|
Betryggende å høre når kroppen allerede har begynt å stenge ned - én funksjon ad gangen
Hehe, det er nok litt prematurt. Låner til onsdag og digger Marten Parker Duo, so me lyt sjå. Jeg er jo kjent for is i magen, såååå…Tenker vi sier gratulerer![]()
Frykt ikke. Det er demoparet i hvitt. Blir i mørk eik om det blir noe. 2 mdr. levering.Har troen, men forbeholder meg skeptisk til fargen![]()
Hva søker du som du ikke allerede har?Frykt ikke. Det er demoparet i hvitt. Blir i mørk eik om det blir noe. 2 mdr. levering.
Han har nok det meste alleredeHva søker du som du ikke allerede har?
Det er nok som med haier. Hvis man ikke er i bevegelse dør manHan har nok det meste alleredemen du vet! Hifi Nevroser
spennende og høre mer om dette
![]()
SpenningHva søker du som du ikke allerede har?
Og makrell. En litt feit og dvask høstmakrell.Det er nok som med haier. Hvis man ikke er i bevegelse dør man![]()
Du er en vis mann Gunner. Spurte kona og hun mumlet noe om at den daten burde jeg tenke nøye over. Tror hun mente at jeg bør bruke penger på hifiHva du velger, er avhengig av behovet ditt. Søk i ditt hjerte, og svar vil du finne
Setter ellers hele 10 kr på at Marten blir.
Intressant, Ø Frigg 02 var vel innspilt når du fikk dem på test.Ellers er stillingen 4-3 i Martens favør etter dag 1.
Jeg blir med på den, hadde valgt Marten hver dag hele åretHva du velger, er avhengig av behovet ditt. Søk i ditt hjerte, og svar vil du finne
Setter ellers hele 10 kr på at Marten blir.
Hmmm., 20 kroner medfinansiering ved evt. bytte der altså… Frister enda mer nå!Jeg blir med på den, hadde valgt Marten hver dag hele året![]()
Ja klart, det hjelper jo på noe enormtHmmm., 20 kroner medfinansiering ved evt. bytte der altså… Frister enda mer nå!
øøøø, nei det har nok Sveinung sagt, men jeg husker ikke.Vet du delingen mot bassen på Øøøøøøø?
Eventuelt, jeg skal hjem og høre på Kuene mineSleng på en L og det er fest![]()
Veldig hyggelig å lese at du ble imponert. Det glederJeg har hørt Frigg, og ble imponert. (Skynder meg til å si at man kan bygge selv for en brøkdel av prisen!!!! Sånn, da slipper noen å bli lei seg).
Er det ikke bittelitt fristende å prøve dsp? Jeg synes disse målingene ser godt egnet ut for litt dsp. Ingen store suck-outs, men noen topper som kunne dras ned litt. Beklager banning i kjerkaOg i mellomtiden kan man jo irritere seg litt over superhørselkone som ikke er så opptatt av verken målinger eller musikk.
Hun: " Bassen skjærer litt i ørene og alt virker litt urolig i forhold til dine (Marten Parker Duo, red. anm.). Liker dine bedre, men disse er morsommere".
Den musikk og basselskende datteren: "Disse (Frigg) låter mye morsommere og stemmene er finere. Mer fyldig og så hører jeg ting som jeg ikke har lagt merke til før".
Jeg:
Marten måler slik hos meg:
Vis vedlegget 1128047
Og her er det beste jeg har klart med Frigg (begge med suber): Vis vedlegget 1128051
Bittelitt, men ikke nokEr det ikke bittelitt fristende å prøve dsp? Jeg synes disse målingene ser godt egnet ut for litt dsp. Ingen store suck-outs, men noen topper som kunne dras ned litt. Beklager banning i kjerka![]()
Jeg vurderte først om jeg skulle skrive rett i tråden, men jeg foretrekker ofte en direkte kommunikasjon fremfor åpent i forum. Da blir det ryddigere, og enklere å holde en tråd i kommunikasjonen.Tenkte jeg ikke skulle "oute" at vi har hatt en dialog på PM etter at du tok kontakt, men da har du selv lagt hodet på blokka her
Det må jeg si - en konstruktør som er så dedikert at man gidder en dialog på en søndag er ingen selvfølge.
Og så de andre ser det: Grattis med en utrolig velspillende og underholdende høyttaler! Her er det musikkglede i fokus så det monner!
Heldigvis for absolutt alle andre enn meg, så er det ikke vanlig med under 10kvm. nådeløst lytterom.
Jeg jobber videre og ser om det er mulig å klemme en nydelig 3-veis konstruksjon inn i bøttekottet.
He he. Jeg har både en DSpeaker X2 og en MiniDSP SHD Studio stående som jeg ikke bruker. Du er hjertelig velkommen til å låne en, eller begge til litt testing hvis du ønsker.Bittelitt, men ikke nok![]()
Min tråd - og jeg sier i hvert fall at det er kult at du bidrar herJeg vurderte først om jeg skulle skrive rett i tråden, men jeg foretrekker ofte en direkte kommunikasjon fremfor åpent i forum. Da blir det ryddigere, og enklere å holde en tråd i kommunikasjonen.
Jeg kan jo kommentere litt kort generelt rundt FRIGG 02, fordi det er ikke en tilfeldig konstruksjon med tilfeldige løsninger unnfanget ved en tilfeldighet. ;-) Høyttaleren fikk ganske klare kriterier fra start og det ble gjort målrettede valg og beslutninger gjennom hele utviklingen.
Vi er jo et team som jobber med høyttalerne under merkevaren Ø Audio og min jobb er i stor grad å sette visjoner, ønsker og tilbakemeldinger ut i praktiske løsninger, som til slutt blir et ferdig produkt. Jeg har bygget og lekt med høyttalere i mer en 30år og sannheten er at det er at det er veldig få som faktisk vet hva som ligger bak utviklingen av et kommersielt produkt, noe som også er grunnen til at mange går ut høyt, men også faller fort ut. DIY og kommersiell produktutvikling innebærer ofte ulike sett med vurderinger som må gjøres.
Høyttalerutvikling handler om å balansere en hel rekke momenter. Kommersiell utvikling innebærer enda flere momenter som skal inn i prosessen.
Utseendet til FRIGG 02 har allerede blitt kritisert, plasseringen av bass element, og til og med navnet på merkevaren. Det står man selvfølgelig fritt til, men ingen av disse tingene er en tilfeldighet. Samtidig er vi svært klare over at vi aldri kan tilfredsstille alle, verken på utseende eller lyd............eller hvor vi plasserer bassen. Det er heller ikke målet, men kan en høyttaler jeg har vært med å utvikle berike musikkopplevelsen til et tilstrekkelig antall mennesker til at det er liv laga, så synes jeg selvsagt det er helt fantastisk.
FRIGG 02 ble i utgangspunktet utviklet for større rom enn ditt, hvor ett av kriteriene var å få en kompakt høyttaler som låter stort og engasjerende i normale stuer. Vi ser jo at flere ser etter kompakte høyttalere. Et slik kriterium legger en del føringer for hva man må gjøre videre i prosessen.
Jeg skal være litt forsiktig her, slik at jeg ikke tråkker over noen linjer ift regler for bransjeaktører, men tror jeg holder meg innafor.