VIMs bøttekott

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    12
    Fra en annen tråd har vi lært at "frilytting" er verdiløst.
    Så dersom lytteren kan komme til å like det han hører, må han samtidig passe på å gjøre de nødvendige målinger, slik at lyttingen og nytelsen ikke blir fullstendig bortkastet. Musikk skal ikke swinge før den måler rett som en jævla linjal, for pokker!!

🎻📏
    Ja, man skal ikke forveksle musikk og følelser 🫢

• Liker
    Reaksjoner: ptb

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    12
    5 låter inn i testingen, og førsteinntrykket er mer enn godt. Det store sjokket er at det er flere likheter enn ulikheter mellom Parker Duo og P3! Det hadde jeg ikke ventet, men det er jo bare de første inntrykkene som sagt.
    Lyd og minne er håpløst, men det er noen små gulvhøyttalere jeg har falt litt ekstra for gjennom årene: ProAc Respons 2.5, AP Virgo 2, Verity Audio Fidelio m.fl. Parker Duo traff samme nerven da jeg fikk høre dem, og QLN Prestige3 mk2 kan fort spille seg inn på samme laget tror jeg.

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    12
    Ikke så rart man liker sin egen da ☺

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    12
    Men…..QLN P3…. Hvordan går det med de i oppsettet ditt?👌🎶
    Plass, sound etc etc😉

gismo
    Det er en nydelig høyttaler og de passer på alle måter inn i bøttekottet. I forhold til Parker Duo låter de kanskje litt mindre, men også lettere å passe inn. De spiller et lite knepp slankere i bassen - det er en god ting hos meg, de er LITT varmere oppover og har en fantastisk holografi. Parker Duo har kanskje et mer imponerende lydbilde i bredde og høyde samt detaljering, men P3 spiller så utrolig fint og organisk. Det er nok "slam" og samtidig nok romantikk i monn og man blir sugd inn i musikken fremfor å sitte å observere den.
    Plasseringsmessig er de lettere å eksperimentere med pga. størrelsen enn Parker Duo og jeg veksler mellom to valg:
    1) Diskanten ca. 60-65cm fra frontvegg (1/5 av romlengde) gir litt strammere bass (nært vegg, men åpenbart i et område som ikke booster bassen i mitt rom likevel) og et stort lydbilde. Her er nok den beste balansen og pt. mitt foretrukne. Avstand til lytteposisjon er da 170cm.
    2) Diskant 95cm fra frontvegg (nesten 1/3 av romlengden) gir en fantastisk dybde. Litt mindre lydbilde i bredde og høyde og litt mer bass (litt mye). Den imponerende dybden er fascinerende, men det blir litt vel intenst å sitte innimellom bandmedlemmene. Avstand til lyttepos. 140cm.

Kort oppsummert: Liker P3 VELDIG godt!

Marten Parker Duo trekker nok det lengste strået på beste høyttaler totalt sett, men i mitt lille rom og min musikksmak, så er nok P3 kanskje et knepp bedre altså.

gismo

Finnskogen❤️
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    45.502
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Hyggelig og godt oppsummert!
    Skjønner at disse «trigger» deg på en liten aning andre premisser og ikke noe er bedre enn det👌🎶

gismo

• Liker
    Reaksjoner: vim

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    12
    Sysler med sub

Nye kabler og nye overraskelser!
    Byttet fra Supra SPC med gode Furutech kontakter til to generasjoner gamle Transparentkabler var dagens (gledelige) sjokk.
    Nå skal det sies at jeg samtidig koblet om på uttakene på Supra MD-06 strømpadden. Jeg har levd i troen på at de to første uttakene i padda er ufiltrert, men fant vel i morges ut at det kun er det første. Dermed ble det å teste å koble begge på uttak 1 med et enkelt dobbeltstøpsel.
    Om det er det ene eller andre - eller begge - tiltakene som har æren vet jeg ikke, men det skjedde påfallende mye med lyden.
    Bassen oppleves som betydelig dypere og med mer gain. Den er også mer definert. Mer instrumenter - mindre rumling.
    Etter bare en rask test og ditto justering, har jeg skrudd subene ned 2 dB (fra -6 til -8), men gressenkekvelden byr nok på mer lytting og fikling.
    Men først må jeg finne ut av hvordan jeg vrir meg ut av løftet om å beise en million løpemeter med spilerekkverk før kona kommer hjem. Yr melder om at det visstnok ikke går an å utsette i flere dager 🤔

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    13.434
    Nå må du passe på at du ikke blir kansellert både av kona og "det gode selskap" her inne . . . 😅

• Liker
    Reaksjoner: vim

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    37.228
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Er vel en Premium mm2 som jeg har liggende her, den kan du låne og teste i noen annen posisjon om du føler for det? Men selger den ikke😄
    Fikk du regn i maler jobben🙄

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    12
    Er vel en Premium mm2 som jeg har liggende her, den kan du låne og teste i noen annen posisjon om du føler for det? Men selger den ikke😄
    Fikk du regn i maler jobben🙄
    Mange takk, men låner en G6 av NAT nå og så fikk jeg disse to, maken til din, i dag. Reference er på vei - kun for test i første omgang. Og en Premium coax som oppgradering til min High Performance er også bestilt. Kabler ass! 😈

Og solen skinner selvsagt alltid i Bærum, så det gikk fint 🤭

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn