VIMs bøttekott

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    42.546
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Fin rapport fra noe som høres ut som et inspirerende besøk. Mye av poenget (mitt i alle fall) med slike treff er jo å få inn andres "ører" . Veldig inspirerende og ofte lærerikt å kunne diskutere og utveksle ærfaringer uten at noen går i forsvar .

Sist redigert:

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    16.387
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    9
    Enig Vidar og lærerikt for både besøkende og besøkt i en hobby der vi ofte pusler mye alene og maler oss inn i hjørner noen ganger.
    Så får det heller være at jeg dro hjem med utvidelsesplaner for bøttekottet som kona nok aldri verken får vite om eller ville velsignet :)

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    16.387
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    9
    Pause i Forræder, som jeg motvillig har latt meg rive med på å se på fredager.
    Da er det vel naturlig å sette på enda noen minutter med en flott dame, som gjør seg enda bedre på anlegget enn på TV skjermen.
    En vakker låt med geniet Bugge Wesseltoft på tangentene, som jeg aldri blir lei av.
    1760727984021.png

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    16.387
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    9
    Kona har syklubb i stua og jeg er «forvist» til bøttekottet. Da blir det litt Prøysen og å nyte lyden av Ask. Det ryktes at Oden II er innen et par ukers rekkevidde, så nå begynner jeg nesten å få litt separasjonsangst for Ask 😍
    IMG_1969.jpeg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.865
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Pause i Forræder, som jeg motvillig har latt meg rive med på å se på fredager.
    Da er det vel naturlig å sette på enda noen minutter med en flott dame, som gjør seg enda bedre på anlegget enn på TV skjermen.
    En vakker låt med geniet Bugge Wesseltoft på tangentene, som jeg aldri blir lei av.
    Vis vedlegget 1153344
    Synes dette samarbeidet mellom Bugge og Bertine har flere gode spor, men det du viser til er jo en perle🤗🎶

gismo

• Liker
    Reaksjoner: vim

MakkinTosken

Godseier
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    54.772
    Sted
    Me? Just hanging around!
    Torget vurderinger
    7
    Ikke minst :)
    Ekstra viktig med jålevinyl, så kanskje man skulle bestilt litt derfra. UHQR tar vel et halvår eller så :)
    Ventet to år jeg på min preorder av Steely Dan! Og i Amerika står kortet ditt åpent til trekk på ubestemt tid, så du blir ikke påminnet om at de tømmer kontoen din. Klart du får en også en hyggelig xtra regning fra Fedex. 🤭

Det de har på lager derimot tar en uke...

• Wow
    Reaksjoner: vim

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    16.387
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    9
    Bok, jazz og en hel kveld uten jobb eller planer. Kan det bli bedre 😍

Og nå er det kun 22 timer til Kari Bremnes konsert og (etter planen) 140 timer til krabaten i nedre høyre hjørne får avlastning av sin storebror.
    IMG_1993.jpeg

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    16.387
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    9
    Makan til hyggelig fredagsoverraskelse!
    Jeg har stusset et par dager på hva som var på vei i en uvventet postpakke fra en avsender jeg ikke umiddelbart klarte å plassere.
    Og jeg må si at det var utrolig hyggelig å pakke ut og se at det var en helt uventet hilsen fra en hyggelig HFSér (vi har utvekslet både kjøp/saslg og en liten tjeneste tidligere) som lager fine produkter i epoxy!

Jeg måtte sjekke om vedkommende ville tagges eller helst slippe, men ville uansett vise det fine "now playing" coverstativet og et par morsomme nøkkelringer.
    Til og med et VIM nick innstøpt :11
    Men finest av alt, er å få en sånn hilsen og bekreftelse på at det fortsatt finnes folk som bare rett og slett er ubetinget generøse og gjør en sånn hyggelig gest for andre! Tusen takk for det - @Vinyllover !

Jeg vet at det ikke var motivet, men tillater meg likevel å minne de som leser dette på at det sikkert går an å diskutere en bestilling fra deg :)
    IMG_1997.jpeg

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    16.387
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    9
    Citius, altius, fortius
    Eller dævensteikehakkemeg, som det også kan sies.

Sitter og sammenligner coaxkabler igjen og ser tusenlappene rase trygt avgårde i fremtiden også.

Jeg var så knakende fornøyd med den noe tilårskomne Transparent Premium 75ohm kabelen jeg kjøpte/byttehandlet med Cash at jeg lett valgte den fremfor flere gode alternativ. Test finnes i tidligere post her i tråden. Det gjorde at jeg ble nysgjerrig på hva Transparent kunne få til 5 generasjoner senere og kjøpte derfor en High Performance 75ohm fra NAT i blind tillit til alle webomtaler som sier at Gen. 6 er vesentlig bedre på det meste.
    De tok ikke feil gitt!
    Den gamle Premiumen har en nydelig varme, ro og «kjøtt og blod» følelse som jeg likte veldig godt. Den nye High Performance er en klasse ned i Transparents kabelhierarki, men likevel klart bedre på alt som handler om detaljer, luft, bredde og høyde. Den har også en opplevd tightere men samtidig tyngre bass. Prisen for dette er at litt av den varmen og roen som den eldre kabelen gir må ofres. Det blir vel ganske tydelig at den slipte av litt i alle hjørner og kanter til fordel for en noe mørkere lydsignatur.
    High Performance Gen. 6 er alt i alt en oppgradering til det klart bedre og man kan jo da få lov å fundere litt på om en Gen. 6 Premium da vil gjøre det enda bedre og kanskje ta med seg litt ekstra fylde/varme på veien. Det får vente et år eller så. Først skal en noe varmere forsterker på plass og betales.
    Oden rekker ikke frem før jeg tar en uke på fjellet, så da må den erfaringen pent vente ytterligere en uke.
    IMG_2002.jpeg

(HP Gen 6 i grå kjole. Eldre Premium har fått sort dress av meg, men er egt. naken og blekhvit)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn