Njaa, litt prematurt - låner Aries S1 over helgen.Gratulerer med Auralic Streamer? Er det Aries eller Vega du har der?
Lysten på å prøve en selv, ser så fett ut med ekstern PSU![]()
Aries S1 er nok en bedre streamer og et bedre alternativ hvis du vil bruke en annen ekstern DAC. Her er alt brukt på å få streaming signalet optimalt videre til ekstern DAC. Vega S1 er primært en DAC (og preamp med streaming muligheter) og kun med analogt signal ut.Njaa, litt prematurt - låner Aries S1 over helgen.
Bare spilt et par timer i dag, men det låter lovende. Har vært veldig i tenkeboks på Vega vs Aries, men har en sterk følelse av at dacen i Bladelius ikke akkurat er en flaskehals. Dessverre har ikke Duet en Vega S1 inne så sammenligning blir vanskelig. Tenker at bedre transport nå åpner for en mulig oppgradering av dac senere. En Lab12 f. eks., eller Vega S1, eller...
Bytter ikke hvis ikke det blir lydmessig oppgradering, men å få et langt bedre grensesnitt enn Volumio ville heller ikke gjort noe.
Eller ikkeBe a man!
Kjøp HiFi Rose først som sist.
Ja, Duet m. fl. er ganske tydelige på med Vega. Hadde bare vært morsomt å høre Vega som dac i samme slengen. Har blokkert mesteparten av denne dagen til bare å nerde med Aries. Hopper tilbake til Ask etter et par timer med Aries, men så langt kjenner jeg igjen det du sier om ro og mikrodetaljer. Luft og ørlitegrann varmere mellomtone. Tror jeg. Spent på om inntrykket står seg når jeg bytter tilbake, eller om jeg lot meg lure av at jeg er mer konsentrert.Aries S1 er nok en bedre streamer og et bedre alternativ hvis du vil bruke en annen ekstern DAC. Her er alt brukt på å få streaming signalet optimalt videre til ekstern DAC. Vega S1 er primært en DAC (og preamp med streaming muligheter) og kun med analogt signal ut.
Jeg er nå på mitt 4. Auralic produkt fra Duet (2 stk Aries og 2 stk Altair) med Altair G2.2 oppgradert fra Altair G2.1. Her er den lett hørbare oppgradering gjort i streamer og DAC delen og streaming har aldri vært gjengitt bedre i min stue. Mikro detaljer i kjente innspillinger dukker "plutselig" opp i lydbilde. ( ja Marten Parker er virkelig en god høyttaler). Lydbilde har fått en "sortere" bakgrunn med mer luft mellom utøver og et herlig fundament i nedre frekvenser.
Har fortsatt is i magenGratulere med ny streamer!!
Takk, men njaaa. Det skal telles penger - og vurderes en litt annen kabal…Lekker sak! Grattis
gismo
Det er helt gull å ha rådgivere som har CVén proppfull av selvbeherskelseDet er sikkert ikke verdt utlegget, men bare kjør på…![]()
![]()
Takk - jeg gjør mitt versteGratulerer med en selvbeherskelse i toppklassen![]()
![]()
Jeg gikk også på en smell i stad, men har ikke fått den siste bekreftende meldingen fra selger…Takk - jeg gjør mitt verste![]()
Vi er gode! Snart grattis med et-eller-annet!Jeg gikk også på en smell i stad, men har ikke fått den siste bekreftende meldingen fra selger…![]()
![]()
![]()
Nei, det er en av mange som Dipper bare ikke har fjernet, men som ikke er mulig å skaffe. Jeg kjøpte privat på Finn.Jeg er litt i villrede her.
![]()
Joe Walsh
bigdipper.no
Hvor har du handla?
Er den tilgjengelig til prisen f eks Dipper har?
Det var det jeg var redd for.Nei, det er en av mange som Dipper bare ikke har fjernet, men som ikke er mulig å skaffe. Jeg kjøpte privat på Finn.
Måtte jo gjøre noe med det. Man tar da ansvar...Okay.
![]()
Bare nytt inn og ikke noe ut denne gangen da. Mer å tørke støv av faktiskGrattis med nytt.Jeg har kjenninger som kjøper nye biler når det er dags for å bytte vindusviskere eller dekk.
Jeg forstår at det kan spare litt arbeid, ja.
Er jo praktisk at du slipper å tenke på og tørke støv av stereokomponentene
mvh