|
Ja, hvorfor skal du ha det noe lettere enn oss andre?Hællemåne - justering av 2 suber var ingen lek gitt!
3,5 timer senere er det ikke forbedring nok til at det er verdt det. Målbart er det hårfint bedre, men ørene noterer ingen vesentlig forskjell. Men, jeg har kun jobbet med en av minst to mulige plasseringskomboer.
Det vil gå noen timer på dette, det er i hvert fall helt klart.
Hva søkte du i utgangspunktet - jevnere bassrespons i rommet ?Hællemåne - justering av 2 suber var ingen lek gitt!
3,5 timer senere er det ikke forbedring nok til at det er verdt det. Målbart er det hårfint bedre, men ørene noterer ingen vesentlig forskjell. Men, jeg har kun jobbet med en av minst to mulige plasseringskomboer.
Se der, der har du jo grunnen for at du skal kjøpe deg en Nova!!! Da blir kalibreringen en lekHællemåne - justering av 2 suber var ingen lek gitt!
Ja, primært det. Med litt låst lytteposisjon, er det fristende å trimme litt på de dipene som er uunngåelige på annet vis.Hva søkte du i utgangspunktet - jevnere bassrespons i rommet ?
Bortsett fra at diper fortsatt er vanskelig å rette med EQ/DSPSe der, der har du jo grunnen for at du skal kjøpe deg en Nova!!! Da blir kalibreringen en lek![]()
Vekte målingene så alt ser bra ut og gi F i resten?Har du vurdert DBA?![]()
Ah! Ja, det hadde vært noe. Like populært som bare å fjerne bakveggen (yttervegg) hjemme tenker jegNeida. DBA er frontveggen "full" av subbasselementer, og bakveggen likeså. Jobben til de på bakveggen er å suge opp det som kommer fra frontveggen. Stig Erik Tangen hadde et:
Double Bass Array
I believe this forum doesn't have a thread dedicated to Double Bass Array (DBA), so I'm creating one. Wikipedia article about DBA : https://en.wikipedia.org/wiki/Double_bass_array (Images below are taken from the Wiki article) To create a DBA we must set up an array of at least four...www.diyaudio.com
Hei Vidar. Kanskje ikke helt "stuerent" for mange, men har du vurdert aktive høyttalere med DSP muligheter..?Ah! Ja, det hadde vært noe. Like populært som bare å fjerne bakveggen (yttervegg) hjemme tenker jeg
Men genialt tenkt prinsipp da!
Vurdert og forkastetHei Vidar. Kanskje ikke helt "stuerent" for mange, men har du vurdert aktive høyttalere med DSP muligheter..?
Jeg hadde Kii Three 4 år i stua (første paret i Norge) og kjenner av og til på savnet av disse...eksempel nye Focal Diva Utopia hadde vært interessant å få teste.![]()
Ser du selger de fantastiske Parker Duoene - hva står på vei inn?Hei Vidar. Kanskje ikke helt "stuerent" for mange, men har du vurdert aktive høyttalere med DSP muligheter..?
Jeg hadde Kii Three 4 år i stua (første paret i Norge) og kjenner av og til på savnet av disse...eksempel nye Focal Diva Utopia hadde vært interessant å få teste.![]()
Beste bass jeg har hørt noen gang.Neida. DBA er frontveggen "full" av subbasselementer, og bakveggen likeså. Jobben til de på bakveggen er å suge opp det som kommer fra frontveggen. Stig Erik Tangen hadde et:
Double Bass Array
I believe this forum doesn't have a thread dedicated to Double Bass Array (DBA), so I'm creating one. Wikipedia article about DBA : https://en.wikipedia.org/wiki/Double_bass_array (Images below are taken from the Wiki article) To create a DBA we must set up an array of at least four...www.diyaudio.com
Har ikke bestemt noe enda..bare en føler ute.Ser du selger de fantastiske Parker Duoene - hva står på vei inn?
Helt klart kablene, men jeg er overrasket over at det ble lyd med std. strømkabelDet må være de gode kableneKult at det funket bra
mvh
Oppss du må ikke si slik høytHelt klart kablene, men jeg er overrasket over at det ble lyd med std. strømkabel![]()
LØP & KJØP !!!Uff, led meg ikke inn i fristelse 🫣
Vis vedlegget 1119539
Du skulle hatt den sorte Diavelen de selger til demopris du - den hadde kledd deg! (og megDu får ta med en V4 RS til meg![]()
Ikke noe å stresse med, en lever mange gangerEller…
Får jeg som fortjent, blir jeg gjenfødt som Havtornbusk langs motorveien fra Kastrup...![]()
Joda..... men noen ganger hender det jo, at du kommer "tilbake" (reinkarneres) som
grevling i nordsverige, og da hjelper en Ducati ikke mye![]()
Noen timer unna lytterom, dagsenter og kommunikasjonsvesvær, handler det nå kun om kokekaffe og gjennomgang av taktikk for å bevise at en middels utdannet mann er smartere enn en middels stor ørret![]()