VERDENS VERSTE BAND/ARTIST

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Townes skrev:
De var ikkje veldig stødige disse heller ;D :




Eller er det egentlig jævli bra? ::)
De har jo en form for sjarm. Morsomt at de turer avgårde tilsynelatende uten å la seg affisere av at det også er flere musikere.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.123
Antall liker
9.438

10cc er ikke gode. ;D ;D

Eller er de noen spøkefugler...?
 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
13.722
Antall liker
9.345
Sted
Trondheim
Kanskje noen kunne hoste opp noen kriterier? Ut over at "jeg liker dem ikke", mener jeg. Jeg har respekt for mye musikk og mange musikere, uten at jeg nødvendigvis liker den musikken de spiller.
Den eneste jeg "på sittende bak" kan komme på som jeg virkelig misliker er Sputnik. Musikken er elendig, ikke kan han synge, og ikke kan han spille heller.
 

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Innlegg
1.858
Antall liker
309
DDE synes jeg er meget dårlig.

Har intet av dem, og intet av gruppa er spilt via mine stereo komponenter.

Synes både melodier, sang og tekster stort sett er dårlige, særlig slik de er vevd sammen.
Særlig som sluttprodukt synes jeg de låtert ille.

Ellers kommer Jan Eggum meget dårlig ut hos meg, tildels også Finn Kalvik selv om han har ett par lysglimt.

Odd Nordstoga er også elendig synes jeg.

Av utenlandske er jeg mere usikker, synes 10CC var nyskapende i sin tid, de har veldig mye bra og noen få helt forferdelige album.

Liker ikke hip hop / rap generelt, selv om noe av Eminem er bra i mine ører.

Forøvrig var vel muligens Jimi Hendrix ute med den første rap melodien.

Jeg er ikke enig i at David Byron var en dårlig vokalist, og samme gjelder Klaus Meine fra Scorpions.
( David Byron ble tillagt Donald Duck stemme av musikkbladet Rolling stone på 70-tallet ).

Samme gjelder gruppa Family med Roger Chapman med sin spesielle stemme:

The weaver,s answer

http://www.youtube.com/watch?v=vdGTXcRyiKI

Enten liker en det, eller så liker en det ikke.
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Jeg liker ikke personen Herborg (snevermindedly basert på inntrykk jeg har fått fra å lese i media (VG, D(ag)ritbladet), se og spy osv.. joa jeg leser det hver gang jeg besøker mine kjære foreldre (de tar til og med siste x antall uker med hit når de kommer på besøk! <3 .).. Men jeg misliker henne mest pga av at hun virker veldigkristen (uff) og virker veldig wannabe distrikt-Wenche Foss-aktig.. (hvilket er greitt for veldig godt voksne folk, men ikke ei 30-40ish vestlandsjente)

Hun ække verdens verste ARTIST. Jeg tror du liker ikke HENNE.. punktum, og jeg skjønner hva du mener :) Jeg liker ikke Sigvart Dagsland (av mange av de samme grunnene.. men fuck! han er en bra artist?) (og mye av det han gjør låter dritbra) .. så da svelger jeg kamelen og putter han på "like" veggen! (i litt top gear stil) ..

sorry for swearing... (for dere store Herborg fæns) :D

murre906 skrev:
ja det må det hvere da,Herborg Kråkevik er og blir og er verdens verste artist synger som ei gås og ser ut som ei ugle
Herborg Kråkevik blir og er vedens veste artist.Får angst når
eg hører hun enten det er på radion eller på tv.For ei ugle til å synge
 

espen-hj

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.08.2010
Innlegg
93
Antall liker
22
Torget vurderinger
4

usikker på om det er videoen eller musikken som er verst, men ein sterk kanditat er det vertfall.
DDE er jo nevnt.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.847
Antall liker
38.587
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
otare skrev:
Kanskje noen kunne hoste opp noen kriterier? Ut over at "jeg liker dem ikke", mener jeg. Jeg har respekt for mye musikk og mange musikere, uten at jeg nødvendigvis liker den musikken de spiller.
Den eneste jeg "på sittende bak" kan komme på som jeg virkelig misliker er Sputnik. Musikken er elendig, ikke kan han synge, og ikke kan han spille heller.
Det samme kan sies om Stones

mvh
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Disse er neppe proffer, og i alle fall ikke kjente. Men selv om de åpenbart ikke kan spille eller synge, vil nok endel ut fra kriteriene som har vært dominerende fram til nå hevde at originalen er enda verre. Ikke jeg, altså.


Nærmere definisjonen på radbrekking tror jeg ikke er mulig uten å gjøre det med vilje. ::)
 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
13.722
Antall liker
9.345
Sted
Trondheim
Nåja. Kan styre meg for Jaggers vokal noen ganger, men Keith Richards, Mick Taylor og Brian Jones kan man vel ikke akkurat kalle dårlige musikere. Charlie Watts og Bill Wyman er vel ikke direkte dårlige de heller. Men nå snakker jeg om tidlig Stones.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
pstraums skrev:
Jeg liker ikke personen Herborg (snevermindedly basert på inntrykk jeg har fått fra å lese i media (VG, D(ag)ritbladet), se og spy osv.. joa jeg leser det hver gang jeg besøker mine kjære foreldre (de tar til og med siste x antall uker med hit når de kommer på besøk! <3 .).. Men jeg misliker henne mest pga av at hun virker veldigkristen (uff) og virker veldig wannabe distrikt-Wenche Foss-aktig.. (hvilket er greitt for veldig godt voksne folk, men ikke ei 30-40ish vestlandsjente)

Hun ække verdens verste ARTIST. Jeg tror du liker ikke HENNE.. punktum, og jeg skjønner hva du mener :) Jeg liker ikke Sigvart Dagsland (av mange av de samme grunnene.. men fuck! han er en bra artist?) (og mye av det han gjør låter dritbra) .. så da svelger jeg kamelen og putter han på "like" veggen! (i litt top gear stil) ..

sorry for swearing... (for dere store Herborg fæns) :D

murre906 skrev:
ja det må det hvere da,Herborg Kråkevik er og blir og er verdens verste artist synger som ei gås og ser ut som ei ugle
Herborg Kråkevik blir og er vedens veste artist.Får angst når
eg hører hun enten det er på radion eller på tv.For ei ugle til å synge
Veldig kristen? Hvilke blader og aviser er det du leser? Har du virkelig ikke merket at hun skifter partnere oftere enn undertøy, og at hun alltid har funnet den nye forlengst når bruddet med den gamle er offisielt. Så seksualmoralen hennes er i alle fall ikke typisk "veldig kristen". Mer vil ikke jeg si om det.

Samt, hennes lengste forhold til nå har vel vært Kenneth-en. Det borger vel også ikke særlig mye for at hun er born again eller noe lignende.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.123
Antall liker
9.438
baluba skrev:
Disse er neppe proffer, og i alle fall ikke kjente. Men selv om de åpenbart ikke kan spille eller synge, vil nok endel ut fra kriteriene som har vært dominerende fram til nå hevde at originalen er enda verre. Ikke jeg, altså.


Nærmere definisjonen på radbrekking tror jeg ikke er mulig uten å gjøre det med vilje. ::)
Vokalisten skal ha cred for at han forsøker å synge like surt som Roger Waters. ;D
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
He he he.

espen-hj skrev:

usikker på om det er videoen eller musikken som er verst, men ein sterk kanditat er det vertfall.
DDE er jo nevnt.
Boyband fra øst og vest er nok ganske forskjellige på alle mulige måter. Skulle likt å se de jentene som blir våte i trusene av dette, bare for å eventuelt få et bevis for at det er mulig. Selv den mest desperat homse kan heller ikke falle for de gutta her. Er du sikker på at det ikke er psykisk utviklingshemmede?
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Som jeg prøvde å gi inntrykk av er det ikke et spes fornuftig grunnlag jeg har for å ha den meningen jeg har, og jeg håpte at andre skjønte at kanskje man skal være forsiktig med å følge mitt "prinsipp" :) siden jeg ikke leser ALT som publiseres, så får jeg inntrykket mitt fra det JEG leser, og da innser jeg at det trenger ikke være "siste ord".. og derfor prøve jeg aldri å "ha sterke meninger" i DB's ånd (imho waste of media space) ;) Og det å være kristen betyr ikke at man ikke skifter partnere ofte, man bare prøver å innbille andre at man er bedre enn dem! De fleste av oss avslører dette ganske greit ;) Jeg husker spesielt en artikkel i over nevnte "sterke meninger" avis hvor hun kom litt uheldig ut av en artikkel som hadde med (selvsagt, siden det var dagbladet, hva annet skriver de om) sex å gjøre.. :)

Nå hakke jeg noe i mot å lese om slikt, så lenge de de intervjuer er skikkelig positive :D ;D

Verdens værste artist ? alle som ikke spiller sjøl LIVE .. ? alle som forhåndsprogrammerer synthen sin og som fortsatt tar full betaling på et live arrangement.. Alle som har kordamer i låta (som ikke ER der når de spiller på scena)

They suck imho ! (bl.a. derfor har jeg tilbøyniger til råkkenroll.. inbiller meg at det er flere ekte musikere der enn ellers) ;)

baluba skrev:
pstraums skrev:
Jeg liker ikke personen Herborg (snevermindedly basert på inntrykk jeg har fått fra å lese i media (VG, D(ag)ritbladet), se og spy osv.. joa jeg leser det hver gang jeg besøker mine kjære foreldre (de tar til og med siste x antall uker med hit når de kommer på besøk! <3 .).. Men jeg misliker henne mest pga av at hun virker veldigkristen (uff) og virker veldig wannabe distrikt-Wenche Foss-aktig.. (hvilket er greitt for veldig godt voksne folk, men ikke ei 30-40ish vestlandsjente)

Hun ække verdens verste ARTIST. Jeg tror du liker ikke HENNE.. punktum, og jeg skjønner hva du mener :) Jeg liker ikke Sigvart Dagsland (av mange av de samme grunnene.. men fuck! han er en bra artist?) (og mye av det han gjør låter dritbra) .. så da svelger jeg kamelen og putter han på "like" veggen! (i litt top gear stil) ..

sorry for swearing... (for dere store Herborg fæns) :D

murre906 skrev:
ja det må det hvere da,Herborg Kråkevik er og blir og er verdens verste artist synger som ei gås og ser ut som ei ugle
Herborg Kråkevik blir og er vedens veste artist.Får angst når
eg hører hun enten det er på radion eller på tv.For ei ugle til å synge
Veldig kristen? Hvilke blader og aviser er det du leser? Har du virkelig ikke merket at hun skifter partnere oftere enn undertøy, og at hun alltid har funnet den nye forlengst når bruddet med den gamle er offisielt. Så seksualmoralen hennes er i alle fall ikke typisk "veldig kristen". Mer vil ikke jeg si om det.

Samt, hennes lengste forhold til nå har vel vært Kenneth-en. Det borger vel også ikke særlig mye for at hun er born again eller noe lignende.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.151
Antall liker
10.659
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Husker dere denne?

Lurer på om jeg har den på en vinylsingle eller noe.. Skulle tatt seg ut ;D
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Selvsagt ikke verdens dårligste, men uansett den eneste artisten jeg tar anstøt av.



"Boyband fra Øst" var herlige. Herlige.
 

murre906

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2009
Innlegg
512
Antall liker
12
ja de finnes mye fæl musikk der ute som en ikke skulle tro ble git ut,mem en ting er bra at vi ikke har samme musikk smak alle sammen.Men mye bra finnes det jagu me og. Får frysninger nedover ryggen når en høre på er god låt.
Og al den ny moderne musikken Tranc,house,hip pop,elekctonic etc eller hva det no kales. Kan ikke spille ,det er noe galt når en brukker hjelpe midel til å spille for seg.Musikk skal spilles og ikke progameres i fra en data eller synt. For noe vrøl til musikk, dem sier at en er tone døv når en ikke sorstår seg på slikk musikk.men det er båre vås det,musikken blir og er elendig.Det hvar mine synspunkter om dårlig musikk,men for al del lik det den som gjør det.myt rås hør på den musikken dere liker og ikke hør på hva andre mener.Tror jeg slutter der så jeg ikke får krampe i fingeren.
beklager dårlig skive måte Data problemer
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
bambadoo skrev:
Husker dere denne?

Lurer på om jeg har den på en vinylsingle eller noe.. Skulle tatt seg ut ;D

hehe, det glade åttitallet, det.

husker jeg sto i køen i platesjappa med "some great reward" i handa, og foran meg sto en gammal dame og skulle ha "en gave til mannen min... ja, jeg husker ikke helt, men tror det var noe med sputnik eller noe sånt...".
fyren bak disken hentet selvsagt frem sigue sigue sputnik og pakket den pent inn i gavepapir.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
otare skrev:
Kanskje noen kunne hoste opp noen kriterier? Ut over at "jeg liker dem ikke", mener jeg. Jeg har respekt for mye musikk og mange musikere, uten at jeg nødvendigvis liker den musikken de spiller.
Den eneste jeg "på sittende bak" kan komme på som jeg virkelig misliker er Sputnik. Musikken er elendig, ikke kan han synge, og ikke kan han spille heller.
Enig. Det gjelder å skille begrepene litt. Da jeg så ordet "verste" i overskriften, tenkte jeg umiddelbart "dårligste".
Det er en del kandidater til en slik hedersbetegnelse, men noen trekker fram deLillos. Det kan jeg forsåvidt være litt enig i. Dvs bandet som sådan er ikke så dårlig, men han derre vokalisten er en pine å høre på. Og det er litt synd, for låtene deres er ikke så verst, men så var det sangeren da...
En annen tilnærming er musikken, men da er man straks over på noe mer subjektivt. En gruppe/artist kan være dyktig, uten at man dermed liker låtene deres. DDE er nevnt. Det er jo ikke direkte dårlige utøvere, men jeg orker ikke musikken deres.
Enhver dyktig utøver har krav på respekt, men det står selvsagt hver enkelt av oss fritt å mene hva vi vil om låtene.
Jeg kom til å tenke på en sanger som Aaron Neville; han har jo forsåvidt en bra stemme, og synger rent og pent, men hans versjoner av Ave Maria og Amazing Grace er til å spy av.
Sputnik er et eksempel på det verste av to verdener ;D
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Delillos og Kurt Nilsen er det jeg liker aller minst ut av ting jeg risikerer å høre på radioen.

Ellers er Wig Wam, Svensktopper og den glatteste countryen ala Billy Ray Cyrus ting jeg lett styrer unna.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.123
Antall liker
9.438
Steinar_Lund skrev:
Enig. Det gjelder å skille begrepene litt. Da jeg så ordet "verste" i overskriften, tenkte jeg umiddelbart "dårligste".
Det er en del kandidater til en slik hedersbetegnelse, men noen trekker fram deLillos. Det kan jeg forsåvidt være litt enig i. Dvs bandet som sådan er ikke så dårlig, men han derre vokalisten er en pine å høre på. Og det er litt synd, for låtene deres er ikke så verst, men så var det sangeren da...
Ikke enig, gitt. Lars Lillo Stenberg er etter min mening en god vokalist. Maria Mena derimot...
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Pink_Panther skrev:
Steinar_Lund skrev:
Enig. Det gjelder å skille begrepene litt. Da jeg så ordet "verste" i overskriften, tenkte jeg umiddelbart "dårligste".
Det er en del kandidater til en slik hedersbetegnelse, men noen trekker fram deLillos. Det kan jeg forsåvidt være litt enig i. Dvs bandet som sådan er ikke så dårlig, men han derre vokalisten er en pine å høre på. Og det er litt synd, for låtene deres er ikke så verst, men så var det sangeren da...
Ikke enig, gitt. Lars Lillo Stenberg er etter min mening en god vokalist. Maria Mena derimot...
Vokalprestasjonene hans hjelper ikke når jeg får lyst til å pirke ut øynene mine med en isøks av å høre på musikken.

Maria Mena har i det minste en god del fengende låter.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Pink_Panther skrev:
Steinar_Lund skrev:
Enig. Det gjelder å skille begrepene litt. Da jeg så ordet "verste" i overskriften, tenkte jeg umiddelbart "dårligste".
Det er en del kandidater til en slik hedersbetegnelse, men noen trekker fram deLillos. Det kan jeg forsåvidt være litt enig i. Dvs bandet som sådan er ikke så dårlig, men han derre vokalisten er en pine å høre på. Og det er litt synd, for låtene deres er ikke så verst, men så var det sangeren da...
Ikke enig, gitt. Lars Lillo Stenberg er etter min mening en god vokalist. Maria Mena derimot...
Hehe. Igjen, smak og behag. I mine ører (!) er en vokalist som synger falskt, ingen god vokalist. Men det finnes verre eksempler enn ham. Det er jeg sikker på ;)
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
I bilen forleden, på radio, en innringer ønsket seg Garden Party med Mezzoforte - "det ble ingen sommer uten"
Noe av det jævligste jeg har hørt på svært lenge - inkludert Lady Gaga.
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.566
Antall liker
7.097
toriamos skrev:
I bilen forleden, på radio, en innringer ønsket seg Garden Party med Mezzoforte - "det ble ingen sommer uten"
Noe av det jævligste jeg har hørt på svært lenge - inkludert Lady Gaga.
Skulle jeg noensinne havne i en forhørssituasjon er jeg stygt redd jeg ville ha plapret villig i vei om alt fra favorittfarger til statshemmeligheter etter bare en halvtime med Mezzoforte...
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.123
Antall liker
9.438
Steinar_Lund skrev:
Pink_Panther skrev:
Steinar_Lund skrev:
Enig. Det gjelder å skille begrepene litt. Da jeg så ordet "verste" i overskriften, tenkte jeg umiddelbart "dårligste".
Det er en del kandidater til en slik hedersbetegnelse, men noen trekker fram deLillos. Det kan jeg forsåvidt være litt enig i. Dvs bandet som sådan er ikke så dårlig, men han derre vokalisten er en pine å høre på. Og det er litt synd, for låtene deres er ikke så verst, men så var det sangeren da...
Ikke enig, gitt. Lars Lillo Stenberg er etter min mening en god vokalist. Maria Mena derimot...

Hehe. Igjen, smak og behag. I mine ører (!) er en vokalist som synger falskt, ingen god vokalist. Men det finnes verre eksempler enn ham. Det er jeg sikker på ;)
En vokalist kan synge klokkerent og likevel være bedrøvelig å høre på. Eks. rørleggeren fra Bergen. Like mye liv i den stemmen som en iset makrell. Det kommer tydelig frem i "duetten" med Willie Nelson, der blir han parkert av gamlingen. I andre enden av skalaen enn nevnte rørlegger har vi Ole Paus. Treffer sjelden noten, men duverden hvor mye liv det er i stemmen hans.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Pink_Panther skrev:
Steinar_Lund skrev:
Pink_Panther skrev:
Steinar_Lund skrev:
Enig. Det gjelder å skille begrepene litt. Da jeg så ordet "verste" i overskriften, tenkte jeg umiddelbart "dårligste".
Det er en del kandidater til en slik hedersbetegnelse, men noen trekker fram deLillos. Det kan jeg forsåvidt være litt enig i. Dvs bandet som sådan er ikke så dårlig, men han derre vokalisten er en pine å høre på. Og det er litt synd, for låtene deres er ikke så verst, men så var det sangeren da...
Ikke enig, gitt. Lars Lillo Stenberg er etter min mening en god vokalist. Maria Mena derimot...

Hehe. Igjen, smak og behag. I mine ører (!) er en vokalist som synger falskt, ingen god vokalist. Men det finnes verre eksempler enn ham. Det er jeg sikker på ;)
En vokalist kan synge klokkerent og likevel være bedrøvelig å høre på. Eks. rørleggeren fra Bergen. Like mye liv i den stemmen som en iset makrell. Det kommer tydelig frem i "duetten" med Willie Nelson, der blir han parkert av gamlingen. I andre enden av skalaen enn nevnte rørlegger har vi Ole Paus. Treffer sjelden noten, men duverden hvor mye liv det er i stemmen hans.
Jeg liker også sangene til Ole Paus. Og fremførelsen. Sånn har han jo alltid vært, og vi vet hva vi kan vente oss. Men noen stor sanger er han ikke.
 
M

Mr-T

Gjest
Hannah Montana synger helt rent.... dvs. Autotune synger helt rent. Men stygt er det. Fytti... Ole Paus derimot synger rent ut vakkert selv om han ikke har noen tone, og selv den manglende tonen er ute av pitch.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Vil gjerne ha Sputnik ganske høyt oppe sammen med New Kids on the Block :eek:
 

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Innlegg
4.423
Antall liker
1.850
Sted
Karmøy - Rogaland
Jeg jobber som elektriker på næringsbygg o.l. Som regel er det minst en radio som surrer og går uten at jeg reagerer noe særlig. Her forleden hadde dog en eldre snekker med seg kassett. Ja, kassett med Einar Roses Orkester som snurret hele dagen. Da var det like før jeg fikk et sammenbrudd.
 
M

Mr-T

Gjest
Tips: legg en kraftig magnet på kassettspilleren og elendigheten er over for alltid.
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.846
Antall liker
50.866
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Jan Eggum får jeg tyfus av og høre på :eek:
 

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Innlegg
4.423
Antall liker
1.850
Sted
Karmøy - Rogaland
Mr-T skrev:
Tips: legg en kraftig magnet på kassettspilleren og elendigheten er over for alltid.
Hehe, jeg fikk total hjerneblokade av den musikken. Men dukker Einar Rose m/band opp igjen, klipper jeg ledningen.
 
M

Mr-T

Gjest
Æh... da finner han sikkert en annen spiller... Nei - ta ondet ved roten: slett kassetten, ta ut båndet, klipp det i filler og brenn det. Del asken i to og spre asken i havet på to forskjellige steder.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
RojohII skrev:
Jeg jobber som elektriker på næringsbygg o.l. Som regel er det minst en radio som surrer og går uten at jeg reagerer noe særlig. Her forleden hadde dog en eldre snekker med seg kassett. Ja, kassett med Einar Roses Orkester som snurret hele dagen. Da var det like før jeg fikk et sammenbrudd.
Hadde en lignende opplevelse på en arbeidsplass for, ja... 15 år siden. En kollega av typen bingotante hadde P4 på full tyting hele dagen. Det gikk i deLillos/Smak av honning og DDE/Vinsjan på kaia annenhver gang.

Magen roterer fortsatt når jeg tenker på det...
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.030
Antall liker
8.238
Torget vurderinger
1
Pink_Panther skrev:
Ikke enig, gitt. Lars Lillo Stenberg er etter min mening en god vokalist. Maria Mena derimot...
Stenberg er en av verdens dårligste vokalister så lenge vi snakker om folk med platekonttrakt. Han synger falskt. Hør på "neste sommer"! ::)

Hørte et program på radioen for et par år siden om Norsk populærmusikk suksess eller mangel på sådant i Sverige. Her ble bla. Delillos trukket fram med hånlatter fra svenske journlister.
I tillegg er både musikken og tekstene deres så banale ar det høres ut som de er komponert av evneveike femåringer....
 
M

Mr-T

Gjest
Jøss... er virkelige uskyldige DeLillos et elsk-eller-hat objekt?
Jeg for min del liker DeLillos, de har en viss sjarm synes jeg.... men mulig jeg er evneveik?

Kona mi hater "hylemusikk"; dvs all klassisk musikk som inkluderer sang. Hun er visst evneveik hun også. Godt vi fant hverandre gitt!







;)
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Voff skrev:
Pink_Panther skrev:
Ikke enig, gitt. Lars Lillo Stenberg er etter min mening en god vokalist. Maria Mena derimot...
Stenberg er en av verdens dårligste vokalister så lenge vi snakker om folk med platekonttrakt. Han synger falskt. Hør på "neste sommer"! ::)
Jøsses! Jeg måtte sjekke på Spotify, og sannelig har du rett. Han synger falskt! Det har jeg aldri... eh... hvor døve tror du folk er. Han synger ikke falskt, han synger heller ikke rent. Han er som Paus og Dylan. Du trenger ikke like alle for å like en av dem, men de har alle tre en utstudert stemme som er ment å være alt annet enn mainstream. Tror du virkelig Lillo Stenberg forsøker å synge rent, man feiler?

Stønn. Det er utrolig at voksne folk skriver at han synger falskt. Alle kan høre det, selv han. Eller aller mest han. At du ikke liker han er helt greit, men argumentet hadde kun holdt mål hvis hensikten var å synge rent.

Problemet er at de fleste ser ut til å ikke være i stand til å avsløre de som synger falskt, men som tilstreber det motsatte. Et godt eksempel er Jahn Teigen på syttitallet. Det låter kult og rocka imo, men definitivt surt. Det er faktisk mange som ikke hører det.

Minner meg om Jan Fredrik Karlsen som var ekstatisk over en deltaker i Idol som sang "så reint". Mens vi som faktisk har noenlunde gehør holdt oss for ørene i skrekk. Ingenting låter fælere enn en som forsøker å låte perfekt, men som ikke har teknikk eller gehør til det.
 
Topp Bunn