Venner av SVS :-D

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.438
    Antall liker
    35.248
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hadde aldri trodd det, men jeg har blitt svs-venn. Riktignok en bitte liten tass, men den gjør akkurat jeg jobben jeg håpet den kunne gjøre. Stram og fin bass uten noe som helst "boomy"-bass. svs sb-1000 pro.

    sb-1000-pro-ba_1024x.png
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Hadde aldri trodd det, men jeg har blitt svs-venn. Riktignok en bitte liten tass, men den gjør akkurat jeg jobben jeg håpet den kunne gjøre. Stram og fin bass uten noe som helst "boomy"-bass. svs sb-1000 pro.

    Vis vedlegget 746517
    Gratulerer med en flott sub 🙂 absolutt en oppgradering av innstegserien dette med masse oppgraderinger, satser på at dette låter knallbra som du allerede forteller 🤠
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.438
    Antall liker
    35.248
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Utrolig fornøyd med suben, vurderer sterkt en til - hvis alt går etter planen så allerede neste uke.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Bruker selv en SVS SB-1000 (ikke pro) til pc anlegget - veldig fornøyd.

    Bruker en Antimode 8033 Cinema for rom korr.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    DMagnus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.07.2021
    Innlegg
    90
    Antall liker
    39
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    0
    Jeg bruker B&W asw 855 med 15 " bass i dag. Er det noen som vet om den største SVS med 16" er bedre enn den jeg har? Det er jo ikke så gal pris på SVS…
    Brukes kun til musikk
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Var veldig fornøyd med sb16. Men, de suser litt på tomgang... Men helt fantastiske ellers.
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Det ble neste dag, ikke uke...
    Hva er dine tanker etter ett par uker med to stk SVS SB-1000 pro i hus? (Skal nevnes at jeg la inn en bestilling på to stk i går)
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.438
    Antall liker
    35.248
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hei. Angrer ikke et sekund, mye lettere å få kontroll med to sb-1000pro {du glemte en "null"). Appen på mobilen gjør det mye enklere å stille inn, slik at det høres så og si sømløst ut.
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Korrigert med en "null" til, går litt fort på tastaturet. :)

    Uansett, ja den ser jeg helt klart, og det er app funksjonaliteten som var avgjørende for handelen. Har subbene plassert bak et lydtransparant lerret, appen kommer til å gjøre stilling av bass mye lettere. Blir spennende å se hva de kan levere i mitt kinorom på ca.25m2.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Irriterer meg at de kom med en slik app dsp, bare et halvår etter jeg kjøpte min - tenker på det hver jævla gang jeg krabber bort for å justere på den 😁
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.438
    Antall liker
    35.248
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Irriterer meg at de kom med en slik app dsp, bare et halvår etter jeg kjøpte min - tenker på det hver jævla gang jeg krabber bort for å justere på den 😁
    Sikkert ikke hver dag.... min har stått urørt etter jeg fikk justert den inn. Er uansett veldig fornøyd, skal låne de ut til en i familien som skal teste de i høstferien - plutselig kjøper han to også.
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Sikkert ikke hver dag.... min har stått urørt etter jeg fikk justert den inn. Er uansett veldig fornøyd, skal låne de ut til en i familien som skal teste de i høstferien - plutselig kjøper han to også.
    Hvis familiemedlemmet ditt bestemmer seg for å handle har jeg et tips: Handle hos stereofil.no og spør om kvantumsrabatt, det fikk jeg. :)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.438
    Antall liker
    35.248
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hvis familiemedlemmet ditt bestemmer seg for å handle har jeg et tips: Handle hos stereofil.no og spør om kvantumsrabatt, det fikk jeg. :)
    Fikk det på Soundgarden også, faktisk så tror jeg svs har det "automatisk" på sb1000pro i hvert fall.
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    @HoJ Fikk ikke det av Soundgarden eller Bergen HiFi, kun Stereofil som var tilbudsiden da jeg handlet.

    Uansett, tenker det kan være lurt å handle nå snart for de som er interessert i SVS-subber:

    1634650099895.png
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.438
    Antall liker
    35.248
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har gitt beskjed til personen som ønsker seg sb1000pro...
    Jeg fikk ganske grei rabatt på Soundgarden Forus.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.504
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Et kjapt spørsmål fra en sub-n00b:

    Hvis jeg bare har ett sett pre-out til rådighet, hva gjør jeg da om jeg etterhvert vil ha to subber (SB-1000 Pro)? Mono til hver sub, eller to Y-ledd?

    Jeg har ikke engang fått sub #1 i hus, men det er jo greit å ha kunnskapen liggende klar uansett.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.438
    Antall liker
    35.248
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg bruker to y-ledd enn så lenge...
    Bytter de ut med en minidsp til uken.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.504
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Takker & bukker, da vet jeg at det funker. Sistnevnte hopper jeg over, men Y-ledd har jeg liggende....
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.504
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Ett stk. SB-1000 Pro ble levert på døra på fredag og den er et alvorlig hyggelig bekjentskap. Uhyre enkel å få til: den ble plonket ned mellom anlegg og høyre høyttaler, godstolen ble inntatt, appen fyrt opp og innen en halvtime var alt på stell. Så for meg krabbing langs gulvet over flere kilometer og flytting på dingsen i hue og ræva, men neida - den står nøyaktig der jeg først satte den.

    Sømløs integrering var også såre enkelt, kun et spørsmål om delefrekvens, der jeg testet 80 og 60Hz og falt ned på det siste, og dernest å finne korrekt volum. MYE greiere enn jeg så for meg på forhånd. Sikkert en god del flaks med rommet, som er ganske refleksjonsfritt, men likevel.

    Jeg opplever SB-1000 Pro som rask og artikulert og den holder følge med all musikk jeg har testet uten antydning til problemer. Og så går den *dypt*. Orgel, kontrabass, bassoon og mye annet har endelig fått de uttrykkene de skal ha. Fin til film også selvsagt.

    Anbefales på det aller, aller varmeste til andre sub-noviser.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.438
    Antall liker
    35.248
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Et godt og trygt valg. Herlig med en bass som bare er på plass, uten å stikke seg frem. Gratulerer med en god og musikalsk sub.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.504
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Mange takk. Delvis din fortjeneste pga tr[den din, s[ jeg skylder deg en øl. Kan innkasseres ved anledning.
     

    Brummund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.11.2007
    Innlegg
    450
    Antall liker
    284
    Sted
    Fredrikstad
    Hei, SVS-venner.

    Er det noen som har en idé om det er mulig å dekke SVS PC 2000 eller PC 4000 i et hvitt stoff? Jeg tenker da på bomull eller tynt lerret.

    Størrelse/dimensjoner på disse subene tiltaler meg, men det hadde vært fint å kunne gjøre de noe mer diskrete med en forhøyet WAF.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.281
    Antall liker
    11.053
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har samme tanke, å dekke noe sånt med lyst stoff.
    Min bruk blir primært til musikk, ikke veldig høyt men det må gå dypt og uanstrengt. Kombineres med store elektrostater og MiniDSP Flex.
    Hva tror folket, en SVS PB 2000 Classic eller to PB 1000 classic?
    Eller kanskje en PC 2000 Pro
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.438
    Antall liker
    35.248
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kan ta med en sb1000-pro eller to når jeg besøker deg neste gang, hvis du ønsker. Disse er lukket, men savner absolutt ingenting.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.281
    Antall liker
    11.053
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Hoho, så gøy. Da skal det spilles orgel og stortrommer. Gleder meg allerede :)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.438
    Antall liker
    35.248
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Klør du mye i rompa når du hører på orgelmusikk? :ROFLMAO:
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.626
    Antall liker
    1.496
    Sted
    Sunndalsøra
    Veit ikke riktig hva SVS står for? Er det er en servo-styrt sub ? Hadde en gang en gang en servo styr Audiopro B2-50 sub til Rogers LS35/A som jeg ikke ble helt fortrolig med. Fikk ikke den riktige balanse og klang jeg ville ha. Nå er jeg mere opptatt av en strammere og åpen bass, enn en som går dypt og påvirker rommet for mye. Da er jeg heller ikke noen stor film fan med en mere ''unaturlig'' bass som må rettes opp med DSP og demping av rom:). Jeg er old school og har fulgt utviklingen gjennom flere år nå. Større og flere interesser og behov har kommet etter hver. Første inntrykket er også avgjørende for et valg.
     
    Sist redigert:

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.281
    Antall liker
    11.053
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Orgel og orkestermusikk er bra. Kan legge til at jeg har utdannelse i seismologi, så favoritt-sjangeren er katastrofefilm.
     

    Arilha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    746
    Antall liker
    2.235
    Torget vurderinger
    5
    Får vel melde meg inn her.
    Har fått meg 2 stk. SVS SB-1000 Pro som skal spille med mine Reference 3A De Capo BE ( som har 6 grader helning i fronten) og som jeg er meget godt fornøyd med men savnet litt på bass siden.
    Satte på SVS Sound Pat føtter like godt først som sist, samt Iso Acoustic Aperta 200 som "mellomstativ"
    mellom hoved høytaler og sub. Dette p.g.a. plass mangel og at det ikke skulle bli for trangt.
    Total høyde er nå 84 cm. men jeg har tenkt å få meg et par betongheller, male dem sorte og sette hele greia på, så blir det ca. 90 cm.
    Det hele er nå plassert 20 cm. fra bak og sidevegger og toet inn mot lytte posisjon selv om det ikke ser sånn ut på bilde.
    Deler på 90 hz og synes dette virker veldig bra og koser meg med Paul Simon Graceland.
    Tar gjerne i mot råd fra de som har mer erfaring med subber enn meg.
    NB! De ble kjøpt av meget hyggelige Chris hos Moet Audio.

    IMG20221202145626.jpg
    IMG20221202144153.jpg
     
    Sist redigert:

    Arilha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    746
    Antall liker
    2.235
    Torget vurderinger
    5
    Har nå hatt mine SB-1000 Pro i en uke og spilt ca. 15-20 timer.
    Som sagt hadde jeg ingen erfaring med subber.

    Etter en del prøving og feiling er jeg nå nede på 50 hz/24 db. deling samt at volum er kraftig redusert.
    Føler nå at jeg er noenlunde der hvor jeg skal være i forhold til forventninger og har fått det lille jeg savnet i bassen. Fornøyd til nå, føler de er vanedannende disse små boksene . Så får vi se om et par uker når de har fått 30-40 timer til.
    Akkurat nå går det i Nils Lofgren, Acoustic Live.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.438
    Antall liker
    35.248
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Her har jeg delt de i 100hz/LR24db.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.599
    Antall liker
    3.137
    Torget vurderinger
    0
    Så sjekker du schmekket med Nils Lofgren Band - Drum Intro
    Skru volumet til 11 :coffee:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn