VIMs bøttekott

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    14.525
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    Skjer ikke mye på utstyrsfronten her. Kjøpte Airpods Pro 2 i dag og er klar for litt reisevirksomhet gjennom sommeren. Overraskende mye bedre lyd enn 1. gen., og mine kaputte Sony XM4 propper.

Hygger meg gjennom harddisken med rippede CDér og stoppet opp ved denne usympatiske men dyktige fyren :)
    IMG_0336.png

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    14.525
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    Snuser litt her og snuser litt der ang, utstyr, men nyter stort sett å pløye videre i gamle, rippede CDer.
    I dag denne snasne innspillingen
    1751399911175.jpeg

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    14.525
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    Og i taket er det byttet ut to absorbenter til fordel for diffusorer. Litt mindre trykkende dødt i lytteposisjon innbiller jeg meg. Midt i førsterefleksjon er det fortsatt absorbering som gjelder. Produkter fra Eli Acoustics som vanlig.
    IMG_1451.jpeg

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.870
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Gratulerer med Auralic Streamer? Er det Aries eller Vega du har der?
    Lysten på å prøve en selv, ser så fett ut med ekstern PSU 😁

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    14.525
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    Gratulerer med Auralic Streamer? Er det Aries eller Vega du har der?
    Lysten på å prøve en selv, ser så fett ut med ekstern PSU 😁
    Njaa, litt prematurt - låner Aries S1 over helgen.
    Bare spilt et par timer i dag, men det låter lovende. Har vært veldig i tenkeboks på Vega vs Aries, men har en sterk følelse av at dacen i Bladelius ikke akkurat er en flaskehals. Dessverre har ikke Duet en Vega S1 inne så sammenligning blir vanskelig. Tenker at bedre transport nå åpner for en mulig oppgradering av dac senere. En Lab12 f. eks., eller Vega S1, eller...
    Bytter ikke hvis ikke det blir lydmessig oppgradering, men å få et langt bedre grensesnitt enn Volumio ville heller ikke gjort noe.

atletico

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Antall liker
    944
    Torget vurderinger
    8
    Njaa, litt prematurt - låner Aries S1 over helgen.
    Bare spilt et par timer i dag, men det låter lovende. Har vært veldig i tenkeboks på Vega vs Aries, men har en sterk følelse av at dacen i Bladelius ikke akkurat er en flaskehals. Dessverre har ikke Duet en Vega S1 inne så sammenligning blir vanskelig. Tenker at bedre transport nå åpner for en mulig oppgradering av dac senere. En Lab12 f. eks., eller Vega S1, eller...
    Bytter ikke hvis ikke det blir lydmessig oppgradering, men å få et langt bedre grensesnitt enn Volumio ville heller ikke gjort noe.
    Aries S1 er nok en bedre streamer og et bedre alternativ hvis du vil bruke en annen ekstern DAC. Her er alt brukt på å få streaming signalet optimalt videre til ekstern DAC. Vega S1 er primært en DAC (og preamp med streaming muligheter) og kun med analogt signal ut.

Jeg er nå på mitt 4. Auralic produkt fra Duet (2 stk Aries og 2 stk Altair) med Altair G2.2 oppgradert fra Altair G2.1. Her er den lett hørbare oppgradering gjort i streamer og DAC delen og streaming har aldri vært gjengitt bedre i min stue. Mikro detaljer i kjente innspillinger dukker "plutselig" opp i lydbilde. ( ja Marten Parker er virkelig en god høyttaler). Lydbilde har fått en "sortere" bakgrunn med mer luft mellom utøver og et herlig fundament i nedre frekvenser.

Sist redigert:

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    14.525
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    Aries S1 er nok en bedre streamer og et bedre alternativ hvis du vil bruke en annen ekstern DAC. Her er alt brukt på å få streaming signalet optimalt videre til ekstern DAC. Vega S1 er primært en DAC (og preamp med streaming muligheter) og kun med analogt signal ut.

Jeg er nå på mitt 4. Auralic produkt fra Duet (2 stk Aries og 2 stk Altair) med Altair G2.2 oppgradert fra Altair G2.1. Her er den lett hørbare oppgradering gjort i streamer og DAC delen og streaming har aldri vært gjengitt bedre i min stue. Mikro detaljer i kjente innspillinger dukker "plutselig" opp i lydbilde. ( ja Marten Parker er virkelig en god høyttaler). Lydbilde har fått en "sortere" bakgrunn med mer luft mellom utøver og et herlig fundament i nedre frekvenser.
    Ja, Duet m. fl. er ganske tydelige på med Vega. Hadde bare vært morsomt å høre Vega som dac i samme slengen. Har blokkert mesteparten av denne dagen til bare å nerde med Aries. Hopper tilbake til Ask etter et par timer med Aries, men så langt kjenner jeg igjen det du sier om ro og mikrodetaljer. Luft og ørlitegrann varmere mellomtone. Tror jeg. Spent på om inntrykket står seg når jeg bytter tilbake, eller om jeg lot meg lure av at jeg er mer konsentrert.

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    14.525
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    Uffda! Hvis det er noe positivt for lommeboka å ta med seg fra denne sagen, så er det at Bladelius dacen har masse uutnyttet potensiale i den integrerte Ask-pakka 🫣
    Jeg har eid 5 streamingtransporter, med Eversolo som den beste. I tillegg har jeg lånt og testet Lumin T2 og en Matrix et-eller-annet og ingen av de har vært på nivå med Ask sin Volumiobaserte. Ei heller på nivå med dacen i Ask.
    Men dette!
    Aries S1 er markant bedre på alle vesentlige punkter. Glattere, mer ro, mer dynamikk, mer innsikt i mokrodetaljer… man hører ikke bare en musikers nærvær i lytterommet, men ser langt bedre inn i rommet han/hun befinner seg. Det er bedre utklinging, mer dybde, større bredde. Men mest av alt, er det glattere, mer kjøtt og blod og mer naturlig klang.

Så er det bare å regne på om alt dette er verdt utlegget 🤔💸💸💸
    IMG_1459.jpeg

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    14.525
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    Vel, da er ledd 1 i masterplanen i boks og avventer at både selger og kjøper får rotet seg ferdige med dette ferietullet :)
    Ledd 2 i masterplanen fullføres vel senest mandag vil jeg tro.
    Blir bra det her 😍
    tempsnip.png

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    14.525
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    Discogs med frakt er stort sett uaktuelt ja. Jeg betale 900,- for forseglet ex. for øvrig.

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    14.525
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    Og derrrr var jammen fase 2 av planen i boks også gitt - 3 dager før ETA!

Aries S1 + PSU (demosett allerede på plass hjemme)
    Vega S1 + PSU (ETA medio august)

Da er det hjem å tenke kreativt over hylleplass...

Skal tll Milano med sønnen i neste uke - han blir nok overrasket over at vi må leve på vann og brød 😅
    S1.jpg

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    14.525
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    Og takk til selger av Vega, som gjorde fase 2 av tidenes ad-hoc-masterplan mulig med tanke på timing :) 🙏
    Outer ingen - du følger tråden :)

atletico

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Antall liker
    944
    Torget vurderinger
    8
    Se det ja..bør bli en meget bra digital rig dette. Gratulerer! :)
    Sitter å koser meg nå med musikk fra Auralic Altair G2.2 som har stått her i 3 uker. Strålende dac, streamer og pre som tok digital lyden min opp et nytt nivå.
    4 bokser komboen Aries S1 og Vega S1 + PSU er nok enda et hakk hvassere.

• Love
    Reaksjoner: vim

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.750
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Grattis med nytt. 🎉🎉 Jeg har kjenninger som kjøper nye biler når det er dags for å bytte vindusviskere eller dekk.
    Jeg forstår at det kan spare litt arbeid, ja.
    Er jo praktisk at du slipper å tenke på og tørke støv av stereokomponentene 😁😁😁
    mvh

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    14.525
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    Grattis med nytt. 🎉🎉 Jeg har kjenninger som kjøper nye biler når det er dags for å bytte vindusviskere eller dekk.
    Jeg forstår at det kan spare litt arbeid, ja.
    Er jo praktisk at du slipper å tenke på og tørke støv av stereokomponentene 😁😁😁
    mvh
    Bare nytt inn og ikke noe ut denne gangen da. Mer å tørke støv av faktisk 😊
    Synes jeg har vært ganske stabil, på nær direkte oppgraderinger, som er et naturlig resultat av at jeg startet på scratch. Det er i hvert fall det jeg og meg sier til hverandre…
    Bare gammelt ræl her nå: Marten blir. Ask blir. Gold Note blir. Hyperspacen blir. Auralic blir nok helt sikkert også. Til og med kablene blir.
    Traust og stabil vil jeg si. Traust, stabil og helt i Zen faktisk. Alltid!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn