Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.390
    Antall liker
    63.500
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nå har vel ikke espresso mer koffein enn den lysbrente giften norske kaffedrikker slurper nedpå i litervis av. Men det smaker så uendelig mye bedre, og er sunnere for både kropp og sjel. Ifølge amerikansk forskning skaper mørkbrent kaffe en beskyttende hinne i magesekken i motsetning til lysbrent som kverner løs på den med syre. Jeg tåler maks to kopper (ikke store krus) Friele eller Evergood før magen sier nei takk til mer påfyll.

    I dag har jeg bare hatt en kopp, en dobbel latte med ekstra trykk på kaffe fra mokkakanne. Følte jeg trengte noe melk som ekstra beskyttelse i dag, har lest så mye surmaget et annet sted på forumet at jeg tror vommen trenger mer beskyttelse enn vanlig. :rolleyes:
    Du har helt sikkert rett. Mener jeg også har hørt at man får i seg mindre koffein med espresso. Uavhengig av helse og søvn er det jaffal uendelig mye bedre på smak. Skulle ønske jeg (fremdeles) hadde litt mer kontinentale vaner med kaffe, men etter jeg kom hjem går det dessverre i store krus på jobb :mad::)

    Registrerer balubaen som ikke omhandler deg, men lar meg sjeldent bli provosert, lei eller sur. Holder meg heller unna eller flirer og lar meg underholde. Det er selvfølgelig mye lettere å ta avstand og ikke bli provosert når jeg ikke har jobbet profesjonelt med lyd eller er skribent i et hifi-magasin. Uavhengig av om trollet heter Internet eller HFS hjelper det lite å omvende eller kutte hodet av trollet, det vokser alltid ut et nytt ett :mad::D For meg handler HFS om å dele opplevelser, og opplevelser er det heldigvis vanskelig å krangle om, så får jeg heller sitte på sidelinjen i mange andre tråder :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Enig der, og jeg skjønner ikke behovet for å gå i skyttergravene over hobbyen vår. Hvis det dreier seg om personangrep og slikt så er det god grunn til å reagere, og det var jo det på en måte, men etterhvert har diskusjonen blitt rent ideologisk. Og slikt gjør ikke hobbyen noen tjeneste, for å si det slik. Dessuten tror jeg ikke at han som opprinnelig har blitt gitt skylden i debatten mente det slik det framstod heller...
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.390
    Antall liker
    63.500
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Enig der, og jeg skjønner ikke behovet for å gå i skyttergravene over hobbyen vår. Hvis det dreier seg om personangrep og slikt så er det god grunn til å reagere, og det var jo det på en måte, men etterhvert har diskusjonen blitt rent ideologisk. Og slikt gjør ikke hobbyen noen tjeneste, for å si det slik. Dessuten tror jeg ikke at han som opprinnelig har blitt gitt skylden i debatten mente det slik det framstod heller...
    Skal ikke lage noen stor polemikk over dette her, men følger deg på det du skriver. Dessverre er det vel også litt for mange som legger for mye av seg selv i hobbyen. Det virker av og til som identitet og selvbilde er linket til kompetanse innenfor hobbyen, noe som kan gjøre det vanskelig å lære av andre eller innrømme at man tar feil. På den annen side er vel HFS en koselig barnehage sammenlignet med kommentarfeltene på andre medier i samfunnet. Hvis man kutter til beinet så handler hobbyen isolert sett om subjektive personlige opplevelser, og da blir det ekstra rart når for mye handler om rett og galt. Jeg tenker selv ofte at det er en del som er mer interessert i krangel og diskusjoner enn selve gleden ved hobbyen. Heldigvis er de i mindretall :)

    Uten å bli for spesifikk i debatten du nevner, så tror jeg heller ikke det var så vondt ment som det framstod. På den annen side hadde jeg nok selv blitt like forbannet som en del ble av disse stadige tilbakevendende udokumenterte påstandene. Generelt sett så har jeg mye større respekt for personer som legger seg flat og beklager, istedenfor å innta en offerrolle, føle seg misforstått eller stenge døren og legge røyk......
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.390
    Antall liker
    63.500
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kikker på partilederdebatten. Fasinerende at så presumtivt intelligente mennesker sammen kan opptre så fordummende.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.390
    Antall liker
    63.500
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt tung dag etter at jeg forsøkte å leke ung i natt. Jaja, ikke verre enn at litt kaffe og noen liter vann etter hvert burde løfte formen. Kanskje enda mer positivt for dagen er at The National har kommet med et nytt album. Har akkurat satt den på. Det gledes :)

    IMG_1308.JPG
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Du som er så "relativt" ung burde vel klare en kvelds eksesser uten å gå i bakken?
    Nei, det var noe annet når jeg var ung:rolleyes:;)
     

    gooner4ever

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Innlegg
    834
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    Vi har tydeligvis ganske lik smak. Både War On Drugs og The National :)

    Har billetter til The National i november. Et lite tips hvis ikke har sjekket det ut før. Den siste til Band Of Horses er i samme gata. Veldig bra plate.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.390
    Antall liker
    63.500
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vi har tydeligvis ganske lik smak. Både War On Drugs og The National :)

    Har billetter til The National i november. Et lite tips hvis ikke har sjekket det ut før. Den siste til Band Of Horses er i samme gata. Veldig bra plate.
    Da kan vi begge smykke oss med utmerket smak ;) Falt av BoH etter de tre første platene, men skjønner jeg må gi den siste en sjanse. Konsert med The National. Misunnelig! Har ikke registrert at de kommer til Bergen, men i tilfelle hadde jeg helt klart kjent min besøkelsestid :)
     

    gooner4ever

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Innlegg
    834
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg falt av etter de to første som er veldig bra. Før den siste har de gått tilbake til en indie-label igjen og den er minst like bra som de to første. Litt annerledes, litt mer War og Drugs stil.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.390
    Antall liker
    63.500
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Frank Aarebrot død. Faen til greier! Hadde denne kunnskapen og digresjonenes mester som lærer på Sjøkrigsskolen, og han gjorde et uutslettelig inntrykk. Uten å snakke om musikk var denne mannen likevel rock'n'roll :) RIP
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.569
    Antall liker
    103.011
    Torget vurderinger
    23
    Fryktelig trist, nå er det i hvert fall ikke noe poeng i å følge valget på TV. Sjefen er borte. Heiberg med kreft. Fugelli på utgående også. Et jævlig år for oss med respekt for meningers mot.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.390
    Antall liker
    63.500
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fryktelig trist, nå er det i hvert fall ikke noe poeng i å følge valget på TV. Sjefen er borte. Heiberg med kreft. Fugelli på utgående også. Et jævlig år for oss med respekt for meningers mot.
    Vel talt, Sluket! Vi får satse på at det på landsbasis etter hvert dukker opp noen bautaer med store baller (kvinnelig som mannlig :D) fra vår egen aldersgruppe.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.876
    Antall liker
    17.470
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    "...klesse innpå...." Ahhh.. får meg til å lengte hjem :)

    Trøtt etter å ha flydd frem og tilbake som en strikk i dag. Da er det bare å klesse innpå et krus Jura så man får hengt opp smilet til gjestene kommer :)

    Kjekt å kunne invitere gjester i nytt hus. Foreløpig er det ingen som har fått med seg hvor eksklusiv innredningen i stuen er. Faen ikke mange som kan skilte med å benytte Bird 2 til håndkleoppheng ;)

    Vis vedlegget 455340
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.390
    Antall liker
    63.500
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I helgene er det min far sin gamle platesamling som står for det meste av musikken.

    Denne her var passe gøyal når det pissregner utenfor. Hva er det kilde-fanatikerne pleier å skrive......på sort gull selvfølgelig (sa trådeier, blottet for troverdighet) :cool:;)

    IMG_4349.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.390
    Antall liker
    63.500
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vis vedlegget 456680
    Kan ikke skryte på meg noen skiver fra dette bandet, kun denne hyllest plata
    til ikke ukjente Burt Bacharach.
    Du har det meste du :) Det er versjoner av gamle svisker på den jeg spilte, og også minst ett spor fra Burt Bacharach. Etter hva jeg leste fortsatte disse gutta i sporet til Herb Alpert & Tijuana Brass, og det er Herb Alpert som er produsent på platen. Det er ellers mange plater av Herb Alpert & Tijuana Brass i samlingen, men så langt har jeg ikke kommet enda :)
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    /\ Å påstå at jeg har det meste uten å ha sett samlingen min blir litt i overkant Karma;)
    Er nok medlemmer med større samling enn meg.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dette var jo herlig! Hører på P13 over nettradioen på hylla med de har kommet inn i et hitspor som jeg etterhvert finner enerverende. Ikke P4-enerverende, men like fullt enerverende. Så jeg må finne noe annet å høre på, og reiser meg øyeblikkelig opp for å fyre opp rørblokkene. Fant flere album av disse marimba-kameratene på Tidal, inkludert den du har på vinyl og den låten v-m hostet opp. Kjekt det på en sløv mandags formiddag som jeg bruker til å skulke jobbing... :rolleyes:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.390
    Antall liker
    63.500
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dette var jo herlig! Hører på P13 over nettradioen på hylla med de har kommet inn i et hitspor som jeg etterhvert finner enerverende. Ikke P4-enerverende, men like fullt enerverende. Så jeg må finne noe annet å høre på, og reiser meg øyeblikkelig opp for å fyre opp rørblokkene. Fant flere album av disse marimba-kameratene på Tidal, inkludert den du har på vinyl og den låten v-m hostet opp. Kjekt det på en sløv mandags formiddag som jeg bruker til å skulke jobbing... :rolleyes:
    Kjekt du likte det (om enn i små doser). Marimba kommer nok ikke til å bli min greie, men fint for humøret når andre ting går litt trått :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.390
    Antall liker
    63.500
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Uavhengig av politisk ståsted kan jeg ikke annet enn å la meg imponere når Trine Skei Grande for tiden kjører Big Fat Blonde med Rainmakers som kjenningsmelodi når hun entrer scenen. Strålende musikk og deilig selvironi i skjønn forening :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dette var jo herlig! Hører på P13 over nettradioen på hylla med de har kommet inn i et hitspor som jeg etterhvert finner enerverende. Ikke P4-enerverende, men like fullt enerverende. Så jeg må finne noe annet å høre på, og reiser meg øyeblikkelig opp for å fyre opp rørblokkene. Fant flere album av disse marimba-kameratene på Tidal, inkludert den du har på vinyl og den låten v-m hostet opp. Kjekt det på en sløv mandags formiddag som jeg bruker til å skulke jobbing... :rolleyes:
    Kjekt du likte det (om enn i små doser). Marimba kommer nok ikke til å bli min greie, men fint for humøret når andre ting går litt trått :)
    Dosering er viktig med slike artigheter, he he he. Hvis ikke er overdosefaren overhengende. ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.390
    Antall liker
    63.500
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Noen og en hver av oss er vel så syk at vi synes endel haifai tenderer mot å være sexy. Da blir det jo desto mer fasinerende når produsenten bevisst forsøker en slik tilnærming, og resultatet er det stikk motsatte ;)

    IMG_1310.JPG
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    766
    Torget vurderinger
    8
    Han løken som kjører på P13 fra 11-13 er nettopp P4-enerverende.
    Pføy!
    En liten dose med Radio Norge, så har man raskt et kinderegg :mad: Disse gjøkene har ødelagt mye ålreit musikk med å spille det i filler :mad:
    Du som bor rett ved Sotrabroen bør lytte på Radio Sotra. Nekter å være med på DAB tullet til NRK så nå går det i Radio Sotra på kjøkkenradioen og CD i bilen hos meg. Må si det er en befrielse å slippe unna hitlistene til NRK/P4/Radio Norge. Kan også virke som de som lager spillelistene i Radio Sotra er genuint interessert i musikk...
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Noen og en hver av oss er vel så syk at vi synes endel haifai tenderer mot å være sexy. Da blir det jo desto mer fasinerende når produsenten bevisst forsøker en slik tilnærming, og resultatet er det stikk motsatte ;)

    Vis vedlegget 456996
    Er overrasket over din skriblerier, hadde heller trodd at du med dine tilbøyeligheter, likte
    og tente på disse, var det en som sto å kikka over skulderen din?:rolleyes:;);)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.390
    Antall liker
    63.500
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Han løken som kjører på P13 fra 11-13 er nettopp P4-enerverende.
    Pføy!
    En liten dose med Radio Norge, så har man raskt et kinderegg :mad: Disse gjøkene har ødelagt mye ålreit musikk med å spille det i filler :mad:
    Du som bor rett ved Sotrabroen bør lytte på Radio Sotra. Nekter å være med på DAB tullet til NRK så nå går det i Radio Sotra på kjøkkenradioen og CD i bilen hos meg. Må si det er en befrielse å slippe unna hitlistene til NRK/P4/Radio Norge. Kan også virke som de som lager spillelistene i Radio Sotra er genuint interessert i musikk...
    Takk for tips, JK! Radio Sotra har jeg ikke fått med meg. For meg som kun har FM i bilen høres dette ut som et supert alternativ :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.390
    Antall liker
    63.500
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Noen og en hver av oss er vel så syk at vi synes endel haifai tenderer mot å være sexy. Da blir det jo desto mer fasinerende når produsenten bevisst forsøker en slik tilnærming, og resultatet er det stikk motsatte ;)

    Vis vedlegget 456996
    Er overrasket over din skriblerier, hadde heller trodd at du med dine tilbøyeligheter, likte
    og tente på disse, var det en som sto å kikka over skulderen din?:rolleyes:;);)
    Nå må du ikke blande din egen forkvaklete smak og lyster med meg, VM :mad::cool:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.390
    Antall liker
    63.500
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har akkurat spilt den siste til Kari Bremnes, og nå er jeg snart ferdig med den siste til Susanne Sundfør. Smalt akkurat fra kona, denne likte jeg, i motsetning til den forrige du spilte som hadde totalt intetsigende tekster. Hun er nok sikkert ikke den første som hevder det :rolleyes: Selv fokuserer jeg sjeldent på tekstene (gjorde det før). Høres ut som det er like greit denne gangen :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.390
    Antall liker
    63.500
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Blir alltid så revet med av kabeltråder. Bestilte derfor enda en 6,5 m lang BJC kabel :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.390
    Antall liker
    63.500
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tok meg en sykkeltur for innhente optimal lyst og samvittighet for en øl eller fem. Sitter nå her med god samvittighet, men totalt blottet for lyst på øl. Helvetes bakker :mad:

    Får heller hive meg i gang med ukens plateslipp. Veldig mange kjente folk som har gitt ut nye album denne uken, så det er bare å krysse fingrene for drittvær denne uken :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.569
    Antall liker
    103.011
    Torget vurderinger
    23
    Lørdagsdiktet

    -Jeg syklet meg frem til Ulrikkens topp
    og skjønte jeg hadde
    en råtten kropp

    - Ned gikk det greit - der hadde jeg stuket
    men tror du ikke faen... forbikjørt av Sluket!! :mad:


    Glad kulturweekend!​
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.390
    Antall liker
    63.500
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gamle menn blir biske når det køddes med helgerutinene, men endelig har jeg fått stuen for meg selv. Døren er klesset igjen, espressoen dufter forlokkende og og liflige toner strømmer (helt bokstavelig) ut fra anlegget. Oh lykke :)

    Har ikke hatt allverden av kvalitet på kaffen siden jeg kom hjem fra Nederlandene. Hev meg derfor i bilen i morges og fikk hanket inn noe Zoega. Et sikkert stikk og mye bedre enn jeg har vært vant til den siste tiden :)

    Så over til det beste. Hadde noen år på 70-tallet hvor jeg hørte mye på amerikansk Westcoast. Eagles ble selvfølgelig mye spilt, men jeg tror faktisk jeg hørte mer på Poco (litt sær skal man selvfølgelig være). Det begynner å bli lenge siden Poco har vært seriøst aktiv, foruten den sedvanlige reuinionen for endel år siden som få grupper klarer å holde seg for god til (mat skal de ha). Det eneste jeg ellers forbinder med Poco fra 2000-tallet er noen soloalbum fra Timothy B. Scmidt, men han er vel nå mer en Eagles-kar, selv om han var et viktig medlem i Poco for meg. Med dette bakteppet er det selvfølgelig litt høytid når jeg registrerer at Rusty Young denne uken debuterer med et soloalbum. Mannen må jo være over 70! Foreløpig synes jeg det låter forbausende bra. Selvfølgelig ikke et legendarisk album, men et veldig hyggelig gjenhør for meg :)

    IMG_4355.JPG
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn