Vera Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.230
    Antall liker
    2.251
    @lydogakustikk

    Her falt jeg litt av (litt snublete formulert):

    "Og det har ført til at Audioholics har sendt en epost til oss der de for det første hevder feilaktig at jeg jeg sagt "at de gjentatte ganger antyder at de i tar betalt for anmeldelser"

    Hevder de at du gjentatte ganger har antydet at de tar betalt for anmeldelser, og det er den påstanden du mener er feilaktig?

    Er det rett forstått?
    De skriver bl.a. at jeg gjentatte ganger har antydet at Audioholics tar betalt for tester, og at jeg kommer med fiktive påstander om hvordan Audioholics håndterer anmeldelser og reklame.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.313
    Antall liker
    16.394
    Sted
    Østfold
    Dette er en ganske interessant sak synes jeg. Det er utvilsomt utviklet seg en aldri så liten "pisse i buksa"-tendens over årenes løp, som om bransjen for audioskriblerier føler seg så marginalisert at de ikke egentlig tenker at innholdet i seg selv er nok til å gjøre annonseplassene attraktive nok, og at de derfor må sørge for umiddelbar payback.

    Når det er sagt så er det noe som heter "all PR er god PR". Det er selvsagt ikke sant, men det er trolig mer sannhet i det enn det du selv (Bjørn) som står midt i dette føler. La oss nå si at de lager en slik video. Det sier seg selv at dette vil skape oppmerksomhet. Samtidig går det helt fint an å svare opp en slik video. Du vil komme opp i samme søk som "related" etter kort tid. Og la oss da si at du virkelig har tenkt gjennom dette, altså ikke bare sånn at du selv føler deg rimelig fornøyd, men at du faktisk modererer alle påstander du har kommet med slik at du er sikker på at de er 100% korrekte, at du ikke er bundet av noen NDA osv... Se for deg hvordan merkevaren (Sannhet) harmonerer med en slik levende diskusjon på nettet. Jeg tror ikke du vil kunne skape liknende grad av PR, og nå ut til i nærheten like mange bare ved å få en test.

    La oss si du terger på deg 250 mennesker, men du får 2500 nye fans som fra før aldri hadde hørt om hverken deg eller Vera. Jeg mener, hvis Audioholics lager en slik video er det jo en billett til kirkegården uten sidestykke, gitt at du har 100% hold i det du skriver her. Alle de som velger å hate deg etter det ville neppe noen sinne vært dine fans uansett. Men de som forholder seg nøytrale og er nysgjerrige har helt sikkert ingen problemer med å finne informasjon om produktene og tester andre steder.

    PS: Jeg er også nysgjerrig på definisjonen av "svimlende summer".
     

    pcnr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    367
    Det Vera Audio opplever her er ikke unikt. Utenfor Norges grenser er det ganske vanlig at kobling mellom redaksjonen og annonseavdelingen finner sted. I mindre publikasjoner eller «mediehus» kan eier også jobbe som selger og journalist. Ofte opptrer slike aktører heller ikke i henhold til en Redaktørplakat eller Vær Varsom-reglene vi har i Norge. I vår verden av mediekonvergens kan alle være et eget mediehus. Det er ikke vanskelig å gi inntrykk av å være en seriøs aktør, og det finnes nok av opportunistiske produsenter, som gladelig betaler for å få tester og synliggjort disse.

    Vi skal ikke lenger tilbake enn 2018 før et norsk fagtidsskrifts samarbeid med store mediehus opphørte med øyeblikkelig virkning pga slike uheldige koblinger der produkttestene til enkelte annonsører som betalte mye ble løftet fram i motsetning til andres produkter.

    Mitt syn er at flere typiske YouTube-aktører etc heller bør ses på som influencere, enn uhildede medier. Dette er det greit å vite om for både bransjeaktører og forbrukere. I Norge har vi regler for betalt innhold hos influencere. De skal tydelig merkes som reklame. Det gjør det enklere for forbrukere/følgere å forstå at omtalen ikke er uten binding. Kanskje burde det ha vært slike regler globalt, uavhengig av kanal.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.313
    Antall liker
    16.394
    Sted
    Østfold
    Man kan nesten få inntrykk av at Herr Omholt har tolket situasjonen litt annerledes enn den andre part her. Noen som så den komme?
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Vi kjenner ikke alt, men jeg får en følelse Gene prøver å "glattet" ut hans måte å drive butikk i videoen. Hans måte å drive butikk er teoretisk korrekt, men jeg tror det kan være en missforståelse samt mulig at de har vært litt ivrige med å selge inn deres tjenester. Dårlig timing for en del av kommunikasjonen.

    Ut i fra det jeg har lest på ASR og her, så får jeg forståelsen at de har prøvd å få et reklamesalg før de har sagt de kan teste et produkt uten å ta betalt. Og det er nok der man lett kan "trå" feil , og kan bli misforstått.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.392
    Antall liker
    3.575
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    2min24sek ut i videoen sier han noe om prioriteringer, det er vel nøkkelen til diskusjonen eller tar jeg helt feil?
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    2min24sek ut i videoen sier han noe om prioriteringer, det er vel nøkkelen til diskusjonen eller tar jeg helt feil?
    Ja, han nevner "companies we have a working relationship with..." Så hvordan får man et "working relationship" uten å kjøpe tjenester av de?
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.835
    Antall liker
    961
    sier de ikke tar penger for review men for betatesting. kan ikke skjønne hvem som ønsker det? apparatene de har er av eldre generasjon og dårligere enn hva man kan forvente enhver respektert produsent allerede har, ATI bygde vel forsterkerene til monoprice tidligere. men ok.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn