Villa Ottone

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.373
    Antall liker
    35.119
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ser godt ut selv for meg som ikke spiser fisk. (Uheldigvis)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.267
    Antall liker
    11.009
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Fisk med oksesky. Og ja, det ble bacon.
    1644091494904.png

    I bakgrunnen synger Lise Davidsen og Philharmonia Orchestra. Richard Strauss orkestersanger.
    Imorgen mer hifi. Låner effekttrinn til å spille 5 kanaler på ekte. Spennende.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Du nevnte en gang at du opplevde SP10 som noe mer kjølig, eller klinisk, enn din andre spiller (beklager dersom jeg er upresis, det er år siden og jeg tar det på husken). Uansett, det jeg lurte på var om du har har testet ulike armer og har avdekket om karakteren beskrevet ligger i spiller eller arm? Hvorfor jeg spør? Fordi Schick på Galder kanskje er den kombinasjonen jeg har som lettest drar i den retningen jeg mener å huske du beskrev. For ordens skyld mener jeg ikke noe om verken arm eller spiller, jeg er bare ute etter å sammenstille inntrykk for å finne ut om det det er noen universelle egenskaper eller om jeg har en uheldig match hos meg (det gjenstår noen pickuptester på armen) … Ha en fortreffelig lørdag! Kule studier du driver med nå!
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.267
    Antall liker
    11.009
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Du nevnte en gang at du opplevde SP10 som noe mer kjølig, eller klinisk, enn din andre spiller (beklager dersom jeg er upresis, det er år siden og jeg tar det på husken). Uansett, det jeg lurte på var om du har har testet ulike armer og har avdekket om karakteren beskrevet ligger i spiller eller arm? Hvorfor jeg spør? Fordi Schick på Galder kanskje er den kombinasjonen jeg har som lettest drar i den retningen jeg mener å huske du beskrev. For ordens skyld mener jeg ikke noe om verken arm eller spiller, jeg er bare ute etter å sammenstille inntrykk for å finne ut om det det er noen universelle egenskaper eller om jeg har en uheldig match hos meg (det gjenstår noen pickuptester på armen) … Ha en fortreffelig lørdag! Kule studier du driver med nå!
    Gode spørsmål, Fosse, krever skikkelige svar. Du tar opp viktige ting som jeg selv fortsatt er usikker på.
    Da jeg monterte SP10 første gang var det med en ny Ortofon TA210 arm, egentlig en dempet og justert versjon av en Jelco. Jeg hadde fremdeles den gamle Linn LP12 ved siden av, med Ekos arm (Cirkus/Trampolin oppgradert) og Lingo. Da Ortofon Windfeld PU ble flyttet over var jeg overrasket over den store forskjellen i lydkarakter. SP10 med TA210 låt kraftigere og opplevdes hardere enn Linn. Det virket som en type resonans eller betoning, og jeg mener det hadde med kombinasjonen drivverk/plinth/arm. De tre er en kombinasjon som klinger sammen, og i Linn sitt tilfelle er det levende men balansert og finjustert. Mitt plinth i heltre (vinylista) er flott men ikke ideelt for en SP10. Jeg skaffet en Thomas Schick arm, 12tommer, god pris, hadde lest positive beskrivelser av den,. Karakteren ble mildere og mykere, men fremdeles på den kjølige/harde siden av Linn. Siden er LP12 solgt, og det hender at jeg angrer. Jeg har lagt inn ekstra demping i kabinettet SP10 og spiller nå med filtmatte, noe som reduserer en opplevd betoning fra kabinettresonnanser. Litt forenklet opplevdes Schick som en forbedring i forhold til Ortofon TA210 hos meg, tydelig forskjellig karakter, men jeg tror ikke det er en gyldig generell beskrivelse av kvaliteten på de to.
    Jeg er forsiktig med å forklare betoningen med valg av arm, og prøver å forstå og rette en (eller noen få) faktor om gangen.
    Armer låter forskjellig, det er klart, og jeg har sittet med fingeren på avtrekkeren på et par SME armer. Har alltid hatt lyst på en V12 eller 312S men vegrer meg når brukte armer selges for mer enn de ble kjøpt for. Jeg holdt på å kjøpe en fra OHC rett før prishoppet og pandemien, angrer litt der også.
    Kanskje ikke så mye å bli klok på, men søket fortsetter, og det går gradvis framover. Neste alternativ tiltak er ytterligere økt masse i plinth, kanskje i form av betong eller stein.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    O salige stund uten like!
    Vis vedlegget 787842
    Den enslige Quad ESL63 skurret og vrengte de første dagene etter den kom ned fra 10 års lagring på loftet, og jeg var i ferd med å avskrive den som defekt. Jeg var begynt å skrive annonse, men fant det vanskelig å formulere noe fornuftig om en enslig høyttaler som ikke fungerte skikkelig. Hva skal man si om sånt, det er jo uansett langt fra søppel. Jeg tok en pause og fikk bare lyst å prøve en gang til for å beskrive hvor dårlig tilstanden var.
    Og vipps, plutselig idag låter det som om den var ny. Ikke antydning til klirr og skurring i folien. Endelig hører jeg fullt orkester i tre kanaler.
    Vis vedlegget 787843
    Og du verden som det låter. Dette er innspilt som 3-kanals stereo, og gjengis eksakt som det. Aldri før har jeg hatt slik utfylt orkesterbredde, og aldri vør har jeg hørt en slik stortromme. Jeg biter i meg alt jeg har sagt om senterkanal på musikk. Når det er signal i senter fra produksjonen, og det er justert riktig, blir det stor forskjell her. Jeg tror det er dette folk som @Syncrolux snakker om.
    Donner und Blitzen. Chicago, 1960.
    Vis vedlegget 787844

    Nå setter jeg på moderne 5-kanals SACDer. Kåre Nordstoga spiller Bach, med Gradient Revolution bak.
    Å hildrande du.
    Har du testet klassisk jazz i 3 kanaler? Ble jo spilt inn noe av dette, jeg har blant annet denne men får ikke spilt av sacd i 3 kanaler p.g.a kopisperre på hdmi.

    miles 3 channel.png
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Spennende tips, @Minutten !
    Det har jeg absolutt lyst å høre, før jeg rydder unna for mye.
    Om du kjøper så pass på at du får AP sine fra 2010, de andre sacdene tror jeg er bare stereo. Kan nok være litt vanskelige å få tak i nå, har denne også:
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.267
    Antall liker
    11.009
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det har vært en travel uke, livet tar seg opp igjen og fritiden fylles med øvelser og konserter.
    Bare litt egentid til hifi-nerding i helgen.
    Og Ottone gjør igjen noe han ikke kan.
    1644786683640.png
    1644786716629.png


    1644786782820.png
    1644786841140.png


    Veldig gøy å prøve noe nytt. Jeg visste faktisk ikke at det var mulig å lage gjenger i stål for hånd, uten tungt verkstedutstyr. M5 gjenger i 10mm stål går som en drøm. Bare et billig gjengetappsett måtte kjøpes. Kjekt å ha. Den gamle Bosch drillen som vi fikk av svigerfar for 30 år siden svikter aldri.
    Hva det egentlig handler om? Hjemmelagete stabiliseringsblokker til Quad ESL2912.
     
    Sist redigert:

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Det har vært en travel uke, livet tar seg opp igjen og fritiden fylles med øvelser og konserter.
    Bare litt egentid til hifi-nerding i helgen.
    Og Ottone gjør igjen noe han ikke kan.
    Vis vedlegget 791187 Vis vedlegget 791188

    Vis vedlegget 791189 Vis vedlegget 791190

    Veldig gøy å prøve noe nytt. Jeg visste faktisk ikke at det var mulig å lage gjenger i stål for hånd, uten tungt verkstedutstyr. M5 gjenger i 10mm stål går som en drøm. Bare et billig gjengetappsett måtte kjøpes. Kjekt å ha. Den gamle Bosch drillen som vi fikk av svigerfar for 30 år siden svikter aldri.
    Hva det egentlig handler om? Hjemmelagete stabiliseringsblokker til Quad ESL2912.
    Spennende! Ser ikke helt for meg hvordan det skal bli men regner med at vi får et bilde av det ferdige produktet?!
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.267
    Antall liker
    11.009
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Spennende! Ser ikke helt for meg hvordan det skal bli men regner med at vi får et bilde av det ferdige produktet?!
    Det er ikke så rart, for det er ikke helt innlysende.
    Quad ESL2912 kommer med diverse muligheter for spikes og føtter.
    1644847043428.png

    Det følger også med braketter for å skru dem til golvet.
    1644846629027.png

    Disse kan også brukes til å feste de såkalte "stabiliser blocks", som også følger med. Dette er stålblokker på 8 kg hver som festes bak under høyttalerens sokkel for å stabilisere når man vil regulere tilt og unngå at de tipper forover. De skrus til høyttaleren med de med tilhørende føtter eller spikes og kan lett tas av.
    1644846646501.png

    Jeg hadde ikke tenkt å bruke føtter i det hele tatt, da de er rikelig høye nok stående rett på golvet, så jeg kvittet meg med de svarte stålklossene litt for fort. Jeg har begynt å variere tilt på høyttalerne, ved å sette i føttene bak og regulere disse så frontpaneler står vertikalt. De står fremdeles rimelig støtt, da jeg har hverken barn, hund, eller fulle gjester tråkkkende rundt. Men for sikkerhetsskyld vil jeg ha mer tyngde bak for å tilte enda mer. Blokkenme kan også ha en effekt på lyden på grunn av den økte massen, og kombinasjon med avstiverstangen som går ned bak høyttaleren.
    Dumt av meg å kaste disse så fort, men istedetfor å kjøpe nye fra Quad fikk jeg et lokalt firma til å kappe noen biter av 10mm stål som de hadde på lager.
    Ideelt sett ville jeg skrudd høyttalerne i golvet, men det går ikke på betonggolv med korklaminat, og jeg tør ikke fastsette en endelig plassering for disse.
    Jeg vurderer å lime filt rundt blokkene for å gjøre dem lettere å skyve på gulvet, får nå blir høyttalerne rimelig tunge. Alternativ er en plate med hjul, men da blir det for høyt igjen.
     
    Sist redigert:

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.267
    Antall liker
    11.009
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Lunchpause på hjemmekontor er fort gjort, tid for optimalisering nå som det går mot slutten.
    1645008110686.png
    1645008214908.png

    Jobber med hodet, men hodet trenger avlastning og hvile innimellom. Scandyna Minipods gravd fram fra loftet.
     
    Sist redigert:

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.661
    Antall liker
    21.473
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    En ting til: Hvordan låter de to store Quadene trukket av den Yamahaen? Det hadde det vært kult å høre om.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.267
    Antall liker
    11.009
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    En ting til: Hvordan låter de to store Quadene trukket av den Yamahaen? Det hadde det vært kult å høre om.
    Har ikke prøvd, men det står på planen.
    De virker ikke veldig tungdrevne, de store panelene. Yamahaen er kl.D og jeg er nysgjerrig. Mest på klang og romfølelse, egentlig.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.661
    Antall liker
    21.473
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg brukte samme effektforsterkermodul som sitter i på mellomtone og diskant her fra 10 til nå i høst (og her låter det rikt både klang og rom), og har en gang på åttitallet hørt ESL-63 trukket av en EC AW50 som kunne svinge omtrent like mye spenning, så jeg er nysgjerrig på hva du synes. Det er jo også mulig å leke med gode tonekontroller på den Yamahaen.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.267
    Antall liker
    11.009
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Tidlig oppe en fredag, nedom fiskebåtene til lunch.
    Jobbe litt, så helg.
    Hel lange idag, med rogn. Fisket rett uti fjorden idag tidlig.
    1645194979628.png


    Far sliper knivene og setter igang det store slaget. Fiskeslaget, sier kona. Det lange fiskeslaget.
    1645195305217.png

    3kg filet fra en fisk, deles i loins og tynnfilet, renskjæres for bein, og rett i frysen.
    Koker kraft på hode og bein, full gryte, med løk, fenikkel og gulrot, det blir fiskesuppe til middag
    1645194797224.png


    Rogn til slutt, den kokes og går som snop i kjøleskapet.
    Pluss et par kilo reker, så klart, de blir lørdagsgodt for gode venner.
    Se der, jammen blir det igjen God Helg!
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.267
    Antall liker
    11.009
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det går sakte framover. Hjemmegjorte to-lags stabiliseringsblokker for ESL2912. Et sett Soundcare M8 føtter i bestilling. Quad har flere føtter levert med men de eneste som er lange nok er spikes, og det skal ikke mitt golv ha.
    1646213613222.png
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.267
    Antall liker
    11.009
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Alle coronatiltak er avviklet, og vi går endelig på konsert som før.
    Det er er godt å gå mye på konsert, av mange grunner. Innimellom treffer man på det helt store, som man ikke visste om. Det er den draumen...
    Igår hørte jeg Julia Lezhneva synge barokk-arier med SSO i Stavanger konserthus.
    Hun kan være så russisk hun vil, hun ble uansett mottatt med stor begeistring.
    Jeg fikk en gang klem av Cecilia Bartoli, har fått signatur av Kiri Te Kanawa og Bryn Terfel. Og rett før pandemien åpenbarte Lise Davidsen seg på scenen her.
    Men nå altså Julia. Jeg syns hun kikket litt ekstra opp på meg der høyt på galleriet.
    1647714876345.png

    (bilde fra aftenbladet.no) Terningkast blir fattige, og anmelderne hadde bare usle seks å dele ut.
    Julia Lezhneva. Jeg er henført. Bergtatt.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.267
    Antall liker
    11.009
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det er helg, det er vår. Men drittvær.
    Og da blir det HFS til kaffen, og endelig noe fornuftig sport på TV
    EE9367E7-3F2A-4EBE-8B67-C4B172A64F43.jpeg

    NM i casting, enhånds flue. Et par lokale bekjente gjør det sterkt, og vår egen skomaker går helt til topps.
    Kjetil Bertelsen, som driver Byens Skomaker. Vurderer tur i byen og gratulere ham med å kjøpe enda et par Barker.
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.404
    Antall liker
    102.416
    Torget vurderinger
    23
    Du skulle ha vært HER Otto.... blar i hundrevis av klassiske lp's fra den gode perioden....
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.267
    Antall liker
    11.009
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Ja, skulle gjerne det @Sluket Selv om blaing i hundrevis av klassiske LPer er dagligdags her.
    Den ensomme Quad ESL63 er solgt, til en fornuftig herre som skal ha den til senter i et eksisterende Quad ESL oppsett.
    Da er det bare å nyte 5kanals klassisk så lenge jeg kan, før den fraktes nennsomt avgårde.
    1648243571035.png

    Beethovens Eroica og Strauss hornkonsert nr1, med Pittsburgh Symphony og Manfred Honeck.
    Friskt og fint orkester Pittsburgh Symphony, og referanseklasse lyd på SACD fra Reference Recordings.
    Noen vil synes at det spilles litt rufsete, men jeg liker det. Det er lov å fleske til litt på horn i Eroica på konsert.
    Konsertopptak fra Pittsburgh, innspilling og master håndtert av firmaet Soundmirror i Boston. De klarer seg veldig godt uten professor Johnson.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.267
    Antall liker
    11.009
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Denne uken fikk vi oppleve en sterk og rørende begivenhet, da koret vårt fikk framføre Rachmaninoffs kantate "Våren" op.20 med stort orkester og fullsatt Stavanger Konserthus. Konserten var en del av den vanlige torsdags-serien, men denne ble omdøpt til støttekonsert for Ukraina.
    Det meste av russisk musikk på programmet var skiftet ut med Sibelius og nyere mindre verk av ukrainske komponister.

    Det er et privilegium å få øve i den fantastiske akustikken i Fartein Valen salen, med fullt orkester uken før konserten. Og stimulerende å få arbeide med internasjonale dirigenter og solister. I dette tilfellet baryton Andrey Zhilikhovsky, fra Moldova, og dirigent Jaume Santonja fra Spania.
    278024293_7134489759959529_1379559109446238359_n.jpeg

    Vi fryder oss på prøvene her bak på bassrekka, og følger velvillig opp når dirigenten vil ha mer.

    Konserthuset var lyssatt i klar markering for anledningen
    278074887_7139358809472624_6193369246261328969_n.jpeg


    Konserten åpnet med Ukrainas nasjonalsang, hele salen reiste seg, og gåsehuden ble fort etablert hos mange av oss. Ihvertfall hos trådeier øverst til høyre på bildet.
    278087076_7139359186139253_2709791807632258137_n.jpeg


    Stående applaus da det var over, det er ganske deilig å oppleve fra korbalkongen.
    278069153_7139359476139224_6279666900207290590_n.jpeg


    En ekstra hyllest denne gangen til vår kjære kordirigent, som selv er fra Ukraina.
    278060071_7139379966137175_4909489898941672870_n.jpeg

    Et spesielt og rørende øyeblikk for oss alle, men spesielt for henne.

    Bildene lånt fra Stavanger Symfoniorkesters Facebook-side
     
    Sist redigert:

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.267
    Antall liker
    11.009
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Et lydmessig høydepunkt i konserten for meg var "Den store porten i Kiev" av Mussorgskij, i arrangement av Walter Goehr. Det er ikke det mest spilte arrangementet, men kanskje det mest grandiose, med stort orkester og framtredende stort orgel. Lydopplevelsen plassert mellom orkesteret og orgelet er ubeskrivelig. Kringlyd på sitt ypperste. Min kommentar til sidemannen var "jeg må nok ha nye høyttalere ja".
     

    ch

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2007
    Innlegg
    1.666
    Antall liker
    1.246
    Jeg var der som tilhører, og du beskriver det godt. Og dere er flinke til å synge. Ser dere gjerne igjen snart.
    Og orgel gjør noe spesielt, det er sikkert.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.661
    Antall liker
    21.473
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Og jeg har fremdeles til gode å gå på konsert i FV-salen…
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.267
    Antall liker
    11.009
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Påsken tilbringes i ro hjemme, med hosting og feber men fremdeles ikke covidsmittet. Glad for det, og i godt humør.
    Arbeidsflyten fra igår gjentas, 16 plater til. Snapshot fra kjøkkenkroken bakerst i lytterommet. Veldig fornøyd med den planløsningen.
    1650135506737.png

    Standard behandling av gamle plater har blitt først en manuell runde i Spin-Clean, så 6 minutter i ultralyd før lufttørking i stativ. Ultralydkaret er på 10 liter, og jeg så idag at det er likt det som brukes i Kuzma-settet som Mala selger. Mitt rotasjonssett har plass for 4 plater men jeg har gått ned til to. Vasken virker mer effektiv da, og jeg kan gå litt ned på tid. Folket bak The Vinyl Stack har gitt seg, og den selges ikke lengre, men kvaliteten er solid og den kommer til å adlyde meg i lang tid.
     
    Sist redigert:

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.267
    Antall liker
    11.009
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Påsken gikk rett over i en liten sykmelding, akkompagnert av en positiv korona-test. Formen er klart stigende, og det var ikke verre enn at man kan nyte både musikk og god kaffe. Og en morgenvandring i hagen når solen bryter gjennom trærne rundt.
    1650618464719.png
    1650618510994.png


    Rosene er klippet og gjødslet, og merket på nytt. Musikkroser, noen og tretti sorter, får high-end merking.
    1650618710419.png
    1650618772592.png
    1650618827534.png


    Bare å velge seg et lurt sted å gjemme seg med morgenkaffen
    1650618931366.png
    1650618956863.png
    1650619000613.png


    1650619121979.png
    1650619151336.png
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.267
    Antall liker
    11.009
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Livet har vært hektisk etter turen til Birmingham, derfor mangelfull oppdatering.
    Målet for turen var Symphony Hall og europamesterskapet for brassband.
    Jeg reiste som turist og publikumer, i følge med våre lokale helter Stavanger Brassband.
    Jeg har lenge hatt lyst å oppleve Symphony Hall i Birmingham, da det går for å være en av Europas beste konsertsaler.
    Desverre var det fotoforbud under framføringene, og det ble strengt og effektivt håndhevet også for mobilkamera. Man kunne knipse i pausen, så selve salen har jeg bilder av. Meget stilig, og veldig god akustikk.
    1653575808459.png

    Hit kommer jeg gjerne tilbake.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.267
    Antall liker
    11.009
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Himmelfartsdagen er en herlig fridag innimellom alle fridagene.
    Idag himmelsprett under åpen himmel. Sesongåpning laksefiske.
    1653576084998.png


    Ikke mye laks idag, men herlig avkobling med fluestang i vakker Vestlandsnatur.
    1653576146680.png
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Fin poengsum

    Savner tiden da SBB hadde seminarer her inne og jentene og vårt lokale brassband hadde felles avslutningskonsert med SBB.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn