VIMs bøttekott

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.950
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Ser ikke ut som noen moderator responderer på bønnen om å flytte oppussingstråden av mitt bittelille lytterom, så da tar jeg aldri så lite skippertak og etablerer min egen tråd.
    Da rakk jeg det et halvår før jeg feirer 20-års jubileum på HFS - det er da noe :)

    Gamle dager (alle bilder var dessverre ombord på en harddisk som ikke lot seg redde :( )
    Jeg holdt på i mange år som skribent for magasinene Audio, EyeFi og Fidelity, før jeg ble trøtt av deadlines og evig produkttesting, men også et like evig gnål fra rekkehuskone og rekkehusbarn om å "skru ned".
    Etter en årrekke med veldig mange hyggelige bekjentskaper i bransjen, fantastiske komponenter inn og ut av heimen, og et referanseanlegg som på det beste var magisk, solgte jeg absolutt alt og seilte inn i Genevas mørke og musikalsk sjelløse verden. Det tok drøye 13 år å komme ut av mørket.
    Borte var Avantgardehorn, ML elektrostater, modifiserte AP Virgo 2 og Avanti 3 og borte var Bladelius Gondul, Rogue monoblokker, EAR 509 monoblokker (SAVNER!!!!!), Krell FBP og Jormakabler til nybilpris! Og ganske snart, skulle det vise seg: borte var musikkgleden.
    Gitarsamling, -bygging og -spilling tok tilbake mye av plassen riktig nok, men interessen for å høre på annet enn iPods og bilstereo var som dugg for solen.
    Audiorekruttering.JPG


    Inntil...
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.950
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    En ny vår
    Gradvis begynte nysgjerrigheten på å sjekke om interessen var latent nok til å rettferdiggjøre en liten rigg igjen.
    Med barn ute av heimen og dermed ledig rom, en Geneva XXL som stadig oftere ble brukt men også var irriterende kjip, og fritid nok til å orke en oppussingsjobb med tilhørende lydisolering, bestemte jeg meg for å kjøpe noe gammelt, men anstendig og føle meg frem litt.
    Kona så sikkert denne komme lenge før jeg selv gjorde det, men ganske raskt var VIM på kjøret gitt :)

    Brukte Totem model 1 signature kom og gikk. Brukt Cayin cs88a kom og gikk. Audioquestkabler kom og gikk, Wireworldkabler kom, og en eldre Wadia 830 fant veien til bøttekottet. Dermed fikk også noen hundre CDér se lyset igjen også - etter 13 år på loftet.
    Det var på tide å sette seg inn i det (for meg) nye fenomenet streamer, så en Bluesond 2i kom og gikk, påfulgt av en Ifi Zen streamer som led samme skjebne. Topping DAC kom og gikk også.

    Lytterommet ble pusset opp, lydisolert og akustikkbehandlet etter alle kunstens regler. Det kostet en god del timer og et par titalls tusen i akustikkmateriale, men dæsken så tilfredsstillende resultatet ble! Langt over forventning, størrelsen på snaue 10 kvm. tatt i betraktning og definitivt et rom det er mulig å slå seg til ro med.

    Og da var man hektet og gamle vennskap skulle snart vise seg å bli dyre...
    IMG_7094.jpg
    IMG_7051.jpg
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.476
    Antall liker
    3.306
    Torget vurderinger
    1
    Highend på 10m2? Det må være rekord! Men hvorfor ikke? Det blir nærfeltslytting på minimonitorer, omtrent som i kontrollrommet til et innspillingsstudio.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.950
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Og da var vi her
    I glansdagene besøkte jeg Jorma og Leif Oloffson (Marten) ved et par anledninger, og fant tonen bokstavelig talt. Det var derfor lett å ta ut behovet for både godlyd og litt mimring, når Mala rett borti gata kunne friste med en prøvelytt på Marten Oscar Duo. De hadde alt jeg så etter i en ny høyttaler man kunne bli gammel sammen med, og fant dermed veien til VIMs bøttekott. Mala (butikken og mannen) var et, for meg, nytt og svært hyggelig bekjentskap for øvrig. Snakk om godtebutikk!
    Jeg var også på nippet til å ryke på en Aavik dac/forsterker derfra, men en midlertidig setback for noen likvider satt dealen på vent.

    I mellomtiden ble det mer mimring og hyggelig gjensyn med alltid veldig trivelige Morten hos Norsk Audioteknikk, og da var det at jeg fikk snusen i en godsak fra en annen gammel kjenning: Mike Bladelius.
    Og sånn gikk det, at det står en Ask i hylla her nå :)

    Og snakk om hyggelige bransjefolk, så røyk jeg selvsagt på noen lapper hos Marius hos Stereofil, selv om Bladeliusen medførte et bortfall av behov for særlig mange kabler. Wireworld har alltid vært kabler jeg har likt, og det er det jeg bruker nå, sammen med Supra nettkabler. Vel og merke inntil jeg muligens går all-in på Inakustik.

    Mon tro hvor dette ender, men det er vanskelig å se for seg at Marten og Bladelius ikke blir værende i en del år, og streaming forblir nok primærkilde.
    Trur eg.
    Kanskje.
    Helt sikkert.
    Med mindre... :eek:
    IMG_7411.jpg
    IMG_7412.jpg
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.950
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Highend på 10m2? Det må være rekord! Men hvorfor ikke? Det blir nærfeltslytting på minimonitorer, omtrent som i kontrollrommet til et innspillingsstudio.
    Tja, det var du som sa highend :)
    Jeg nøyer meg med å si at jeg liker det jeg hører, og spesielt romstørrelsen tatt i betraktning. Likesidet trekant på snaue 2 meter betyr bortfall av enorm romfølelse, men jeg føler det er verdt prisen fremfor å kompromisse i en stue man aldri får bruke fritt og aldri får jobbet optimalt med akustikken.
    Litt som din gamle kjeller, minus romlengden kanskje :)
    Så lenge det var mulig å få til 77 cm til både bakvegg og vegg bak høyttalerne, og god balanse mellom bassabsorbenter og diffusorer, gikk det an å "lure rommet" litt. Har hørt langt verre på millionlegg i stort rom altså, men vennetreff her utgår nok :ROFLMAO:
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.950
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Litt om akustikken:
    Alle vegger er kledd med smartpanel, som gir mindre trøbbel enn gips og definitivt mindre enn betong. Begge sidevegger har en kombinasjon av et par Eli Acoustics diffusor/absorber paneler og tunge gardiner. Ikke for mye, slik at rommet blir for dødt og tonene bare ramler rett ned på gulvet :)

    Taket: Et felt over lytteposisjon er kledd med diffuserende plate og skummateriale bak. Det tar bort førsterefleksjonen, uten å bli for mye demping.
    Taket er relativt tynt og går til loft. jeg lydisolerte ikke taket, for å teoretisk bidra til at bassen også slipper litt igjennom (som ytterveggen bak lytteposisjon).

    Bakvegg: er en 10cm. yttervegg i "beste" 80-talls rekkehus byggekvalitet. Ikke så galt at det ikke er godt for noe, for den gjør muligens at bassen har en fluktvei som den ikke ville hatt med en mye tykkere og stivere bakvegg. To fulle høyder med hjørneabsorbenter fra Sonitus gjør også sitt. Jeg valgte løsningen med diffuserende front, for ikke å få for dødt rom. MIdtfeltet på veggen er kledd med 7cm. tykke diffusor/absorbent plater fra Eli acoustics.
    Et hjørne ved inngangsdøren til rommet har en full høyde med bassabsorbent fra Eli Acoustics. Altså totalt 12 hjørneabsorbenter i rommet totalt.

    Frontvegg: Diffuserende/absorberende paneler fra Eli Acoustics på halve veggen. 12 slike plater i rommet totalt.

    Om teorien med tynt tak og ditto bakvegg har noe for seg, er jeg usikker på, men resultatet er i hvert fall at bassen er forbausende problemfri i det ferdigbehandlede rommet. Det var min største frykt, i tillegg til å unngå et for døt rom.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.950
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Alle skjønner jo antagelig at suksessen med dette rommet og anlegget ligger i ett tweak og ett tweak alene (bilde): DIY kabelløftere i importert ask og umagnetisk stål laget på en fabrikk som ligger i akkurat passe høyde over havet. Filtknottene under er fri for DC spenning og spesielt utviklet av en dansk guru som kjenner Tesla personlig :ROFLMAO:
    @pedal : Jeg kan lage en til deg, så slipper du å styre med digre horn og stor stue, for å få magisk resultat :p
    Nok fra meg for i dag tror jeg.
    1667854511831.png
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.476
    Antall liker
    3.306
    Torget vurderinger
    1
    Alle skjønner jo antagelig at suksessen med dette rommet og anlegget ligger i ett tweak og ett tweak alene (bilde): DIY kabelløftere i importert ask og umagnetisk stål laget på en fabrikk som ligger i akkurat passe høyde over havet. Filtknottene under er fri for DC spenning og spesielt utviklet av en dansk guru som kjenner Tesla personlig :ROFLMAO:
    @pedal : Jeg kan lage en til deg, så slipper du å styre med digre horn og stor stue, for å få magisk resultat :p
    Nok fra meg for i dag tror jeg.
    Vis vedlegget 866068
    Rekkehuset på Eiksmarka, ja. Der brukte jeg massive sølvskinner til høyttalerne. 1 kvadrat (1x10mm) ledere som lå oppå hverandre med et tynt lag Teflon imellom (for å forhindre kortslutning). Det hele forseglet i en varmekrympet teflon strømpe. Leif Ernstsen hadde ideen, og @LMC var utøvende, IIRC. Trengte ikke kabelsko, klippet bare ut et hull til terminalen. Det var ganske optimale greier, syntes vi. De ble senere slaktet og endte sine dager som internkabling til bånddiskantene i linjekildene, som jeg solgte i fjor. Resirkulering. Man kaster jo ikke et par kilo rent sølv.
    Så til saken: De var stive og lå rett på hardt parkettgulv. Dessuten gikk det strømførende varmekabler rett under parketten. Så da måtte jeg lage meg kabelløftere. Endte opp med tennisballer, som jeg skar et snitt i, og puttet sølvskinna oppi. Det var stabilt og gav et løft som tilsiktet. Om lydkvaliteten også ble løftet er jeg ikke sikker på. Noen tweaks gjør man bare ut i fra sunn fornuft. Eventuelt kan flere slike tweaks gi en lydmessig gevinst i sum :)
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.950
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Tja, når internasjonal logistikk er hva den er og Inakustik ikke får levert nye høyttalerkabler hit med det første pga. delemangel, blir det tid til litt ommøblering, beising av hyller og kabelløftere (valnøttfinish som Marten høyttalerne) samt bygge et lite bord til fjernkontroll og kaffe 😊
    Må vel få noen dyre føtter under bordet, så kaffen ikke skvulper. Har hørt at Ansuz skal være spesielt bra på sort kaffe.
    60FBFDAC-3DBC-489A-84E1-B428A249D4B6.jpeg
     

    Vedlegg

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tja, når internasjonal logistikk er hva den er og Inakustik ikke får levert nye høyttalerkabler hit med det første pga. delemangel, blir det tid til litt ommøblering, beising av hyller og kabelløftere (valnøttfinish som Marten høyttalerne) samt bygge et lite bord til fjernkontroll og kaffe 😊
    Må vel få noen dyre føtter under bordet, så kaffen ikke skvulper. Har hørt at Ansuz skal være spesielt bra på sort kaffe.
    Vis vedlegget 868357
    Blå java ville kanskje matchet veggen din bedre.. :).. Har du øyestyrke til å lese displayet i den Wadia den, regner jeg med at du "ser" slikt...
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.950
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Blå java ville kanskje matchet veggen din bedre.. :).. Har du øyestyrke til å lese displayet i den Wadia den, regner jeg med at du "ser" slikt...
    Asså, har du øyestyrke til å lese den Wadiaen, kan du se GJENNOM veggen :ROFLMAO:
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.950
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Endelig, etter mange ukers venting, var de siste to Decotrapsene på plass slik at begge hjørnene går helt opp til taket!
    Rommet er dermed ferdig behandlet akustisk.
    Tror jeg.
    Kanskje.
    Med mindre...🙃
    Decotraps.jpg

    Takk til Ketil i Nordic Sound Design, som etter en del plunder fikk skaffet dem og fraktet hit!

    Og apropos akustikkbehandling av rom: Når jeg leser hvor "umulig" det er å få et lite rom til å låte bra overalt men samtidig er så fornøyd, begynner jeg for øvrig å lure på opptil flere ting:

    1) Er det egentlig veldig få som har turt å prøve å få til så små rom uten å krype til korset mht. å kompromisse på valg av utstyr og bare påstår (skulle tatt seg ut, at noen på nettfora bare påstår ting...)?
    2) Har jeg mistet enhver evne til å lytte kritisk og bare ønskehører god lyd her (fake hifi-news)?
    3) Burde de som har solgt meg materialene (dere vet hvem dere er) få bruke rommet som demorom (velkommen skal dere være, men husk at de tbare er plass til 1 av gangen her 😁)?
    4a) Skal jeg tørre å måle responsen rommet? Hint: riktig svar her er "NEI - ALDRI"!
    4b) Skal jeg egentlig tørre å invitere noen inn her og risikere at de påpeker mangler som enten tar bort noe av gleden eller kommer til å koste meg enda noen titusener i tiltak?
    5) Skal jeg rett og slett drite i spm. 1-4b og bare markere dagen med en solid whisky? Hint: Riktig svar er "DEFINITIVT - ALLTID!"
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.810
    Antall liker
    5.778
    Enig med deg. Drit i spm. 1-4, og ta deg ein raus whisky eller to! ..eg skal ikkje på jobb i morgon, så eg vurderer to..
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.476
    Antall liker
    3.306
    Torget vurderinger
    1
    Det er lov å være heldig.
    Noen rom er håpløse, og noen ganger har man flaks. Stående bølger (romnoder) kommer man ikke unna. Har man uflaks, så treffer disse på samme frekvenser, og gir voldsomme kanselleringer/sumeringer. Andre ganger, så fordeler de seg litt jevnere utover i frekvens. Sånn sett kan rommets proposjoner være mer utslagsgivende enn rommets volum.
    Mitt forrige lytterom (kjellerstue i rekkehus) var helt håpløst i utgangspunktet. Så var jeg på besøk hos @EiK, som hadde nesten samme type lytterom og mye av det samme anlegget som jeg. Han hadde mye jevnere frekvensgang i bassen, fordi rommet hadde litt andre proposjoner.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.950
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Det er lov å være heldig.
    Noen rom er håpløse, og noen ganger har man flaks. Stående bølger (romnoder) kommer man ikke unna. Har man uflaks, så treffer disse på samme frekvenser, og gir voldsomme kanselleringer/sumeringer. Andre ganger, så fordeler de seg litt jevnere utover i frekvens. Sånn sett kan rommets proposjoner være mer utslagsgivende enn rommets volum.
    Mitt forrige lytterom (kjellerstue i rekkehus) var helt håpløst i utgangspunktet. Så var jeg på besøk hos @EiK, som hadde nesten samme type lytterom og mye av det samme anlegget som jeg. Han hadde mye jevnere frekvensgang i bassen, fordi rommet hadde litt andre proposjoner.
    Ja, dette handler nok i høy grad om flaks i tillegg til bevisste tiltak.
    Men flaks er er jeg glad i. Mye bedre enn hardt arbeid 😂
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.476
    Antall liker
    3.306
    Torget vurderinger
    1
    Ja, dette handler nok i høy grad om flaks i tillegg til bevisste tiltak.
    Men flaks er er jeg glad i. Mye bedre enn hardt arbeid 😂
    Ser ut som en kombinasjon: Målrettet tiltak mot refleksjoner og etterklangstid, og flaks med node-distribusjonen i bassområdet.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.950
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Dagen derpå søndag og litt musikk mellom VM kampene.
    Siden musikkrommet måtte tømmes ifm. skifte av alle vinduer i huset (forbausende hvor mye støv og våt sagflis to håndverkere kan generere en fuktig høstdag gitt!!!), benyttet jeg like gjerne anledningen til å gjør en ny test av Supra LoRad SPC strømkabel opp mot Inakustik AG-2404.

    Jeg testet begge kabler kjørt rett i vegg og begge kabler som kabel inn i Supras strømpadde. Siden jeg ikke har CD som primærkilde, ble teste dedikert Bladelius Ask som medium. Jeg tok også en runde med standard gratiskabel og Inakustik, begge koblet direkte mellom vegg og amp. Til slutt testet jeg evt. forskjell ved bruk av Inakustik kabelen enten direkte mellom vegg og amp og via padde.

    Først må jeg si at en slik test ikke er helt enkel, da Ask skal ha ganske lang oppstartstid etter strømkutt. Lyden er derfor ikke veldig friskt i minne, når bytte endelig er foretatt.

    Testspor: Miles Davis - Time After Time, Hanne Boel, After Midninght og Opeth, Credence.

    Enkleste konklusjon først: Gratiskabel låter som jeg husket det: Tynnere, mindre 3D og mindre dynamisk. Forskjellen er såpass stor at jeg tviler på om noen med hørselen i behold kunne vært det minste i tvil. Forskjellen er ikke marginal og den er ikke av typen "smak & behag" - bare dårligere :)

    Maratontesten mellom de to andre, gode og skjermede strømkablene, er vesentlig raskere oppsummert enn gjennomført:
    Jeg kan overhodet ikke si at jeg hører forskjell!
    Jeg tror jeg kan høre minimal forskjell (ro og detaljer) på om jeg har snudd støpselet "riktig" vei , men kan overhodet ikke si at jeg hører forskjell på disse to kablene. Det er også helt i tråd med den raske testen jeg gjorde da jeg kjøpte Inakustik kabelen brukt.
    Jeg kan heller ikke si at jeg hører forskjell på om jeg kjører kabelen rett fra vegg eller via Suprapadden, så lenge jeg holder meg til den ufiltrerte utgangen på denne.
    Men bevvarremævæl så mye tøffere den ser ut! Definitivt verdt prisen😁

    Og nå. litt velfortjent kos med denne:
    1669574260312.png


    IMG_7452.jpg
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.476
    Antall liker
    3.306
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut som at hundene kommer inn til far når han lytter på musikk, og så stikker de når han spiller musikk? :LOL:
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.950
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Ser ut som at hundene kommer inn til far når han lytter på musikk, og så stikker de når han spiller musikk? :LOL:
    Stor fare for at det stemmer og at det er noe de har til felles med det gjengse publikum gitt :ROFLMAO:
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.950
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Endelig beskjed om at det er noe på vei fra Tyskland 👏🏻
    8039F4AE-712F-45D1-AF42-9E9D98AEFC66.jpeg
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.950
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Jaggu ta - der var julekvelden allerede ankommet!
    Har ventet så lenge at en liten "unboxing" er på sin plass. Må visst få noe mer lys på lytterommet ser jeg.
    IMG_7530.jpg

    IMG_7531.jpg
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.950
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Kveldsstemning med Brian Johnson i storslag. Nyter sinnsroen med komplett Inakustik 2404 Air kabling i anlegget. Ser bra ut. Spiller bra. Føles bra. Rekkefølgen er uvesentlig 😜
    D54206B4-28EC-4B6F-842F-36530363C417.jpeg
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.950
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Stusselig akkurat nå, men til helgen blir det bra.
    Hyllesystem inspirert av @R.E.S. basert på kjøkkenhyller fra Ikea, bambus topplate og amp-plattform av en sandwich av bambus, bitumen og tec7.
    Wadia 830 uten digital utgang er solgt til et hyggelig HFS medlem og Audiolab CDT6000 er bestilt. Blir spennende å teste hva DACen i Bladelius Ask er god for med en CD transport, selv om det forblir sekundærmediet her i heimen.
    tomt rom.jpg

    1672957977077.png
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.950
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Audiolab CDT6000 transport er på plass og selvsagt kan man ikke la noe være helt i fred 😏.
    Litt demping av kabinett og drivverk må til for sjelefreden. Blir spennende å høre hvordan den spiller med dacen i Ask, så snart den har fått et par titalls timer innspilling. Tar seg ihvertfall godt ut i ny hylle synes jeg.
    A79B8506-7EA2-442B-B1F3-D75984D9B9BA.jpeg
     

    Vedlegg

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    872
    Antall liker
    875
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    Blir spennende å teste hva DACen i Bladelius Ask er god for med en CD transport, selv om det forblir sekundærmediet her i heimen.
    Ikke for å trigge noen nevroser, men hvis ikke DACen i Ask er god nok for CD som er sekundærmediet, hva med streamingen😉
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.950
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Hehe, godt spørsmål, men det skulle heller forstås som at jeg har en forventning om at Bladelius + Audiolab overgår den 20 år gamle Wadiaen jeg har hatt som CD spiller (hvor enn god den er).
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn