Men…..QLN P3…. Hvordan går det med de i oppsettet ditt?

Plass, sound etc etc
gismo
Det er en nydelig høyttaler og de passer på alle måter inn i bøttekottet. I forhold til Parker Duo låter de kanskje litt mindre, men også lettere å passe inn. De spiller et lite knepp slankere i bassen - det er en god ting hos meg, de er LITT varmere oppover og har en fantastisk holografi. Parker Duo har kanskje et mer imponerende lydbilde i bredde og høyde samt detaljering, men P3 spiller så utrolig fint og organisk. Det er nok "slam" og samtidig nok romantikk i monn og man blir sugd inn i musikken fremfor å sitte å observere den.
Plasseringsmessig er de lettere å eksperimentere med pga. størrelsen enn Parker Duo og jeg veksler mellom to valg:
1) Diskanten ca. 60-65cm fra frontvegg (1/5 av romlengde) gir litt strammere bass (nært vegg, men åpenbart i et område som ikke booster bassen i mitt rom likevel) og et stort lydbilde. Her er nok den beste balansen og pt. mitt foretrukne. Avstand til lytteposisjon er da 170cm.
2) Diskant 95cm fra frontvegg (nesten 1/3 av romlengden) gir en fantastisk dybde. Litt mindre lydbilde i bredde og høyde og litt mer bass (litt mye). Den imponerende dybden er fascinerende, men det blir litt vel intenst å sitte innimellom bandmedlemmene. Avstand til lyttepos. 140cm.
Kort oppsummert: Liker P3 VELDIG godt!
Marten Parker Duo trekker nok det lengste strået på beste høyttaler totalt sett, men i mitt lille rom og min musikksmak, så er nok P3 kanskje et knepp bedre altså.