Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.868
    Antall liker
    17.444
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Nydelig «rack», som man sier. Litt urutinert ang kabling, men ….. Sikker på det blir bra :)

    PS.Hva trenger du? (Eller blir det mer Mogami?)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.227
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nydelig «rack», som man sier. Litt urutinert ang kabling, men ….. Sikker på det blir bra :)

    PS.Hva trenger du? (Eller blir det mer Mogami?)
    Jepp, helt klart urutinert 😃

    Utfordringen er vel en kombinasjon av kabler og at jeg ikke endelig har bestemt meg for plassering av komponentene. I tillegg skal jeg finne ny eier til cd-spilleren for å få frigitt en hylle. Kobler det bare opp nå, fintenker litt mer på plassering og så får tiden vise om jeg trenger andre lengder på kablene.
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Jepp, helt klart urutinert 😃

    Utfordringen er vel en kombinasjon av kabler og at jeg ikke endelig har bestemt meg for plassering av komponentene. I tillegg skal jeg finne ny eier til cd-spilleren for å få frigitt en hylle. Kobler det bare opp nå, fintenker litt mer på plassering og så får tiden vise om jeg trenger andre lengder på kablene.
    Jeg kan ra en for laget å gjøre plass til den her🤷‍♂️ vederlagsfritt så klart 🤪🎶
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.227
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da var det igjen streaming-lyd i Drotningsvik 😊 Ikke min streamer, men en tilsvarende som OHC har vært hyggelige å låne meg i påvente av at min er tilbake fra reparasjon, noe som kan ta latterlig lang tid, men ikke handler om OHC.

    Satser på at jeg ikke har blingset og koblet resten av greiene riktig sammen. Gidder ikke teste platesnurring nå. Heller litt kaffe og streaming før jeg får finne på noe litt mer fornuftig 😃

    1174C77E-7A96-4D90-9DC0-D0487F4F367F.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.894
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Da var det igjen streaming-lyd i Drotningsvik 😊 Ikke min streamer, men en tilsvarende som OHC har vært hyggelige å låne meg i påvente av at min er tilbake fra reparasjon, noe som kan ta latterlig lang tid, men ikke handler om OHC.

    Satser på at jeg ikke har blingset og koblet resten av greiene riktig sammen. Gidder ikke teste platesnurring nå. Heller litt kaffe og streaming før jeg får finne på noe litt mer fornuftig 😃

    Vis vedlegget 771856
    flott oppsett! Mangler bare senterkanal nå 😂
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.227
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Han er fortsatt under opplæring @T-1 , gi ham tid :D:D
    Men hadde det ikke vært finere med snurra på høyre side 🤔😆🤪
    Ser den. Hadde blitt et estetisk kvantesprang, for ikke å snakke om lydforskjellene. Det er likevel godt å ha et uforløst potensiale. Det er liksom litt lettere/billigere å bytte plass i racket enn å kjøpe noe nytt, neste gang det begynner å klø litt 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.227
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Deilig å ha fått streamer i hus igjen 😊 Hadde en dårlig konsertopplevelse med saksofonisten Marius Neset i slutten av november. Grunnen til det var at musikken passet dårlig for en feststemt forsamling som var midt i middagen. Bestemte meg den gang for å gi ham et nytt forsøk når jeg fikk streameren tilbake. Har nå spilt albumet A New Creation et par ganger. Synes det fungerer flott her i stuen. Lekent, melodiøst og kreativt. De som tåler en saksofon alene kan absolutt gi dette albumet en sjanse 😃

    E00D66CC-481E-4965-B59C-FD7045CF9E70.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.227
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Etter å ha streamet et par dager på Eximus amper og Heco høyttalerne, har jeg endelig fått somlet meg til å teste streaming og vinyl med Zardoz og Babel. Betryggende at greiene fungerer etter nedkoblingen for å bygge om racket. Det er ikke gitt at jeg kobler rett når en masse kabler skal plugges fra blåbærplukke-stilling 😊

    Det låter naturlig nok best med rørforsterker på Babel, men Eximus og Heco er greiere å fyre i gang når jeg skal være litt til og fra anlegget. Spesielt når jeg sløkker bak i stuen i godstolen min, låter det mer enn godt nok med Eximus på Heco. Kommer nok til å bruke sistnevnte kombinasjon mest fremover. Det betyr vel egentlig at jeg endelig er kurert for disse haifai-greiene og kan koble meg av HFS 😄 I motsetning til en del andre her inne trenger jeg ikke lete etter den perfekte forsterker. To sikkert uperfekte forsterkere er den perfekte forsterker for meg 😎😊

    998794B7-82D4-42A7-B434-AF3756C97BDE.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kloke ord det... "Hifi-avslappet" er en deilig tilstand. Nevroser og innbilte forskjeller er grobunn for mugg og et kortere liv. Og nå må jeg lage litt gløgg.. :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.227
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kloke ord det... "Hifi-avslappet" er en deilig tilstand. Nevroser og innbilte forskjeller er grobunn for mugg og et kortere liv. Og nå må jeg lage litt gløgg.. :)
    Nja, nevrosene er vel ikke helt borte. Registrerte nettopp at jeg bare streamet 44,1 kHz på Topping DACen, altså ingen MQA åpning av master-greiene til Tidal. Er vel kanskje noe som har skjedd etter at Tidal nylig gjorde endringer i abonnementet, eventuelt innstillingene på låne-streameren. Litt armer og bein i Tidal innstillinger, uten at det hjalp. Etter litt fintenking fant jeg noe MQA greier i en undermeny til desktop-klienten til Auralic. Nå fungerer det fint, og mine gullører hører selvfølgelig et hav av forskjell mellom 44,1 og 192 kHz 🤪😊

    Kos dokkar med gløggen!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tror kanskje den nevrosen som virkelig plager deg, slik jeg kjenner deg, er den lyse boksen nederst til høyre iblant alt det sorte.. ;). Det andre du nevner skjønner jeg ikke noe av, men så har jeg en tanke tungt for slike nymotens greier som fordrer flaggermusører og sånn "komputer" - forståelse.. :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.227
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bare vent til jeg kommer å plukker lyden i fra hverandre, da kommer nevrosene igjen 🤷‍♂️🎶🤪
    Hehe, jeg er rutinert. Sier alltid jeg har problemer med hovedanlegget når jeg har gjester, og må derfor spille på Eximus og stativhøyttalere. Pleier deretter å si i døren at det er synd du ikke fikk hørt Zardoz og Babel. Da hadde du blitt skikkelig imponert 🤪😄
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.547
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Hehe, jeg er rutinert. Sier alltid jeg har problemer med hovedanlegget når jeg har gjester, og må derfor spille på Eximus og stativhøyttalere. Pleier deretter å si i døren at det er synd du ikke fikk hørt Zardoz og Babel. Da hadde du blitt skikkelig imponert 🤪😄
    Dæven, nå føler jeg meg lurt 🤔
    Fikk jo bare høre noe søte, små gulvstående sist jeg var der, men nå skjønner jeg hvorfor!😤🤣
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Felles skjebne, felles trøst... Sies det... Brann rykker ned og Rekdal skal trene RBK.. UFF.. 🥴 :oops::)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.227
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jepp, Brann har rykket ned. Er det viktig 🤔

    931C781E-D52A-4D38-A29B-6B5ED599BC77.jpeg


    Jeg så kampen, men er merkelig rolig. Brann rundspilte Jerv, men når du er såpass dårlig at du brenner et par straffer og en haug med sjanser i ordinær spilletid, så summerer det vel helt greit opp sesongen til Brann. Laget til Jerv slik det fremsto i dag har ingenting å gjøre i Eliteserien, dessverre, men det var nok til å slå Brann. Det er egentlig greit nok. De fleste bergenserne er likevel møkk lei hele Brann. Det være seg det sportslige som det utenomsportslige.

    Det som er litt morsomt er egentlig å lese Oslo- og Bergensavisene som gang på gang skriver om Brann som om det som skjer er en personlig tragedie for alle og enhver i Bergen. Det selger sikkert aviser og er godt clickbait. Sannheten er nok snarere at de fleste bergensere de siste årene har brydd seg mindre og mindre om Brann. Det som mer og mer har kjennetegnet bergensernes forhold til Brann er likegyldighet. Brann har bare godt av å ta konsekvensen av hvordan de har rotet det til de siste årene, noe som i høyeste grad gjelder ledelsen og styret i klubben.

    Det er bare å gratulere Jerv med opprykket! For Brann sin del er kanskje ikke nedrykket den største utfordringen. Det blir vel så tøft å skape engasjement og interesse for klubben i Bergen. Hvis man leter bak fete avisoverskrifter så er det nok bare den harde kjernen som gråter sine modige tårer. De fleste av oss gir litt faen. Heia Stoke 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.227
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I dag ble CD-spilleren, dette monumentet over overflødig avspillingsutstyr, solgt 😎😊 Det gir muligheter for ommøblering i racket. Det gleder en symmetri-fascist som meg 😊
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jepp, Brann har rykket ned. Er det viktig 🤔

    Vis vedlegget 772586

    Jeg så kampen, men er merkelig rolig. Brann rundspilte Jerv, men når du er såpass dårlig at du brenner et par straffer og en haug med sjanser i ordinær spilletid, så summerer det vel helt greit opp sesongen til Brann. Laget til Jerv slik det fremsto i dag har ingenting å gjøre i Eliteserien, dessverre, men det var nok til å slå Brann. Det er egentlig greit nok. De fleste bergenserne er likevel møkk lei hele Brann. Det være seg det sportslige som det utenomsportslige.

    Det som er litt morsomt er egentlig å lese Oslo- og Bergensavisene som gang på gang skriver om Brann som om det som skjer er en personlig tragedie for alle og enhver i Bergen. Det selger sikkert aviser og er godt clickbait. Sannheten er nok snarere at de fleste bergensere de siste årene har brydd seg mindre og mindre om Brann. Det som mer og mer har kjennetegnet bergensernes forhold til Brann er likegyldighet. Brann har bare godt av å ta konsekvensen av hvordan de har rotet det til de siste årene, noe som i høyeste grad gjelder ledelsen og styret i klubben.

    Det er bare å gratulere Jerv med opprykket! For Brann sin del er kanskje ikke nedrykket den største utfordringen. Det blir vel så tøft å skape engasjement og interesse for klubben i Bergen. Hvis man leter bak fete avisoverskrifter så er det nok bare den harde kjernen som gråter sine modige tårer. De fleste av oss gir litt faen. Heia Stoke 😊
    Brann leverer jo alltid stor underholdning og vil nok bli godt tatt imot i OBOS ligaen.
    Og vår mann Horneland har igjen utført ett strålende oppdrag. Så nå vi bare se å få ham ned til Stavanger der det venter nye utfordringer :D
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.227
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Brann leverer jo alltid stor underholdning og vil nok bli godt tatt imot i OBOS ligaen.
    Og vår mann Horneland har igjen utført ett strålende oppdrag. Så nå vi bare se å få ham ned til Stavanger der det venter nye utfordringer :D
    Hehe, Horneland til Viking hadde vært noe 😄 Dessverre tror jeg ikke det handler om ham. Bergenserne er sin egen verste fiende 😃
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.227
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Venter lett smågulpende på at gårsdagens lutefisk-lag skal stabilisere seg i skrotten slik at jeg kan smake på årets hjemmebryggede juleøl 😊

    Spadde nettopp frem litt tiltak, og fikk byttet litt rundt på komponentene i racket. Symmetri-fascisten har det mye bedre nå 😃 Note to self: vent lenge med å kjøpe nye greier som gjør at du må flytte komponenter og koble om i racket 😝
    87D83188-121E-4CE6-ABC3-29CA257D06E9.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.894
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det ser flott ut! Ha en fin helg og kos deg med øl! Skål! 😉👍
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    20.143
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ikke mye symmetri der, nei. Forkerte tabletter for OCD´en?? 😂 😂

    Står jo faen meg en sånn til venstre
    optr gtammo.jpg


    og en sånn til høyre
    mobilmast.jpg


    Er det symmetri?? :ROFLMAO::ROFLMAO:
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Venter med å kjøpe rack til Karmana selger sitt, tenker jeg :unsure:

    (Og kom ikke her med trussel om furudress og annet vrøvl!)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.227
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn