VIMs bøttekott

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• iGran

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2022
    Antall liker
    5.562
    Sted
    Makrokosmos
    Siden jeg med sedvanlig «kyla» og selvbeherskelse håndhevet min kroniske kjøpestopp under messa lørdag (minus en LP til svimlende 100,-), kunne jeg koste på meg en liten trade-up på bruktmarkedet i dag
    Som nå medavhengig i ditt kompromissløse kjøpestopp får jeg bare gratulere til ny sladd kompis!

«Kjøp deg fri med mer hifi»

• Namaste
    Reaksjoner: vim

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    15.675
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    9
    Er jo for såvidt ikke en dårlig kabel Van Damme silver series med gode WBT plugger, men det er nok en gang morsomt å høre at det er mer til en kabel enn at den er lang nok (tidenes artigste og mest udødelige hifispøk 🫩).
    Mer luft, mer åpent, mer definert bass og lettere å høre utklinging av sarte toner. Litt større lydbilde? Definitivt bedre følelse av dybde - kanskje fordi det er bedre separasjon generelt.

Stor forskjell? Tja. For et par tusenlapper, definitivt mer enn stor nok.

Emmylou og hele bandet sier seg enige!

IMG_1776.jpeg
    IMG_1777.jpeg

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    19.649
    Sted
    Langesund
    Drit i målinger :)
    Har lest litt i tråden nå og ser mange vannfall som forteller om et godt dempet rom. Du nevnte vel rundt 0,1sek.
    Her får du et vannfall fra den siste målingen her - bra kontroll ned til 60Hz
    vannfall Langesund.jpg

• Liker
    Reaksjoner: vim

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    15.675
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    9
    Begynner å bli beroligende lenge siden jeg gadd å måle, så det er håp å spore.
    Lytter mer - tenker mindre. Nyter til fulle!
    Like beroligende for en med snev av OCD å se vannfallet hos deg likevel :)

Takk for hyggelig prat i Horten - det gledes til Langesundekspedisjon snarlig!

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    72.810
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Må si at det ikke er alle kabler jeg hører forskjell på, men når det gjelder signalveien fra pickup på platespiller og videre til pre er i hvert fall disse de kablene jeg hører størst forskjell på. Og forskjellene er betydelige. Jeg har ikke stor kompetanse på slikt, da dette ikke er faget mitt, og jeg er adskillig mer interessert i musikk og lyd enn teknikk. Likevel har jeg tenkt at dette fenomenet kan ha sammenheng med at signalet som går fra platespilleren er veldig svakt.
    Mulig jeg er på jordet mht årsaken til at man opplever relativt stor(større) forskjeller her, men er nesten sikker på at de fleste som er lyttevante vil høre dette på et oppegående anlegg.
    Gratulerer med utskifting.🎈

(Og dere kan glede dere til en ekstraordinær lytteopplevelse hos The Shy. 🙂)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn