Citius, altius, fortius
Eller dævensteikehakkemeg, som det også kan sies.
Sitter og sammenligner coaxkabler igjen og ser tusenlappene rase trygt avgårde i fremtiden også.
Jeg var så knakende fornøyd med den noe tilårskomne Transparent Premium 75ohm kabelen jeg kjøpte/byttehandlet med Cash at jeg lett valgte den fremfor flere gode alternativ. Test finnes i tidligere post her i tråden. Det gjorde at jeg ble nysgjerrig på hva Transparent kunne få til 5 generasjoner senere og kjøpte derfor en High Performance 75ohm fra NAT i blind tillit til alle webomtaler som sier at Gen. 6 er vesentlig bedre på det meste.
De tok ikke feil gitt!
Den gamle Premiumen har en nydelig varme, ro og «kjøtt og blod» følelse som jeg likte veldig godt. Den nye High Performance er en klasse ned i Transparents kabelhierarki, men likevel klart bedre på alt som handler om detaljer, luft, bredde og høyde. Den har også en opplevd tightere men samtidig tyngre bass. Prisen for dette er at litt av den varmen og roen som den eldre kabelen gir må ofres. Det blir vel ganske tydelig at den slipte av litt i alle hjørner og kanter til fordel for en noe mørkere lydsignatur.
High Performance Gen. 6 er alt i alt en oppgradering til det klart bedre og man kan jo da få lov å fundere litt på om en Gen. 6 Premium da vil gjøre det enda bedre og kanskje ta med seg litt ekstra fylde/varme på veien. Det får vente et år eller så. Først skal en noe varmere forsterker på plass og betales.
Oden rekker ikke frem før jeg tar en uke på fjellet, så da må den erfaringen pent vente ytterligere en uke.
(HP Gen 6 i grå kjole. Eldre Premium har fått sort dress av meg, men er egt. naken og blekhvit)