VERDENS VERSTE BAND/ARTIST

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.078
Antall liker
6.491
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
HC skrev:
Ole I skrev:
impulse skrev:
Da må du lese en gang til. Jeg var die-hard-fan fram til "News of the world", men etter den utgivelsen synes jeg det gikk rett nedover. Helt subjektivt, selvfølgelig. Er jeg forpliktet til å like populære band fordi jeg skriver i Fidelity? I think not.
Nei du er ikke forpliktet, men du skrev også at det handler om formidling.
Hvis du mener at FM & co ikke var en formidler også etter NOTW, så bør du revurdere det du skrev om ubegripelig og enerverende.

Skribenter skal selvfølgelig få ha meninger, men når meningene ytres slik det ble gjort her - uten innhold - så reagerer jeg.
Jeg reagerte også da jeg leste innlegget til Impulse. Etter min mening bommer Impulse litt her, Queen var enerverende også før NOTW, de har faktisk alltid vært enerverende. Hvordan noen kan kategorisere "We are the Champions" som ikke enerverende er for meg uforståelig og noe jeg reagerer på. Det var forøvrig også noen som tok feil angående Zappa tidligere i tråden, bare så det er sagt.
Er nok ikke sikker på at det ble tatt feil mht Zappa. Tror heller at siden Zappa ikke blir forstått av mottaker så må formidlingen være dårlig. Helt fair å mene, men kunnskapsløst å hevde. At man ikke liker det det man hører er jo en helt annen sak da.
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.110
Antall liker
2.594
Torget vurderinger
16
H.R skrev:
HC skrev:
Ole I skrev:
impulse skrev:
Da må du lese en gang til. Jeg var die-hard-fan fram til "News of the world", men etter den utgivelsen synes jeg det gikk rett nedover. Helt subjektivt, selvfølgelig. Er jeg forpliktet til å like populære band fordi jeg skriver i Fidelity? I think not.
Nei du er ikke forpliktet, men du skrev også at det handler om formidling.
Hvis du mener at FM & co ikke var en formidler også etter NOTW, så bør du revurdere det du skrev om ubegripelig og enerverende.

Skribenter skal selvfølgelig få ha meninger, men når meningene ytres slik det ble gjort her - uten innhold - så reagerer jeg.
Jeg reagerte også da jeg leste innlegget til Impulse. Etter min mening bommer Impulse litt her, Queen var enerverende også før NOTW, de har faktisk alltid vært enerverende. Hvordan noen kan kategorisere "We are the Champions" som ikke enerverende er for meg uforståelig og noe jeg reagerer på. Det var forøvrig også noen som tok feil angående Zappa tidligere i tråden, bare så det er sagt.
Er nok ikke sikker på at det ble tatt feil mht Zappa. Tror heller at siden Zappa ikke blir forstått av mottaker så må formidlingen være dårlig. Helt fair å mene, men kunnskapsløst å hevde. At man ikke liker det det man hører er jo en helt annen sak da.
Jeg synes faktisk at det er helt i orden å si at Zappa er dårlig fordi man ikke liker Zappa. For meg blir det flisespikkeri å si at Zappa er god fordi han objektivt sett er flink til å spille gitar og fordi han utvilsomt var nyskapende men at man personlig ikke liker musikken. Hva man liker er subjektivt og jeg synes ikke man behøver å kvalifisere hvorfor man ikke liker noe, det er greit å si at Zappa er dritt fordi man ikke liker musikken. Selv om jeg synes mannen var genial tar jeg meg ikke nær av det.
 

roesok

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2009
Innlegg
1.113
Antall liker
74
Ole I skrev:
impulse skrev:
Verdens verste band i min bok? Vel, de siste skivene til Queen var jeg aldri i stand til å ta alvorlig, selv om jeg var fan fram til "News of the world" i 78. Ubegripelig enerverende musikk.
Jeg finner det underlig at du som skribent for et HiFi blad kan betegne musikken til et av verdens mest populære band som ubegripelig og enerverende (etter NOTW).
Mulig det er meg det er noe feil med, men beundringen som mange har for Queen er uforståelig. Jo visst har de noen brukbare melodier, en dyktig vokalist og gitarist, men hva mer? Lite. Hovedinntrykket er at det er masete, grenseløst pompøst og med masse staffasje. Men jeg presiserer; det er mitt høyst subjektive syn.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.199
Antall liker
101.657
Torget vurderinger
23
Queen? Fæle greier.
 

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Innlegg
1.656
Antall liker
1.396
Torget vurderinger
2
Dette må vel våre en sterk kandidat IMHO



Bandet Contrazt har her radbrukket en Italiensk sviske; "Tu sei l'unica donna per me" fra tidlig '60 tall

Jeg liker ikke svisker heller, men...


;D
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.028
Antall liker
9.307
Denne tråden burde døpes om til "Band/Artister jeg ikke liker" Jeg vet ikke hva som ligger i kriteriene "Dårlig artist" men det er ikke så mange av artistene nevnt i tråden som er dårlige selv om man ikke liker dem.
Personlig liker jeg ikke Diana Krall, ubegripelig kjedelig og tannløs. Jeg har prøvd å lære å like klassisk i 40 år, folkemusikk er bare støy og dæinsbænd gjør meg uvel. Likevel vil jeg ikke si at den musikken/artisten er dårlig.
Pink Floyd tributen som ble vist tidligere i tråden er dårlig. Vokalisten derimot er god som klarer å synge like surt som Roger Waters.
Mulig det ligger en pubertal protest bak utsagn som "Beatles er verdens dårligste band." Som verdens beste nevnes da et band som 45 mennesker har hørt om. Kanskje ikke pubertal protest engang, men en tåpelig måte på å virke dyp og innsiktsfull.
 

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.875
Antall liker
1.897
Sted
Sortland
roesok skrev:
Ole I skrev:
impulse skrev:
Verdens verste band i min bok? Vel, de siste skivene til Queen var jeg aldri i stand til å ta alvorlig, selv om jeg var fan fram til "News of the world" i 78. Ubegripelig enerverende musikk.
Jeg finner det underlig at du som skribent for et HiFi blad kan betegne musikken til et av verdens mest populære band som ubegripelig og enerverende (etter NOTW).
Mulig det er meg det er noe feil med, men beundringen som mange har for Queen er uforståelig. Jo visst har de noen brukbare melodier, en dyktig vokalist og gitarist, men hva mer? Lite. Hovedinntrykket er at det er masete, grenseløst pompøst og med masse staffasje. Men jeg presiserer; det er mitt høyst subjektive syn.
Alltid artig å finne meningsfeller på nett. ;)
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
10.994
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
1
roesok skrev:
Mulig det er meg det er noe feil med, men beundringen som mange har for Queen er uforståelig. Jo visst har de noen brukbare melodier, en dyktig vokalist og gitarist, men hva mer? Lite. Hovedinntrykket er at det er masete, grenseløst pompøst og med masse staffasje. Men jeg presiserer; det er mitt høyst subjektive syn.
Jeg synes de er "bad taste" men dårlige er de vel ikke?
Man må skille mellom band som er genuint dårlige eller middelmådige fra det man ikke liker.
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
Hmm, det verste jeg har hørt er vel Sputnik og danseband generelt :mad: :mad: Dessverre var jeg dum nok til høre på en cd av en norsk dame som kaller seg Bambi tidligere i år, "musikken" og spesielt vokalen var så grusomt & sinnsykt irriterende dårlig at jeg ble så rødglødende forbannet at jeg vurderte å hive anlegget gjennom veggen... huff :mad: :mad: Folk sier at black metal er djevelens verk, men jeg vil iallefall påstå at dette tragiske forsøket på å lage "musikk" heller er det jah, grrrrr :mad: :mad: Ellers så er en del moderne jazz der alle musikerne krangler om oppmerksomheten samtidig ganske slitsomt & irrriterende å høre på det også :mad: :mad: Jeg var også "dum" nok til å utsette meg selv for låta baby med Justin Bieber for å sjekke hva dette var for noe, måtte slå av etter ca 25 sek for ikke å få dødsangst, hufffffff :mad: :mad:

Mvh :)
 

dfurtveit

Medlem
Ble medlem
28.05.2006
Innlegg
16
Antall liker
2
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
1
Det første jeg tenker på er Sputnik. Men finner litt spilleglede her, så kunne vært enda verre.. og han synger like rent som Neil Young på en middels dag ;D selv om Neil av andre grunner ikke foreslås i debatten..

 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.470
Antall liker
9.605
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Sputnik er råttent, men som du sier, det er i hvert fall engasjement og spilleglede, noe som er mer enn det kan sies om mye av det kommersielle mølet som spys ut. Jeg er på sett og vis mer positive til at folk hører på det, enn på en del av det sjelløse som det ellers serveres alt for mye av i kommersiell radio osv.

Hat er bedre enn likegyldighet sies det. Det dekker på sett og vis mitt forhold til Sputnik også.
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
erato skrev:
Sputnik er råttent, men som du sier, det er i hvert fall engasjement og spilleglede, noe som er mer enn det kan sies om mye av det kommersielle mølet som spys ut. Jeg er på sett og vis mer positive til at folk hører på det, enn på en del av det sjelløse som det ellers serveres alt for mye av i kommersiell radio osv.

Hat er bedre enn likegyldighet sies det. Det dekker på sett og vis mitt forhold til Sputnik også.
Råttent ja, men enig at han har spilleglede tross alt, ja ;) Jepp, bambi feks er noe av glatteste & mest sjelløse jeg har hørt ever... hun får tom Aqua til å fremstå som nesten bra musikk jo, og det sier en hel del :p

Mvh :)
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.028
Antall liker
9.307
Kristian Valen. Noen burde fortelle ham at han ikke burde gi ut musikk.
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
Pink_Panther skrev:
Kristian Valen. Noen burde fortelle ham at han ikke burde gi ut musikk.
Eg ikkje galen, eg e fra Valen, hydr,hydr ;D ;D

Mvh :)
 

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Innlegg
889
Antall liker
58
Sted
Modum
Pink_Panther skrev:
Kristian Valen. Noen burde fortelle ham at han ikke burde gi ut musikk.
Jeg trodde Steely Dan var verst, men det var før Kristian Valen. Helt enig, Han er verst.
 

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
3.361
Antall liker
726
Torget vurderinger
8
opeth.van honk.usher.heggem.bieber osvosvetcetc
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.470
Antall liker
9.605
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
ArtDeco skrev:
Pink_Panther skrev:
Kristian Valen. Noen burde fortelle ham at han ikke burde gi ut musikk.
Jeg trodde Steely Dan var verst, men det var før Kristian Valen. Helt enig, Han er verst.
Hv i alle dager skal han drive med da da? Han er jo jævlig å se på ogå......
 

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Innlegg
2.185
Antall liker
1.288
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Han er her er iallfall blant topp 10 ;D

 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.099
Antall liker
497
Della skrev:
Heisan,


Må si "Sonseed's: Jesus is a friend of my" er den desidert dårligste sangen i manns minne.
Her er alt gale; tekst, melodi og folkene i bandet. Vi snakker ekte creepy mørkemenn!!
Hmmm. Får ikke den der ut av huet. Var vel ikke dette som var hensikten med denne tråden vel? Jesus is my friend trallala...
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.031
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
ArtDeco skrev:
Pink_Panther skrev:
Kristian Valen. Noen burde fortelle ham at han ikke burde gi ut musikk.
Jeg trodde Steely Dan var verst, men det var før Kristian Valen. Helt enig, Han er verst.
Steely Dan? Da har du neppe hørt mye ;)
 

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Innlegg
889
Antall liker
58
Sted
Modum
Trondmeg skrev:
ArtDeco skrev:
Pink_Panther skrev:
Kristian Valen. Noen burde fortelle ham at han ikke burde gi ut musikk.
Jeg trodde Steely Dan var verst, men det var før Kristian Valen. Helt enig, Han er verst.
Steely Dan? Da har du neppe hørt mye ;)
Du har selvfølgelig helt rett. Jeg er takknemmelig for å bli bedømt av en som deg, som har så mye flotte greier i signaturen din. Jeg blir så imponert. Du vet sikkert mye bedre. Å takk og takk!
 

roesok

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2009
Innlegg
1.113
Antall liker
74
ArtDeco skrev:
Trondmeg skrev:
ArtDeco skrev:
Pink_Panther skrev:
Kristian Valen. Noen burde fortelle ham at han ikke burde gi ut musikk.
Jeg trodde Steely Dan var verst, men det var før Kristian Valen. Helt enig, Han er verst.
Steely Dan? Da har du neppe hørt mye ;)
Du har selvfølgelig helt rett. Jeg er takknemmelig for å bli bedømt av en som deg, som har så mye flotte greier i signaturen din. Jeg blir så imponert. Du vet sikkert mye bedre. Å takk og takk!
En må selvsagt få like eller mislike det en vil. For meg er "Aja" og "Gaucho" blant det bedre som er kommet ut innen pop/rock de siste 40 år. Donald Fagens "The Nightfly" står også støtt. Så det hadde vært morsomt å høre kriteriene for hvorfor Steely Dan var verst - før herr Valen tok over.

For meg så er noe av det verste, og jeg lager her en samlebetegnelse, de fleste heavyrockgruppene fra 80-tallet. Mye fønet hår, glorete bekledning og staffasje. Dette, pluss pyroshow og skrik og skrål, kompenserte for begrensede musikalske ferdigheter. Husk, alt som lager støy gjør menneskemenger tilfreds.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
39.964
Antall liker
81.731
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
96
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D


 

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Innlegg
889
Antall liker
58
Sted
Modum
roesok skrev:
ArtDeco skrev:
Trondmeg skrev:
ArtDeco skrev:
Pink_Panther skrev:
Kristian Valen. Noen burde fortelle ham at han ikke burde gi ut musikk.
Jeg trodde Steely Dan var verst, men det var før Kristian Valen. Helt enig, Han er verst.
Steely Dan? Da har du neppe hørt mye ;)
Du har selvfølgelig helt rett. Jeg er takknemmelig for å bli bedømt av en som deg, som har så mye flotte greier i signaturen din. Jeg blir så imponert. Du vet sikkert mye bedre. Å takk og takk!
En må selvsagt få like eller mislike det en vil. For meg er "Aja" og "Gaucho" blant det bedre som er kommet ut innen pop/rock de siste 40 år. Donald Fagens "The Nightfly" står også støtt. Så det hadde vært morsomt å høre kriteriene for hvorfor Steely Dan var verst - før herr Valen tok over.

For meg så er noe av det verste, og jeg lager her en samlebetegnelse, de fleste heavyrockgruppene fra 80-tallet. Mye fønet hår, glorete bekledning og staffasje. Dette, pluss pyroshow og skrik og skrål, kompenserte for begrensede musikalske ferdigheter. Husk, alt som lager støy gjør menneskemenger tilfreds.
Helt kort så er det den tekniske perfeksjsonismen, som jeg opplever som en motsats til det spontane og kreative som jeg verdsetter så høyt med musikk. Jeg sitter igjen med en opplevelse av at det er så kalkulert, polert og upersonlig. Som et Disneyprodukt. Spekulativt.

Er åpen for at andre opplever det ulikt, fint for dem og bra at det er et mangfold både i musikk og lyttere :)
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.470
Antall liker
9.605
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
ArtDeco skrev:
Helt kort så er det den tekniske perfeksjsonismen, som jeg opplever som en motsats til det spontane og kreative som jeg verdsetter så høyt med musikk. Jeg sitter igjen med en opplevelse av at det er så kalkulert, polert og upersonlig. Som et Disneyprodukt. Spekulativt.

Er åpen for at andre opplever det ulikt, fint for dem og bra at det er et mangfold både i musikk og lyttere :)
I denne tråden er det galt om man ikke kan spille og produsere, og galt om man er for god til det. Til lags åt alle......

Steely Dan er en favoritt, men liker bedre albumene før Aja og Gaucho.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
39.964
Antall liker
81.731
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
96
Nå nærmer vi oss.... ;D


 
M

Mr-T

Gjest
Ja Steely Dan må være det elendigste som finnes. Ikke kan de mer enn en halv akkord, og melodier er et ukjent begrep. Men Donald Fagen er jo som kjent tonedøv også, og ville nok vært ute av stand til å synge en melodi selv om den besto av bare en tone... og langt mindre legge på et kor av harmonier mer komplekse enn en sur ters. Kanskje det ikke spiller noen rolle heller, siden de jo ikke klarer å skrive en tekst som inneholder mer enn tre enstavelsesord. Det er nok derfor de har måtte ta til takke med bånnrøkla av studiomusikere som ikke klarer å holde takta, og siste skanse av teknikere og produsenter hanket inn fra gata mot en flaske rødsprit i betaling. Ikke at det hadde spilt noen rolle heller forsåvidt. Huff og huff.




;D
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.199
Antall liker
101.657
Torget vurderinger
23
He couldn't carry a tune with a forklift...
 

Miles

Bransjeaktør
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
1.174
Antall liker
291
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
3
Ja Steely Dan er enkle saker.

Enkel blues:

Deacon Blues


Chords "Deacon Blues" by Steely Dan
Chords > S > Steely Dan chords & tabs > Deacon Blues Chords
Please, support Steely Dan .
Buy: Steely Dan CDs > Steely Dan Sheet Music

Chords by: Steely Dan
Chords for song: Deacon Blues

# This file is the author's own work and represents their interpretation of the #
# song. You may only use this file for private study, scholarship, or research. #


Download RingtoneSend “Deacon Blues” to Cell PhoneDownload Ringtone

DEACON BLUES - Steely Dan
----------------------------------


From the album AJA

Chords by Howard Wright (spxhaw@uk.ac.cf.thor)


INTRO:
------

Cmaj7 Gsus2/B Bbmaj7 Fsus2/A Dmaj7 Asus2/C# Cmaj7 Gsus2/B

Ebmaj7 E7#9


VERSE 1:
--------

G13 F13 G/A F13
This is the day of the expanding man

G13 F13 G/A D9
That shape is my shade there where I used to stand

Fmaj7 E7-9 Am7 Bb13
It seems like only yesterday I gazed through the glass

E7 B7
At ramblers, wild gamblers

B7#9 E7 B7#9 E7
That's all in the past


G13 F13 G/A F13
You call me a fool you say it's a crazy scene

G13 F13 G/A A7
This one's for real I already bought the dream

Fmaj7 E7-9
So useless to ask me why

Am7 Gm7 F#maj7 Fmaj7
Throw a kiss and say goodbye

Csus2/E
I'll make it this time

D9 F/G
I'm ready to cross that fine line




CHORUS:
-------

Am7 Em7
I'll Learn to work the saxophone

Dm7 Cmaj7
I play just what I feel

Bbmaj7 Am Am/G Am/F# Fmaj7
Drink scotch whiskey all night long

Csus2/E Fmaj7(Viii) Am7
And die behind the wheel

Em7
They got a name for the winners in the world

Dm7 Cmaj7
I want a name when I lose

Bbmaj7 Am Am/G Am/F# Fmaj7
They call Alabama the crimson tide

Csus2/E Fmaj7(Viii) Am7 Em7
Call me Deacon Blues (Deacon Blues)


Dmaj7 Asus2/C# Cmaj7 Gsus2/B Ebmaj7 E7#9
 

Hedde

Førr evig!
Ble medlem
20.04.2009
Innlegg
6.588
Antall liker
3.280
Mu major my ass. Det bare må gå galt med så mye jazz å sånn, da løser gutta det med langt enkere grep, to tre grep faktisk. Enig i at må være det elendigste som finnes. Hadde de bare funnet gode trommiser, en en gitarist som kunne klimtre av seg en okay solo, en gang i blandt. Håpløst er det. Da er det trossallt bra at Donald løfter låtene med sin dype klare røst. Det er da noe.
 
M

Mr-T

Gjest
Huff ja, gitaristen i Steely Dan ("han andre" som ingen vet hva heter, eller var det Walter Becker), er så dårlig på gitar at han av og til må i skammekroken og spille bass i stedet.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.199
Antall liker
101.657
Torget vurderinger
23
Tenk om Metallica kunne holdt kjeft, og bare vært instrumental...
 
M

Mr-T

Gjest
... og hatt en trommis som var noenlunde i samme tempo som de andre i bandet ....
 

Hedde

Førr evig!
Ble medlem
20.04.2009
Innlegg
6.588
Antall liker
3.280
Tenk om Steely Dan kunne dra en acapella!
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.199
Antall liker
101.657
Torget vurderinger
23
Mr-T skrev:
Huff ja, gitaristen i Steely Dan ("han andre" som ingen vet hva heter, eller var det Walter Becker), er så dårlig på gitar at han av og til må i skammekroken og spille bass i stedet.
Jeg tilegner herved denne tråden til alle "dæinsebandbassister" med sine fire grep og overfeite gullringbehengte pølsefingre som knapt nok kommer rundt halsen på 30.000 kr. custom 6-string bassene deres. A match not made in Heaven.
 

Hedde

Førr evig!
Ble medlem
20.04.2009
Innlegg
6.588
Antall liker
3.280
pengesluk skrev:
Jeg tilegner herved denne tråden til alle "dæinsebandbassister" med sine fire grep og overfeite gullringbehengte pølsefingre som knapt nok kommer rundt halsen på 30.000 kr. custom 6-string bassene deres. A match not made in Heaven.
Nå følte jeg at du var ironisk.
 
Topp Bunn