VERDENS VERSTE BAND/ARTIST

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.538
Antall liker
3.714
Torget vurderinger
96
Smashing Pumpkins er en god kandidat, sammen med mye annen selvopptatt skranglerock som blir glemt i musikkhistoriebøkene.
Så har man jo frustrerende band som Pearl Jam, som har gitt ut ett fantastisk album, og en helt stripe med søppel.
Neil Young er en annen slik artist. Et knippe av de verste låtene hans + sur gitar og vokal= totalt grusomt. Mens det beste han har gjort
er helt magisk og går rett i sjela.
 

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.918
Antall liker
1.921
Sted
Sortland
Polkagris skrev:
Smashing Pumpkins er en god kandidat, sammen med mye annen selvopptatt skranglerock som blir glemt i musikkhistoriebøkene.
Så har man jo frustrerende band som Pearl Jam, som har gitt ut ett fantastisk album, og en helt stripe med søppel.
Neil Young er en annen slik artist. Et knippe av de verste låtene hans + sur gitar og vokal= totalt grusomt. Mens det beste han har gjort
er helt magisk og går rett i sjela.
;D Jeg syns den utrolig falske fløyta på 'Prime of Life' ("Sleeps with angels") er helt fantastisk ;D
Edit: rett meg om jeg har feil låt i tankene
 

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Innlegg
512
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
De 5 verste:
The Smiths, Morrissey, The Cure, Oasis og Blur
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.847
Antall liker
38.587
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
fuzztor skrev:
De 5 verste:
The Smiths, Morrissey, The Cure, Oasis og Blur
Er enig i det meste men hvordan kan du si at Oasis er dårlige?det største Engelske bandet på 90 tallet.

mvh
 

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Innlegg
512
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
motoren skrev:
fuzztor skrev:
De 5 verste:
The Smiths, Morrissey, The Cure, Oasis og Blur
Er enig i det meste men hvordan kan du si at Oasis er dårlige?det største Engelske bandet på 90 tallet.

mvh
De har endel bra låter, spesielt på "Definitely Maybe" og single B-sider
Hadde muligens klart Oasis hvis Noel var vokalist, men klarer ikke å høre på gnålet til Liam Gallagher ;D
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.532
Antall liker
9.691
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Hvordan noen kan si at gruppa bak vidunderlige og perfekte God Only Knows er blant tidenes verste er så totalt uforståelig at jeg tror jeg må ta og skjære av meg ørene og sylte de ned.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.235
Denne er min favoritt.
En 80-tallsmetallparodi er ikke enkel å toppe. ;D

 
U

utgatt60135

Gjest
Jeg har helt sikkert ikke hørt verdens verste band/artist, men blant de kjente? Hmmm.........

Bob Dylan, Oasis og Rolling Stones (untatt Sticky Fingers). Kunne nevnt Zappa også.


Da har jeg heller ikke nevnt kommers musikk da det er en innsjø å ta av. Og for å ikke snakke om endel hår(hard)rock.
 

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.918
Antall liker
1.921
Sted
Sortland
Lyngen skrev:
Jeg har helt sikkert ikke hørt verdens verste band/artist, men blant de kjente? Hmmm.........

Bob Dylan, ... Kunne nevnt Zappa også.


Da har jeg heller ikke nevnt kommers musikk da det er en innsjø å ta av. Og for å ikke snakke om endel hår(hard)rock.
tsk, tsk, den ungdommen....
men siste utsagnet viser jo at det tross alt er håp ;)
 
U

utgatt60135

Gjest
Hansern skrev:
Lyngen skrev:
Jeg har helt sikkert ikke hørt verdens verste band/artist, men blant de kjente? Hmmm.........

Bob Dylan, ... Kunne nevnt Zappa også.


Da har jeg heller ikke nevnt kommers musikk da det er en innsjø å ta av. Og for å ikke snakke om endel hår(hard)rock.
tsk, tsk, den ungdommen....
men siste utsagnet viser jo at det tross alt er håp ;)
- tsk, tsk, måtte ikke ungdommen på den tiden lære seg å synge først ::)?
 

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.918
Antall liker
1.921
Sted
Sortland
Lyngen skrev:
Hansern skrev:
Lyngen skrev:
Jeg har helt sikkert ikke hørt verdens verste band/artist, men blant de kjente? Hmmm.........

Bob Dylan, ... Kunne nevnt Zappa også.


Da har jeg heller ikke nevnt kommers musikk da det er en innsjø å ta av. Og for å ikke snakke om endel hår(hard)rock.
tsk, tsk, den ungdommen....
men siste utsagnet viser jo at det tross alt er håp ;)
- tsk, tsk, måtte ikke ungdommen på den tiden lære seg å synge først ::)?
Nei.
Først måtte man ha noe å melde.
Så måtte man lære seg å skrive en orntli' melodi.
Så måtte man lære seg å arrangere den på en måte som man kunne stå for selv.
Så måtte man vrænge sjela si slik at ideene passet sammen.
Så måtte man fremføre verket på en måte som engasjerte og berørte lytterne.
Sang man reint var det helt greit - men ikke noe krav, som du ser :D

Dette er forskjellen på kunst og kitsh ;D

PS: Å synge reint er ingen kunst Lyngen, litt trening så klarer de fleste det. Tekstformidling tar
imidlertid årevis å lære hvis man ikke er et naturtalent. Og noen lærer det aldri - uansett hvor 'reint' de synger. DS

PPS: Hvor kommer denne forestillingen om at det er viktig (og riktig) å synge reint fra? Hverken Maria Callas eller Elisabeth Schwarzkopf sang reint hele tiden, allikevel regnes de som to av de største operasangerne gjennom tidene. Hvorfor? Jo fordi de sang utrolig godt, etter en Callas-arie gråter man, når andre synger samme arien kan man nikke litt og si at 'ja,det var fint'. Skjønner dere?
Musikk handler for meg først og fremst om følelser, derfor kan tilogmed Bruce gripe meg innimellom. ;)
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Slubbert skrev:
baluba skrev:
Slubbert skrev:
Mulig hun har vært nevnt før, men...
Wtf was that???
Tonje Langeteig
Selv det intervjuet gav meg ikke svar på om dette er seriøst ment, eller er ment som en dårlig spøk. Men når jeg ser disse harry dj-gutta som har laget låten faller jeg ned på at det er ment seriøst. Alle med en sequenser og nok frase-samples kan koke ihop en slik dance-låt. Det er jo ikke en eneste original linje i musikken, alt er samplet eller rappet fra et annet sted. Automatiserte musikkbokser fra Korg klarer dette uten menneskelig innvirkning. Spørsmålet er om det er hun eller de to kompisene som er mest talentløse. Jeg tipper på de to sistnevnte. Hun har i alle fall noen attributter som taler for henne... ;)
 

Gizmo76

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.11.2007
Innlegg
97
Antall liker
9
Sted
Nordland
Vanskelig å utrope det verste bandet synes jeg... Vet bare at jeg får epeleptisk anfall av danseband og pling plong jazz....
 
M

Mr-T

Gjest
Jeg trodde jeg hørte dette bandet en gang, men så viste det seg at det var Postgirobygget. ;D
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Lyngen skrev:
Jeg har helt sikkert ikke hørt verdens verste band/artist, men blant de kjente? Hmmm.........

Bob Dylan, Oasis og Rolling Stones (untatt Sticky Fingers). Kunne nevnt Zappa også.


Da har jeg heller ikke nevnt kommers musikk da det er en innsjø å ta av. Og for å ikke snakke om endel hår(hard)rock.
Dylan er den første du kommer på når du skal liste opp verdens værste, Lyngen??? Er du døv?? Og Zappa?? Vel, smaken er som baken. Heldigvis!
 

roesok

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2009
Innlegg
1.113
Antall liker
74
impulse skrev:
Lyngen skrev:
Jeg har helt sikkert ikke hørt verdens verste band/artist, men blant de kjente? Hmmm.........

Bob Dylan, Oasis og Rolling Stones (untatt Sticky Fingers). Kunne nevnt Zappa også.


Da har jeg heller ikke nevnt kommers musikk da det er en innsjø å ta av. Og for å ikke snakke om endel hår(hard)rock.
Dylan er den første du kommer på når du skal liste opp verdens værste, Lyngen??? Er du døv?? Og Zappa?? Vel, smaken er som baken. Heldigvis!
Etter mitt syn er Dylan i motsatt ende av skalaen. Altså verdens viktigste, mest innflytelsesrike og beste artist innen pop/rock de siste 50 år. Ingen over, ingen ved siden.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Her er vi helt på linje. Som Hansern var inne på, det handler om å formidle, og om å treffe folk i hjertet. Aldri om perfekte skalaøvelser.


Verdens verste band i min bok? Vel, de siste skivene til Queen var jeg aldri i stand til å ta alvorlig, selv om jeg var fan fram til "News of the world" i 78. Ubegripelig enerverende musikk. Europe og Scorpions deler likevel den lite smigrende førsteplassen på min liste, selv om det er en drøss med utfordrere....
 

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
2.734
Antall liker
4.578
Sted
Nøtterøy
Sikkert ikke verdens verste men...

Liker ikke Sondre Lerche og Marit Larsen. :p

Og så Vassendgutane da...

 
O

Ole I

Gjest
impulse skrev:
Verdens verste band i min bok? Vel, de siste skivene til Queen var jeg aldri i stand til å ta alvorlig, selv om jeg var fan fram til "News of the world" i 78. Ubegripelig enerverende musikk.
Jeg finner det underlig at du som skribent for et HiFi blad kan betegne musikken til et av verdens mest populære band som ubegripelig og enerverende (etter NOTW).
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Da må du lese en gang til. Jeg var die-hard-fan fram til "News of the world", men etter den utgivelsen synes jeg det gikk rett nedover. Helt subjektivt, selvfølgelig. Er jeg forpliktet til å like populære band fordi jeg skriver i Fidelity? I think not.
 
O

Ole I

Gjest
impulse skrev:
Da må du lese en gang til. Jeg var die-hard-fan fram til "News of the world", men etter den utgivelsen synes jeg det gikk rett nedover. Helt subjektivt, selvfølgelig. Er jeg forpliktet til å like populære band fordi jeg skriver i Fidelity? I think not.
Nei du er ikke forpliktet, men du skrev også at det handler om formidling.
Hvis du mener at FM & co ikke var en formidler også etter NOTW, så bør du revurdere det du skrev om ubegripelig og enerverende.

Skribenter skal selvfølgelig få ha meninger, men når meningene ytres slik det ble gjort her - uten innhold - så reagerer jeg.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Jeg har ikke kritisert Mercurys formidlingsevne med et ord, så her er du i overkant rask. Les nok engang og pust med magen! For meg er perioden etter 78 ubegripelig mht Queen rett og slett fordi jeg ikke synes låtmaterialet holdt mål i det hele tatt. Et stort band som foretok et av de største mageplaskene jeg vet om. Men igjen, ingenting å si på Freddies formidling. Han kunne når han ville.


Forøvrig skriver jeg først og fremst som privatperson her inne, ikke som skribent i Fidelity.
 
O

Ole I

Gjest
impulse skrev:
Jeg har ikke kritisert Mercurys formidlingsevne med et ord, så her er du i overkant rask. Les nok engang og pust med magen! For meg er perioden etter 78 ubegripelig mht Queen rett og slett fordi jeg ikke synes låtmaterialet holdt mål i det hele tatt. Et stort band som foretok et av de største mageplaskene jeg vet om. Men igjen, ingenting å si på Freddies formidling. Han kunne når han ville.

Forøvrig skriver jeg først og fremst som privatperson her inne, ikke som skribent i Fidelity.
Du har ikke kritisert deres formidlingsevne med ord, men i samme innlegg hvor du forteller hvor viktig det er med formidling; og dette i en tråd hvor man snakker om "verdens verste band", mener du altså at deres musikk etter NOTW er "ubegripelig og enerverende". Du må gjerne ha uttalt deg som privatperson, men jeg forventer at en skribent i et magasin klarer å sette noen flere ord på det, selv om innlegget er av privat karakter.

At du personlig hevder at låtmateriale etter NOTW ikke holder mål, og/eller at bandet foretok et "mageplask", er din fulle rett. Men igjen er det veldig lite innhold.

Men det blir vel slik når det er så viktig å frem sin personlige mening. Jeg kjenner bandet rimelig godt og jeg vil hevde at gruppa faktisk har klart å fornye seg i "etapper". Som deg, så er jeg veldig svak for "konseptalbumene" fra 70 tallet med geniale låter og store, volumniøse arrangementer. Men et band må få lov til å fornye seg. Det er i deres fulle rett. Og jeg personlig vil hevde at de definitivt har klart det med noen få unntak, eller ett for å være helt konkret (Hot Space).
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
At jeg ikke utdyper, handler såvisst ikke om mangel på evne, men mer om den formen jeg mener denne tråden har. Jeg forstår at du liker Queen. Det gjorde jeg også, og gjør fremdeles, men deres nyere produksjoner er og blir enerverende i mine ører. At de valgte den retningen og henfalt til såpass mange ubetydeligheter er ubegripelig i mine ører, så jeg har ingen problemer med å stå ved uttalelsen. Om jeg har tråkket på noen ømme tær her, får du ha meg unnskyldt.
 
O

Ole I

Gjest
impulse skrev:
At jeg ikke utdyper, handler såvisst ikke om mangel på evne, men mer om den formen jeg mener denne tråden har. Jeg forstår at du liker Queen. Det gjorde jeg også, og gjør fremdeles, men deres nyere produksjoner er og blir enerverende i mine ører. At de valgte den retningen og henfalt til såpass mange ubetydeligheter er ubegripelig i mine ører, så jeg har ingen problemer med å stå ved uttalelsen. Om jeg har tråkket på noen ømme tær her, får du ha meg unnskyldt.
Jeg finner det litt underlig at du synes Killer Queen, We are the Champions og Liar er alldeles utmerket, mens låter som A kind of magic, I want to break free, Innuendo, Mother Love osv er "ubegripelige"......
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.532
Antall liker
9.691
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Ole I skrev:
impulse skrev:
Da må du lese en gang til. Jeg var die-hard-fan fram til "News of the world", men etter den utgivelsen synes jeg det gikk rett nedover. Helt subjektivt, selvfølgelig. Er jeg forpliktet til å like populære band fordi jeg skriver i Fidelity? I think not.
Nei du er ikke forpliktet, men du skrev også at det handler om formidling.
Hvis du mener at FM & co ikke var en formidler også etter NOTW, så bør du revurdere det du skrev om ubegripelig og enerverende.

Skribenter skal selvfølgelig få ha meninger, men når meningene ytres slik det ble gjort her - uten innhold - så reagerer jeg.
Dette er jo ikke et magasin, men et diskusjonsfora hvor det er lov å mene. Var dette en plateanmeldelse i et betalt blad, er jeg nok enig med deg, men her har man vel ingen forpliktelser til å gå i dybden.
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.120
Antall liker
2.616
Torget vurderinger
16
Ole I skrev:
impulse skrev:
Da må du lese en gang til. Jeg var die-hard-fan fram til "News of the world", men etter den utgivelsen synes jeg det gikk rett nedover. Helt subjektivt, selvfølgelig. Er jeg forpliktet til å like populære band fordi jeg skriver i Fidelity? I think not.
Nei du er ikke forpliktet, men du skrev også at det handler om formidling.
Hvis du mener at FM & co ikke var en formidler også etter NOTW, så bør du revurdere det du skrev om ubegripelig og enerverende.

Skribenter skal selvfølgelig få ha meninger, men når meningene ytres slik det ble gjort her - uten innhold - så reagerer jeg.
Jeg reagerte også da jeg leste innlegget til Impulse. Etter min mening bommer Impulse litt her, Queen var enerverende også før NOTW, de har faktisk alltid vært enerverende. Hvordan noen kan kategorisere "We are the Champions" som ikke enerverende er for meg uforståelig og noe jeg reagerer på. Det var forøvrig også noen som tok feil angående Zappa tidligere i tråden, bare så det er sagt.
 
O

Ole I

Gjest
erato skrev:
Ole I skrev:
impulse skrev:
Da må du lese en gang til. Jeg var die-hard-fan fram til "News of the world", men etter den utgivelsen synes jeg det gikk rett nedover. Helt subjektivt, selvfølgelig. Er jeg forpliktet til å like populære band fordi jeg skriver i Fidelity? I think not.
Nei du er ikke forpliktet, men du skrev også at det handler om formidling.
Hvis du mener at FM & co ikke var en formidler også etter NOTW, så bør du revurdere det du skrev om ubegripelig og enerverende.

Skribenter skal selvfølgelig få ha meninger, men når meningene ytres slik det ble gjort her - uten innhold - så reagerer jeg.
Dette er jo ikke et magasin, men et diskusjonsfora hvor det er lov å mene. Var dette en plateanmeldelse i et betalt blad, er jeg nok enig med deg, men her har man vel ingen forpliktelser til å gå i dybden.
Selvfølgelig - og det blir jo da unyansert og syltynt. I motsetning til klassisk tråden. Der er det ihvertfall innhold :)
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Ole I skrev:
impulse skrev:
At jeg ikke utdyper, handler såvisst ikke om mangel på evne, men mer om den formen jeg mener denne tråden har. Jeg forstår at du liker Queen. Det gjorde jeg også, og gjør fremdeles, men deres nyere produksjoner er og blir enerverende i mine ører. At de valgte den retningen og henfalt til såpass mange ubetydeligheter er ubegripelig i mine ører, så jeg har ingen problemer med å stå ved uttalelsen. Om jeg har tråkket på noen ømme tær her, får du ha meg unnskyldt.
Jeg finner det litt underlig at du synes Killer Queen, We are the Champions og Liar er alldeles utmerket, mens låter som A kind of magic, I want to break free, Innuendo, Mother Love osv er "ubegripelige"......
Smaken er som baken! jeg finner denne gnålingen din pussig. Sur og fornærmet. Lavmålene er når du forsøker å kneble motdebatanter med at de er skribenter! Queen er etterhvert blitt en ubetydelighet, mye grunnet skivene på 80-tallet
 

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Innlegg
2.598
Antall liker
1.377
Sted
Saksvik - Trøndelag
Jeg vil slå et slag for Evanescence. Jeg hadde glemt dem, men fikk en ubehagelig påminnelse under nobelkonserten (hvem i h...... var bookingansvarlig for den seansen?!?). Utrolig enerverende band. Håper jeg klarer å glemme dem raskt igjen.
 
O

Ole I

Gjest
65finger skrev:
Ole I skrev:
impulse skrev:
At jeg ikke utdyper, handler såvisst ikke om mangel på evne, men mer om den formen jeg mener denne tråden har. Jeg forstår at du liker Queen. Det gjorde jeg også, og gjør fremdeles, men deres nyere produksjoner er og blir enerverende i mine ører. At de valgte den retningen og henfalt til såpass mange ubetydeligheter er ubegripelig i mine ører, så jeg har ingen problemer med å stå ved uttalelsen. Om jeg har tråkket på noen ømme tær her, får du ha meg unnskyldt.
Jeg finner det litt underlig at du synes Killer Queen, We are the Champions og Liar er alldeles utmerket, mens låter som A kind of magic, I want to break free, Innuendo, Mother Love osv er "ubegripelige"......
Smaken er som baken! jeg finner denne gnålingen din pussig. Sur og fornærmet. Lavmålene er når du forsøker å kneble motdebatanter med at de er skribenter! Queen er etterhvert blitt en ubetydelighet, mye grunnet skivene på 80-tallet
Takk, den var fin. Jeg kjøper det med sutring og tar det til etterretning.
Og setter på Jazz :) If you can't beat them, join them....
 
Topp Bunn