianolakk 🤔 Når Babel en gang skal ut, blir det nok noe i mer trefarget finish. Denne finishen hadde vært riktig så lekker å hvile blikket på i stuen.
    Vakkert, ser ut som han der vant i lotto. Tror det er Bubinga-finishen. :cool:
    Men du skal ha ganske så mye flaks for å få et par med sånn spill i treverket.
    Dessverre noe av greia med ekte treverk, at du normalt ikke får plukke finérarket selv 😅 😅

    Men fysteiki så fine de var! :love::love:

    Baksiden
    SkjermbildeBUBINGA.JPG







    Litt daff den Moccaen på mine i forhold :rolleyes:

    IMG_6925.jpg



    mvh
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.378
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Vakkert, ser ut som han der vant i lotto. Tror det er Bubinga-finishen. :cool:
    Men du skal ha ganske så mye flaks for å få et par med sånn spill i treverket.
    Dessverre noe av greia med ekte treverk, at du normalt ikke får plukke finérarket selv 😅 😅

    Men fysteiki så fine de var! :love::love:

    Baksiden
    Vis vedlegget 773848






    Litt daff den Moccaen på mine i forhold :rolleyes:

    Vis vedlegget 773849


    mvh
    Hva er disse "kloremerkene" oppå, er det kjærringa som har laget dem? 😂
     

    erikr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    265
    Antall liker
    445
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Enkelte er så driftige at man i Drotningsvik bare må bøye hodet ydmykt! God lyd og gode komponenter har du jo i bøttevis, og når ny plasseringen gjør at du slipper å kjempe mot rommet, er jeg sikker på at det blir skremmende god kvalitet på julesangene i år. Så jo riktig så lekkert ut også! Må få invitert meg tilbake……..en gang det er snøfritt oppe i lien hos deg…..noe været tilsier det blir mye av fremover 😃
    Man kaster ikke bort tiden med preik, når man ser Nirvana i det fjerne!
    Gamle sjøulker ifra langt der ute i vest, er velkomne nårsomhelst her i innlandet.

    Lytt til erfarne fjellfolk, studér gamle værtegn og hør siste nytt fra værvarslinga på vestlandet.
    Fyll opp tanken, termosen og ta med varme ulltepper og spade.
    Når forholdene ser lovende ut, ta sjansen og kjør mot øst!

    Hvis ikke prisen på strøm tar helt av, så har man gjerne råd til å fyre opp anlegget noen minutter også 😁
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.935
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vakkert, ser ut som han der vant i lotto. Tror det er Bubinga-finishen. :cool:
    Men du skal ha ganske så mye flaks for å få et par med sånn spill i treverket.
    Dessverre noe av greia med ekte treverk, at du normalt ikke får plukke finérarket selv 😅 😅

    Men fysteiki så fine de var! :love::love:

    Baksiden
    Vis vedlegget 773848






    Litt daff den Moccaen på mine i forhold :rolleyes:

    Vis vedlegget 773849


    mvh
    Ståkkje mykkje tilbake for Bubinga (eller ka det e for nokke) den mokkaen din 😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn