Venner av SVS :-D

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KMR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2012
    Innlegg
    211
    Antall liker
    185
    Sted
    Fyresdal
    Torget vurderinger
    0
    Veit ikke riktig hva SVS står for? Er det er en servo-styrt sub ? Hadde en gang en gang en servo styr Audiopro B2-50 sub til Rogers LS35/A som jeg ikke ble helt fortrolig med. Fikk ikke den riktige balanse og klang jeg ville ha. Nå er jeg mere opptatt av en strammere og åpen bass, enn en som går dypt og påvirker rommet for mye. Da er jeg heller ikke noen stor film fan med en mere ''unaturlig'' bass som må rettes opp med DSP og demping av rom:). Jeg er old school og har fulgt utviklingen gjennom flere år nå. Større og flere interesser og behov har kommet etter hver. Første inntrykket er også avgjørende for et valg.
    SVS er merke, kanskje verdens mest kjente sub produsent 😜
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Veit ikke riktig hva SVS står for? Er det er en servo-styrt sub ? Hadde en gang en gang en servo styr Audiopro B2-50 sub til Rogers LS35/A som jeg ikke ble helt fortrolig med. Fikk ikke den riktige balanse og klang jeg ville ha. Nå er jeg mere opptatt av en strammere og åpen bass, enn en som går dypt og påvirker rommet for mye. Da er jeg heller ikke noen stor film fan med en mere ''unaturlig'' bass som må rettes opp med DSP og demping av rom:). Jeg er old school og har fulgt utviklingen gjennom flere år nå. Større og flere interesser og behov har kommet etter hver. Første inntrykket er også avgjørende for et valg.
    SVS står for "Stimpson Vodhanel Subwoofers"
    Stimpson og Vodhanel var de som dro i gang firmaet. De drev vel bare med sub i starten før utvidelse av sortimentet.
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut som mye for pengene disse SVS. Vurderer SB-4000. Bare magnetene til det 13,5" store elementet veier nesten 20 kg + forsterker som gir 1200 w og 3000 w Peak. Ganske heftige spek for en Sub på den størrelsen.
    Har også innstilling for tidligere avrulling i bunn om man ønsker mindre dypbass slik @Motorhome er ute etter. Bør være greit med headroom i disse og passe til det meste.

    Det er jo snart jul :) ...bare å telle penger. Vurderte det samme før jul i fjor, men fornuften vant og 2x10" fikk leve videre.
    Om noen har erfaring med SB-4000 er dette rette tråden å dele:)

    Det står noe tidligere i tråden om tomgangsstøy i forsterkeren i forgjengeren til SB-4000. Noen som vet om de nye modellene også har litt tomgangsstøy?

    Jeg sliter også med å finne informasjon rundt xlr utgangene på disse. Noen som vet om de gir fullrange signal eller er signalet filtrert? Står bare at de kan brukes til å seriekoble flere subs i brukerveiledningen, så da vet vi hva slags filter det ikke er i tilfelle.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Ser ut som mye for pengene disse SVS. Vurderer SB-4000. Bare magnetene til det 13,5" store elementet veier nesten 20 kg + forsterker som gir 1200 w og 3000 w Peak. Ganske heftige spek for en Sub på den størrelsen.
    Har også innstilling for tidligere avrulling i bunn om man ønsker mindre dypbass slik @Motorhome er ute etter. Bør være greit med headroom i disse og passe til det meste.

    Det er jo snart jul :) ...bare å telle penger. Vurderte det samme før jul i fjor, men fornuften vant og 2x10" fikk leve videre.
    Om noen har erfaring med SB-4000 er dette rette tråden å dele:)

    Det står noe tidligere i tråden om tomgangsstøy i forsterkeren i forgjengeren til SB-4000. Noen som vet om de nye modellene også har litt tomgangsstøy?

    Jeg sliter også med å finne informasjon rundt xlr utgangene på disse. Noen som vet om de gir fullrange signal eller er signalet filtrert? Står bare at de kan brukes til å seriekoble flere subs i brukerveiledningen, så da vet vi hva slags filter det ikke er i tilfelle.
    Hadde selv PB 4000 og kan bekrefte heftig sub tvers igjennom... 🙂 Anbefaler både PB og SB versjonene, får man disse skikkelig integrert har man et utrolig bunn og attack oppover avhengig av deling selvfølgelig.

    Edit: erstattet forsterkeren i min på garanti gjennom SVS pga hørbar sus men dette var en del av dsp prossesen og normalt ifølge Ed Mullen den nye støyet mindre men var fortsatt hørbart, ellers funket disse utmerket og er knallsterke uten å svette.


    IMG_20181216_172010.jpg
    IMG_20181216_191917.jpg
    IMG_20190403_132901.jpg
    IMG_20190425_180720.jpg
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.360
    Antall liker
    35.093
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ikke 4000men sb1000 - dette med støy. Min familiemedlem har to sb1000-pro hvor han byttet begge to på grunn av støy, de han fikk tilbake var helt stille. Mine to sb1000-pro har vært helt tyst fra dag en.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.474
    Antall liker
    7.999
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Ditto med mine SB1000. Null støy registrert.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Merkelig å lese om støyproblematikken - er det en manglende kvalitetskontroll? Burde ikke skje.

    Min SB1000 er heldigvis helt tyst, bruker den i nærfelt og den er bare 60 - 70 cm unna mine ører. Sus hadde vært katastrofe.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Som jeg ble fortalt av Mr Mullen så er dette vanlig pga dsp bruken i disse forsterkerne spesielt 4000 og 16 Ultra seriene
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Må være kjedelig å produsere produkter med "et vanlig problem". Blir mye reklamasjoner, ressursbruk og dårlig reklame av dette. DSP delen i disse kommer fra Analog Devices Inc. Ser flere på utenlandske forum sliter med forsterkermodulene (ikke bare på toppmodellene). Gjengangeren er god service fra SVS om det skjer noe. Nå er det selvsagt solgt mye av disse produktene på verdensbasis, så ikke sikkert problemet er like stort som det ser ut.

    Takker for nyttige innspill over her selv om om det blir vanskeligere å trykke "kjøp" på SB-4000, må i hvert fall prøve å gå litt mer i dybden på dette kjenner jeg. Problemer har jeg nok av fra før.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Enig i dette, var absolutt kjapp service på forsterker bytte så håper ikke dette ødelegger for at noen skal få prøvd ut SVS for vil absolutt anbefale de 🙂
     

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    SV-1000 pro i hus. Snakk om lett match.
    Hadde en B&W og en eldre SVS PB12 NSD tidligere. 1000 pro ble gjort i en fei ved hjelp av REW. Men alt kan bli bedre. Kanskje med en til?
     

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    Øvre delingsgrense på SVS SB-1000 pro?
    Kan de deles noe over 80Hz uten at det går utover kvaliteten vs komboen med gode gulvstående HT?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.360
    Antall liker
    35.093
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Øvre delingsgrense på SVS SB-1000 pro?
    Kan de deles noe over 80Hz uten at det går utover kvaliteten vs komboen med gode gulvstående HT?
    Jeg deler mine på 130hz uten problemer. Den kan vel deles helt til 250hz minnes jeg.
     

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    Jeg deler mine på 130hz uten problemer. Den kan vel deles helt til 250hz minnes jeg.
    Kan ja, men funker det i praksis? Enkelte sjeler påstår at SVS ikke er gode over 80Hz. Og bør man heller kjøre HT av høyere kvalitet fra 60/80/100Hz for å bedre lydbildet? Har for ordens skyld 2x SB1000 pro selv delt på 80Hz til Spendor A7. Syns det funker meget bra, men mye vil mere🤘
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.360
    Antall liker
    35.093
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Kan ja, men funker det i praksis? Enkelte sjeler påstår at SVS ikke er gode over 80Hz. Og bør man heller kjøre HT av høyere kvalitet fra 60/80/100Hz for å bedre lydbildet? Har for ordens skyld 2x SB1000 pro selv delt på 80Hz til Spendor A7. Syns det funker meget bra, men mye vil mere🤘
    Om det fungerer i praksis..så absolutt.
     

    oter11

    Medlem
    Ble medlem
    16.10.2021
    Innlegg
    40
    Antall liker
    27
    Sted
    brumunddal
    skal kjøpe meg en ny subwoofer,og vurderer kjøp av svs bp 1000 pro,eller sb 1000pro,eller rel ht1003 mkll,rel t9i.
    noen som har testet disse opp mot hverandre?
    tenkte og bruke rundt 10k,og skal kun brukes på musikk
    synspunkter?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.360
    Antall liker
    35.093
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Gikk fra REL Stampede til svs sb1000pro, angerer ikke, men tipper t9i er en del hakk over Stampede.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn