Vennetråd Wiim Streamer's

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.694
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Fint det.
    Jeg har ikke kjøpt Ultra enda (sølv, takk!), men jeg har tenkt optisk ut 96 kHz siden det er 96 kHz delefilterne i MiniDSP Flex Eight kjører på, og USB-kontakten på MiniDSP-en vil uansett forbli vedlikeholdsport. Analogutgangen vil bli brukt til hodetelefonforsterker. Krysser fingrene for at DSP per utgang vil bli implementert.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.739
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Fint det.
    Jeg har ikke kjøpt Ultra enda (sølv, takk!), men jeg har tenkt optisk ut 96 kHz siden det er 96 kHz delefilterne i MiniDSP Flex Eight kjører på, og USB-kontakten på MiniDSP-en vil uansett forbli vedlikeholdsport. Analogutgangen vil bli brukt til hodetelefonforsterker. Krysser fingrene for at DSP per utgang vil bli implementert.
    Jeg har stor tro på at det kommer når WiiM har sagt det er på arbeidsplanen. Men har de sagt DSP pr utgang eller pr inngang?

De virker å ha høy gjennomføringsevne på ting de selv råder over. Sånn som Qobuz Connect er det foreløpig ingen produsenter som kan tilby, så der skorter det nok heller fra Qobuz sin side.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.694
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    DSP per inngang er vel implementert allerede?
    DSP per utgang er på flere enn min ønskeliste. Usikker på om det går an.
    Jeg ønsker meg også at Phonoinngangen kan omprogrammeres til linjeinngang. Ikke et must, men kjekt.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.739
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Oppdatering av WiiM appen i dag, litt forskjell på iOS og Android-versjon så legger ved link:

PeterDa

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2020
    Antall liker
    450
    Sted
    Minhus
    Jeg vurderer å bytte ut min Auralic streamere med Wiim, men det er noe jeg lurer på.
    Når jeg legger til en strømmetjeneste, si Qobuz og fruen installerer appen, kan hun da spille fra Qobuz eller må hun legge inn en strømmetjeneste selv.

Powercon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Antall liker
    1.871
    Sted
    Horten
    I Wiim Home app'en så ligger alle strømmetjenestene (du kan selv velge om hva som er synlig, men alt er synlig default) og hun må kun trykke på Qobuz og logge inn.

(Når Qobuz Connect kommer på vingene en gang (for Pro og oppover) så styres jo avspilling fra Qobuz sin egen app)

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.739
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Kom akkurat, så har ikke sett den enda - men Darko pleier jo i mine øyne være blant de bedre på å gi god innsikt i produktene:

Sist redigert:

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.694
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Så den. Ultra er helt riktig til mitt påtenkte bruk. Darko sin kritikk går mot features jeg ikke kommer til å bruke: Phonoinngangen og hodetelefonutgangen. Analogutgangen kommer til å fore en hodetelefonforsterker. Veldig kjekt at man kan sette FS i ADCen og på digitalutgangene. Naturlig for meg å velge 24/96 på begge siden MiniDSP Flex Eight har det (for jeg bedriver ikke Dirac). Bare å smøre seg. Jeg mener å ha lest et sted at utgaven i sølv ikke kommer før nærmere jul.

ePi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    1.336
    Satte nettopp opp en Wiim Mini som etterhvert skal i bilen foran en MiniDSP 8x12. Mer problemfritt oppsett har jeg sjeldent vært borti, og justeringsmulighetene er forbilledlige. Godt fornøyd - også med Hifisentralen som selger.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.739
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Så den. Ultra er helt riktig til mitt påtenkte bruk. Darko sin kritikk går mot features jeg ikke kommer til å bruke: Phonoinngangen og hodetelefonutgangen. Analogutgangen kommer til å fore en hodetelefonforsterker. Veldig kjekt at man kan sette FS i ADCen og på digitalutgangene. Naturlig for meg å velge 24/96 på begge siden MiniDSP Flex Eight har det (for jeg bedriver ikke Dirac). Bare å smøre seg. Jeg mener å ha lest et sted at utgaven i sølv ikke kommer før nærmere jul.
    Angående phono-inngang og hodetelefon-utgang så sa han vel at det var såkalt "price-appropriate", altså at til prisen man betaler for Ultra så er det kvalitet som er på et forventet nivå. Så sånn sett ikke negativ kritikk slik jeg ser det :) som du skriver så vil vel noen som virkelig er inne i head-fi heller bruke den analoge utgangen inn i en hodetelefonforsterker, og de som har litt høyere ambisjonsnivå på vinyl vil nok bruke en ekstern RIAA.

Blir spennende å se hvordan den fungerer i ditt sammensatte system, men ser ut til å passe veldig godt til dine behov 👍

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.739
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ser den er dukket opp i OHC sin nettbutikk nå, med antatt levering i begynnelsen av september.

IMG_5682.jpeg

Hos Neby også, til samme pris, men antatt i begynnelsen av oktober.

Madmax_1

Medlem
    Ble medlem
    24.03.2014
    Antall liker
    26
    Sted
    Moss
    Et dumt spm. Hvorfor er det billigere å kjøpe denne for 329$ fra USA og betale mva enn det den koster her på berget?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.694
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke finregnet på det, men fraktprisen inngår også i MVA-kalkylen.

Madmax_1

Medlem
    Ble medlem
    24.03.2014
    Antall liker
    26
    Sted
    Moss
    Gratis frakt og levering på 4 dager, telte mer enn prisen på 4450,- Ingen ekstra utgifter. Usikker på når den kommer på lager igjen her, så derfor jeg kjøpte fra Amazon denne gang. Topp fornøyd med produktet da :)

Powercon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Antall liker
    1.871
    Sted
    Horten
    Synes ikke prisen i Norge er ille om den bare ligger ca 10% over egenimport fra utlandet.

Og jeg tror det er lurt å alltid vurdere hele bildet, om det er lite penger å spare så kjøper jeg alltid i Norge for eks 5 års reklamasjon har en bra verdi om det skulle bli problemer. :cool:

PS: Garanti i utlandet kan også ofte være hardkoblet til original kjøper/den som betalte varen. Om man da er andre eier etc, så kan man slite litt.

• Liker
    Reaksjoner: KMR

Madmax_1

Medlem
    Ble medlem
    24.03.2014
    Antall liker
    26
    Sted
    Moss
    Vet godt at jeg ikke har like god garanti som i Norge. Det er bare det at jeg ikke kunne vente 1-2 mnd. med å få tak i denne godbiten. Så får vi se om det stemmer eller ikke. Likevel er poenget mitt at prisene på HiFi i Norge har blitt så høye, at jeg sjeldent tar meg råd til å kjøpe nytt utstyr lengre. Det er jo veldig synd for bransjen. Er nok bare jeg som burde få meg litt færre hobbyer. Heldigvis går det litt i rykk og napp ;)

Powercon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Antall liker
    1.871
    Sted
    Horten
    Vet godt at jeg ikke har like god garanti som i Norge. Det er bare det at jeg ikke kunne vente 1-2 mnd. med å få tak i denne godbiten. Så får vi se om det stemmer eller ikke. Likevel er poenget mitt at prisene på HiFi i Norge har blitt så høye, at jeg sjeldent tar meg råd til å kjøpe nytt utstyr lengre. Det er jo veldig synd for bransjen. Er nok bare jeg som burde få meg litt færre hobbyer. Heldigvis går det litt i rykk og napp ;)
    Absoultt ingen kritikk fra meg på kjøp fra utlandet.
    Kun mine betraktninger jeg alltid gjør rundt import vs kjøp i Norge vs pris++.

Og som nevnt, synes ikke prisene i Norge er så gale om de ligger kun 10% over importprisen fra Amazon.
    Og Wiim er jo en av de produsentene som har gjort sitt til at veldig god lyd ikke koster skjorta lengre.

Anyway, gratulerer med ny Wiim enhet!(y)

Madmax_1

Medlem
    Ble medlem
    24.03.2014
    Antall liker
    26
    Sted
    Moss
    Absoultt ingen kritikk fra meg på kjøp fra utlandet.
    Kun mine betraktninger jeg alltid gjør rundt import vs kjøp i Norge vs pris++.

Og som nevnt, synes ikke prisene i Norge er så gale om de ligger kun 10% over importprisen fra Amazon.
    Og Wiim er jo en av de produsentene som har gjort sitt til at veldig god lyd ikke koster skjorta lengre.

Anyway, gratulerer med ny Wiim enhet!(y)
    329$ i Usa kontra 4990,- er ikke 10%. Vi snakker om prisforskjeller i to forskjellige land. Det er sjeldent det lønner seg å importere lengre......

Powercon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Antall liker
    1.871
    Sted
    Horten
    329$ i Usa kontra 4990,- er ikke 10%. Vi snakker om prisforskjeller i to forskjellige land. Det er sjeldent det lønner seg å importere lengre......
    329 amerikanske dollares omregnet til norske, og med 25% moms er 4 472,- norske kroner.
    Da er det (rett nok) 11.5% opp til 4990.- som den koster i Norge/Oslo Hifi Center.
    -Beklager unøyaktigheten i mitt estimat på 10%.😜

Motoman

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.07.2007
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    1
    Herligheten kom på kr. 3839,- inkl.mva og gratis frakt til utleveringssted på Power ved bruk av DNB sitt supertilbud. De har kampanje på Power ca. annenhver måned, så det går an å gjøre et godt kjøp på denne om man er litt tålmodig. Flott og imponerende bra produkt, meget godt fornøyd!

Madmax_1

Medlem
    Ble medlem
    24.03.2014
    Antall liker
    26
    Sted
    Moss
    329 amerikanske dollares omregnet til norske, og med 25% moms er 4 472,- norske kroner.
    Da er det (rett nok) 11.5% opp til 4990.- som den koster i Norge/Oslo Hifi Center.
    -Beklager unøyaktigheten i mitt estimat på 10%.😜
    Så du tror de som selger produktet kjøper det fra en amerikansk nettbutikk? Det er fortjenesten som er høyere her. Jeg snakker som sagt om hva produktet koster i USA kontra Norge og at vi bli flådd her på berget. Det er 29% billigere i USA på et produkt som ikke er produsert i USA.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.739
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Så du tror de som selger produktet kjøper det fra en amerikansk nettbutikk? Det er fortjenesten som er høyere her. Jeg snakker som sagt om hva produktet koster i USA kontra Norge og at vi bli flådd her på berget. Det er 29% billigere i USA på et produkt som ikke er produsert i USA.
    Vi som forbruker må sammenligne prisene på hva vi betaler.
    Så enten importere slik du gjorde til 4.450 kr, eller kjøpe den her i Norge til 4.990. Det er jo den forskjellen som er av betydning for oss.

Alle som driver med salg har både faste og variable kostnader de må ha dekket for at de skal kunne drive. Frakt fra utlandet har blitt veldig dyrt, så det er ikke gratis for forhandlere i Norge å få varen inn på lager. Så jeg skjønner ikke at man kan føle seg flådd hvis du hadde betalt 540 kr mer for å kjøpe den her i Norge.

Men prispolitikk er off topic, så vi får prøve å holde oss til det tråden skal handle om.

ahe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2002
    Antall liker
    482
    Torget vurderinger
    4
    Gratis frakt og levering på 4 dager, telte mer enn prisen på 4450,- Ingen ekstra utgifter. Usikker på når den kommer på lager igjen her, så derfor jeg kjøpte fra Amazon denne gang. Topp fornøyd med produktet da :)
    Blir den levert med "norsk" strømkabel og 220volt?

Puscifer

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Antall liker
    324
    Torget vurderinger
    4
    Neby som presser prisen opp som importør. Hadde andre tatt den inn hadde den kostet 4600-4690
    Irriterende når en skal presse prisen opp og bestemme prisen for de andre.👎

Powercon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Antall liker
    1.871
    Sted
    Horten
    Men Neby setter jo ikke prisen fast for alle andre.
    De setter kanskje en veiledende pris, aka som importør så kan de jo ikke selge noe billigere enn butikkene gjør. (mange vil i alle fall finne det litt urettferdig....)
    Eks Power selger jo den til 4799.- og med supertilbud som nevnt tidligere så ligger jo prisen under 4000.-. :cool:

Nok fra meg på tema pris.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.003
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fjas. Drøy nå dette gnaget om hundrelapper. Wiim må jo kunne kategoriseres som bang for the buck. Mer interessant med brukererfaringer! Jeg er jaffal strålende fornøyd med min Wiim Amp, uavhengig av om den hadde kostet noen hundrelapper mer eller mindre 😊

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.694
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Wiim Amp Pro introdusert. America first, hehe.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn