VIMs bøttekott

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    14.547
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    God i Tetris blir man her i bøttekottet. Med måtelige ambisjoner på dempefotfronten, går det akkurat.
    Strømpadde nederst. 2 PSU’er i hylle to og DAC + streamer øverst. Blir ikke plass til støv en gang. Worst case: lage luftehuller i hylle over PSUene.
    Tenker å holde PSUene og streamer/dac litt adskilt.
    IMG_1461.jpeg
    IMG_1460.jpeg

Sist redigert:

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    14.547
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    Se det ja..bør bli en meget bra digital rig dette. Gratulerer! :)
    Sitter å koser meg nå med musikk fra Auralic Altair G2.2 som har stått her i 3 uker. Strålende dac, streamer og pre som tok digital lyden min opp et nytt nivå.
    4 bokser komboen Aries S1 og Vega S1 + PSU er nok enda et hakk hvassere.
    Takk! Auralic var et nytt bekjentskap for meg og en skikkelig opptur! Tipper riggen din ikke gjør seg bort heller :)
    Og Parker vokser med oppgavene ja - det må man si!

atletico

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Antall liker
    944
    Torget vurderinger
    8
    Takk! Auralic var et nytt bekjentskap for meg og en skikkelig opptur!
    Husker godt det "sjokket" jeg fikk i 2018 når jeg fikk en av de første Aries G2 streaming transport solgt i Norge og koblet den opp med usb til min Mark Levinson 585 int. forsterker/dac. Jeg hadde da brukt den første lille Auralic Aries femto clock steameren siden 2015 og fikk da erfart at de her på HFS som påstod at det "ikke var noe lyd forskjell på streaming transport uten dac" tok grundig feil ;) . Så kjempefornøyd med Auralic produkter i over 10 år nå...

Når du nå får den luksusen å bruker Aries S1 streameren til Vega S1 kan du sette Vega S1 i "Pure DAC" mode hvor den kobler bort steaming /nettdelen og bruker all prosess kraft på optimalisering av digital signalet i dac´en. Vega S1 lagrer da også inntil 1 time med digital musikk overføring fra Aries i Tesla G3 2 GB minne. Går ut fra du ikke vil bruke den analoge preamp/volumkontroll i Vega S1.. Bare husk å sette ned default output signalet fra 6V til 2V når du kobler den til preampdelen i ASK. :)(y)

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: vim

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    14.547
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    Takk for god info - særlig gain hadde jeg nok aldri tenkt på. Kommer til å sette dem opp som du beskriver ja.

Atlerovik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    12.704
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    Gratulerer så mye med superfin streamer! 😍 Jeg hadde selv mulighet til å teste Auralic Aries G2.2 for en stund tilbake, sammen med G2.1. Det var også mitt første møte med Auralic. Må si at det er en av de aller beste streamerne jeg har hørt hos meg, og det har blitt noen etter hvert 😬 Det var stor forskjell fra G2.1, faktisk, i tilfelle du skulle komme til å vurdere det på noe tidspunkt. Virker som at Auralic virkelig har gjort mye riktig med sine streamere og jeg mistenker at den innvendige skjermingen har mye å si for godlyden. Jeg har ikke hørt S1 ennå, men jeg innbiller meg at den, sammen med ekstern PSU, ikke er veldig langt i fra G2.2

• Liker

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    14.547
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    Gratulerer så mye med superfin streamer! 😍 Jeg hadde selv mulighet til å teste Auralic Aries G2.2 for en stund tilbake, sammen med G2.1. Det var også mitt første møte med Auralic. Må si at det er en av de aller beste streamerne jeg har hørt hos meg, og det har blitt noen etter hvert 😬 Det var stor forskjell fra G2.1, faktisk, i tilfelle du skulle komme til å vurdere det på noe tidspunkt. Virker som at Auralic virkelig har gjort mye riktig med sine streamere og jeg mistenker at den innvendige skjermingen har mye å si for godlyden. Jeg har ikke hørt S1 ennå, men jeg innbiller meg at den, sammen med ekstern PSU, ikke er veldig langt i fra G2.2
    Takker!
    Ingen tvil om at dette er folk som har fått til noe mer enn den gjengse kinaprodusenten 😊
    Skjønte det sånn på både Duet og flere nettomtaler, at S1 lydmessig nå er rett under eller kanskje på nivå med 2.2, og at 2.1 har blitt solid forbigått med den nye Tesla G3 plattformen (skulle bare ønske de kalte det noe som ikke trigger aversjoner mot både bilen og visse danske salgspåfunn 😊).

Atlerovik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    12.704
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    Ja, litt forvirrende i beste fall, navnet på den plattformen. Hjalp jo ikke at de opprinnelig også planla en Aries G3…

• Liker

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.773
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg var innom Fidelity #40, ble du den gangen inspirert av denne? 😅

Skjermstereoanleggbilde.JPG

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    14.547
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    Nei vettu hva! Jeg gikk jo for high-end! 🤣
    Denne jæ***en (og litt det evige maset med å teste-bære-skrive-teste-bære-skrive-få kjeft av kona for rot og støy-teste-bære……) kostet meg musikkgleden i mer enn 12 år!

Og beistet har fortsatt overlevd i stua, men musikkgleden og utstyrstrangen er gjenopplivet i datterens gamle (og nå lydisolerte) rom i 2. etg.

Tror den Genevaen, kakerlakker og Keith Richards kommer til å dø omtrent samtidig.
    IMG_1464.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn